Şimdi Ara

Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
316.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2.el aldığımız aracın eski sahibi de bilmiyor,kopması durumunda yanlış bilmiyorsam subaplar,benzin enjektörü ... kısaca motor gidiyormuş



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Triger Kayışı Değişim Aralıkları ve İşaretleri

    Triger kayışı, motorlu taşıtların çalışması için hayati önem taşıyan bir parçadır. Motorun doğru zamanla çalışmasını sağlar. Triger kayışının zamanında değiştirilmemesi, ciddi motor hasarlarına neden olabilir.

    Triger Kayışı Kaç Kilometrede Değişir?

    Triger kayışlarının değişimi için belirli bir kilometre aralığı olmasa da üreticiler genellikle şu aralıkları önermektedir:

    • Benzinli araçlar: 60.000 - 100.000 km
    • Dizel araçlar: 80.000 - 120.000 km

    Triger Kayışının Değişme Zamanının Geldiğini Nasıl Anlarsın?

    Triger kayışının değişmesi gereken bazı işaretler şunlardır:

    • Çatlaklar veya yıpranmalar: Kayışta herhangi bir çatlak, yırtık veya aşınma görürseniz, değiştirilmesi gerekir.
    • Gerilme: Kayış normalden daha gevşek veya gerginse, değiştirilmesi gerekir.
    • Kayma: Kayışın zamanlamasının yanlış olduğunu fark ederseniz, bu kaymanın bir işareti olabilir.
    • Motor gürültüsü: Kayış hasar görmüşse veya gerilmişse, motordan anormal gürültüler gelebilir.
    • Araçtaki performans sorunları: Triger kayışı doğru çalışmadığında araçta çekiş kaybı, güçsüzlük veya rölantide düzensiz çalışma gibi sorunlar yaşanabilir.

    Öneriler

    • Üreticinin önerdiği kilometre aralıklarına uyun.
    • Triger kayışının durumunu düzenli olarak kontrol edin.
    • Hasar veya aşınma belirtileri görürseniz hemen değiştirin.
    • Triger kayışı ile birlikte triger seti olarak adlandırılan diğer parçaların (gergi kasnağı, su pompası vb.) de değiştirilmesi önerilir.

    Triger kayışının zamanında değiştirilmesi, aracınızın düzgün çalışmasını ve ciddi motor hasarlarını önlenmesini sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Normalde 90.000 km.de değişiyor diye biliyorum...Yanlış da olabilir...
    Ama siz zaten ikinci el almışsınız...Dolayısıyla servisine,ustasına bir baktırıp iyice emin olun...
  • Hocam degisiyor

    Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Hocam degisiyor

    Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000
    araç ne bu arada?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    araç ne bu arada?



    Bu 1.4 rt 80 bg tek nokta enjeksiyon,167 bin km de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    araç ne bu arada?



    Bu 1.4 rt 80 bg tek nokta enjeksiyon,167 bin km de

    Alıntıları Göster
    Risk edilmeyecek kadar değerli ve bir o kadar da ucuz bir işlem. Tabi özel serviste. 120 civarı parça tutar ve biraz da işçilik. Ama kopması durumunda başınıza açılacak işler yanında hiç bir şey değil. Değiştirin gitsin.




  • Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin.
    Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zaman

    Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

    + motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Mayıs 2012; 13:25:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zaman

    Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

    + motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor

    Alıntıları Göster
    kayış anlaşılmaz...

    bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.

    renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    kayış anlaşılmaz...

    bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.

    renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...

    Alıntıları Göster
    Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)
    Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
    baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
    Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)
    Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
    baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
    Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler

    Alıntıları Göster
    1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....

    Alıntıları Göster
    Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.

    Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.

    Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur.

    Alıntıları Göster
    Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sukulented

    Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 model

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende yeyi fiat doblo 1,4 dynamic aldım bunların trigger peki kaç km de değişir
  • 2006 model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.


    Yanlış bilgi vermeyelim.

    Triger kopması motora ciddi seviyede zarar verebilir.

    Hareket halinde viteste iken kopması durumunda motor bir anda zınk diye 0 devire inmez. Araç gaz yemez ve sanki viteste kompresyonla yavaşlıyormuşsunuz gibi yavaşlar. Araç durana kadar motor dönmeye devam edecektir. Bu esnada subaplarınızı eğebilirsiniz, pistonlarınıza zarar verebilirsiniz, bu risk mevcut.

    Bu durumda yapılacak en iyi şey aracı ve motoru en kısa sürede durdurmaktır. Durduktan sonra da tekrar marşa basmamaktır, triger koptuğunu anlamadan belki çalışır diye marş basarak motoru çevirir, yine hasara sebep olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Mayıs 2013; 8:33:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

    + motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor

    Normalde triger kayışı dışarıdan görülmez. Sizin gördüğünüz kayış V kayışı olabilir. Alternatör, klima kompresörü, direksiyon hidrolik pompası vs. bunlar V kayışına bağlı.

    Triger kayışı ise krank mili ile kam (egzantirik) milleri arasındaki bağlantıyı sağlar, kranktan aldığı dönme hareketini kam miline iletir ve subapların (emme/egzos) çalışmasını sağlar. Bu sistem piston konumuna göre doğru zamanda doğru subapları açıp kapamakla yükümlüdür, kopması durumunda bu zamanlama bozulacağı, subapların hareketi duracağı için piston üst ölü noktaya hareket ettiğinde orada açık kalan subap(lar)a vurabilir. Triger kopması durumunda motordaki hasar da bu şekilde oluşuyor, pistonlar hasar alabiliyor, subaplar eğilebiliyor vs.




  • Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesur_0342

    Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz

    Aracınızın servisini arayarak.



    Ya da aracınızın marka modeli ile internetten arayın ama ilki daha sağlıklı.
  • Tesekkur ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.