Şimdi Ara

Arabanın aküsü neden biter? (Her yaz akü değiştiriyorum)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
14.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar beyler. 97 model Mazda 323 sahibiyim. Aküsü yine bitmiş durumda.

    2 farklı elektrikçiye gösterdim şarj dinamosunda hiç bir sıkıntı olmadığını ve aküde kaçak olmadığını söylediler. Arabayı her gün kullanmıyorum, haftada 2-3 gün genellikle. Kullandığım zamanda da en az 50-60 km yol yaparım. Aküye yük bindirecek hiç bir ek birşey yok arabada.

    Kime sorsam araba yatıyor ondan diyorlar fakat bu bana hiç normal gelmiyor. Kontağı aç kapa yapmıyorum, uzun süreli kullanıyorum arabayı. Hafta sonları İstanbul trafiğinde 50-60 km yol takdir edersiniz 2-3 saati alıyor. Daha geçen sene bu zamanlarda aldım akü, Varta marka. Daha senesi anca dolmuşken yine bitti. Vartadan önceki aküm İnci markaydı o da 1 sene gitti.

    Sizin görüşleriniz nelerdir? Sizce normal mi bu durum?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leeu -- 31 Temmuz 2015; 11:42:59 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuRkiShCowboy

    2 sene önce kuzenin 2009 fiesta aldı. Ancak aldıktan 2 hafta sonra aküsü bitti, aracı sanayiye çekip kontrol ediyorlar hiç birşey bulamayıp aküyü değiştiriyorlar. Ancak bi müddet sonra tekrar akü bitiyor, birçok farklı elektrikçiye gösteriyor ama sorunu bulamıyor. Oda çareyi arabayı her park edişinden sonra akü kutup başını sökmekte buluyor 6 aydan fazla böyle kullanıyor.
    Arabayı aldıktan bir sene sonra uzun yola çıktık beraber,yoldayken gece arabada uyuyalım dedik ve farkettik ki kontak kapalıyken camlar her yarım saate bir -camlar kapalı olduğu halde- 2 3 saniye tekrar kapatmaya çalışıyor ve böyle böyle aküyü bitiriyor. Sorunun kaynağını ararken arabaya sonradan cam modülü takıldığını ve modülün arıza yaptığını gördük,bizde modülü söküp attık. O günden beri akü taş gibi, 2sn marş ile araba çalışıyor.


    Büyük ihtimalle sizin aracada sonradan alarm, cam modülü Vs takılmıştır. Bunlar genelde direksiyon altına monte edilir ve hepsinin sigortası orda bulunur, sigortalarını sökerek bu cihazları sırayla devre dışı bırakarak deneyin.
    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Aküsü Neden Biter? (Her Yaz Akü Değiştiriyorsanız)

    Araç aküleri, aracın çalışması ve elektrikli bileşenlerinin güç kaynağı için hayati önem taşır. Ancak bazı durumlarda, aküler beklenmedik bir şekilde bitebilir, bu da aracın çalışmasını engelleyebilir. İşte "kaçak olmayan araçta akü neden biter" konusunun olası nedenleri:

    • Parazit Boşalma: Araç kapalıyken bile, saat, alarm ve uzaktan kumanda gibi bazı bileşenler küçük miktarlarda elektrik çekmeye devam eder. Bu "parazit boşalma" zamanla akünün boşalmasına neden olabilir.
    • Aşırı Kullanım: Aküler, araç çalışırken şarj olur. Ancak kısa mesafelerde sık sık sürüş veya farları uzun süre açık bırakma gibi aşırı kullanım, akünün tamamen şarj olmasını engelleyebilir.
    • Soğuk Hava: Soğuk havalarda akü kimyasal reaksiyonları yavaşlar ve bu da akünün daha az verimli hale gelmesine neden olur. Bu, özellikle araç uzun süre kullanılmadığında veya kısa mesafelerde kullanıldığında sorunlara yol açabilir.
    • Elektrik Sistemi Sorunları: Alternatör, aküyü şarj etmekten sorumlu bileşendir. Alternatörde veya elektrik sistemindeki diğer bileşenlerde sorunlar, akünün yeterince şarj olmasını engelleyebilir.
    • Eski Akü: Aküler zamanla aşınır ve verimleri azalır. Genelde 2 yılda bir akü değiştirmek önerilir, ancak bu süre kullanım koşullarına bağlı olarak değişebilir.

    Yeni Aküler Neden Boşalır?

    Yeni aküler de çeşitli nedenlerle boşalabilir:

    • Üretim Kusurları: Nadir durumlarda, yeni aküler üretim kusurlarıyla gelebilir. Bu kusurlar, akünün düzgün şekilde şarj olmasını engelleyebilir.
    • Yanlış Kurulum: Akünün yanlış takılması, elektrik bağlantısında sorunlara yol açarak akünün boşalmasına neden olabilir.
    • Diğer Faktörler: Yeni bir akü bile yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı boşalabilir. Örneğin, soğuk havalarda veya aracın sık sık kısa mesafelerde kullanılması durumunda.

    Akünün düzenli olarak kontrol edilmesi ve herhangi bir sorun belirtisi fark edildiğinde derhal bir uzmana başvurulması önemlidir. Akü bakımını yapmak, aracının sorunsuz çalışmasını sağlar ve sizi gereksiz masraflardan korur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bizde mitsubishi l300 vardı haftada 1 kez çalışıyordu oda 15 dk falan olduğu yerde ama onda çift akü vardı 2 yıl falan oyle kaldi sonra sattik ama hala marş alıyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendindenvazgeçenadam

    Bizde mitsubishi l300 vardı haftada 1 kez çalışıyordu oda 15 dk falan olduğu yerde ama onda çift akü vardı 2 yıl falan oyle kaldi sonra sattik ama hala marş alıyordu
    Söylemeyi unutmuşum; akü bildiğiniz sıfırlanıyor, kapılar açılmıyor, saat dahi çalışmıyor. Marş basma durumuna gelemiyorum bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leeu

    Söylemeyi unutmuşum; akü bildiğiniz sıfırlanıyor, kapılar açılmıyor, saat dahi çalışmıyor. Marş basma durumuna gelemiyorum bile.

    Alıntıları Göster
    Garanti kapsaminda değişim yapılmıyor mu?
    Faturanı al dogru akü satıcısına
    Olmadı bolge bayine
    O da olmadı sikayetvar.com a yaz
    Tuketici hakem heyetine git
    Ucretsiz degisim talep et

    Sarj dinamosunda sorun olabilir
    Kömürüne neyine baktir derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    Garanti kapsaminda değişim yapılmıyor mu?
    Faturanı al dogru akü satıcısına
    Olmadı bolge bayine
    O da olmadı sikayetvar.com a yaz
    Tuketici hakem heyetine git
    Ucretsiz degisim talep et

    Sarj dinamosunda sorun olabilir
    Kömürüne neyine baktir derim

    Alıntıları Göster
    Elektrik kaçağı olmayı şarj dinamosundada sorun yok ise bu elektrik sıcaklık ile hava'yamı uçuyor ?

    İhtimal 3 yönde


    1- Kaçak var

    2- Alternatör şarj etmiyor

    3- Araç içerisinde kısa devre mevcut sa saat teyp vs sonradan yapılan bir işlem var ise onlara bakarak başlayınız


    Eğerki sorunu çözemez iseniz aracın kutup başını çıkartınız veya bağlantısına bi röle yardımı ile kontak yapınız.Hem gizli kontak için güvenliğiniz olur hem çözülemeyen akü boşalma sorununuzu halledersiniz




  • Konjektörü kontrol ettirin. Ayrıca kaçak olma ihtimali çok yüksek. Araç hafızası sıfırlandığına göre gerilim epey düşüyor. Dediğim gibi kısa devre yüksek ihtimal, olmadı başka bir akü ile deneyin.
  • Ölçümleri yaptırdım. Alternatör gayet iyi şekilde şarj ediyormuş, Arabanın aküden çektiği akım normal seviyedeymiş yani kaçak yok diyorlar.

    O zaman biri pipetle akünün suyunu çekiyor. Hiç bişey anlamadım bu işten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leeu

    Ölçümleri yaptırdım. Alternatör gayet iyi şekilde şarj ediyormuş, Arabanın aküden çektiği akım normal seviyedeymiş yani kaçak yok diyorlar.

    O zaman biri pipetle akünün suyunu çekiyor. Hiç bişey anlamadım bu işten.

    Tek çare ara'ya röle kontak koy kardeş o zaman en temiz yöntem
  • Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.
  • 2 sene önce kuzenin 2009 fiesta aldı. Ancak aldıktan 2 hafta sonra aküsü bitti, aracı sanayiye çekip kontrol ediyorlar hiç birşey bulamayıp aküyü değiştiriyorlar. Ancak bi müddet sonra tekrar akü bitiyor, birçok farklı elektrikçiye gösteriyor ama sorunu bulamıyor. Oda çareyi arabayı her park edişinden sonra akü kutup başını sökmekte buluyor 6 aydan fazla böyle kullanıyor.
    Arabayı aldıktan bir sene sonra uzun yola çıktık beraber,yoldayken gece arabada uyuyalım dedik ve farkettik ki kontak kapalıyken camlar her yarım saate bir -camlar kapalı olduğu halde- 2 3 saniye tekrar kapatmaya çalışıyor ve böyle böyle aküyü bitiriyor. Sorunun kaynağını ararken arabaya sonradan cam modülü takıldığını ve modülün arıza yaptığını gördük,bizde modülü söküp attık. O günden beri akü taş gibi, 2sn marş ile araba çalışıyor.


    Büyük ihtimalle sizin aracada sonradan alarm, cam modülü Vs takılmıştır. Bunlar genelde direksiyon altına monte edilir ve hepsinin sigortası orda bulunur, sigortalarını sökerek bu cihazları sırayla devre dışı bırakarak deneyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuRkiShCowboy -- 20 Ağustos 2015; 23:29:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuRkiShCowboy

    2 sene önce kuzenin 2009 fiesta aldı. Ancak aldıktan 2 hafta sonra aküsü bitti, aracı sanayiye çekip kontrol ediyorlar hiç birşey bulamayıp aküyü değiştiriyorlar. Ancak bi müddet sonra tekrar akü bitiyor, birçok farklı elektrikçiye gösteriyor ama sorunu bulamıyor. Oda çareyi arabayı her park edişinden sonra akü kutup başını sökmekte buluyor 6 aydan fazla böyle kullanıyor.
    Arabayı aldıktan bir sene sonra uzun yola çıktık beraber,yoldayken gece arabada uyuyalım dedik ve farkettik ki kontak kapalıyken camlar her yarım saate bir -camlar kapalı olduğu halde- 2 3 saniye tekrar kapatmaya çalışıyor ve böyle böyle aküyü bitiriyor. Sorunun kaynağını ararken arabaya sonradan cam modülü takıldığını ve modülün arıza yaptığını gördük,bizde modülü söküp attık. O günden beri akü taş gibi, 2sn marş ile araba çalışıyor.


    Büyük ihtimalle sizin aracada sonradan alarm, cam modülü Vs takılmıştır. Bunlar genelde direksiyon altına monte edilir ve hepsinin sigortası orda bulunur, sigortalarını sökerek bu cihazları sırayla devre dışı bırakarak deneyin.
    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.

    Alıntıları Göster
    Klimayı çok sık kullanırsan o da akünün ömrünü yer.
    Birde kaç amper akün.Muhtemelen bencce de bir kaçak var tespit edemiyolardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Klimayı çok sık kullanırsan o da akünün ömrünü yer.
    Birde kaç amper akün.Muhtemelen bencce de bir kaçak var tespit edemiyolardır.

    Alıntıları Göster
    Bana da kaçak var gibi geliyor. İşin ilginç tarafı akü bitene kadar hiç belirti göstermiyor. Hep tek seferde marş alıyor.

    Arabada sonradan takılan teyp ve alarm hariç ekstra hiçbir şey yok. Bunları bi kontrol ettirsem daha iyi olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leeu

    Bana da kaçak var gibi geliyor. İşin ilginç tarafı akü bitene kadar hiç belirti göstermiyor. Hep tek seferde marş alıyor.

    Arabada sonradan takılan teyp ve alarm hariç ekstra hiçbir şey yok. Bunları bi kontrol ettirsem daha iyi olacak.

    Alıntıları Göster
    Araçta park halindeyken aküyü bitiren bir kaçak var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leeu

    Selamlar beyler. 97 model Mazda 323 sahibiyim. Aküsü yine bitmiş durumda.

    2 farklı elektrikçiye gösterdim şarj dinamosunda hiç bir sıkıntı olmadığını ve aküde kaçak olmadığını söylediler. Arabayı her gün kullanmıyorum, haftada 2-3 gün genellikle. Kullandığım zamanda da en az 50-60 km yol yaparım. Aküye yük bindirecek hiç bir ek birşey yok arabada.

    Kime sorsam araba yatıyor ondan diyorlar fakat bu bana hiç normal gelmiyor. Kontağı aç kapa yapmıyorum, uzun süreli kullanıyorum arabayı. Hafta sonları İstanbul trafiğinde 50-60 km yol takdir edersiniz 2-3 saati alıyor. Daha geçen sene bu zamanlarda aldım akü, Varta marka. Daha senesi anca dolmuşken yine bitti. Vartadan önceki aküm İnci markaydı o da 1 sene gitti.

    Sizin görüşleriniz nelerdir? Sizce normal mi bu durum?

    91 323 te aynılarını yaşıyordum, full olan akü araba 2 gün yatsa boşalıyordu vurdurarak çalıştırıyordum.

    Ya arabada kaçak var, yada sonradan takılan teyp anfi alarm vs gibi birşey siz kontağı kapattıktan sonra akım çekmeye devam ediyor. Teyibe bi çıtçıt düğme koydurmuştu babam, inerken düğmeyi kapatır inerdim araba 2 hafta yatsa bişey olmazdı. Sonra teyp değişti sorun çözüldü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.

    hadi ordan !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.

    ağzını burnunu kırardım o torpidonun, akü parasını tahsil etseydiniz hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.

    hadi ordan !

    Adamın 1,5 yıl önce yaptığı yoruma çemkirmek, baya ilginç olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.

    hadi ordan !

    Adamın 1,5 yıl önce yaptığı yoruma çemkirmek, baya ilginç olmuş

    haklısın, kendimdeki yatan arabaların hangi aralıklarla netice hallerini çok iyi bildiğimden kendimi tutamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.

    ağzını burnunu kırardım o torpidonun, akü parasını tahsil etseydiniz hocam

    ...... hay aksi, bende benzer davranışa uyan 2 farklı akü haali yaşadım, akşama karanlıkta kontrol edecegim.... yazarım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.