B

Binbaşı
27 Kasım 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 50 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Sayi az degil. Yan sanayiye de etkisi olacaktir. 2013 zor gececege benzer.

Salt otomotiv olarak dusunmeyin. Borcluluk oranlari 2008-2009'dan cok daha yuksek. Daha hafif bir sarsintida bile tuketici bazinda zaiyat daha fazla olabilir. Ayagi yorgana gore uzatmak zamani.

Haber linki ve metni asagida.

___________________________________________________________


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22275868.asp


Büyük Türk şirketi işçi çıkarıyor

TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası AŞ, üretimde 2 vardiye düzenine geçeceği ve 800 işçi çıkaracağını açıkladı.

TOFAŞ'ın Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan açıklamasında, şirketin, 2012 yılında Avrupa ihraç pazarlarında görülen zayıf talebin 2013 yılında da devam etmesinin beklenmesi nedeniyle 07 Ocak 2013 tarihinden itibaren üretimde 2 vardiya düzenine geçeceği kaydedildi.

TOFAŞ: ÇIKARILACAK İŞÇİ SAYISI 800

TOFAŞ duyurudan sonra, çıkartılan işci sayısında konusunda net bilgi verildi. TOFAŞ yetkilisi, işten çıkartılan sözleşmeli personel sayısının 800 olduğunu açıkladı. Yetkililer, istihtam artışı halinde sözleşmesi uzatılmayan işçilere, tekrar işbaşı yapmaları konusunda öncelik tanınacağını da belirtti.
Dizel Rolls-Royce modeli olmayacak

Dizel motorlar üretmeyi planlayan Rolls-Royce, müşterilerinden olumsuz tepki alınca projeden vazgeçti.

Rolls-Royce son yıllarda daha çevre dostu olma fikrini değerlendiriyor, ama bu planlar dizel motorları içermeyecek.

Şirket yaptığı araştırmada müşterilerin dizel motorları bir taviz olarak algıladığı sonucuna ulaştı.

Bir şirket kaynağı şöyle dedi: “Dizel motorlarda alt devirlerde çok fazla tork var, ama müşteriler bunu önemli bulmuyor. Dizel motor bir taviz olarak algılanıyor. Bu fikir hoşlarına gitmiyor. Kesinlikle olmaz, dizel motorları Rolls-Royce’ların yakınına bile getirmeyin, asla satın almayız dediler.”

İngiliz lüks otomobil şirketinin Bentley ve Aston Martin’in izinden giderek SUV üretme planı da yok. Şirket yetkilisi “Bu aktif olarak göz önünde bulundurduğumuz bir şey değil. Biz yüksek hacim peşinde değiliz, dolayısıyla da (satış) hacmi arttıracak bir şey aramıyoruz” dedi.

Kaynak:http://www.ntvmsnbc.com/id/25371719/
Rekabet Kurulu Istanbul'daki 21 Hyundai bayisi hakkinda sorusturma acmis. Haber linki:

http://www.ntvmsnbc.com/id/25371197

Forumda boyle bir soruna isaret eder bir sey okudugumu hatirlamiyorum. Ne ola ki?
Gunther Holtorf isimli Alman bir amcamiz 1989 yilinda aldigi Mercedes Benz G Wagon'una hanimi da atip hic bitmeyecek bir dunya turuna cikmis. 23 yillik yolculugunda gitmedigi ulke neredeyse kalmamis, ama arac 800.000 kilometreyi devirdigi halde hala tikir tikir calisiyor. "Lastik patlamasi, kendi cozebildigim ufak tefek sorunlar disinda hic bozulmadi, beni yolda hic birakmadi" diyor amcam. Cogu zaman arabada yasamislar. Bu arada esi maalesef birkac yil once sizlere omur. Amca hala yolda.

Linkte hos fotograflar, ve amcamin hikayesini kendi agzindan anlatisi var.

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-18910560

Alman muhendisligi, ama daha cok Alman kafasi bakimindan bana ilginc geldi...
Bugun aciklandi... VW Up! almis. Yilin performans araci Porsche 911; tasarim odulu ise Range Rover Evoque'a gitmis...

VW'nin son dort yildaki ucuncu birinciligi... 2009'un galibi Golf idi; 2010 ise Polo. 2011 Nissan Leaf. Bu yil ise Up!

VW'ye hayirli isler...
Yerli otomobil tartismalari suredursun, memleketin sayili motor fabrikalarindan Pancar Motor resmen iflas etmis bulunuyor.

50 yillik gecmisi var. Ic pazar ulkenin kapitalist gelisiminin en kritik 20 yilinda Renault'ya, Fiat'a peskes cekilecegine Pancar Motor turu yatirimlardan yola cikilip bunlar gelistirilseydi, belki simdiye yerli marka otomobil olurdu.

Rahmetli Erbakan'i gunahim kadar sevmezdim, ama ben Pancar Motor'un iflasina gercekten uzuldum...

Asagidaki alinti Hurriyet'ten...

___________________________________________________________________________________________

Geçtiğimiz yıl vefat eden Necmettin Erbakan tarafından yarım asrı aşkın bir süre önce kurulan Pancar Motor Fabrikası’nın kapısına sessiz sedasız kilit vurulduğu ortaya çıktı.

İstanbul Bayrampaşa’da 44 dönüm arazi üzerinde kurulu fabrika Mahkeme kararı ile tahliye edildi. Makinelerin bir bölümüne haciz konuldu. Fabrikanın değerli arazisi asılan dev tabela ile satılığa çıkarıldı. Üç aya yakın bir süreden beri paralarını alamayan işçiler ise biriken ücret ve tazminat bedelleri alabilmek için bekliyor.

Pancar Motor 1956 yılında Erbakan tarafından kurulan Türkiye’nin ilk dizel fabrikaydı… İskenderpaşa Cemaati Lideri Mehmet Zahit Kotku'nun talimatı ile Gümüş Motor adı ile kurulan fabrika bölgede “Erbakan’ın fabrikası” olarak anılıyor.

Fabrikanın adı 1964 yılında sermayedarların değişmesi ile Pancar Motor oldu. Ancak fabrika için ilk zorlu süreç 2001 Krizi sonrası başladı. İlk krizi atlatan Pancar Motor asıl krizi 2009 sonrası yaşadı. Şirket yönetimi fabrikanın batmasına karşı çeşitli tedbirler alarak ayakta tutmaya çalıştı. Ancak fabrikanın üzerinde kurulu bulunduğu arsanın sahibi Kayseri Şeker Fabrikası AŞ, son 9 yılda ödenmeyen kira borçları nedeni ile Mahkeme kararı ile fabrikanın tahliyesini istedi. Fabrikada motor sesleri geçtiğimiz Kasım ayı ortasında durdu.

İŞÇİLER MAKİNELERE HACİZ KOYDU

Pancar Motor’da en son 80’e yakın işçi çalışıyordu. DİSK’e bağlı Birleşik Metal İş Sendikası’na üye işçilerin biriken ücret ve tazminat alacaklarının 3.5 Milyon TL seviyesinde olduğu ifade edildi. İşçiler alacaklarını garanti altına almak için makineler üzerine haciz koydurdu. Fabrikadaki teçhizatın üzerinde işçilerin yanı sıra, Kamunun da ödenmeyen prim borçları nedeni ile haciz koydurduğu öğrenildi. Geçen süre içinde 600 bin motorun üretildiği fabrikada şimdilerde tam bir sessizlik hâkim. İşçileri uzun süre çalıştıkları fabrikada dönüşümlü bekliyor. Yılbaşına işsiz ve parasız girdiklerini ifade eden işçiler, muhatap bulamamaktan şikâyetçi.

300 MİLYON TL DEĞER BİÇİLİYOR

Pancar Motor’un üzerinde kurulu olduğu arsa ise iştah kabartıyor. 44 dönümlük arsanın değeri için bölgedeki emlakçılar 300 milyon TL değer biçiyor. Ürünlerinin yüzde 80'ini tarım, yüzde 20'sini küçük balıkçı tekneleri pazarına satan Pancar Motor özellikle Çin'in çok ucuz ürünlerle Türkiye pazarına girmesinden sonra zor günler yaşamaya başladı.

Şirket çok dayanıklı ürünleri olmasına rağmen rakiplerine göre pahalı kaldığı için rekabet edemez hale gelirken, maaş, prim borcu ve kendi arazisinin kirasını ödeyemeyecek duruma düştü. Özellikle Anadolu'da çok büyük bir marka bilinirliği ve sadakati olan Pancar Motor'un toplam borcu ise 7 milyon TL civarında.

FABRİKANIN SAHİBİ PANCAR EKİCİLERİ

Pancar Motor’un ana hissedarları pancar ekicileri kooperatifleri…Eskişehir Pancar Ekicileri Kooperatifi yüzde 74,8, Pancar Ekicileri Kooperatifleri yüzde 17, Pankobirlik yüzde 1,8, Kayseri, Konya, Amasya ve Adapazarı Şeker Fabrikaları ise toplam yüzde 6,2’lik paya sahip.

Fabrikada üretilen ürünler yurt genelindeki 32 pancar kooperatifi ve bunlara bağlı 264 satış mağazası ve 61 bayi kanalıyla pazarlanıyordu. 2010 yılı cirosu 10 milyon TL olan şirketin aynı yıl içindeki zararı ise 1.8 milyon TL seviyesindeydi. Pancar Motor’un yaşadığı sürecin benzerini birkaç kilometre ötesinde bulunan Uzel Makine de yaşıyor. İcradan satışa konulan Uzel’in fabrika arazisinin bir bölümünü Sinpaş Gayrimenkul GYO icra ihalesinde satın almıştı.

____________________________________________________________________________________________________________
Herkese Merhaba,

Son iki yildir abartisiz "0 sorun" ile kullandigim Windows 7/Lenovo SL510 makineye son birkac gunde bir haller oldu. Su anda bir dizi problem var, ama tumunun bir sekilde Windows otomatik guncellemeleri ile ilgili oldugundan kuskulaniyorum. Bu arada isletim sistemim Ingilizce. Turkce hic kullanmadim...

Olay birkac gun once sabah makineyi hibernasyon'dan cikarayim derken "The User Profile Service failed the logon" mesajiyla karsilasmamla basladi. Olabilir, gece guncellerken tikanmistir filan dedim ama, sonra iflah olmadi. Su andaki semptomlar su sekilde:

1. Makine lk acilista guncellemeleri configure edemiyor. "Failure configuring Windows updates; reverting changes" mesajinin ardindan 2-3 kere daha reboot edip sonra anladigim kadariyla pes edip oyle aciliyor.

2. Ara sira masaustunun sag alt kosesinde "This copy of Windows is not genuine, Build 7600" mesaji oluyor. Bazen siyah masaustu ile birlikte. Windows aktivasyonum da calismiyor. Bu arada, Windows 7 yazilim orijinal. Product Key bataryanin altinda. Makinede korsan program hic yok.

3. Control Panel'den (Denetim Masasi mi oluyordu?) Windows Update'e giremiyorum. Ama "installed updates" altindan son birkac gunde bircok guncelleme yuklendigini goruyorum.

4. Browser sorunlari: Firefox hic acilmiyor. Explorer'da right-click calismiyor. Istemeye istemeye Chrome yukledim; o calisiyor simdilik.

5. "Lenovo ThinkVintage Toolbox" calismiyor. "Has stopped working" mesaji veriyor.

Daha aklima gelmeyen birkac bir sey daha var, ama temelde sorunlar boyle.

Norton's ve Malwarebytes ile tum sistem taramasi yaptim. Bir sey cikmadi.

Bunlar bir sekilde biribiriyle baglantili sorunlar gibi geliyor bana... Sonucta iki yil hic sorun yasamadim. Bir yerde bir sakatlik olmus olsa gerek...ama ne yapmali dersiniz?
Eskiden Turkiye'de %90 Tofas ve Renault satilirdi. Bir-iki luks marka disinda baska markalarin esamisi okunmazdi. Simdi maasallah vergilere vs. karsin dunyada satilan markalarin, modellerin cogu memlekette var. Aralarinda iyisi var, kotusu var, tutulani var, tutulmayani var. Her zevke uygun arac var.

Fakat bana oyle geliyor ki bu markalarin bir kisminin cok da fazla bir numarasi, digerlerinden keskin cizgilerle ayristiklari yonleri yok. Cogunlukla artan rekabetten nemalaniyorlar. Yani aslinda hic var olmasalar otomobil dunyasi cok da fazla bir sey kaybetmeyecek. Zaten bu ozelligini yitirdigi icin batan, uretimi duran bir dolu marka var. Ingiltere'de Mini, Amerika'da Pontiac ile Oldsmobile, simdi de Saab sektorden cekiliyor...


Cok minimalist bir yaklasimla soracak olursak, gecmisteki tarihceleriyle ya da tek tek modelleriyle degil, bugun uretimde olan model yelpazeleri bakimindan, "olsa da olur, olmasa da olur", "digerlerinden cok farkli bir esprisi yok" dediginiz markalar hangileri? Neden?


Ben kendi yanitlarimi ulkeler bazinda vereyim (kalin yazilanlar bence gerekli, digerleri olmasa da olur):

ABD: Ford, Chevrolet, Cadillac, GMC yeter. Lincoln, Buick vs. olmasa da olur.

Japonya: Toyota ve Honda yeter. Subaru da kalmali. Nissan, Mazda, Mitsubishi cok takdir ettigim markalar olmakla birlikte birkac modelleri disinda oyle aman aman bir esprisi olmayan markalar. Japonlarin luks markalari olan Lexus, Acura, Infiniti'ye de gerek yok.

Almanya: Mercedes, BMW, VW yeter. Audi ile Opel olmasa da olur. VW grubundan Skoda ile Seat'a da gerek yok.

Fransa: Renault Fransa'ya yeter. Dusuk yakit tuketimi, genel olarak yumusak, konforlu, ama biraz zayif. Citroen-Peugeot olmasa da olur.

Italya: Zaten bir tek Fiat var dogru durust. O da kalsin. Alfa? Hadi o da kalsin, cesit olarak.

Isvec: Volvo. Tabii ki kalsin.

Kore: Hyundai yeter. Kia'nin cok farkli bir esprisi yok.

30 marka saydim; 15'i bence olsa da olur, olmasa da olur. Olmasalar fazla bir sey kaybetmeyiz.

Bu markalarin sahipleri alinmasin. Kotu araclar uretiyor filan degiller tabii. Sadece
Herkese Merhaba,

Gelecek hafta peder ile valideyi Ankara'dan Nevsehir-Kapadokya'ya goturecegim. Kimileri Kirikkale-Kirsehir guzergahini oneriyor ama ben daha basit, bilindik olmasindan oturu Konya Yolu-Sereflikochisar-Aksaray tarafindan gidecegim. Bu yolun biraz daha bozuk oldugu soyleniyor ama, Agacli'da durup bir seyler atistirmak niyeti filan da var. Sabah erken cikip 11-12 gibi Nevsehir'de olmayi planliyorum. Iki sorum olacak:

1. Yurt disinda uzun yol epeyce kullandim. Ancak Turkiye'de uzun yol tecrubem neredeyse yok denecek kadar az. (Yasim 37.) Kenardan kenardan, sakin giderim diye dusunuyorum. Bu guzergah ozelinde bilhassa dikkat etmem gereken bir sey, cok sakat bir kavsak, sikca kaza olan bir mevki filan var midir?

2. Genelde yavas kullanirim. 100-110'u gectigim cok nadirdir. Ama olur da bilmedigim bir yerde dalginlikla bunun az uzerine cikip ceza yemek istemiyorum (arac Golf TSI, cabuk kaciyor) . Bu konuda onerisi, uyarisi olan var mi?

Aydinlatici yanit ve yorumlariniz icin simdiden cok tesekkurler.
Herkese Merhaba,

Birkac yil oncesine kadar manuel SLR kullanicisiydim. Epeyce bir sure Nikon profesyonel makinelerle agirlikli olarak manuel Nikkor prime lensler kullandim (yurtdisinda). Son sattigim ana makinem F4'tu (hem MB-20 hem de MB-21 ile...MB-21 F4'u F4s yapar). Lens olarak genellikle 24/2.8; 50/1.4; 105/2.5 kullandim; zoom olarak ara sira 35-70/2.8, 28-105/3.5-4.5 kullandigim da oldu. Elimde hala eski bir Nikon FE (1978--son baktigimda hala tikir tikir calisiyordu) ile 50/1.8 + 105/2.5 (iyi bir portre lensidir) var, ama birkac yildir bunlari da kullanmiyorum. Zamaninda kendi siyah-beyaz karanlik odam da vardi; seyrek de olsa kendim basiyordum.

Fotografa yillardir zaman ayiramadim. Bir ara basit bir Canon aldim, ama pek alisamadim. Birkac kere kullanip bir arkadasima verdim gitti. Simdi yeniden en azindan aile-arkadas toplantilarini filan ara ara fotograflayabileyim istiyorum. Basit bir dijital makine almak niyetindeyim. Kendimce belirledigim olcutlerim soyle:

1. JPEG cekecegim; RAW ile Photoshop ile ekran kalibrasyonu ile ugrasamam. Hayatim bilgisayarin onunde geciyor zaten. Bir de o cikmasin.
2. Cozunurluk, zoom filan cok onemli degil. Ben fotografi birakirken dijitaller yeni yeni cikiyordu; Nikon D1x, D100 kullananlardan guzel output geliyordu. O duzeyde bir sey yeter. Zaten manuel'den geliyorum. Kus filan cekmiyorsan en guzel zoom eskiden "ayak zoom"u dedigimiz yontem.
3. Cok fonksiyonlu bir sey olmasi da onemli degil. Su modu bu modu ugrasamam.
4. Bana maksimum kontrol vermesi lazim. Aperture'u, shutter'i kendim kolayca ayarlayabileyim (bunlarin Turkcesini bilmiyorum, ozur). Bana "cekemezsin bu fotografi" demesin.
5. Flasi adam gibi ayarlanabilir olsun. Flas kontrolu onemli.
5. Netlik ve renk kalitesi cok cok onemli.
6. Uzerinde hizli bir lens olursa cok iyi olur (<2.0).
7. Kucuk olsun (cok asiri kucuk demiyorum; benim ev partilerinde filan kullandigim NikonF4s + 35-70/2.8 + SB24 kombinasyonum 2.5 kiloya yaklasiyordu Ama buyukce bir cebe sigsin iste.
8. Asiri pahali olmasin (kalkip Leica D-Lux 5 demeyin lutfen...orada burada kaybedersem icime oturmayacak bir sey olmali).

Yilda birkac kere yurtdisina gidiyorum. Turkiye'de bulunmayan bir sey varsa da ben bulurum.

Onerileriniz icin simdiden cok tesekkurler.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 6 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 8 yıl
Mesaj Sayısı: 1.218
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.268
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 21.982 (Bu ay: 36)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 55 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.