D

Binbaşı
22 Kasım 2020
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 138 (Bu ay: 28)
Gönderileri
Ben hep cleanpex’ten mobil motor yağı alıyorum. 10w40.
Motul’un yüksek devirli kullanımlarda motoru diğer yağlardan daha iyi koruduğu, yüksek devirlerde daha dayanıklı olduğu, daha düzgün yağlama yaptığı gibi iddialar var. Alıcıların bir kısmı bu sebeple motul tercih ediyorlar. Siz bu görüş hakkında ne düşünüyorsunuz? Yüksek devirlerde motul’un yağlama performansı örneğin mobil gibi yağlardan daha iyi olabilir mi?

Mobil’in fiyatı kendi sitesinde 400 lira; Motul kendi sitesinde 577 lira, bölge distribütöründe 500 lira.


Motor Yağında Mobil vs. Motul


Motor Yağında Mobil vs. Motul

2 sorum var.


1)Eurorepar’ın filtrelerinin sahtesi piyasada var mı, veya var mıdır? Parçacılarda eurorepar filtreler satılıyor ama sahtesine rastlama olasılığım nedir? Yağ filtresi için soruyorum. Pek bilinen bir marka olmadığı için belki sahtesi üretilmiyordur diye düşündüm, sizin fikrinizi de öğrenmek isterim.


2) Bu filtreleri orijinal olduğuna emin olabileceğim bir yerden alma imkanım var mı? Şehirde yetkili bir satıcı olur, web sitesi olur. Bulunduğum şehirdeki bir sanayide eurorepar’ın özel servisi var, o tarz yerlerde orijinal filtre dışarıya satılır mı?

Araç temizdir, fiyatı uygundur, kullanım amacınıza uygundur alınır tabi; ama otomobili kullanırken zevk almayı da önemseyen bir kullanıcı iseniz 8 valfli motoru olan araçlara bakmanızı önermem. Gidişi zevk vermez. Supap ayarı da ister, özellikle LPG’de. Beygir gücü düşük olur, devirlenmesi yavaş, motoru cansız olur, yakıt verimliliği de 16 valf’e kıyasla düşüktür.

Deri dikişli direksiyon kılıfı, torpido soğutma, açılabilir bölmeli kol dayama, ayak altı aydınlatma, camlarda rüzgarlık, cam filmi, koltuk kafalığında boyun yastığı, 3d havuzlu kauçuk paspaslar, araç şarjı, telefon tutucu, koltuk arkası eşya düzenleyici, ele iyi oturan vites topuzu, emniyet kemeri kılıfı gibi görece basit ve ucuz bir takım eklentiler aracın kullanım zevkini ve rahatlığını çok arttırabiliyor.

Sizin böyle bildiğiniz donanım veya eklentiler nelerdir?

Üç kapılı, yazılımlı dizel C kasa corsa’ları görmüşsünüzdür. Arkasından siyah duman atarak giden araçlar. Sanırım 1.7 dti motorları tutuluyor özellikle. Bunlar yazılımla kaç beygire çıkabiliyor? Neden bir takım çevrelerce bu kadar tercih edilip övüldüğünü anlamak istiyorum. Aracın ilk alım fiyatının düşük olması dışında bu insanları cezbeden özellikleri nelerdir?

2 yıl, 40 bin km’den fazladır aracımda 15 inch’lik falken ziex ze310 ecorun lastikleri kullanıyorum. Kışların bol yağışlı, yazların ise çok sıcak olduğu bir şehirde yaşıyorum. Lastikten duyduğum memnuniyeti ifade etmek ve kısa bir review yazmak için bu başlığı açtım. Lastikleri oldukça zorlu koşullarda kullandım. Yolu olmayan, takır-tukur, çukurlarla ve taşlarla dolu, yüksek rakımlı yayla-dağ yollarında bolca sürdüm. Araç tam dolu vaziyette, yüksek açılı rampaları ve derin virajları olan yollarda görece yüksek hızlarda da kullandım, sollamalara çıktım. Yağışlı havada veya kuru ama mıcırlı yollarda freni kökleyecek şekilde ani fren de yaptım. Lastiklerin yanağını kaldırım parkesine de sürttüm. Cam kırıkları olan yollardan da geçmek zorunda kaldım. Hiçbir zaman patlamadı. Beni yolda bırakmadı. Hâlâ diş derinliği çok iyi. Hiçbir zaman “keşke başka lastik alsaydım” demedim. Hem kuru hem de ıslak yollarda fren performansı olsun, yol tutuşu olsun beni memnun etti. Yakıt tüketimi, konfor ve lastik sesi gibi parametreleri önemsemediğim için onlar hakkında yorum yapmıyorum. Lastiğin tyrereviews’da aldığı yüksek puan ve yorumları gördükten sonra tercih etmiştim, tekrar lastik alacağımda tekrar falken veya dunlop’u tercih edeceğim büyük ihtimalle. Yerli üretim olduğu için kalitesine kıyasla uygun fiyata satılıyor Türkiye’de. Eskiden pahalı lastiklerle arasındaki fiyat farkı biraz daha fazlaydı, ancak hala fiyat/performans açısından en iyi lastik olarak görünüyor. Sıradan kullanıcı için “premium” kabul edilen lastiklerle falken ziex arasındaki fiyat farkını ciddi anlamda mâkul kılacak bir kalite farkı olduğunu düşünmüyorum. Marka fetişisti fanboylar farklı düşünebilirler. Kalite farkını ölçülebilir verilerle ortaya koyacak olanlar varsa okumak isterim. Muhakkak daha kaliteli lastikler var, ancak sıradan kullanıcı için ciddi kalite farkları olduğunu düşünmüyorum.


Lastik, akü, fren balata ve diskleri, motor yağı ve mekanik parça yağları, filtreler, hidrolik sıvıları, antifriz, triger seti, devirdaim gibi sarf malzemelerinin kaliteli olanlarının alınmasının önemli olduğunu düşünüyorum. Bu lastiği yol tutuş, frenaj (hem ıslak hem kuru zeminde) ve dayanıklılık parametrelerinde başarılı buldum.

On gün önce v kayışını değiştirdik. Önceki orijinal logolu parçayken bu sefer Bosch marka kayış taktık. Yağmurlu havalarda ötme yapıyor. İyice ısınınca geçiyor galiba. Normal mi? Düzelir mi ileride? Düzeltmek için yapılabilecek bir şey var mı? Bu kayışı değiştirmek için aracı kriko ile kaldırmaya gerek var mı, kendim değiştirebilir miyim, yoksa zorlukları var mı?


Bosch’un ürününün ses yapacağını bilsem hiç değiştirtmezdim eskisi daha uzun süre gidebilecek kondisyondaydı. Eskisini attık maalesef ama düzeltilemezse değiştirebilirim. Bunu değiştirme işçiliği ne kadardır şu aralar?

Akdeniz bölgesinde yaşıyorum, burada yaz-kış yaz lastiği kullanılır. Acil bir durum sebebiyle Ankara’ya aracımla gitmem gerekirse, örneğin bir veya birkaç haftalığına lastikçilerden 4 adet kış lastiği kiralama gibi bir şey mümkün mü? Başka yapılabilecek bir şey var mı?

Total’in benzinliklerinden orijinal yağ olduğunu bilerek alabildiğim için ilgimi çekti. Araç Citroen, PSA’nın önerdiği motor yağı bu. 10w40 kullanıyorum. Daha önce mobil1 tercih ediyordum, kalite olarak aralarında önemli bir fark var mıdır? Total’in yağları neden diğerlerine kıyasla pek tercih edilmiyor?


Ayrıca, motul yağları orijinal olarak satan bir satıcı veya web sitesi var mı?

Aracımı geçen hafta motor rektifiye işlemi için tamirciye bıraktım. Ustanın ücreti 9000, rektifiyecinin ücreti 4000 lira. Hem usta hem de rektifiyeci sorduğumda istersem ücrete %18 KDV ekleyerek fatura kesebileceklerini söylediler, ama gerek olmadığını bir sorun olursa işin arkasında duracaklarını söylediler. Rektifiyeyi yapan şirket şehrin en iyi rektifiyecisi, bir sorun çıkacağını sanmıyorum. Hata paylarının on binde otuz gibi olduğunu söyledi rektifiyecide konuştuğum kişi. Bu süre zarfında tüm parçaları kendim aldım ve hepsi için işlem bittiğinde bir fatura oluşturulacak. Elimde rektifiyecinin tamircime gönderdiği iş emri mevcut.


Motor rektifiye sonrası fatura almalı mı?

Ayrıca tamircimle whatsapp yazışmaları da mevcut. Tamircim işlem bittiğinde benzer bir iş emrini kaşeleyip imzalayıp bana verecek. Tüm bunlar hukuken yeterli belge niteliğinde sayılır mı?


Sizce ek olarak yine de üç bin lira farkla fatura kestireyim mi? Genelde bu işler iyi niyet çerçevesinde yürür aslında. Ustayla ilk kez iş yapıyorum ama ortak bir tanıdığın referansıyla kendisine gittim, o sebeple de işler bittiğinde motorda kendisinden veya rektifiyeciden kaynaklanan bir sıkıntı çıkarsa tekrar rektifiyeye vermek için motoru söküp takma ücreti almayacağını söyledi. Kendisini yeni tanımakla birlikte sözünün arkasında duracağını düşünüyorum, ama neticede yeni tanıdığım birisi, fatura almak daha mı yerinde olur? Rektifiye işleminde bazı forum üyeleri fatura kestiriyor ve kestirmeyi öneriyor, bazıları gerek yok diyor, bana fatura kestirmeme gerek yok gibi geldi, ama sizlere sormak istedim.


Bir de aslında genel olarak olayın hukuki yönünü merak ediyorum, yani motorda benden kaynaklanmayan bir sıkıntı çıkması durumunda bir dava açılması halinde hukuki süreç nasıl işliyor? Araç bilirkişi tarafından incelenene kadar veya dava sonuçlanana kadar bir yerde yatmak durumunda mı oluyor? Kullanılamıyor mu? Bilirkişi atanması kararı alınana kadar ne kadar süre geçer genelde? Davalar uzun sürüyor diye tahmin ediyorum. Bir de tabii avukatlık ücreti söz konusu oluyor. Bu son paragraftaki soruları sadece bizim ülkede teknik anlamda sürecin işleyişine dair detayları merak ettiğim için yazıyorum, davalık falan olacağımı hiç düşünmüyorum.

Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 42 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: 15 sa.
Mesaj Sayısı: 1.418
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.425
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 15.944)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 467 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.