Şimdi Ara

Tiguan, 5008 gibi SUV’ların yol tutuşu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
6.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum hocam, bende yeni kodiaq aldim kesinlikle binek araç güveni vermiyor; çok dikkatli kullanmak gerekiyor. Diğer aracım megane 4; arkası torsiyon olmasına rağmen daha güvenli sürüş sağlıyor.kisisel görüşüm düz yolda suv tarzı araçlarda 140-150 km hız güvenli sürüş için sınır benim için. Virajlarda çok daha aşağılarda limit belirlenmeli.kazasiz belasız surusler herkese.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 8 Mart 2023; 11:7:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi yol tutus istiyorsanız 4x4 suv alacaksınız, önden çekişli olan suvlarin limitleri asla hb veya sedan arabaya uymaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende G63 AMG 'nin yol tutuşuna şaşırıyorum.


    SUV olarak bahsettiğiniz araçlar genelde yerden yükseltilmiş binek otomobiller, bir çoğu eski Toroslar kadar bile yerden yüksek değiller.

    Kaldı ki günümüz yürüyen aksamları ve 200 mm üzerinde lastiklerle verdikleri performanslar bana şaşırtıcı gelmiyor.

    1970 model Toros 'da 64 km hızla geyik testini geçebiliyor.


    Tiguan, 5008 gibi SUV’ların yol tutuşuMotor1 Turkiyeyoutube
    DÜNYA'DA İLK! | Renault 12 TSW Geyik Testi | Gençlere Taş Çıkarttı Renault 12 TSW Geyik testimizin yeni konuğu oldu. Aradan geçen neredeyse 40 yılın neler değiştirdiğini gördük. Araç için Delta Cars'a Teşekkür Ederiz. Instagram: https://www.instagram.com/deltacarstr/ Web: https://www.arabam.com/galeri/delta-cars Adres: Yavuz Sultan Selim, Mevlana Cd. No.170/K, Körfez, İzmit, 41780 Sosyal Medya Hesaplarımız: Telegram Kanalımız: https://t.me/trmotor1 Instagram: http://bit.ly/2p94BWB Facebook: http://bit.ly/2CRZUlQ Twitter: http://bit.ly/2CTin1j İnternet Sitemiz https://tr.motor1.com/ Neden Almalı? Videolarımız- https://bit.ly/2YDIoAr Drag Yarışlarımız- https://bit.ly/2Yy2tnC Neleri Farklı?- https://bit.ly/39cWrkq Geyik Testlerimiz- https://bit.ly/2GIwMls Petronas ile Bilgin Olsun- https://bit.ly/2MFHvke Alım Rehberi- https://bit.ly/2RR1vVY Karşılaştırma Videolarımız- https://bit.ly/2MBwwZg VLOG- https://bit.ly/2GGFKji Araç İncelemeleri- https://bit.ly/2Oxpnf4 Kurgu & Montaj: Alper Ertan
    https://www.youtube.com/watch?v=fkrKSzBEnuo
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    4*4 olsa da fayda etmez yüksek hızlarda. Hız arttıkça, yük arttıkça merkezkaç kuvveti de ivmeyle artıyor. Yerden yükseklik ve yüksek ağırlık etkisini gösteriyor.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    4x4 araçla yüksek hız düz yolda yapılmalı zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Daimi 4x4 olması gerekiyor yol tutuşta bir fark görebilmek için.. araç limitlerine devamlı 4 çeker haliyle yaklaşıyor ve aşınca da ona göre daha nötr tepkiler veriyor.


    Part-time olanların kalkışlar ve kaygan zemin çekişi harici pek bir artısı yok. önden çekiş gibiler.

  • seçenek sunanlar var,sporta falan alabiliyorsunuz onlar gayet iyi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperVeloceJota

    Sonuçta binek otomobilden çevirme altyapıları var, son zamanlarda da gösterilen gelişim ile beklentileri karşılıyor tüm araçlar..


    Çoğu kişi daha denemeden arabanın arkası atacak, kopacak, takla atacak falan sanıyor.. Esp kontrolünde araç sürüyorsunuz merak etmeyin.. isteseniz da saçma tepkiler veremiyor artık hiç bir araç. en fazla limitiniz düşer..


    Spor hatchback'ler gibi dinamik ve özellikle direksiyon anlamında zevkli değiller elbette ama insanlara yetiyor.


    Ayrıca yol tutuştan ziyade en önemli gelişim bence konforda oldu.. özellikle qashqai falan sınıf atlamış gibi. Taigo denen alete bindim gerçekten Polodan farksız belki daha konforlu, ummadığım derecede beğendim. son dönemlere kadar hepsi nahoş bir sertlikte idi, artık kaptılar bu şasi ayarlama işini.

    ESP’yi hesaba katmadım. Sorumun cevabı büyük oranda budur diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • suv'ler bana göre yol tutuş konusunda çok zayıf. sıradan B segment aracının yükseltilmiş hali şuanki suvcuklar. taklaya müsait. eski deve kasa suv'lar devrilmese bile kaymaya müsait.

  • Captivaya bindikten sonra SUV a tövbe dedim. Aldığın araba yere yakın olacak ne olursa olsun. Hacim isteniyorsa illa SW ve MPV var. Hem bu saydığın araçlar gerçek SUV değil.

    BMWnin eski suvları belki başarılıdır.X5 ve X6 lar yani o arabalarda gerçekten sportif şasi vardı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daxtor55 -- 9 Mart 2023; 5:57:33 >
  • SUV aracı hangi araçla kıyasladığına göre değişiyor o iş. Tabiki şimdiki elektronik sistemler sayesinde eski SUV veya arazi araçlarına göre çok daha iyi yol tutacak. Ama aynı dönemdeki bir hb veya sedan kadar iyi değil. 5008 tabiki 308 kadar veya 508 kadar iyi yol tutmayacaktır. Ki bunu kendileri de kabul ediyor firmalar.

  • Siz istediğiniz elektronik donanımları ekleyin fizik kanunlarını yenemezsiniz.


    Ağırlık merkezi yükseldikçe merkezkaç sebebiyle savrulma oranı artacaktır.


    Bir de genişleyen yanal alan nedeniyle yan rüzgarlardan etkilenme oranı da artıyor.


    Ancak her şey paraya kumanda ediyor. Yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon ve bir takım düzenlemelerle yol tutuş elbette ki otomobil seviyelerine oldukça yaklaştırılabilir.

  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt

    Bende 2011 Captiva kullandım bir sıkıntı hissetmedim. Ancak 2005 model Grand Cherokee kullandım. Sanki su yatağı üzerinde gibiydim. Uzun yolda yol tutuş olarak kendimi hiç güvende hissetmedim. Hemen devrilecekmis gibi his verdi. 2018 model Nissan Navara' da gerçi pick-up ama o da aynıydı. Arazi harici pickuplari yolda yüksek hızda kullanmak çok tehlikeli. Taklacı güvercin olmak işten bile değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunu da söylemek lazım. captiva sürerken kendimi minibüs kullanıyormuş gibi hissediyordum. 2011 model QQ 1.5 dci ve 2019 Pug 3008 1.5 Hdi sahibi oldum. Bu araçları sürerken oldukça rahatım, yol tutuş konusunda tedirgin olmuyorum. Şehiriçi manevra yapmakta özellikle Grand cherokee ve Captiva'ya göre çok çok kolay.

  • ix35/Tucson 2014 4x4 aracımda tedirginlik hissetmiyorum. Şehir içi sürüşü çok rahat zaten ama yüksek hızlarda tabiki sedan/hb kadar mümkün değil. Hız sınırları içerisinde problemsiz. Geniş tabanlı lastikler, bağımsız süspansiyonlar etkili oluyordur belki.

  • iyi yol tutmuyorlar, kötü yol tutuyorlar.


    sadece beklenenden veya eski cherokee, sorento, ilk nesil tucson, captiva vb suvlerden iyi denebilir.


    Eski suvlere kıyasla araziye girme gibi bir ihtimalleri olmadığı için süspansion çalışma mesafeleri sıradan bir otomobilden uzun değil, keza lastiklerinin yanak genişlikleri de öyle.


    Şasi burkulma direncleri endüstri genelinde çok yükseldi bu sayede yüksek gövdenin yarattığı büyük burkulma momentine rağmen süspansiyon geometrisini koruyabiliyor.


    Normal araçlara kıyasla da viraj demirleri daha kalın, üst specde maksimum lastik genişlikleri daha fazla.


    bütün bunlar birleşince yüksek ağırlık merkezinin dezavantajı belirli ölçüde kontrol altına alınabilir.


    aşağıda da nuh nebiden kalma modeller olsalar da vaktiyle açtığım konudaki karşılaştırma var.



    Tiguan, 5008 gibi SUV’ların yol tutuşu




  • İlk nesil Captivaya bindim araba dediginiz gibi minibus hissi verdi ama güven vermedi nedense.

    Eski grand cherokeeler gerçek bir suv ama yüksek sürate uygun değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi bu videoda ESP çok aşırı agresif bir şekilde aracı tutmuş. Ortada aslında yol tutuş başarısı değil ESP başarısı var. Tabii aracın amacı öyle bir senaryoda kazasız bir şekilde bu şerit değişimini gerçekleştirmek.

    Yoksa öyle şasi başarısı falan söz konusu değil. Tiguan 77 Km hızla girdiği manevradan 30 km hızla çıkıyor. 2017 Golf ise 76 Km hızla girdiği manevradan 44 km hızla çıkıyor.


    Tiguan, 5008 gibi SUV’ların yol tutuşukm77.comyoutube
    Prueba y más información del Volkswagen Golf 2017 en: https://goo.gl/FMXG99 El Volkswagen Golf 2017 tiene novedades y mejoras en el equipamiento y en la gama de motores. Con el motor de gasolina de 110 caballos nos parece más recomendable que con el Diesel de 116 porque cuesta 2900 euros menos, es más silencioso, más veloz y apenas gasta más carburante.
    https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8&feature=youtu.be



    Eğer sizin yol tutuş olarak yorumladığınız şey tek bir viraja iyi girmekse, ağır bir araba geniş lastik tabanı ile bir Sedan ya da HB kadar iyi viraja girebilir. Mesela daha ağır olduğu için yere daha iyi basar ya da daha geniş bir alana bir Sedan araba kadar basınç uygular. Gel gelelim viraj içerisinde bir manevra ya da S şeklinde viraj üstüne virajlarda, ağırlık transferlerinde asla aynı miktarda mühendislik uygulanmış bir Sedan ya da HB kadar iyi olamazlar.





  • 2020 tucson ile 1300-1500 km arası yol yaptım. Herhangi bir tedirginlik hissetmedim.
    2015 ibiza ile daha tedirgin oluyordum.

    Edit: hız sınırları dahilinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEGANYRSA -- 10 Mart 2023; 0:15:51 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • LaViTz kullanıcısına yanıt
    Ankarada iseniz d suv dh ciler olarak cay icelim?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.