Şimdi Ara

Neden Chip tuning'i iptal ettirdim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
31.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kimse kusura bakmasın ama yazılım falan yapan insanlar zıpır ve cahil insanlardır.bu kadar net.içlerinde her zaman apaçi ruhu taşırlar.
  • Başıma iş gelmedi diye zararsızdır vs demeyeceğim ama 150hp 320 tork aracıma remaps firmasında 2 sene önce yazılım attırdım. yazılım zaten soft yazılım ve sadece 180 hp, 400 tork civarına geldi. Benim açımdan güç artışı çok hissedilir zaten aynı marka aracı kullanan arkadaşlar da kullandı ve farkı gördü. sıfırdan kalkış ve roll denemeleri de yaptık aynı marka-model aracın 3 farklı kullanıcısyla hatta bir tanesi 58 binde çok diri bir araçtı. İşin sonunda yazılım gerçekten aracımı istediğim seviyeye getirdi ve 2 senedir sıkıntı yaşamadım ama bu yaşamayacağım anlamına gelmez. Bu arada çok titizimdir yağı motul 5-30 xclean+ kullanır ve 7000 km değiştiririm. Tabi benim motor 1.6 dizellere göre rahat çalışıyor sonuçta 2.0 dizel ve aynı bloktan standart olarak aynı turbo ile 180-190 bg alan modeller mevcut yazılımsız. Araç 2 ton ve 5 ileri yumuşak bir tork konvertörlü şanzıman olduğundan bende performans eksikliği hissettirdi ve yaptırdım. şimdilik memnunuz bakalım ileride ne olacak.(2011 captiva 2.0 dizel awd)




  • Dün iptal ettirdim normal çalışması gerektiği durumu geldi. İlk kalkışta stop etmesin diye gaz vermeme gerek kalmadı artık. Orjinal her zaman en iyidir.
  • benim şahsi görüşüm özellikle DSG kuru kavrama şanzımanlarda limit belli 250 nm ye kadar dayanır sen buna yazılım attırıpta 300-350 nm çıkartırsan çabuk alırsın eline şanzımanı , zaten yapsa bu yazılım olayını fabrikadaki mühendisler yapar kusura bakmasın kimse ama yazılımcıyım falanım filanmım diyenler o fabrikada o motoru yapanlardan akıllı değilsiniz

    he bu arada ne marka olursa olsun ; motor ömrüne gelince ister istemez yarı yarıya ineceği kaçınılmaz diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentv

    benim şahsi görüşüm özellikle DSG kuru kavrama şanzımanlarda limit belli 250 nm ye kadar dayanır sen buna yazılım attırıpta 300-350 nm çıkartırsan çabuk alırsın eline şanzımanı , zaten yapsa bu yazılım olayını fabrikadaki mühendisler yapar kusura bakmasın kimse ama yazılımcıyım falanım filanmım diyenler o fabrikada o motoru yapanlardan akıllı değilsiniz

    he bu arada ne marka olursa olsun ; motor ömrüne gelince ister istemez yarı yarıya ineceği kaçınılmaz diye düşünüyorum
    250nm olanlar dq200 oluyor ve kuru sistem oluyor. parça ve yazılım desteği ile 300-350nm civarlarına çıkabiliyor ama kesinlikle yapılmaması gereken bir şey. dq250 bulup taksan daha ucuz mal edersin hem de 400nm dayanan kavrama ve mekatronik sorunu çok daha az olan şanzumanın olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz298

    250nm olanlar dq200 oluyor ve kuru sistem oluyor. parça ve yazılım desteği ile 300-350nm civarlarına çıkabiliyor ama kesinlikle yapılmaması gereken bir şey. dq250 bulup taksan daha ucuz mal edersin hem de 400nm dayanan kavrama ve mekatronik sorunu çok daha az olan şanzumanın olur

    Alıntıları Göster
    150 hp lerdeki 250 nm ye kadar dayanıyor diye biliyorum DQ200



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dentv -- 4 Mart 2019; 11:32:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    1.6 cdti 136 hp lik motor zaten standart bir dizele gore yuklenilmis bi motor hatta bunu psa emisyon degerleri konusunda kendisi acikladi sirf bu sebeple opeli geri iade etmeyi istediler ama olmadi 170 hp lik 1600 cc dizel bir motorun pek saglikli yureyebilecegini sanmiyoru.
    psa nın dediği motor 1.6 cdti değildir, 1.6 cdti emisyon konusunda çok iyidir
    https://tr.motor1.com/news/306393/yeni-dizel-adac-aciklama/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber&fbclid=IwAR25nstF6O-yBJbWKgrS6lqf0N617Vi164lTwrbeIjEQ5gQArmiS-7Xk4gg




  • Merhabalar 2012 Citroen C4 hdi 1.6 motor 92 beygir 230 tork gücüne sahip aracıma yazılım attırmayı düşünüyorum Sanırım 115 beygir 260 Torka çıkarıyorlar . Bu konuda tecrübesi olup tavsiye verecebilecek var mi hangi firmadan yaptırmalıyım vs. Bir de aracım 185.000 km de suan da bu sıkıntı çıkarır mi . Agrasif kullanmıyorum .8.000 km bir bakımını yaptırıyorum . Hafta içi 6-8 km iş yerine git gel haricinde Genelde uzun yol yapıyorum . Aracım yokuşta bayılmasın istiyorum . Şimdiden Teşekkürler .
  • Chıp tunıng hem ıyı hemde sorunla arac motorlarında problem cıkma egılımı maleseff yuksek motor turbo ısısı artıyor v.s. v.s. dıkkat etmek lazım kac defa yaptırmak ıstesemde hep vazgectım son anda..
  • Sıkıntı yazılımdan kaynaklanmiyor. Araçtaki turbo focus 307 C4 1.6 dizel ve 1.5 Hyundai lerde kullanılan gt1544v turbo. İlk çıkan nesilde orta mil ince ve yüksek basınçta sıkıntı çıkarıyor. Sonrasında hepsi bu turboyu kullanmayı bıraktı zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casual07

    Sıkıntı yazılımdan kaynaklanmiyor. Araçtaki turbo focus 307 C4 1.6 dizel ve 1.5 Hyundai lerde kullanılan gt1544v turbo. İlk çıkan nesilde orta mil ince ve yüksek basınçta sıkıntı çıkarıyor. Sonrasında hepsi bu turboyu kullanmayı bıraktı zaten.
    109 luk Euro 4 motorlarda mı kullanıldı bu turbo?
  • Orijinal Polestar yazılımı sıkıntı yapmaz yeğenim

    T4 ile 210 beygir veriyordu tık yoktu
  • _MaxPayne_ kullanıcısına yanıt
    Hyundai 110 hp pejo da 110 hp Ford da 109 hp galiba. Yanlış bilmiyorsam 2008/2010 yılına kadar kullanıldı farklı marka modellerde
    Hyundai lerde Euro 4 olarak geçiyor muhtemelen diğerleri de aynıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi casual07 -- 19 Ocak 2020; 19:0:6 >
  • dentv kullanıcısına yanıt
    DQ 200-250 250 değil, 330-340Nm lere kadar ömründen yemeden dayanabiliyor, 250Nm dayanımı olan şanzımana hiç pay bırakmadan 250Nm Tork üreten motor koyarlarmıydı sence? Turbo peakleri sebebiyle 250Nm den fazla Tork da üretme gibi bir şansı varken 250Nm dayanımlı şanzıman koymazlar. Dünyadaki tüm tunerlar DQ200 ve DQ250 şanzımanlı araçlara maximum 320Nm vericek şekilde map atıyorlar. Yazılımlı araç kullanmak apaçilik, magandalık değildir. Yollardaki kamyon ve tırların birçoğu yazılımlı, adblue ve filtre iptalli ama onlara bir şey olmuyor ama yazılımlı araçlar bozuluyor? Sebebi bilinçsiz kullanıcıdan ve kronik sorundan başka bir şey değil. Zaten hassas olan DSG li araca DSG yazılımı attırmadan motor yazılımı attırırsan arıza verme şansı artar, bakımları aksatırsan, soğuk aracı zorlarsan tabi kırarsın. Normal araç 12.500-15.000 kmde bakıma giriyorsa yazılımlıyı 7.500-10.000de bir sokman gerek çünkü extra basınç extra güç alıyorsun stoktan daha fazla zorluyorsun. Mühendisler salak sanayiciler akıllı değil o yüzden yazılımla güç arttı fabrika salak mı yapmıyor diye bir durum yok, üreticilerin araçlarda uyması gereken normlar var bunları karşılayamayan aracı satamaz bu sebeple motoru daha verimli hale getiremediği noktada yazılımdan kısmak zorunda. BMW lerde yazılım ile inanılmaz güç artışı oluyor bunun sebebi bmw nin modüler motor kullanması ve tuninge uygun soğutma ve dayanıklılığı olması. Bu forumda insanlar yaptırmaya cesaret edemediği şeylere bok atmaya çok meraklı, yaptırmaya yemiyor ama yaptırmak isteyeni engelliyor la bırak adam yaptırsın görsün sonucu. yazılım için ucuz diye dandik yerlere gitmeyin, RSA motorsports, 2CR gibi bilindik yerlere gidin veya serviste ABT gibi üretici onaylı yazılımları yaptırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casual07

    Sıkıntı yazılımdan kaynaklanmiyor. Araçtaki turbo focus 307 C4 1.6 dizel ve 1.5 Hyundai lerde kullanılan gt1544v turbo. İlk çıkan nesilde orta mil ince ve yüksek basınçta sıkıntı çıkarıyor. Sonrasında hepsi bu turboyu kullanmayı bıraktı zaten.
    Turbo milinin balansı çabuk kaçıyor çünkü journal yatakların ısıyı düzgün yayamadığı an o devirle birlikte mili veya yatağı hasara uğratıyor çünkü turboyu yalayan yağ borusunun debisi ve yağ pompası nın basıncı az bilmiyorum artık asıl sorun milin çapının az olmasından ı ama kesinlikle problemli bir turbo olduğu aşikar
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    ortak görüş milin çapının az olması. hyundailer için konuşursam yağ soğutucu küçük 1.5 crdi lerde üzerine bir de basınç açınca turbo kendini bırakıyor hemen. sonrasında 128-136 hp lik dizellerde başka turboya geçtiler zaten
  • Yazılım işi köylü kurnazi araç sahiplerinin silkelenmesi için ortaya çıkmış meslek dalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanNoyan4134

    DQ 200-250 250 değil, 330-340Nm lere kadar ömründen yemeden dayanabiliyor, 250Nm dayanımı olan şanzımana hiç pay bırakmadan 250Nm Tork üreten motor koyarlarmıydı sence? Turbo peakleri sebebiyle 250Nm den fazla Tork da üretme gibi bir şansı varken 250Nm dayanımlı şanzıman koymazlar. Dünyadaki tüm tunerlar DQ200 ve DQ250 şanzımanlı araçlara maximum 320Nm vericek şekilde map atıyorlar. Yazılımlı araç kullanmak apaçilik, magandalık değildir. Yollardaki kamyon ve tırların birçoğu yazılımlı, adblue ve filtre iptalli ama onlara bir şey olmuyor ama yazılımlı araçlar bozuluyor? Sebebi bilinçsiz kullanıcıdan ve kronik sorundan başka bir şey değil. Zaten hassas olan DSG li araca DSG yazılımı attırmadan motor yazılımı attırırsan arıza verme şansı artar, bakımları aksatırsan, soğuk aracı zorlarsan tabi kırarsın. Normal araç 12.500-15.000 kmde bakıma giriyorsa yazılımlıyı 7.500-10.000de bir sokman gerek çünkü extra basınç extra güç alıyorsun stoktan daha fazla zorluyorsun. Mühendisler salak sanayiciler akıllı değil o yüzden yazılımla güç arttı fabrika salak mı yapmıyor diye bir durum yok, üreticilerin araçlarda uyması gereken normlar var bunları karşılayamayan aracı satamaz bu sebeple motoru daha verimli hale getiremediği noktada yazılımdan kısmak zorunda. BMW lerde yazılım ile inanılmaz güç artışı oluyor bunun sebebi bmw nin modüler motor kullanması ve tuninge uygun soğutma ve dayanıklılığı olması. Bu forumda insanlar yaptırmaya cesaret edemediği şeylere bok atmaya çok meraklı, yaptırmaya yemiyor ama yaptırmak isteyeni engelliyor la bırak adam yaptırsın görsün sonucu. yazılım için ucuz diye dandik yerlere gitmeyin, RSA motorsports, 2CR gibi bilindik yerlere gidin veya serviste ABT gibi üretici onaylı yazılımları yaptırın.
    Dq200'ler 250 nm sınırlı. İşin içinde büyük kar varsa 250 nm üreten motora 250 nm dayanımlı şanzıman koyarlar, koyuyorlar.

    Neden Chip tuning'i iptal ettirdim

    120 beygirlik 1.6 dizelin bile 250 nm torkla sınırlandırılması en basit kanıt zaten. 1.4 tdi 90 beygir 230 nm, 1.6 tdi 120 beygir 250 nm, olacak iş mi bu...

    Elinizde iddianıza dair dayanak, belge vs varsa tartışmaya açık konu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 20 Ocak 2020; 2:54:48 >




  • FurkanNoyan4134 F kullanıcısına yanıt
    Konudaki tek mantikli yorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Six Feet Under.

    Konudaki tek mantikli yorum.
    Hayırdır senmı karar veriyorsun hangi yorumun mantıklı hangi yorumun mantıksız olduğuna
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.