|
Bildirim
|
Şu chip tuning işi de nasıl bu kadar popüler oldu anlamadım gitti.
Millet forumda araç tavsiyesi sorgularken ufacık birşeyden midesi bulanıp aracı almaz ama aracına götürür yazılım attırır, abuk sabuk hava filtresi taktırır. Mesela DSG için 250 nm tork dayanımı olduğu her yerde yazar. Bizim milletimizin umurunda mı gider 1.4 tsı aracına chip tunning yaptırır. Yeter ki performans alsın. Gaza gelsin, arabası iyi uzasın mutlu olsun. Sonra dsg elinde kalınca gelsin burada ağlasın zırlasın. Adam otomobil gibi yüksek teknoloji ürünü bir makineyi yaparken binlerce mühendislik hesabı yapsın. Mekanik, elektriksel, aktarma organları, kaporta gibi unsurlar için bir dayanım katsayısı hesaplayıp ona göre bir araba üretsin. Sonra biri desin ki, getir arabanı 75 beygiri 90 beygir yapalım az yakar çok kaçar. Oldu a.. başka. 75 beygir araba kullanıyorum. Teknik konularda az çok birşeyler bilen ve süreklide araştıran biri olarak bedava yapacağım deseler kapılarına arabamı park bile etmem. |
Cogu sonuclarini goremeden araclarini satiyor benim arabam 165 binde
|
İşte bu yüzden yazılımı kimin yaptığı çok önemli.
Zaten 3 defa turbo yaptırmanız, yapan kişinin bu işin ehli olmadığını gösteriyor. Türkiye'de bu işi hakkıyla yapan bir elin parmaklarını geçmez. |
Yazılım var yazılım var. Her firmanın yazılımı aynı değildir. Her firma da iyi değildir. Yaptığı araçlarda sorun yaşanmamış firmalarla diğerlerini aynı kefeye koymak akıl işi değildir. Bu piyasada isim yapmış ama yazılımı çöp olan yığınla yer var. Sizinki işini ve teknik kısmı tam bilmeyen, motorun başına neler gelebileceğini bilmeyen bir firmanın yazılımı olması kuvvetle muhtemel.
|
5 sene aynı motoru benzer yazılımla kullandım, 138 beygir veriyordu.. Ne ısınma ne güç kaybı ne de turbo sorunu yaşamadım. Yakıt tüketimim de uzun yolda olağanüstüydü. Bence sizin aracın motoruna özel sıkıntılı bir durum yaşamışsınız..
|
Sürekli uyarı lambaları turbonun güç kesmesi vb. sorunlardan sonra uzun yol yapmaktan korkar hale geldim.Üzerine yazılımı yapan paşaoğlu !!! sorun çıktığında çözümde sağlayamadı ve orjinale döndüm. Maalesef vergiler nedeniyle yüksek hacimli araçlara binmek gün geçtikçe zorlaşıyor ancak yazılım işlemi kısa süreli keyif uzun vadeli mutlaka zarar veriyor. Bu işi adam akıllı yapan hiç mi yer yok var tabi ki ancak onlarda mekanik modifikasyon ile desteklemeden bu işe girmiyor zaten.
|
Yıllar öncesinde, (o zamanlar daha turbo araçlar bu kadar yoğun kullanılmıyordu) kendimce bu yazılım işini bayağı detaylı incelemiştim, yurt dışı yazıları vesaire bayağı takip etmiştim o günün koşullarında (15 sene öncesi) edindiğim bilgiler topladığım argümanlar sonucu standart kullanılan bineklerin hiçbirisine yazılım yaptırmamak gerektiği kanaati bende hasıl olmuştu.
Bir kanaatin bende oluşabilmesi için çok fazla verinin toplanması gerekir yani öyle bir iki deneyimle bir iki yazı ile bir iki reklam ile kolay etkilenmem, o gün bu gündürde ne yazılımlı bir arabayı aldım, ne tavsiye ettim, nede yazılım yaptırmayı düşündüm. Tabi köprünün altından çok sular geçti (yazılım olayıda artık çok daha gelişmiştir) ve konuyla ilgili gelişmeleri takip etmedim ama halen bende ki temel kanaat mekaniğin veriminde herşeyin aynı anda iyiştirilemeyeceği yönünde. Yani üretici bir noktada kendince optimumu bulmuşsa siz yazılımla onun bazı noktalarda verimini artırırsınız ancak diğer noktalarda mutlaka kayıplar olacaktır, diye düşünüyorum |
Dediğiniz motor için tabii ki de 2CR Performance
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 17 Nisan 2018; 18:12:54 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Nisan 2018; 18:19:7 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Nisan 2018; 21:10:56 > |
|
|
|
|
|
|
|