Şimdi Ara

tıkanık katalizör nasıl belli olur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
83
Cevap
4
Favori
277.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    arkadaşlar benim aracın katalizörün içi temizlenmiş iptal edilmemiş yani ancak yokuş çıkmak tam bir eziyet katolizörü söktürsem susturucu takdırsam bir faydasını görebilir miyim acaba teşekkürler

    Katalizör söküldüğünde alt devirlerde bir miktar cansızlaşma görülebilir ama aynı şekilde üst devirlerde canlanır.. bununla birlikte benzin tüketimi biraz artar. çok kayda değer bir artış olmaz, ama bir miktar artacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    arkadaşlar benim aracın katalizörün içi temizlenmiş iptal edilmemiş yani ancak yokuş çıkmak tam bir eziyet katolizörü söktürsem susturucu takdırsam bir faydasını görebilir miyim acaba teşekkürler

    Katalizör söküldüğünde alt devirlerde bir miktar cansızlaşma görülebilir ama aynı şekilde üst devirlerde canlanır.. bununla birlikte benzin tüketimi biraz artar. çok kayda değer bir artış olmaz, ama bir miktar artacaktır

    tamam hocam onu demiyorum şimdi içi temizlenmiş katalizörle iptal edilmiş katalizör arasındaki farkı ögrenmek istiyorum çünkü şu an içi boş olsada katalizör var nihayetinde




  • içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    teşekkür ederim hocam o zaman ilk fırsatta kat iptalini yaptırayım maliyeti hakkında bilgin var mı?
  • maliyeti hakkında bir bilgim yok
  • teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    tam tersine katalizör söküldüğünde aracın sesi dahada artıyor susturucu takılsa dahi artıyor en iyisi katalizör taktırmak sıfırları çok pahalı 2.el temiz çıkma alınabilir bir katalizörün ömrü yaklaşık 130-140 bin civarıdır lpg takılırsa bu yarıya düşer
  • bildiğim kadarıyla katalizör, hava kirliliği yapan egzoz emisyonlarının çıkışının kontrolü ve azaltılması konusunda görev yapıyor,

    Araç LPG li olunca egzozdan havayı kirletici özellikteki emisyon çıkışı yok denecek kadar azalıyor ( CO2 emisyonunu saymıyorum tabii ki)

    peki neden LPG ile katalizörün ömrü azalıyor beni bilgilendirirsen sevinirim.

    bir de katalizörün içinin boşaltılarak araçta tutulmasıyla iptal edilerek komple çıkarılması arasında fark olmamalı,

    sonuçta içi boşaltıldığında gazın çıkışını engelleyen birşey kalmayacak ki, yanılıyor muyum acaba?


    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    tam tersine katalizör söküldüğünde aracın sesi dahada artıyor susturucu takılsa dahi artıyor en iyisi katalizör taktırmak sıfırları çok pahalı 2.el temiz çıkma alınabilir bir katalizörün ömrü yaklaşık 130-140 bin civarıdır lpg takılırsa bu yarıya düşer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    tam tersine katalizör söküldüğünde aracın sesi dahada artıyor susturucu takılsa dahi artıyor en iyisi katalizör taktırmak sıfırları çok pahalı 2.el temiz çıkma alınabilir bir katalizörün ömrü yaklaşık 130-140 bin civarıdır lpg takılırsa bu yarıya düşer

    zaten ben katalizör söküldüğünde değil temizlendiğinde daha sessizleşir dedim zaten. katalizöre boşa 1-2 bin TL masrafa hiç gerek yok hem beygir artışı var hemde ona harcanılan para benzine harcanılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    bildiğim kadarıyla katalizör, hava kirliliği yapan egzoz emisyonlarının çıkışının kontrolü ve azaltılması konusunda görev yapıyor,

    Araç LPG li olunca egzozdan havayı kirletici özellikteki emisyon çıkışı yok denecek kadar azalıyor ( CO2 emisyonunu saymıyorum tabii ki)

    peki neden LPG ile katalizörün ömrü azalıyor beni bilgilendirirsen sevinirim.

    bir de katalizörün içinin boşaltılarak araçta tutulmasıyla iptal edilerek komple çıkarılması arasında fark olmamalı,

    sonuçta içi boşaltıldığında gazın çıkışını engelleyen birşey kalmayacak ki, yanılıyor muyum acaba?


    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    tam tersine katalizör söküldüğünde aracın sesi dahada artıyor susturucu takılsa dahi artıyor en iyisi katalizör taktırmak sıfırları çok pahalı 2.el temiz çıkma alınabilir bir katalizörün ömrü yaklaşık 130-140 bin civarıdır lpg takılırsa bu yarıya düşer





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    bildiğim kadarıyla katalizör, hava kirliliği yapan egzoz emisyonlarının çıkışının kontrolü ve azaltılması konusunda görev yapıyor,

    Araç LPG li olunca egzozdan havayı kirletici özellikteki emisyon çıkışı yok denecek kadar azalıyor ( CO2 emisyonunu saymıyorum tabii ki)

    peki neden LPG ile katalizörün ömrü azalıyor beni bilgilendirirsen sevinirim.

    bir de katalizörün içinin boşaltılarak araçta tutulmasıyla iptal edilerek komple çıkarılması arasında fark olmamalı,

    sonuçta içi boşaltıldığında gazın çıkışını engelleyen birşey kalmayacak ki, yanılıyor muyum acaba?


    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sodömizer

    içi temizlenmiş katalizörün yararı araç biraz daha sessiz çalışır ama kat iptali olursa eksozcularda kat iptal parçaları var o sesi önlersin..
    ayrıca kat iptaliyle 3-4 beygir kazanırsın

    tam tersine katalizör söküldüğünde aracın sesi dahada artıyor susturucu takılsa dahi artıyor en iyisi katalizör taktırmak sıfırları çok pahalı 2.el temiz çıkma alınabilir bir katalizörün ömrü yaklaşık 130-140 bin civarıdır lpg takılırsa bu yarıya düşer


    Lpg'nin yanma sonu sıcaklığı 500-600'C benzinin ise 400-500'C dir. Yani 100-150'C lik bir fark var. Katalizör anlık olarak bu sıcaklığa dayanabiliyor fakat uzun süre maruz kaldığında motor sadece benzinle çalışsa dahi ömrünü dolduruyor ve dağılmaya başlıyor.
    Katalizör dağılmasında en büyük etkenlerden biride tam yanma gerçekleşmediğinde yanma fırsatı bulamayan yakıtın katalizörde yanarak sıcakliğı aşırı yükseltmesidir

    Esasında lpg yakıt olarak benzinden daha iyidir çünkü benzini atomize edip gaz fazına geçirip havayla buluşturmaya çalışılır lpg ise zaten hemen gaz fazına geçer hava yakıt oranı ideale yakın gerçekleştirilir
    Ancak bütün bunların yanında motorlar ve ilgili ekipmanları lpg ye göre tasarlanmadığından örneğin hararet ve akabinde conta yakma ihtimalini, katalizörü ve oksijen sensörlerini bozma ihtimalini dahada artırmaktadır.

    Bunun dışında bazı markaların lpg montajlı olarak araç satmaları ticari bir taktikten başka bişey değildir. Aracın fiyatına zaten yansıtılıyor, garanti süresi boyunca bu sorunlar absorbe ediliyor ya daha sonra yani garanti bittiğinde bu araçlardaki sorunları gidermek için yine aynı üreticilerden sağlanan yedek parçayı kullanmanız gerekiyor. Yani bir şekilde bu sizin cebinizden çıkıyor. Burada tüketicinin lpg kullanmasını mantıklı kılan tek şey aracın çok yol yapması ve araç arıza yaptığında bunun maliyetinin benzin kullanmayarak yaptığı kardan çok az olmasıdır.

    Örneğin lpg kullanarak yılda benzine göre km bazında 10.000 tl kar etmiş olalım ve aracın motor masrafıda 5.000 tl olsun. Sonuç olarak lpg kullanarak 5000 tl yakıt tasarrufu yapmış olursunuz.




  • Arkadaşlar buradaki mesajların hepsini okudum. iyimi oldu kötmü oldu anlamadı doğrusu, aklım karışdı.
    Şimdi benim araban otomatik ford focus 2006 model. arabamda özellikde yokuşlarda bayılıyor, cidden
    çekilmez hale geliyor.ama öyle ne yumarta kokusu nede gaz kokusu geliyor. sadece araba çekmiyor
    lpg de ve benzende de aynı sorun yaşıyorum. Bu durumda katalizör olduğunu düşünüyorum. burda nihayet bilgi almak istiyorum
    bu katalüzörü boşaltalım mı, iptal edelim mi. Bir yerde bilgi olarak bu katalüzörü iptali ve araya boru takılarak da sorunu aşmaya çalışmışlar.
    bunu genelde tafsiye etmiyorlar. ayrıca bu servide 1500 tl buluyormuş gerçi ben 400-500 arasında buldum. ama sorunun bundan kaynakladı nğını nasıl bilebilirim. eksozcular anak sökülmesiyle bilebilirz diyorlar. söktüreyim mi? ayrıca bunu iptal ettiğimizde muayeneden geçermi. bu şekilde muayane yaptıran varmı.merak ediyorum, hatda çıldırmak üzereyim. bana bu konuda net bilgiler verirseniz sevinirim. tşk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankacerkez

    Arkadaşlar buradaki mesajların hepsini okudum. iyimi oldu kötmü oldu anlamadı doğrusu, aklım karışdı.
    Şimdi benim araban otomatik ford focus 2006 model. arabamda özellikde yokuşlarda bayılıyor, cidden
    çekilmez hale geliyor.ama öyle ne yumarta kokusu nede gaz kokusu geliyor. sadece araba çekmiyor
    lpg de ve benzende de aynı sorun yaşıyorum. Bu durumda katalizör olduğunu düşünüyorum. burda nihayet bilgi almak istiyorum
    bu katalüzörü boşaltalım mı, iptal edelim mi. Bir yerde bilgi olarak bu katalüzörü iptali ve araya boru takılarak da sorunu aşmaya çalışmışlar.
    bunu genelde tafsiye etmiyorlar. ayrıca bu servide 1500 tl buluyormuş gerçi ben 400-500 arasında buldum. ama sorunun bundan kaynakladı nğını nasıl bilebilirim. eksozcular anak sökülmesiyle bilebilirz diyorlar. söktüreyim mi? ayrıca bunu iptal ettiğimizde muayeneden geçermi. bu şekilde muayane yaptıran varmı.merak ediyorum, hatda çıldırmak üzereyim. bana bu konuda net bilgiler verirseniz sevinirim. tşk

    400-500 dediklerin çin malı olanlardan herhalde bize de satacaklardı almadık.Başka bir eksozcu katalizör almayın dedi son susturucuyu çürümüş değiştirdik araba muayeneden geçti.




  • çin malı değil sadece toptan fiyatını söyledim bu işi yapan bir arakadaş var o verdi bana fiyatı. Ama benim öğrenmek istediğim bu katalüzörü iptal ettiğim zman muayeneden geçer mi. sen böyle mi yaptın. yoksa boşaltıp susturucu mu taktırdın bu konuda bilgi verirmisin. birde arabamda değişiklik oldumu çekişinde yani.
  • çin malı değil sadece toptan fiyatını söyledim bu işi yapan bir arakadaş var o verdi bana fiyatı. Ama benim öğrenmek istediğim bu katalüzörü iptal ettiğim zman muayeneden geçer mi. sen böyle mi yaptın. yoksa boşaltıp susturucu mu taktırdın bu konuda bilgi verirmisin. birde arabamda değişiklik oldumu çekişinde yani.
  • bu katalüzör nasıl temizleniyor. bu konuda bilgi verimisiniz. temizleme demek boşaltılması dmek mi? bir debu eksoslarda kat nedemek. bu eşilde muayeneden geçermi. bu olayı yaşamış yani başına gelmiş birarakdaş bilgi verirse sevinirim.
    selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankacerkez

    çin malı değil sadece toptan fiyatını söyledim bu işi yapan bir arakadaş var o verdi bana fiyatı. Ama benim öğrenmek istediğim bu katalüzörü iptal ettiğim zman muayeneden geçer mi. sen böyle mi yaptın. yoksa boşaltıp susturucu mu taktırdın bu konuda bilgi verirmisin. birde arabamda değişiklik oldumu çekişinde yani.

    Önceden palio weekend vardı araba yürümüyor yokuşlarda boğuluyordu katalizör çıkarılıp yerine düz borulu susturucu taktılar araba canlandı resmen.
    Şimdiki araba 97 model laguna onunda katalizör gitmiş çin malı satmaya çalıştılar almadık yine boru takıldı çekişi arttı diyebilirim.İki arabada muayeneden geçti.
  • arkadaşın şu son zamanlardaki muayeden değil mi. haniçok inceliyrlar diyorlar ya. ondan soruyorum. çekişi artımı ? ve maliyeti ne kadar tşk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankacerkez

    arkadaşın şu son zamanlardaki muayeden değil mi. haniçok inceliyrlar diyorlar ya. ondan soruyorum. çekişi artımı ? ve maliyeti ne kadar tşk.

    Son sistem muayeneden geçti.Palio eski sistemden geçmiş olabilir ama laguna 2 hafta önce geçti.Araba 13 yaşında dökülüyor.Far ayarı yaptırdık,lambalarını yaptırdık,sanayide eksozu çürüktü onu yaptırdık 120 lira eksoza verdik araba geçti.Bize katalizör kaktırmak isteyen eksozcu vardı 400 liraya verecekti iyi ki almamışız.Gelecek ay benim palionun muayenesi var sadece son susturucuyu değiştirip muayeneye gireceğim.Arabanın çekişi arttı ama çok arttığını söyleyemem esas performans artışını arkadaşın eski palio weekendde görmüştüm katalizör sökülünce araba canlanmıştı.




  • Merhaba arkadaşlar bir kaç gündür konuyla ilgili birçok yeri izledim ancak, konuya en hakim buradaki arkadaşları gördüm.

    Benimde bu şekilde bir sorunum var yeni bir başlık açmadan önce size danışmak istedim.

    1. 200.000 km Otomatik Volvo V40 T4 bir aracım var 3 yıldır kullanıyorum araçta benzin ve lpg var, benzin ile çalışma esnasında parkta iken gaza yüklenince egzosttan tam net olmasa da siyah bir duman atıyor ve pof pof diye ses çıkarıyor tabi bu 4000 - 5500 devir arası durum

    2. Hareket halinde sorunsuz gidişin ardından 0 - 100 ivmesinde berbat bir durum benzinde, lpg de ise benzine oranla daha performanslı bir ivme gösteriyor.

    3. Torbo açtığında tepki olumlu ancak 90 km üstüne çıkmakta zorlanıyor 120 km üstüne çıkamıyor, sürekli gaz yememe tepkisi veriyor ( bir el tutup bırakıyor arkasından gibi ), zorlarken gaz kesince hafif bir silkeleme oluyor.

    4. Yokuş yukarı çıkarken yığılıyor benzin yemiyor, lpg ise daha verimli ancak araçtaki eski performansını mumla arıyor, gazdan çekip basmadan turbo açmayınca olduğu yerde uykuya yatan bir kedi gibi duruyor ( stop etmiyor ) bu esnada gaz bırak bas normale dönüyor.

    5. Benzin filtresi, benzin pompası arızası yok, hava filtresi yeni, filtredeki sensör problemsiz, turbo sorun yok, ARIZA IŞIĞI yanmıyor, iki ışık yanıyor ( SRS ve benzin ışığı )

    6. Düz yolda benzinli şekilde en son 120 ye ulaşabildim, lpg ise 160 tan sonrası zorlamadım bu haliyle.

    Araçta belirgin sorunlarım sağ aks dairesinde arıza bu 120 km / h gibi direksiyona titreme veriyor, SRS arız ışığı ve benzin ışığı,

    Benzin ışığı şamandıra arızası olmuş ise bunu beyine benzin yok gibi algılamasına sebep olup bu hatayı yaparmı, SRS nin bununla ilgisi elbet yok, aks arızasınında yoktur, gaza yüklenip bırakınca bir sanırım blow off gibi ses veriyor blow off var mı bilmiyorum ( bu ses aldığımda vardı biraz fazlalaştı). Lambda arızları yok, 5 litre benzin atıp denedim 30 km yol gitti gitmedi benzin bitti normal değeri 14 lt / 100 km dir. Oto sanayide ısı sensörü arıza kodu okundu ama netlik yok, bu sebep olabilir mi ve bu durumun sebepleri ne olabilir, konuya hakim arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var çünkü en yakın servisim 350 km mesafede son çareyi oraya bırakmak istiyorum.

    Konuyu paylaşbilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    Aracımı seviyorum, 2010 honda civic var ona değişmem, çürüyene kadar da satmıyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.