Şimdi Ara

Neden Chip tuning'i iptal ettirdim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
35.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Yag 600-700C e cikmaz yaglarin parlama sıcaklığı 220-250C arasidir, aracinizda dpf varsa bu islemi tavsiye etmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu chip tuning işi de nasıl bu kadar popüler oldu anlamadım gitti.

    Millet forumda araç tavsiyesi sorgularken ufacık birşeyden midesi bulanıp aracı almaz ama aracına götürür yazılım attırır, abuk sabuk hava filtresi taktırır.

    Mesela DSG için 250 nm tork dayanımı olduğu her yerde yazar. Bizim milletimizin umurunda mı gider 1.4 tsı aracına chip tunning yaptırır. Yeter ki performans alsın. Gaza gelsin, arabası iyi uzasın mutlu olsun. Sonra dsg elinde kalınca gelsin burada ağlasın zırlasın.

    Adam otomobil gibi yüksek teknoloji ürünü bir makineyi yaparken binlerce mühendislik hesabı yapsın. Mekanik, elektriksel, aktarma organları, kaporta gibi unsurlar için bir dayanım katsayısı hesaplayıp ona göre bir araba üretsin.

    Sonra biri desin ki, getir arabanı 75 beygiri 90 beygir yapalım az yakar çok kaçar. Oldu a.. başka.

    75 beygir araba kullanıyorum. Teknik konularda az çok birşeyler bilen ve süreklide araştıran biri olarak bedava yapacağım deseler kapılarına arabamı park bile etmem.




  • Yıllar öncesinde, (o zamanlar daha turbo araçlar bu kadar yoğun kullanılmıyordu) kendimce bu yazılım işini bayağı detaylı incelemiştim, yurt dışı yazıları vesaire bayağı takip etmiştim o günün koşullarında (15 sene öncesi) edindiğim bilgiler topladığım argümanlar sonucu standart kullanılan bineklerin hiçbirisine yazılım yaptırmamak gerektiği kanaati bende hasıl olmuştu.

    Bir kanaatin bende oluşabilmesi için çok fazla verinin toplanması gerekir yani öyle bir iki deneyimle bir iki yazı ile bir iki reklam ile kolay etkilenmem, o gün bu gündürde ne yazılımlı bir arabayı aldım, ne tavsiye ettim, nede yazılım yaptırmayı düşündüm.

    Tabi köprünün altından çok sular geçti (yazılım olayıda artık çok daha gelişmiştir) ve konuyla ilgili gelişmeleri takip etmedim ama halen bende ki temel kanaat mekaniğin veriminde herşeyin aynı anda iyiştirilemeyeceği yönünde.

    Yani üretici bir noktada kendince optimumu bulmuşsa siz yazılımla onun bazı noktalarda verimini artırırsınız ancak diğer noktalarda mutlaka kayıplar olacaktır, diye düşünüyorum




  • 5 sene aynı motoru benzer yazılımla kullandım, 138 beygir veriyordu.. Ne ısınma ne güç kaybı ne de turbo sorunu yaşamadım. Yakıt tüketimim de uzun yolda olağanüstüydü. Bence sizin aracın motoruna özel sıkıntılı bir durum yaşamışsınız..
  • Yazılım var yazılım var. Her firmanın yazılımı aynı değildir. Her firma da iyi değildir. Yaptığı araçlarda sorun yaşanmamış firmalarla diğerlerini aynı kefeye koymak akıl işi değildir. Bu piyasada isim yapmış ama yazılımı çöp olan yığınla yer var. Sizinki işini ve teknik kısmı tam bilmeyen, motorun başına neler gelebileceğini bilmeyen bir firmanın yazılımı olması kuvvetle muhtemel.
  • Yuksek basincta yagin fiziksel ozellikleri degisir 600-700 motor yuku ve hava sicakligina gore 900-950 derece sicakliklara ulasan egsoz sistemine sivi sekilde nifuz eden yag ya alev alacaktir yada farkli bi forma gecip yag ozelligini yitirecektir bunu soyledim yanlis anladiniz sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaymak817 K kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle oyle araci aldigimda yazilimliydi zaten hangi firmaya yaptirildi bilmiyorum lakin bildigim tek sey yazilimli halini aramiyor oldugum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Cehalet bence baska bisey degil sonuclarini bilip ona gore yaptiranlara hicbir sozum yok ama orda burda sanki yazilim bir mucizeymis gibi dolasilmasi benim canimi sıkıyor acikcasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun hocam. Yazılımı yaptırdığınız yer çok önemli tabii...



    Ben açıkçası pek sıcak bakmıyorum bu olaya. İşin ince ayrıntısını bilmesem de, hem yakıt tasarufu hemde performans aynı anda olması bana açıkçası pekte mantıklı gelmiyor.



    Bi arkadaşım yazılım attıracaktı, biraz internette araştırıyım dedim ama çok zıt görüşler mevcut.



    Aracı Opel astra 1.6 cdti 136 hp 2016 model. Yanlış hatırlamıyorsam 170 küsür bg yapılacak demişti. Bildiğiniz sağlam ve işin ehli yazılımcı var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • La Ley del Diamante kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz motor için tabii ki de 2CR Performance
  • La Ley del Diamante kullanıcısına yanıt
    1.6 cdti 136 hp lik motor zaten standart bir dizele gore yuklenilmis bi motor hatta bunu psa emisyon degerleri konusunda kendisi acikladi sirf bu sebeple opeli geri iade etmeyi istediler ama olmadi 170 hp lik 1600 cc dizel bir motorun pek saglikli yureyebilecegini sanmiyoru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli uyarı lambaları turbonun güç kesmesi vb. sorunlardan sonra uzun yol yapmaktan korkar hale geldim.Üzerine yazılımı yapan paşaoğlu !!! sorun çıktığında çözümde sağlayamadı ve orjinale döndüm. Maalesef vergiler nedeniyle yüksek hacimli araçlara binmek gün geçtikçe zorlaşıyor ancak yazılım işlemi kısa süreli keyif uzun vadeli mutlaka zarar veriyor. Bu işi adam akıllı yapan hiç mi yer yok var tabi ki ancak onlarda mekanik modifikasyon ile desteklemeden bu işe girmiyor zaten.
  • pentester kullanıcısına yanıt
    Markalar farkli olsada sonuc ayni sizi cok iyi anliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun

    Yazılım yapan yer çok önemli. Belli bi güç artışı motorda sorun çıkarma ihtimali düşüktür. Tabi biraz da şans. Ama belli bi gücün üstü motoru yorar.



    Bu arada 2008 poloma 2010 yılında yazılım attırmıştım 70 den 90 beygire çıktı. Bu sene 2018 te sattım 230.000 i geçmişti araba. Ne motor ne hararet ne turbo hiç bir sıkıntı yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pedal box kullnan varmı, bunun zararı varmıdır?
  • İşte bu yüzden yazılımı kimin yaptığı çok önemli.

    Zaten 3 defa turbo yaptırmanız, yapan kişinin bu işin ehli olmadığını gösteriyor. Türkiye'de bu işi hakkıyla yapan bir elin parmaklarını geçmez.
  • Aracını uzun süre kullanmak isteyen girmesin bu işlere. Bu işleri yaptıranlar hep 1-2 sene biner kaskillerim birine diye düşünenler. Piyasada chip yapılıp ırzına geçilmiş sonra chip iptal edilmiş satılığa çıkarılmış 1-2 yaşında BMW kaynıyor, işte hep bu yukarıda saydığım zihniyet. Adam dayamış chip i 2 sene sonra SOS vermeye başladığını anlıyor hemen satılığa çıkarıyor satarken chip yapıldığını hiç söylemiyor ama.
  • Bizde de aynı motorlu 2cr yazılımlı bir araç var. Şuan için gözlemlerim düzgün kullanırsan yakıt 0.4 civarı düşüyor. Sebebi de gerçekten alt devir canlılığı. 1750 devir altında ölüyor 1.6 tdci genelde, bu şekilde 1400 civarı yeterli güç geliyor. Bizim araç 60 binde ve bakımları hep tam. Sahibi de araba da yazılım olduğunu fark etmeyecek kadar normal kullanıyor zaten. İnşallah bir şey olmaz, belki ben de iptal ettiririm ama şuan iyi gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tdci fiestaya ecufast yazilim yapmislar. Aracin guc dengesi dagilmis. Tamam normalde gucsuz bir arac. Ama zaten aracin bir guç iddiasi yok. Performans istiyorsa. 1.6 veya 1.0 turbo veya 1.6 tdci de var...

    Arac dusuk devirde cok cansiz. 3000 devirdede birden arka yasliyor.. kol krank kiracak diye korluyorum. En yakin zamanda iptal ettirip orjinal ve uzun omurlu olarak kullanicam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandos82

    1.4 tdci fiestaya ecufast yazilim yapmislar. Aracin guc dengesi dagilmis. Tamam normalde gucsuz bir arac. Ama zaten aracin bir guç iddiasi yok. Performans istiyorsa. 1.6 veya 1.0 turbo veya 1.6 tdci de var...

    Arac dusuk devirde cok cansiz. 3000 devirdede birden arka yasliyor.. kol krank kiracak diye korluyorum. En yakin zamanda iptal ettirip orjinal ve uzun omurlu olarak kullanicam...
    Kolay kolay krank biyel kirmasada araçlar belli bir aşınım degerinden sonra ne olacagida mechul zaten 1.4 tdci daki turbonun optimum calisma devirleri standart vgt turboya gore cok daha az standart turbo 2200 rpm de hissedilir guc cikisi verip 3000 rpm de ölürken yazilimla 2800-3500 rpm de hissedilir bir bicimde daha fazla guc vermis olur yani gerekli yakiti yakmak icin gereken havayi daha ust devirlerde alir araç şahsi tavsiyem gerekli bakimlari yaptirdiktan sonra turboyu ve yag pompasını bi gözden gecirmeniz 1.4 tdci daki turbo 1.6 tdci kadar hassas degil birde yazılımli haline alistiktan sonra yazılımsiz hali 68 hp olunca sizi rahatsis edebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.