Şimdi Ara

Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
3
Favori
8.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda forumunda baslik acmistim,buranin gedikli uyesi olarak burada da konu acayim,cok fazla bu araci kullanan olmadigi icin yararli olabilir.

    Malumunuz Mazda Volvo ile birlikte forumun gozbebegi olmustur hep , surekli ovguler havada ucar fakat ne hikmetse oyle alan,kullanan pek yoktur alman grubu kadar.

    Neyse yeni araba macerasi/arayisi 2.bebegin yolda olmasiyla basladi,hali hazirda kullandigimiz aracin bagajinin kullanissiz olmasi yuzunden herkes gibi yeni salgin olan SUV gorunumlu yuksek HB araclara bakmaya basladik.

    Agirlikli olarag VAG grubuna yogunlastim Tiguan,Ateca,Karoq (hepsiyle ayri ayri birden cok kez test surusu yaptim)

    Kafamdaki kombinasyon herzaman TSI DSG oldu , uzun sureli 407 dizel macerasindan sonra dizele tovbe ettim

    Karoqta karar kildik kapora verildi , kredi basvurusu yapildi VW bank sacmasapan bir sebepten krediyi red etti.Boyle olunca farkli markalara yogunlastim,CX5 surekli aklimi celdigi icin Mazdaya da ugradik,su ana kadar ugradigim showroomlar icerisinde en kaliteli hizmeti veren de Mazda oldu , test surusu yaptik , CX5 alman grubu SUV lardan daha konforlu cikti , ne hikmetse Karoq dahi sert ayarli suspansiyonlari bozuk yolda rahatsiz edici seviyedeydi hele Ateca FR herseyiyle super bir aracken o suspansiyonlar yuzunden direkt vazgecmistim.

    CX5 sadece manuel vardi ellerinde , otomatik icin 6 ay sonrasina tarih verildi hal boyle olunca aciliyetten dolayi ondan da vazgecmistik fakat satici arkadas hic aklimizda yokken Mazda 6 test surusu yapmamizi onerdi ,arac 2.el 2017 model 30 bin km civarindaydi.Fiyati da cx5ten uygundu.

    Ilginctir test surusunden sonra Mazda 6 test ettigim tum yuksek SUVlardan daha konforlu cikti , guzergahim surekli bozuk yollar bu nedenle suspansiyon hayati onem tasiyor , boylece SUV cilginliginin aslinda konfor,fonksiyondan ziyade biraz sekilcilik,biraz reklam oldugunu anladim ozellikle bagaj kullanisliligi station wagonda bariz onde , o heybetli suvlara 2 bebek arabasi zor sigarken Wagona pick up gibi doldurabiliyoruz esyalari.Wagon yada Sedan araclarin diger avantaji surtunme orani daha az , daha hafif ve virajlarda daha iyiler , suv kadar yigilmiyorlar , ozellikle Mazda 6 virajda cogu D segmentine tas cikaracak kadar iyi

    Arac bildiginiz 2 litre atmosferik 165 beygir otomatik tork konvertorlu sanziman , motor sanziman tarafinda 2 surpriz oldu benim icin ;

    Sanziman : Su ana kadar kullandigim en hizli,kararli,sacmalamayan klasik tork konvertorlu sanziman , ZF ile yarisir oyle diyeyim DSG yi de aratmaz.

    Motor : Daha onceki araclarim turbo benzin yada turbo dizel oldugu icin basta cok yadirgadim turbosuz,gorece torksuz Mazda hissiyatini,gaza ceyrek yada yarim yuklendiginiz zaman evde kimse yok gibiydi,turbolu araclara alisanlar bilir ceyrek gazda dahi alir goturur oyle kick downa pek gerek kalmaz fakat Mazdayi yurutmek icin yada performans icin sonuna kadar gaza oturmak gerekiyor ancak o zaman vites dusurup yuruyor yada direkt sanzimani spor mode a almak lazim onun disinda fiti fiti kendi halinde gidiyor.165 beygir kendini otoyolda gosteriyor , dizellerin bayildigi yuksek suratlerde devrini alip uzuyor.

    Can alici soru yakit tuketimi , araci aldigimda uzun sureli yakit tuketimi 7.8 litreydi , sifirlayip 700 kilometre uzun yol 200 kilometre sehir ici kullandim , su an karma ortalama 8.5 , tabi ben agresif kullanirim , uzun yolda otobanda yogunluk yoksa tempomat 150-160 arasi sabittir (hiz siniri yok burada) sehir icide keza imkan varsa kapatir giderim tasarruf kaygim yok , sakin bir kullanici cok rahat karma tuketimi 7.8 tutturabilir.

    Malzeme kalitesi ve donanimi almanlara benzer gibi geldi bana tabi uzun sureli kullanip gormek lazim fakat klasmaninda kesinlikle fransiz ve kore hatta genel japon grubundan daha yukarida kalite anlaminda.

    Uzun yazi oldu asagiya bir kac foto birakiyorum , sorulariniz olursa cevaplarim.


    Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)




    Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)Mazda 6 ile Yola Devam (Wagon)







  • Bebekle 150 gittigimizi kim soyledi bebekle yada ailece gittigimiz vakit hatun kullanir benim soforlugumu begenmez.

    Is seyahatlari oluyor genelde avrupa ici tek gittigim vakit evet tempomati 150-160 sabitlerim yolun durumuna isin aciliyetine gore uzun sure 200 ile gittigim de olur ki otobanin aktigi trafik hizi 120 uzeri ,hiz konusunun her zaman asli faktor oldugunu dusunmuyorum kaza durumlarinda ki bu nedenle otobanda hiz siniri yoktur , bu konu daha ziyade trafik kulturu , adabi , yolun kalitesi , egimi vs gibi bir suru etmen var isin icerisinde , 90-100 ile gitmek isteseydim ne demeye D segmenti 5 metre 2 litre arac alayim ki ? Misal 160 ile seyrediyorum sollamam bitti mecbur sag serite gecmek zorundayim sol bos olsa dahi.
    Passat Variant kullanmadim,hic ilgimi de cekmedi acikcasi,bana biraz sade geliyor passat ne bileyim heyecanlandirmiyor.

    Fakat eski Polo kullanicisi ve Passatada yolcu olarak binmis biri olarak genel olarak VW kaliteli araclar uretir,ruhsuz ve yavan oluyorlar o ayri konu VW iscilik,izolasyon,ozellikle ic mekanda kullanilan malzeme konusunda mazdadan ileri olabilir fakat is surus kismina gelince Mazda her zaman surus dinamikleri konusunda surucuye hissettirdikleriyle ozel bir marka olmustur ki sloganlarida "Drive together" yani, viraj , dinamizm , direksiyon hissiyati VW grubu araclarina nazaran daha iyi noktada gibi ayrica sorunsuzluk yada gorece olarak tasarima gelince bence Mazda cok daha yukarilarda
    Cemil kusuruma bakma ama çok tutarsızsın.



    Bir konuda



    "senin anlattıkların hiçbir şekilde aşırı hız yapmaya mazeret olamaz ,senin dediğin durum her araç için geçerlidir ,misal bir anda araba sollarken motor stop edebilir ve işte zaten hız limitlerinin önemi burada ortaya çıkıyor ,arkadan gelen araçlar aşırı hızlı değilse sana çarpmadan yavaşlayabilir ama 200 km. gibi bir hızla geliyor ve son ana kadar hızını düşürmemiş birisine denk gelirsen çarpması kaçınılmaz olur "



    " yokuşta 180 km. hız yapan birisi düşünün düz yolda nasıl trafik canavarıdır "



    Bu yorumları yapmıştın. Ne oldu da fikrin değişti?

    Sana ne olduğunu söyleyeyim. Öyle bir ülkede yetişiyoruz ki hem milli bakış açımız hem de İslami bakış açımız bizi devlet ne yaparsa yapsın haklıdır diye düşünmeye itiyor. Devletin koyduğu kanunu vicdanımızda ve aklımızda süzmüyoruz. Şimdi hıza karşıysan Almanya'da da karşı olman lazım. Almanya'daki de insan, Türkiye'deki de insan; ordaki de otomobil, burdaki de otomobil. Almanya'da 200'le kaza yapanın sağ kurtulma şansı düşük, aynı zamanda Türkiye’de de düşük. Ha dersinki Almanya'daki sürücüler daha bilinçli Türkiye'den biri çıkar derki ben hepsinden bilinçliyim.



    Devletin koyduğu her kanun sorgulanamaz diye birşey yok. Alıntıladığım yorumları yaptığın konuda bir arkadaş Türkiye'deki hız limiti kanunlarının bazı yerlerde kazaya bile sebep olacağını yazmıştı. Onno usta ve Halit Bolkan gibi büyük otomobil üstadları bir videoda Türkiye'deki hız limitleri birçok yerde gereksiz derecede yavaş ve uymak mümkün değil demişlerdi. Hatta ve hatta bu hızlara uyulursa kazalar olacağını söylemişlerdi. Demekki devlet de yanlış yapabiliyormuş. Bu kadar şeyi niye yazdım. Meşruiyete göre karar vereceksek vicdanımız ve aklımız ne işe yarıyor. Devlet dediğimiz şey bir takım insanlar tarafından idare edilen bir kurum. Bu insanlar hata yapabilirler ve birşeyleri yanlış yapabilirler. Biz vatandaş olarak bu yanlışları veya doğruları akıl ve vicdan süzgecimizden geçirip karşı çıkmalıyız veya desteklemeliyiz. Ama devletin her dediğini ilahi bir emir gibi sorgusuz sualsiz kabul etmek çok çok tehlikeli.



    Umarım bu yazımı yanlış anlamazsın. Amacım ders vermek yada ayar vermek değil. Bir kişiyi bile kendimce vicdanı ile başbaşa bırakabilirsem ne mutlu bana. İyi geceler dilerim.



    Konu linki :https://forum.donanimhaber.com/180-le-yokus-tirmanan-atmosferik--135027430-6
  • Mazdaların yenileri de eskileride sağlam araç gel gelelim Türkiye'de bir türlü tutunamadı gitti :)



    Tr de 5.000 kmde bir bakıma giriyorlar sanırım ondan da olabilir..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir otomobil almışsınız güle güle kazasız belasız kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hauntedd

    Mazdaların yenileri de eskileride sağlam araç gel gelelim Türkiye'de bir türlü tutunamadı gitti :)



    Tr de 5.000 kmde bir bakıma giriyorlar sanırım ondan da olabilir..
    Ne akla hizmet , 5 binde bakim mi olur yahu ?

    Burda 15 yada 20 bin olmasi lazim bakim icin.Zaten benzinli arac.
  • Mazda hakkında pek bir bilgim yok ama ne zaman görsem döner bakarım, adamlar yapmış derim, sorunlu ve ya performanssız olduğunu düşünmüyorum, sanırım yanlış bir algı var bu araçlar üzerinde. Dün otoparkta gördüğüm sedan ise neden olmasın ki dedirtiyor insana :)
  • 20 küsür yıldır sw ve güncel a4 avant sahibi olarak tercihinizi tebrik ediyorum. 10 numara bir seçim. Sw rahatlığına alışınca bir daha bırakamayabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Anladığım kadarıyla yurtdışında yazıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayalimdeki türden bir araç, yayla gibi sw. Güle güle kullanın, hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Anladığım kadarıyla yurtdışında yazıyorsunuz.
    Evet yurtdisi hatta daha once de yazmistim Volvo'nun avrupa merkezinde Bilisim departmaninda calisiyorum , isimiz de otomotiv sektoru yani.
  • _DIESEL_ kullanıcısına yanıt
    Çok güzel

    Bilişim derken firmanın bilgisayar sistemlerini kurma vs mi yazılımları mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Çok güzel

    Bilişim derken firmanın bilgisayar sistemlerini kurma vs mi yazılımları mı?
    Firmanin IT departmanindayim bayilerin,filolarin,servislerin satis oncesi satis sonrasi kullandigi sistemlerden sorumluyuz.
  • Ülkemizde sw kullanan kesim genel de bilinçli insanlardan oluşuyor. Bence mantıklı bir karar vermişsiniz. Hayırlı uğurlu olsun :)
  • _DIESEL_ kullanıcısına yanıt
    hocam sizi yakalamışken konudan bağımsız bir soru sorayım sensus navigation da rtti trafik bilgilerini almıyor, internet bağlantısından bir sıkıntı yok, bilginiz var mıdır, neden olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karagozgilh

    hocam sizi yakalamışken konudan bağımsız bir soru sorayım sensus navigation da rtti trafik bilgilerini almıyor, internet bağlantısından bir sıkıntı yok, bilginiz var mıdır, neden olabilir?
    Volvo otomobillerinin operasyonu bizden bagimsiz , su an Volvo bunyesindeki operasyonlar sadece Tir,Is araci , Penta gibi gruplardan sorumlu o yuzden Volvonun binek araclariyla ilgili bilgim yok maalesef.
  • Abooww
    Daha dün mazda 6 sw'lere bakmıştım sarı siteden. Hep eski kasası vardı.
    Hayırlı olsun çok güzel araç.
    Araç öyle bir duruyor ki, içine binip hiç durmadan yol yapmalık.

    Daha geçen gün c200d estate kullanmıştım. 1.6 dizel motor fena değildi. Ama aracın bagajı, konforu beni benden almıştı.
    Önce ki liftback bagajlı c5'miz bile çok geniş geliyordu. Sw'lere hasta oluyorum. Nasip olursa bir sonraki sw olacak diye düşünüyorum benim için de.
    Sw binen adam, neden sedan diye aracın üretildiğini sorgulayacağını düşünüyorum.
  • _DIESEL_ kullanıcısına yanıt
    cevap için teşekkürler, bir servise uğrayayım bakalım ne çıkacak
  • Çok güzel bir araç almışsınız tebrik ederim.



    Suv lar konforlu hissi veriyor ama o kadar konforlu değil. Asıl avantajları yerden yüksek olmaları ve 4*4 özelliği. Bunlara ihtiyaç yoksa sw ler çok daha mantıklı.



    Mazda cx5, Honda crv, rav4, rav4 hibrit, sportage, xv, Tucson, tiguan, kadjar, forester vs birçok model test ettim. Hiç biri süper konforlu değil. Rav4, crv falan evlere şenlik. Bunlarla sert tümsek işkence resmen. İç mekan işçiliği iyi olunca daha az hissettiriyor(tiguan, xv vs) ama geneli sert ve büyük jantlarla konforsuz.



    99model lexus rx suv um çok konforluydu bir tek. Onda da yumuşak süspansiyon, 70yanaklı 16inç lastik vardı.



    Mazda 3 test ettim geçenlerde, çok beğendim. Mazda 6 da eminim güzel arabadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _DIESEL_ kullanıcısına yanıt
    Benimde hayallerimi süsleyen araba cx5 ama şu anki şartlarda hayal gibi. Tâbi şimdi bindiğim de hayalken gerçek oldu. Hatunun ailesini ziyaret için Almanya'ya gşttiğimizde bir cx5 i dışardan biraz inceledim. Motoruna bakmayı unutmuşum. Arabanın tasarımı herşeyi unutturuyor. 32 bin küsür fiyatı vardı.

    Bi de q8 bakmıştık 87 bin fiyat 5-6 bin peşinat 600 avro taksit. Bildiğim kadarıyla öğretmenler 2000-2500 avro civarı maaş alıyormuş. Tabi net mi bürüt mü bilmiyorum. Net olduğunu düşünsek q8 bile alınabilirken çok daha çekici olan cx5 çok rahat bir hâle geliyor. 2.5 atmosferik veya turbo seçenekleri de olsa herlade 40bini geçmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sey_47

    Abooww
    Daha dün mazda 6 sw'lere bakmıştım sarı siteden. Hep eski kasası vardı.
    Hayırlı olsun çok güzel araç.
    Araç öyle bir duruyor ki, içine binip hiç durmadan yol yapmalık.

    Daha geçen gün c200d estate kullanmıştım. 1.6 dizel motor fena değildi. Ama aracın bagajı, konforu beni benden almıştı.
    Önce ki liftback bagajlı c5'miz bile çok geniş geliyordu. Sw'lere hasta oluyorum. Nasip olursa bir sonraki sw olacak diye düşünüyorum benim için de.
    Sw binen adam, neden sedan diye aracın üretildiğini sorgulayacağını düşünüyorum.
    C5 cok kaliteli,klas aractir.

    SW iyi guzel hosta neredeyse 5 metre,sehir ici iskence park yeri bulmak,fakat taa ki malzemeyi pata kute bagaja doldurup uzun yola cikinca degerini anliyorum

    Ben Coupe hastasiyim aslinda evli ve coluk cocuk olmasa kafamda Astra 1.6 coupe versiyonu vardi sanirim 200 hp olan versiyon neyse Mazda da fena degil.




  • 5-6 yıl önce niyeti bozup Mazda almaya karar vermiştim. Eskişehir'deki bayiye bir arkadaşımla gittik ve araçlara bakmaya başladık. Bundan önce de, aynı arkadaşla Mercedes bayisine gitmiştik ve arkadaşım Mercedes'e niyetliydi ama bırakın ilgilenmeyi, yanına gidip soru sorduğumuz satış personeli "Sizin Mercedes'e gücünüz yetmez" tavrıyla hareket ettiği için de arkadaşa BMW almıştık.
    Mazda bayisinin müdürü sıcak bir adamdı ve her müşteri ile teker teker ilgilenip, araçları baştan sona anlatıyor ve bayideki tek Mazda RX-8 dışındaki tüm araçları teker teker test ettiriyordu. Biz de testlere Mazda 3'le başladık ve sonra da Mazda 6 ile devam ettik. Mazda 3 güzel bir araçtı ama Mazda 6, Uzakdoğu'da gördüğüm Japonlar gibi, yani gerçek bir Japon'du.
    Eğer yakıtı dert etmiyorsanız, Mazda 6 kesinlikle binilecek bir araçtır.
    Benim Mazda'dan vazgeçme nedenimse, araçların hepsini çok beğenip aralarında seçim yapamamış olmamdı. Sonra da başka işlerim oldu ve Mazda işi rafa kalktı.
    Eğer araç alacak olursam ve Mazda ile benzer özellik ve fiyatlarda araçlar arasından seçim yapmam gerekirse, seçimin kesinlikle Mazda olacaktır.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.