Şimdi Ara

Neden Chip tuning'i iptal ettirdim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
21.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 ay
  • Cevaplayan Üyeler 51
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 17
  • Ortalama Mesaj Aralığı 12 gün 3 saat 57 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 7
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Polestar191 (17 mesaj) FurkanNoyan4134 (7 mesaj) NextMove (5 mesaj) Six Feet Under. (4 mesaj) casual07 (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (38 mesaj) Mobil (52 mesaj) Mini (4 mesaj) (1 mesaj)
  • @
18 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Forumda bilenler vardir aracim s40 1.6 dizel ve yazilimliydi. Aracin performansindan memnundum sanirim 140 hp 320nm gibi bir torq degerine sahipti ama bu gucu arac surekli uretemiyordu ve 1 sene icinde 3 defa turbo yaptirmak zorunda kalmistim

    Mesela %10 egimli uzun bi yokusu cikarken sonlari dogru aracin bariz gucten dustugunu hissedebiliyordum yada isindigi zaman motor bi sure sonra kesinlikle urettigi guc dusuyor buna paralel yakit tuketimi artiyordu ayriyetten yol bilgisayarinda okunan yakit degeriyle motorun yaktigi deger arasinda bariz 2.5 litre fark vardi turbom tekrar islik calmaya baslayinca iptal ettirmeye karar verdim ve 3 gundur kullaniyorum pisman degilim evet anlik hizlanma degerleri dussede yakit azaldi ..

    Yaptiracak arkadaslara tavsiyem yakit tuketiminin dusecegi yalanina inanmamalari ve turbolarinin su sogutmali olmasina dikkat etmeleri

    Arac konusunda titiz oldugum ve aracim yazilimli oldugu icin 7000 km de bir yag degistirdim intercooleri degistirdim radyotoru degistirdim 3 defa turbo yaptirdim 1 defa balans icin acildi keceler yazilimdan dolayi yag sizdirinca keceleri degistirdim yag pompasi yuksek basinctan zarar gormustu degistirdim

    Yani yazilim yatak sardirmasada aracin omrunden caldigi ve masrafli oldugu bir gercek yaptiracaklar bu tur masraflarida goz onunde bulundursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Şu chip tuning işi de nasıl bu kadar popüler oldu anlamadım gitti.

    Millet forumda araç tavsiyesi sorgularken ufacık birşeyden midesi bulanıp aracı almaz ama aracına götürür yazılım attırır, abuk sabuk hava filtresi taktırır.

    Mesela DSG için 250 nm tork dayanımı olduğu her yerde yazar. Bizim milletimizin umurunda mı gider 1.4 tsı aracına chip tunning yaptırır. Yeter ki performans alsın. Gaza gelsin, arabası iyi uzasın mutlu olsun. Sonra dsg elinde kalınca gelsin burada ağlasın zırlasın.

    Adam otomobil gibi yüksek teknoloji ürünü bir makineyi yaparken binlerce mühendislik hesabı yapsın. Mekanik, elektriksel, aktarma organları, kaporta gibi unsurlar için bir dayanım katsayısı hesaplayıp ona göre bir araba üretsin.

    Sonra biri desin ki, getir arabanı 75 beygiri 90 beygir yapalım az yakar çok kaçar. Oldu a.. başka.

    75 beygir araba kullanıyorum. Teknik konularda az çok birşeyler bilen ve süreklide araştıran biri olarak bedava yapacağım deseler kapılarına arabamı park bile etmem.
    İşte bu yüzden yazılımı kimin yaptığı çok önemli.

    Zaten 3 defa turbo yaptırmanız, yapan kişinin bu işin ehli olmadığını gösteriyor. Türkiye'de bu işi hakkıyla yapan bir elin parmaklarını geçmez.
    Yazılım var yazılım var. Her firmanın yazılımı aynı değildir. Her firma da iyi değildir. Yaptığı araçlarda sorun yaşanmamış firmalarla diğerlerini aynı kefeye koymak akıl işi değildir. Bu piyasada isim yapmış ama yazılımı çöp olan yığınla yer var. Sizinki işini ve teknik kısmı tam bilmeyen, motorun başına neler gelebileceğini bilmeyen bir firmanın yazılımı olması kuvvetle muhtemel.
    5 sene aynı motoru benzer yazılımla kullandım, 138 beygir veriyordu.. Ne ısınma ne güç kaybı ne de turbo sorunu yaşamadım. Yakıt tüketimim de uzun yolda olağanüstüydü. Bence sizin aracın motoruna özel sıkıntılı bir durum yaşamışsınız..
    Sürekli uyarı lambaları turbonun güç kesmesi vb. sorunlardan sonra uzun yol yapmaktan korkar hale geldim.Üzerine yazılımı yapan paşaoğlu !!! sorun çıktığında çözümde sağlayamadı ve orjinale döndüm. Maalesef vergiler nedeniyle yüksek hacimli araçlara binmek gün geçtikçe zorlaşıyor ancak yazılım işlemi kısa süreli keyif uzun vadeli mutlaka zarar veriyor. Bu işi adam akıllı yapan hiç mi yer yok var tabi ki ancak onlarda mekanik modifikasyon ile desteklemeden bu işe girmiyor zaten.
    Yıllar öncesinde, (o zamanlar daha turbo araçlar bu kadar yoğun kullanılmıyordu) kendimce bu yazılım işini bayağı detaylı incelemiştim, yurt dışı yazıları vesaire bayağı takip etmiştim o günün koşullarında (15 sene öncesi) edindiğim bilgiler topladığım argümanlar sonucu standart kullanılan bineklerin hiçbirisine yazılım yaptırmamak gerektiği kanaati bende hasıl olmuştu.

    Bir kanaatin bende oluşabilmesi için çok fazla verinin toplanması gerekir yani öyle bir iki deneyimle bir iki yazı ile bir iki reklam ile kolay etkilenmem, o gün bu gündürde ne yazılımlı bir arabayı aldım, ne tavsiye ettim, nede yazılım yaptırmayı düşündüm.

    Tabi köprünün altından çok sular geçti (yazılım olayıda artık çok daha gelişmiştir) ve konuyla ilgili gelişmeleri takip etmedim ama halen bende ki temel kanaat mekaniğin veriminde herşeyin aynı anda iyiştirilemeyeceği yönünde.

    Yani üretici bir noktada kendince optimumu bulmuşsa siz yazılımla onun bazı noktalarda verimini artırırsınız ancak diğer noktalarda mutlaka kayıplar olacaktır, diye düşünüyorum
  • Yüzbaşı
    600 Mesaj
    Millet çatır çatır yazılım atıyor ama
  • Yarbay
    28868 Mesaj
    Yazılımın parçaların ömründen götürdüğü bir gerçek ama sizinki çok ekstrem bir durum olmuş. Şanssızlık.
  • Yarbay
    5778 Mesaj
    işte bu yüzden her araca özel yazılım hikayesine inanmıyor, aynı motor serisinde kullanılan uzun zamandır denenmiş sorunsuzluğu anlaşılmış haritaları kendi araçlarımda kullanmayı tercih ediyorum

    çünkü ufak bir hata aracın sürekli sorun çıkarmasına neden olabiliyor
    |
    |
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Cogu sonuclarini goremeden araclarini satiyor benim arabam 165 binde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    gosHawk. kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    11728 Mesaj
    109luk mk2 focus zaten turbo sorunu olan bir araç, platform da mk2 galiba zaten s40ın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 17 Nisan 2018; 18:12:54 >
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Aynen c1 platformu focus 2-3 mondeo volvoda c30 s40 c70 v40 s80 ayni platform fakat turbo gercekten sorunlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    jimhendrix kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3661 Mesaj
    Turbo Garret GT1544V ' di sanırsam :)

    Yag suzgecini cikarmismiydiniz ?@Polestar191

    Daha gecen gun yazmistim, chip tuning ile hersey olur, ekonomi olmaz.

    Hangi firmaydi sizinkisi ?
    Kaç binde yaptirdiniz ?
    Kac binde iptal ettiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Nisan 2018; 18:19:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4361 Mesaj

    Bizim 2006 c5'de de bu turbo var sanırsam. Yazılım yaptırsak problem çıkarma ihtimali yüksek olur mu sizce hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    NextMove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Evet yag suzgecini ve turbonun yaglandigi aliminyum boruyuda degistirdim ..

    Arac aldigimda yazilimliydi o yuzden kac bin km de yapildi bilmiyorum fakat aldigimda turbo enjektorler ve motor iyi bir durumdaydi belkide hard yazilim yapildi cunku 0-100 u 9 saniye civariydi ortalama.



    Garret 1544v nin problemi bence dpf siz olarak tasarlanip dpf den kaynakli fazla isiyi kaldiramamasi ve bu isiya bagli turbo mili yataklarinda bosluktan kaynakli balansin bozulup palleri kesmesi e yazilimda bu sureyi kisaltiyor .

    Zaten muhendislikte bunlarin omur hesabi yapiliyor ama bu durumlar goz onune alindimi bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    NextMove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4856 Mesaj
    Size ya yazılımı yanlış yaptılar ya da araç çok yorulmuş. 1.6 motor için 140 kesinlikle çok değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    8070 Mesaj
    Yazılım işini, tarihi bilinen ve daha önce modifiye yapanların çok olduğu motorlara yapmak lazım. Ford'un 1.6 dizeli coğu dizel araç gibi ekonomi odaklı üretilmiş bir motor, sıkıp biraz daha suyunu çıkarınca bir yerden patlak vermiştir.

    Bu işe en uygun motorlar benzinli, mesela t4-t5 gibi araçlar(volvo için konuşuyorum). 200 beygirlik T4 biraz oynamayla hemen 300 oluyor. Yeni turbo, egzozla birlikte 400 beygir işten bile değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Evet yag suzgecini ve turbonun yaglandigi aliminyum boruyuda degistirdim ..

    Arac aldigimda yazilimliydi o yuzden kac bin km de yapildi bilmiyorum fakat aldigimda turbo enjektorler ve motor iyi bir durumdaydi belkide hard yazilim yapildi cunku 0-100 u 9 saniye civariydi ortalama.



    Garret 1544v nin problemi bence dpf siz olarak tasarlanip dpf den kaynakli fazla isiyi kaldiramamasi ve bu isiya bagli turbo mili yataklarinda bosluktan kaynakli balansin bozulup palleri kesmesi e yazilimda bu sureyi kisaltiyor .

    Zaten muhendislikte bunlarin omur hesabi yapiliyor ama bu durumlar goz onune alindimi bilmiyorum
    1544V' hassas bir cocuk DPF ile alakali degil :)
    Ben suzgeci degistirmedim cikartip attim :)

    O gün bu gündür turbodan ses yok, ama bende dpf'de yok. DpF iptal ettigimden degil, olmadigindan, arada bir yağ basıncından dolayi dump valften yag atar :) DPF'li olsa dert ederdim ama oyle bir bela yok neyseki bu aracimda :)


    İyi yapmissiniz, yazilim hayranlari cikagelir. :)

    1544v icin iyi yağ ve orijinal yag filtresi sart.
    M1 5w30esp den baska pek kullanmayin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Nisan 2018; 21:10:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    3661 Mesaj

    Evet, bizim araclara daha dogrusu motorlara modifiye yapilacak ise hibrid turbo kullanilarak dpf iptali ile birlikte kapsamli bir uygulama yapilmali. Standart turbo hanimeli ile küstüm çiçeği arasinda kalitesiz filtrede bile hemen veda ediyor.



    Ford Ozellikle teknik bulten yayinladi bizim motorlarin yag filtresiyle alakali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Matthew Murdock kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Yag olayi dusunulmedigi kadar onemli bu turboda dpf li tam sentetik 5w30 dan baska yag kullanilmaz ama sicak iklimde bu yag filmide cok inceliyor turbo icin ne oldugu asikar ama subaplar ve segmanlari icin ince kaliyor .o yuzden yazin yazilimli araclarin surekli yuksek guc uretmesine imkan yok





    Suzgeci cikartip atinca kecelerdende yag atabilir takip edilmiyorsa iyi cesaret dogrusu :)



    Evet 1544v nin hassas oldugu asikar ama inanin bu kadarda olmaz dedirtiyor hava isinmaya basladigi an hep turboyu elime aldim siz katilmasanizda dpf ters basinc uyguladigi icin egsoz turbinine fazladan yuk bindiriyor dpf siz bi aracin dpf liye nazaran turbosunun daha uzun sure gidecegini bilmek icin muhendis olmaya gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    NextMove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    T4 lerin t5 lerin turbosu su sogutmali gercekten cok dayaniklilar ....1.6 tdci makineden 200 hp alanlari forumlarda duydum ne kadar dogru ne kadar yalan bilmiyorum ama saglikli uzun sure yuruyemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nacker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3661 Mesaj

    Dpf tasarimi backpressure kaldirabilecek seviyede, merak etmeyin ancak suzgec egzoz manifolduna yakin ve ince olmasi sebebiyle her seferinde kurum yapiyor. Suzgecin canı cehenneme :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Polestar191 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3615 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    O zaman cikartayim ben bu suzgeci 😂 ugrastirmis anlasilan sizi benide ugrastirmasin daha fazla. Ama dump valveden yag atmasida sikinti dpf nin icine ..o yag baya problem cikartabilir 600-700 derece sicaklikta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    NextMove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8080 Mesaj
    3 kez turbo değişimine verdiğiniz para ciddi üzer adamı. Geçmiş olsun.
    |
    |
  • Yarbay
    2851 Mesaj
    F30 uma yazılım düşünüyordum. Facebookta F30 Club sayfasını takip ediyordum zaten. İstisnasız günde 2 araç tahrik arızası ile ilgili yazı fotoğrag paylaşımı yapıyor. Ve tüm araçlar nerdeyse yazılımlı araçlar. Bu yüzden gözüm korktu ve vazgeçtim.

    Zaten 136 Bg arabadan 220 bg 220 Nm torktan 330 Nm tork almak ben korkuttu açıkçası.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
1,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.