DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
19
Cevap
1
Favori
163.439
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      4669 Mesaj
      13 Mayıs 2012 23:23:10 Konu Sahibi
      2.el aldığımız aracın eski sahibi de bilmiyor,kopması durumunda yanlış bilmiyorsam subaplar,benzin enjektörü ... kısaca motor gidiyormuş



      |
      |
      _____________________________

      İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın... ( 2009 Renault Symbol 1.2 16v-Ekonomi canavarı )
    • Yarbay
      3282 Mesaj
      14 Mayıs 2012 00:17:10
      Normalde 90.000 km.de değişiyor diye biliyorum...Yanlış da olabilir...
      Ama siz zaten ikinci el almışsınız...Dolayısıyla servisine,ustasına bir baktırıp iyice emin olun...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      25598 Mesaj
      14 Mayıs 2012 00:19:56
      Hocam degisiyor

      Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000



      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ 2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu 2016 model Audi a4 2,00 TDI 190 ps QUATTRO desing İbiş beyazı 2017 model BMW 3.18 m plus mineral grey İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
    • Binbaşı
      1323 Mesaj
      14 Mayıs 2012 00:38:05
      araç ne bu arada?
      _____________________________

      Arabam yok kafam rahat..
    • Yarbay
      4669 Mesaj
      14 Mayıs 2012 12:45:04 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: _Mysterious_

      araç ne bu arada?



      Bu 1.4 rt 80 bg tek nokta enjeksiyon,167 bin km de
      |
      |
      _____________________________

      İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın... ( 2009 Renault Symbol 1.2 16v-Ekonomi canavarı )
    • Yarbay
      2147 Mesaj
      14 Mayıs 2012 12:49:31
      Risk edilmeyecek kadar değerli ve bir o kadar da ucuz bir işlem. Tabi özel serviste. 120 civarı parça tutar ve biraz da işçilik. Ama kopması durumunda başınıza açılacak işler yanında hiç bir şey değil. Değiştirin gitsin.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      8750 Mesaj
      14 Mayıs 2012 12:53:57
      Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4669 Mesaj
      14 Mayıs 2012 13:24:13 Konu Sahibi
      Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zaman

      Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

      + motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Mayıs 2012; 13:25:14 >
      _____________________________

      İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın... ( 2009 Renault Symbol 1.2 16v-Ekonomi canavarı )
    • Yarbay
      6228 Mesaj
      14 Mayıs 2012 13:28:49
      kayış anlaşılmaz...

      bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.

      renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...
      |
      |
    • Yarbay
      4172 Mesaj
      14 Mayıs 2012 13:49:45
      Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)
      Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
      baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
      Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler
      |
      |
      _____________________________

      Privilège
    • Yarbay
      4370 Mesaj
      14 Mayıs 2012 14:02:51
      1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1222 Mesaj
      14 Mayıs 2012 14:20:46
      Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.

      Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur.
      _____________________________

    • Binbaşı
      1361 Mesaj
      14 Mayıs 2012 16:46:17
      Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 model
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      06 Mayıs 2013 08:01:12
      arkadaşlar bende yeyi fiat doblo 1,4 dynamic aldım bunların trigger peki kaç km de değişir
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      06 Mayıs 2013 08:02:21
      2006 model
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3372 Mesaj
      06 Mayıs 2013 08:32:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: blue rondo

      Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.


      Yanlış bilgi vermeyelim.

      Triger kopması motora ciddi seviyede zarar verebilir.

      Hareket halinde viteste iken kopması durumunda motor bir anda zınk diye 0 devire inmez. Araç gaz yemez ve sanki viteste kompresyonla yavaşlıyormuşsunuz gibi yavaşlar. Araç durana kadar motor dönmeye devam edecektir. Bu esnada subaplarınızı eğebilirsiniz, pistonlarınıza zarar verebilirsiniz, bu risk mevcut.

      Bu durumda yapılacak en iyi şey aracı ve motoru en kısa sürede durdurmaktır. Durduktan sonra da tekrar marşa basmamaktır, triger koptuğunu anlamadan belki çalışır diye marş basarak motoru çevirir, yine hasara sebep olabilirsiniz.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Mayıs 2013; 8:33:10 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3372 Mesaj
      06 Mayıs 2013 08:47:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: flyer_mig

      Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

      + motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor

      Normalde triger kayışı dışarıdan görülmez. Sizin gördüğünüz kayış V kayışı olabilir. Alternatör, klima kompresörü, direksiyon hidrolik pompası vs. bunlar V kayışına bağlı.

      Triger kayışı ise krank mili ile kam (egzantirik) milleri arasındaki bağlantıyı sağlar, kranktan aldığı dönme hareketini kam miline iletir ve subapların (emme/egzos) çalışmasını sağlar. Bu sistem piston konumuna göre doğru zamanda doğru subapları açıp kapamakla yükümlüdür, kopması durumunda bu zamanlama bozulacağı, subapların hareketi duracağı için piston üst ölü noktaya hareket ettiğinde orada açık kalan subap(lar)a vurabilir. Triger kopması durumunda motordaki hasar da bu şekilde oluşuyor, pistonlar hasar alabiliyor, subaplar eğilebiliyor vs.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      13 Şubat 2017 00:37:15
      Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1634 Mesaj
      13 Şubat 2017 00:45:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: cesur_0342

      Benzinli motorlarin birde zincirlisi varmis galiba bunu nasil anlariz

      Aracınızın servisini arayarak.



      Ya da aracınızın marka modeli ile internetten arayın ama ilki daha sağlıklı.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      13 Şubat 2017 00:53:36
      Tesekkur ederim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
modasor
SEO
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,476
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.