Şimdi Ara

Tiguan, 5008 gibi SUV’ların yol tutuşu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
6.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu tür yeni SUV’ların yol tutuşunun oldukça iyi olduğunu düşünüyorum. Bunun açıklaması nedir, nasıl oluyor? Özellikle uzun yolda gözlemliyorum ve o araçlardan beklenmeyecek ölçüde başarılı olduklarını görüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu araclar emin olun arazide gitmesi planlanarak dahi tasarlanmiyor....Sert susp.ile bilinen seat grubundan ateca aracim 170 de kendi kendine duz yolda serit degistiriyordu...bu araclarin altindna cok fazla hava geciyor.yere iyi basamiyor...dolayisiyla yeni aracim da d suv olmasina ragmen bu araclarin hicbir hb ile yarisabilecegini dusunmuyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    SUV'ların Yol Tutuşu

    SUV'lar, güçlü motorları ve yüksek sürüş konumları ile tanınırlar. Ancak, en iyi yol tutuşunu sunan SUV'ları seçmek söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken birkaç önemli faktör vardır.

    Yol Tutuşunu Etkileyen Faktörler

    Bir SUV'un yol tutuşunu etkileyen temel faktörler şunlardır:

    • Dört Çeker Çekiş: Dört çeker çekiş sistemi, aracın tüm tekerleklerine güç sağlayarak daha fazla yol tutuşu sağlar.
    • Süspansiyon: İyi ayarlanmış bir süspansiyon, virajlarda daha iyi yol tutuşu ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Lastikler: Geniş ve yüksek performanslı lastikler, daha fazla temas noktası sağlayarak yol tutuşunu artırır.
    • Yer Denkliği: Daha düşük bir yer denkliği, aracın ağırlık merkezini düşürür ve yol tutuşunu iyileştirir.

    En İyi Yol Tutuşuna Sahip SUV'lar

    En iyi yol tutuşuna sahip SUV'lar arasında yer alan bazı popüler modeller şunlardır:

    • Volkswagen Tiguan: Tiguan, çevikliği ve virajlarda mükemmel yol tutuşu ile bilinir.
    • Peugeot 5008: 5008, dengeli yol tutuşu ve keskin direksiyon tepkisi sunar.
    • BMW X3: X3, spor otomobil benzeri yol tutuşu ve harika bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Audi Q5: Q5, quattro dört çeker çekiş sistemi ve hassas direksiyonuyla ünlüdür.
    • Porsche Cayenne: Cayenne, süper otomobil seviyesinde yol tutuşu sunan güçlü bir SUV'dur.

    SUV'ların Hız Sınırı

    SUV'lar için hız sınırı, her ülkenin trafik yasalarına göre değişir. Türkiye'de, otoyollarda SUV'ların hız sınırı 120 km/s, diğer yollarda ise 90 km/s'dir. Ancak, her zaman yol koşullarına ve hava durumuna dikkat etmeli ve uygun hızda sürmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçen virajlı yolda ben kasmadan ve çizgimi bozmadan ilerlerlerken arkamda şeritten şeride geçen tiguan hiç öyle görünmüyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -epica- kullanıcısına yanıt

    Aracınız nedir bilmiyorum. Ben altının yüksekliği, aerodinamiği, ağırlık merkezinin yüksekliği, ağırlığı, süspansiyonları, lastikleri, en azından teoride bir bütün olarak arazi şartlarında gidebilmesi de değerlendirilerek üretilmiş olması veya yol tutuş/performanslı sürüş öncelenmeden üretilmiş olması gibi gerçekler göz önüne alındığı zaman bu araçların yine de iyi yol tuttuğunu düşünüyorum. Kıyaslamayı doğru yapmak lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 7 Mart 2023; 22:38:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aşağıdaki video fikir verebilir. Suv olmasını göz önünde bulundurarak ben başarılı buldum. https://www.youtube.com/watch?v=faw9NeBM3n0&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -epica- -- 7 Mart 2023; 22:39:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -epica- kullanıcısına yanıt

    Evet, bunun nasıl olduğunu öğrenmek istiyorum. SUV modasından ben memnun olmayanlardanım, ama görece yüksek hızdaki yol tutuşlarını o araçlar için beklemediğim ölçüde iyi buluyorum, nasıl olduğunu merak ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araclar emin olun arazide gitmesi planlanarak dahi tasarlanmiyor....Sert susp.ile bilinen seat grubundan ateca aracim 170 de kendi kendine duz yolda serit degistiriyordu...bu araclarin altindna cok fazla hava geciyor.yere iyi basamiyor...dolayisiyla yeni aracim da d suv olmasina ragmen bu araclarin hicbir hb ile yarisabilecegini dusunmuyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • -epica- kullanıcısına yanıt
    Ben inandim şahsen 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault Clio HB Yol Tutuşu?
    14 yıl önce açıldı
    Sedan/SW/SUV Uzun Yol Konforu
    13 yıl önce açıldı
    3008 vs Tiguan
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende 2019 Pug 3008 1.5 Hdi var. Yol tutuşu fena değil. Ancak ağırlık merkezi yere daha yakın olan hb ve sedan araçlara göre yukarıda olduğu için onlar kadar iyi yol tutamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi yol tutuşa sahip Eclipse Cross'u 1 yıl kullandım. Pazarlamacıların SUV dediğine bakmayın bunlar Crossover araçlardır. Yerden yükseltilmiş otomobil şasileridir. Kitapçığında bile yazıyor, arazi için değil kaplamalı yollar için üretilmiştir diye. Benim kullandığım araçta arkada bağımsız süspansiyon ve önce amortisör kule gergileri vardı da sorun yaşamadım. Bunlar olmayan bir Crossover ile çok dikkatli olurdum herhalde.

  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt

    İnanıp inanmamak size kalmış. Aracım 308 bu arada. Yol tutuş verilerine bakabilirsiniz.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sedan ya da hb araçlar gibi yol tutuşu sağlayamazlar ama çokta kötü değiller


    virajı önden görüp o viraja uygun hızla girerseniz hiç bir sıkıntı yaşamazsınız şahsen ben 13 yıldır SUV/Crossover kullanan biri olarak yaşamadım ama asla bir sedan&hb gibi limitlerde viraja giremedim.

  • yol tutuş konusunda grandland en iyi suv

  • Ben de yeni SUV'a geçenlerdenim. SUV aldıktan sonra ekstra dikkatli kullanırım diye düşünüyordum. Ama kesinlikle güven veriyor. Normal kullanıcı için sedan ya da HB arabalardan bir farkı yok. Limitleri zorlarsanız ne olur bilemem. HB kullanırken de zorlamadım, şimdi de zorlamayı düşünmüyorum. Onun dışında trafik seyrinden kaynaklanan ani manevra değişikliklerinde ESP bile kolay kolay devreye girmiyor. Araç Jeep Compass.

  • Sonuçta binek otomobilden çevirme altyapıları var, son zamanlarda da gösterilen gelişim ile beklentileri karşılıyor tüm araçlar..


    Çoğu kişi daha denemeden arabanın arkası atacak, kopacak, takla atacak falan sanıyor.. Esp kontrolünde araç sürüyorsunuz merak etmeyin.. isteseniz da saçma tepkiler veremiyor artık hiç bir araç. en fazla limitiniz düşer..


    Spor hatchback'ler gibi dinamik ve özellikle direksiyon anlamında zevkli değiller elbette ama insanlara yetiyor.


    Ayrıca yol tutuştan ziyade en önemli gelişim bence konforda oldu.. özellikle qashqai falan sınıf atlamış gibi. Taigo denen alete bindim gerçekten Polodan farksız belki daha konforlu, ummadığım derecede beğendim. son dönemlere kadar hepsi nahoş bir sertlikte idi, artık kaptılar bu şasi ayarlama işini.

  • Ben C5A kullanıcısıyım, daha önce Qasqhai, 3008 de kullandım.
    C5A normal kullanım için oldukça iyi yol tutuyor. Bir kaç kez zorladım bir sorun yaşatmadı. Ancak şunu iddia edemeyiz sedan veya hb güveni yok. Rüzgarlı yolda sağa sola yalpalar, hızlandıkça dikey salım artıyor, alttan geçen havaya bağlı yola tutunma azalıyor.
    C5A 77km’nin geyik testinde en iyilerden birisiydi. 84 km hıza kadar dubaların arasında manevra yapabilmişti.

    Sonuçta bu araçlar yeni teknoloji ve normal kullanım için her türlü isteğe cevap veriyor ancak asla bir otomobil seviyesinde değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aralık ayında 2020 model tiguan ımı sadece yol tutuşunun çok kötü olması sebebi ile sattım ve ayrıca çok yakıyordu 1.5 tsi motor
    Araba geniş iç hacim sunuyor konforlu falan fakat yol tutuşu maalesef çok kötü

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Büyük jantlar, sert süspansiyon, enine geniş araçlar, sıkı optimize edilmiş esp sistemi. Sorunuzun cevabı bunlarda.


    Yine de binek yol tutuşunu veremez. Geyik testlerine falan da aldanmayın. Esp müdahalesi geyik testlerinde yüksek sonuç alabilirsiniz ama araç yüklenince eğim, yol koşulları vs işin içine girince farkı anlarsınız.


    Suv sınıfında yol tutuşta en iyilerden birisi olabilecek 4*4 mazda cx5 (225/55/ r19) ve c segmentte altlara oynayacak auris 1.33 aracım var. Aurisin yol tutuşu daha iyi geliyor bana.

  • Taklacı Sorentolardan günümüze neredeyse 20 yıl geçti. O kadar da gelişme olsun. Ben de uzun yıllardır SUV kullanıyorum. Yol tutuş konusunda hiç sıkıntı yaşamadım. Sadece rüzgardan etkilenmeleri fazla.

  • Bizde ki bir araç duster diğeri C5A. Duster da 140 ın üzeri güven vermiyor ama C5'in yüksek hızları sedan kadar olmasa da güven veriyor.

  • Güçlü motorlar sayesinde 200-220 görse de sedan kadar yol tutuşu açısından güven de vermiyor keyif de. Tabi benim aracım için böyle, belki D segment 5008 gibi araçlar daha iyidir.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.