Şimdi Ara

tıkanık katalizör nasıl belli olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
4
Favori
279.796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar arctaki katalizör tıkanmışsa bunu kullanımda nasıl hissettirir nasıl anlaşılır



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler

    Alıntıları Göster
    O.B.K nickli arkadaşım,


    Türkiyede'ki servis ve ustaların ilgisizliği sağolsun dediğin gibi uğraşa uğraşa usta olduk nerdeyse.. çünkü ülkemizde konvertör gibi belli konularda usta veya servislerden tatmin edici açıklama almak nerdeyse imkansız gibi.. servis size yeni konvertörü takıp paranızı almayı bilir ama cevap vermez.. çünkü verirse sizin aracınızı başka yerde yaptıracağınızı iyi bilir.. sizden parayı almak varken neden size aracı daha ucuza başka yerde yaptırmanıza göz yumsun? ben Almanya'da ZF fabrikasında otomatik şanzımanı öğrendim.. kolay değil 8 sene.. servislerde kendilerince haklılar onlar bu devirde parayı parçadan kazanıyor, ama unutulan şey Türkiye'de insanların geliri dar.. yani Avrupalılar gibi bol gelirimiz yok, kaçımız ayda 1500-2000 ytl kazanabiliyor? kaçınızın kendi evi ver kira olmayan? eminim azdır.. dolayısıyle ben 2000 ytlyi servise vermek yerine araştırma yapıp aynı konvertörü 30 dolara yurtdışından getirttim.. 15 gün bekledim ama değdi.. bu bir senelik sürede de kendimi geliştirdim, ee ne demişler öğrenmenin yaşı yok..
  • Araç rolantide çalışırken veya gaza bastığınızda şıkır şıkır eksozdan ses gelir eğer dağılmışsa.Çünkü kopan parçalar eksoza girer.Eğer ses yoksa araç lifte kaldırılıp eksoz boruları alttan yumruklanmalıki ses varmı anlaşılsın.Yinede yoksa ve tıkalı olduğunu düşünüyorsanız aracın gaz yemesinde sorunlar baş gösterdiyse, çekişten düştüyse eksoz boğazının katalizör bağlantısı sökülür ve içeriye bakılır dağılma olup olmadığına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkkt

    Araç rolantide çalışırken veya gaza bastığınızda şıkır şıkır eksozdan ses gelir eğer dağılmışsa.Çünkü kopan parçalar eksoza girer.Eğer ses yoksa araç lifte kaldırılıp eksoz boruları alttan yumruklanmalıki ses varmı anlaşılsın.Yinede yoksa ve tıkalı olduğunu düşünüyorsanız aracın gaz yemesinde sorunlar baş gösterdiyse, çekişten düştüyse eksoz boğazının katalizör bağlantısı sökülür ve içeriye bakılır dağılma olup olmadığına.
    Soğukken sürtünme sesi gibi altan ses gelebilir.

    yakıt emisyon oranları değişeceği içinm yakıt tüketimi artar

    yakıt emisyonları özellikle CO ve NO artar eksoz çiğ gaz kokusu artar.

    performansta düşme olabilir (eksoz ile alakalı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Soğukken sürtünme sesi gibi altan ses gelebilir.

    yakıt emisyon oranları değişeceği içinm yakıt tüketimi artar

    yakıt emisyonları özellikle CO ve NO artar eksoz çiğ gaz kokusu artar.

    performansta düşme olabilir (eksoz ile alakalı)

    Alıntıları Göster
    bunun tıkanması bujilerde is lemeye sebep olabilirmi yada oksijen sensörü arızası bu tür sorunlar çıkarabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekek

    bunun tıkanması bujilerde is lemeye sebep olabilirmi yada oksijen sensörü arızası bu tür sorunlar çıkarabilirmi

    Alıntıları Göster
    Katalitik konvertörün tıkanmasının birçok sebebi vardır..

    1.Kötü benzin
    2.Kötü çalışan yakıt sistemi
    3.Yıpranmış motor
    4.ayarları bozuk motor.
    5.hatalı buji kullanımı
    6.gereğinden yüksek hararetle çalışan motor
    7.düzgün çalışmayan oksijen sensörü

    katalitiğin tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
    1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
    2.araç çekişten çok düşer.
    3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
    4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
    5.egzost sesi çok azalır.
    6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.

    bunlar benim başıma geldi ve konverör yenilendikten sonra ortadan kalktı.. aracınızın diyelim ki 100 hp gücü var.. tıkanık konverör en az 40 hpyi götürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Katalitik konvertörün tıkanmasının birçok sebebi vardır..

    1.Kötü benzin
    2.Kötü çalışan yakıt sistemi
    3.Yıpranmış motor
    4.ayarları bozuk motor.
    5.hatalı buji kullanımı
    6.gereğinden yüksek hararetle çalışan motor
    7.düzgün çalışmayan oksijen sensörü

    katalitiğin tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
    1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
    2.araç çekişten çok düşer.
    3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
    4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
    5.egzost sesi çok azalır.
    6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.

    bunlar benim başıma geldi ve konverör yenilendikten sonra ortadan kalktı.. aracınızın diyelim ki 100 hp gücü var.. tıkanık konverör en az 40 hpyi götürür.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg


    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.




    Hocam korkutma....

    Daha 3000 km de corsa var ve yokuşlarda biraz yarım debriyaj yapınca çürük yumurta gibi kokuyor ama ben bunu baskı balatayı zorlamaya yoruyordum.
    Herhalde tek maddeden dolayı servise gitmiyeyim dimi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg


    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.




    Hocam korkutma....

    Daha 3000 km de corsa var ve yokuşlarda biraz yarım debriyaj yapınca çürük yumurta gibi kokuyor ama ben bunu baskı balatayı zorlamaya yoruyordum.
    Herhalde tek maddeden dolayı servise gitmiyeyim dimi...

    Alıntıları Göster
    Korkutmak için değil bilgilendirmek için yazdım.. ayrıca bu sorunu çözene kadar da nerdeyse 1 sene uğraştım..

    aracını servise götürüp götürmeme konusuna birşey diyemem o senin bileceğin iş, ama bilmen gerekir ki bir aracı sorunlu olarak kullanmaya devam etmek, ister debriyaj ister katalizör iyi birşey değildir.. kısa vadede olmasa bile uzun vadede başın ağrır.. o yüzden bir sorun varsa o sorun arabayı kullanılamaz hale getirmeden önce bence çözülmelidir..


    saygılar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Katalitik konvertörün tıkanmasının birçok sebebi vardır..

    1.Kötü benzin
    2.Kötü çalışan yakıt sistemi
    3.Yıpranmış motor
    4.ayarları bozuk motor.
    5.hatalı buji kullanımı
    6.gereğinden yüksek hararetle çalışan motor
    7.düzgün çalışmayan oksijen sensörü

    katalitiğin tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
    1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
    2.araç çekişten çok düşer.
    3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
    4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
    5.egzost sesi çok azalır.
    6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.

    bunlar benim başıma geldi ve konverör yenilendikten sonra ortadan kalktı.. aracınızın diyelim ki 100 hp gücü var.. tıkanık konverör en az 40 hpyi götürür.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg

    Katalitik konvertörün tıkanmasının birçok sebebi vardır..

    1.Kötü benzin
    2.Kötü çalışan yakıt sistemi
    3.Yıpranmış motor
    4.ayarları bozuk motor.
    5.hatalı buji kullanımı
    6.gereğinden yüksek hararetle çalışan motor
    7.düzgün çalışmayan oksijen sensörü

    katalitiğin tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
    1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
    2.araç çekişten çok düşer.
    3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
    4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
    5.egzost sesi çok azalır.
    6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.

    bunlar benim başıma geldi ve konverör yenilendikten sonra ortadan kalktı.. aracınızın diyelim ki 100 hp gücü var.. tıkanık konverör en az 40 hpyi götürür.



    hocam hatırlıyorum zamanında sizin de katalitik konvertör probleminiz vardı. problemle uğraşırken baya geliştirmişsiniz kendinizi. şimdi katalitik konvertör uzmanı olmuşsunuz neredeyse...

    şahsen takdir ettim öğrenme aşkınızı ve teknik algılama kabiliyetinizi...

    ee musibetler insana neler yaptırıyor...

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg

    Katalitik konvertörün tıkanmasının birçok sebebi vardır..

    1.Kötü benzin
    2.Kötü çalışan yakıt sistemi
    3.Yıpranmış motor
    4.ayarları bozuk motor.
    5.hatalı buji kullanımı
    6.gereğinden yüksek hararetle çalışan motor
    7.düzgün çalışmayan oksijen sensörü

    katalitiğin tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
    1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
    2.araç çekişten çok düşer.
    3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
    4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
    5.egzost sesi çok azalır.
    6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
    7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.

    bunlar benim başıma geldi ve konverör yenilendikten sonra ortadan kalktı.. aracınızın diyelim ki 100 hp gücü var.. tıkanık konverör en az 40 hpyi götürür.



    hocam hatırlıyorum zamanında sizin de katalitik konvertör probleminiz vardı. problemle uğraşırken baya geliştirmişsiniz kendinizi. şimdi katalitik konvertör uzmanı olmuşsunuz neredeyse...

    şahsen takdir ettim öğrenme aşkınızı ve teknik algılama kabiliyetinizi...

    ee musibetler insana neler yaptırıyor...

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohayyam -- 11 Ocak 2008; 13:41:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler

    Alıntıları Göster
    O.B.K nickli arkadaşım,


    Türkiyede'ki servis ve ustaların ilgisizliği sağolsun dediğin gibi uğraşa uğraşa usta olduk nerdeyse.. çünkü ülkemizde konvertör gibi belli konularda usta veya servislerden tatmin edici açıklama almak nerdeyse imkansız gibi.. servis size yeni konvertörü takıp paranızı almayı bilir ama cevap vermez.. çünkü verirse sizin aracınızı başka yerde yaptıracağınızı iyi bilir.. sizden parayı almak varken neden size aracı daha ucuza başka yerde yaptırmanıza göz yumsun? ben Almanya'da ZF fabrikasında otomatik şanzımanı öğrendim.. kolay değil 8 sene.. servislerde kendilerince haklılar onlar bu devirde parayı parçadan kazanıyor, ama unutulan şey Türkiye'de insanların geliri dar.. yani Avrupalılar gibi bol gelirimiz yok, kaçımız ayda 1500-2000 ytl kazanabiliyor? kaçınızın kendi evi ver kira olmayan? eminim azdır.. dolayısıyle ben 2000 ytlyi servise vermek yerine araştırma yapıp aynı konvertörü 30 dolara yurtdışından getirttim.. 15 gün bekledim ama değdi.. bu bir senelik sürede de kendimi geliştirdim, ee ne demişler öğrenmenin yaşı yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler

    Alıntıları Göster
    vay be ne paraymış mubarek, çevreyi düşünen adam biraz ucuz yapar ki bozulunca millet takdırsın diye ,bizde tersi anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    vay be ne paraymış mubarek, çevreyi düşünen adam biraz ucuz yapar ki bozulunca millet takdırsın diye ,bizde tersi anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler


    Alıntıları Göster
    ben bugün götürdüm egzozcuya. (başlık açmıştım tamirden sonra gelen ses diye)

    adam baktı egzoz kopuğunun dışında katalizör de dağılmış. gaza basınca arkadaşın dediği gibi fışır fışır ses geliyordu. ayrıca yığılıyordu araba. söktürdüm yerine susturucu taktırdım, ses aşırı derece azaldı. orjinal katalizöre 750 ytl dedi adam. bende dedim zaten lpg li, çevreye zararsız o kadar para verilmez.

    zaten en fazla 50.000-60000 dayanırmış, darbe almasada dağılırmış. içindeki seramik özelliğini kaybedince pufff...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    ben bugün götürdüm egzozcuya. (başlık açmıştım tamirden sonra gelen ses diye)

    adam baktı egzoz kopuğunun dışında katalizör de dağılmış. gaza basınca arkadaşın dediği gibi fışır fışır ses geliyordu. ayrıca yığılıyordu araba. söktürdüm yerine susturucu taktırdım, ses aşırı derece azaldı. orjinal katalizöre 750 ytl dedi adam. bende dedim zaten lpg li, çevreye zararsız o kadar para verilmez.

    zaten en fazla 50.000-60000 dayanırmış, darbe almasada dağılırmış. içindeki seramik özelliğini kaybedince pufff...

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar.

    99 model corsa aracımda çekiş düşüklüğü ve %15 fazla yakma sorunum ile ilgili olarak çok çözüm yolu aradım. ilk akla gelen ve herkesin tavsiye ettiği birçok şeyi değiştirdim. motorda hiçbir elektronik sorun yok ve motor iyi durumda.

    son çare olarak katalizör üzerinde durmak istiyroum ama bende sadece fazla yakma ve çekiş düşüklüğü sorunu var. bir de aracın ön kısmından küçük çukurcuklu yollarda lıkırtı sesi geliyor. acaba diyorum katalizörde kırılmış olabilir mi. ama gaza basınca fışır fışır ses gelme olayı veya çürük yumurta gibi kokma durumu yok.

    ne dersiniz. katalizör ile ilgili olarak ne yapmalıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 31 Mart 2009; 19:59:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    merhaba arkadaşlar.

    99 model corsa aracımda çekiş düşüklüğü ve %15 fazla yakma sorunum ile ilgili olarak çok çözüm yolu aradım. ilk akla gelen ve herkesin tavsiye ettiği birçok şeyi değiştirdim. motorda hiçbir elektronik sorun yok ve motor iyi durumda.

    son çare olarak katalizör üzerinde durmak istiyroum ama bende sadece fazla yakma ve çekiş düşüklüğü sorunu var. bir de aracın ön kısmından küçük çukurcuklu yollarda lıkırtı sesi geliyor. acaba diyorum katalizörde kırılmış olabilir mi. ama gaza basınca fışır fışır ses gelme olayı veya çürük yumurta gibi kokma durumu yok.

    ne dersiniz. katalizör ile ilgili olarak ne yapmalıyım.

    Alıntıları Göster
    Katalizorun ömrü bittiğinde bunun yerine susturucu taktırsak araba muayeneden nasıl geçecek?Yeni muayene sistemine göre katalizörün sökülmesi yasak diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    vay be ne paraymış mubarek, çevreyi düşünen adam biraz ucuz yapar ki bozulunca millet takdırsın diye ,bizde tersi anlaşılan.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ohayyam

    Benim aracinki dagilmisti ve yenisi serviste 4250 YTL oldugundan icini temizlettirdim mecburen )))) icini temizlettikten sonra aracta cift sensor ( giris ve cikis ) oldugu halde herhangi bir ariza sorun cikmadi
    kazasiz surusler


    Alıntıları Göster
    sen nasıl aldın o parçayı kime getirtirdin bilgilendirirsen sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak_zambak_18

    sen nasıl aldın o parçayı kime getirtirdin bilgilendirirsen sevinirim

    Alıntıları Göster
    araç LPGli olursa ve katalizör sökülürse bunun yerine susturucu taktırsak, muyenede yine sorun çıkar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    araç LPGli olursa ve katalizör sökülürse bunun yerine susturucu taktırsak, muyenede yine sorun çıkar mı?

    Alıntıları Göster
    bende aracımın çekiş kaybı fazla yakması ile 3 ay kadar uğraştım sanayi de satj yaptığım ve her gün aracımla gitme fırsatım olduğu için ve tıofaş özel serviste çalıştığım için aracımla çok ilgilenme şansım oldu araç 75.000 km de sizin dediğiniz gibi çürük yumurta kokusu gibi seyler hiç yaşamadım ama çakişinden çok şikayetçiydim son çare katalizör iptalini denedim ve sonuç mükemmel eskisinden daha iyi çekmeye ve daha az yakmaya başladı 1 hafta önce de tüv tür muayenesinden sorunsuz bir şekilde geçtim çok memnunum böyle sorun ile karşılaşanlara bu çözümü tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olivyaperez

    bende aracımın çekiş kaybı fazla yakması ile 3 ay kadar uğraştım sanayi de satj yaptığım ve her gün aracımla gitme fırsatım olduğu için ve tıofaş özel serviste çalıştığım için aracımla çok ilgilenme şansım oldu araç 75.000 km de sizin dediğiniz gibi çürük yumurta kokusu gibi seyler hiç yaşamadım ama çakişinden çok şikayetçiydim son çare katalizör iptalini denedim ve sonuç mükemmel eskisinden daha iyi çekmeye ve daha az yakmaya başladı 1 hafta önce de tüv tür muayenesinden sorunsuz bir şekilde geçtim çok memnunum böyle sorun ile karşılaşanlara bu çözümü tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    yazık yazık ya benim araca orjinal katalizöre 1500 tl diyorlar manyakmıdır nedir bunlar o kadar para verilirmi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    yazık yazık ya benim araca orjinal katalizöre 1500 tl diyorlar manyakmıdır nedir bunlar o kadar para verilirmi

    Alıntıları Göster
    şimdi katalizör tıkanınca egzozun arkasından çıkan gaz azalırmı.ve katalizor tıkalı olsa bu durum bilgisayarda görünürmü.
    dediğiniz durumların hepsi (şıkır şıkır ses ve çürük yumurta kokusu hariç)hepsi var mesela
    aracın çekişten düşmesi,çiğ koku ama araç ne bilgisayarda arıza tespiti nede herhangibi bir arıza lanbası hiç biri yok.motor iyi deniyor.(üst kapağı actık baktık)hiç arızada yok tek çare katalizor heralde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıYı

    şimdi katalizör tıkanınca egzozun arkasından çıkan gaz azalırmı.ve katalizor tıkalı olsa bu durum bilgisayarda görünürmü.
    dediğiniz durumların hepsi (şıkır şıkır ses ve çürük yumurta kokusu hariç)hepsi var mesela
    aracın çekişten düşmesi,çiğ koku ama araç ne bilgisayarda arıza tespiti nede herhangibi bir arıza lanbası hiç biri yok.motor iyi deniyor.(üst kapağı actık baktık)hiç arızada yok tek çare katalizor heralde.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim aracın katalizörün içi temizlenmiş iptal edilmemiş yani ancak yokuş çıkmak tam bir eziyet katolizörü söktürsem susturucu takdırsam bir faydasını görebilir miyim acaba teşekkürler




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.