Şimdi Ara

Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
9.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!'
    03 Ocak 2011 15:15:00

    Otomobil tercihlerinde yükselen trend SUV’ler… İnsanlar standart bir otomobilden daha yüksek oturma pozisyonuna sahip ve heybetli görünen SUV’leri seviyorlar. Bu haftaki test konuğumuz Kia Sportage üçüncü jenerasyonu ile SUV ligine hızlı bir giriş yaptı.

    1993 yılında tanıştığımız Kia Sportage o yıllarda Mazda ile yapılan işbirliğinin bir sonucuydu. 2004 yılında yenilenen aracın ikinci jenerasyonu ise Hyundai Tucson ile kardeşti ve ülkemizde Sportage’in tanınmasını sağlayan model oldu. 2010 yılına üçünü jenerasyonu ile giren Sportage, hiç olmadığı kadar iddialı bir tasarımla geldi.
     Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST







    Tasarım
    Audi’den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer’in izlerinin görüldüğü Sportage için ‘harika bir tasarım’ ifadesini kullanmak çok abartılı olmaz herhalde. Büyük ön ızgara etrafına şekillendirilmiş far grubu ve büyük sis lambaları Sportage’a benzersiz bir görünüm kazandırıyor. Audi modelleriyle tanıştığımız LED gündüz farları artık tüm markalarda kullanılmaya başlandı. Kia Sportage’ın LED farları far grubunun alt kısmına yerleştirilmiş bir şerit şeklinde tasarlanmış. Büyük yan aynalar görüşü kolaylaştırırken aynı zamanda yan sinyallere de ev sahipliği yapıyor. Kia Sportage’ın dizel versiyonlarında 18 inçlik jantlar standart olarak geliyor. Zaten aracın bu kadar heybetli görünmesinin nedeni de bu büyük jantlar. Aracın sportif tasarımı arka kısımda da devam ediyor. LED destekli stop grubu ve tampona yerleştirilmiş sinyalleri Sportage’ı diğer araçlardan ayıran bir tasarıma sahip.
    Kia Sportage 4440 mm uzunluğuyla; kardeşi Hyundai ix35’den 30 mm, Nissan Qashqai’den 110 mm, VW Tiguan’dan ise 15 mm daha uzun. Kia Sportage’ın 22.7 derecelik yaklaşma ve 28.2 derecelik uzaklaşma açıları, aslında asfalt dışına çıkılmaması gerektiğinin ipuçlarını veriyor.
     Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST


    İç mekan

    Dış tasarımın dinamikliği Sportage’ın iç mekanında da devam ediyor. Kırmızı beyaz ağırlıklı göstergeler aracın sportif imajını destekliyor. Üç kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol butonlarının yanı sıra telefon kumanda düğmeleri de bulunuyor. İki katlı tasarlanmış orta konsolun alt kısmında klima, üst kısmında ise müzik sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinin altında yer alan ve eşya gözü olarak da kullanabileceğiniz alana ses sisteminin AUX-USB girişleri ve park sensörü kontrol butonu yerleştirilmiş. Koltuk ısıtma ve diferansiyel kilidi butonları ise vites kolunun etrafında yer bulmuş. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor. Deri koltukların kalitesi gayet iyi ve insanı saran bir yapıya sahipler. Kia Sportage’ın içerisinde tek hoşumuza gitmeyen kısım göstergenin sol köşesine yerleştirilmiş olan yol bilgisayarı kontrol butonları oldu. Daha kolay ulaşılabilen bir yer bulunabilinirdi.

    Sportage’ın arka tasarımı nedeniyle geri manevralarda görüş problemi yaşanabiliyor ancak dikiz aynasına yerleştirilmiş geri görüş kamerası ekranıyla bu sorun bir miktar azaltılmış.
     Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST

    Motor
    Kia Sportage ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Dizel test aracımızın motor kaputunun altında görev yapan 2.0 litrelik CRDi motor 4000 d/d’de 136 hp güç, 1800-2500 d/d aralığında ise 319 Nm tork üretiyor. Kia Sportage’in dizel seçeneği altı ileri klasik otomatik şanzımanla beraber satılıyor. Şanzımandan gelen hareket, akıllı bir çekiş sistemi vasıtasıyla değişken tork oranlarında lastiklere iletiliyor. Sessiz çalışan motorun, aracı durağan halden 100 km/s hıza ulaştırmak için 12,1 saniyeye ihtiyacı var. 1712 kg ağırlığındaki test aracımıza ortalama bir performans sunabilen ünite, Sportage’ı maksimum 180 km/s hıza ulaştırabiliyor. Kia Sportage testimiz süresince ortalama 9,8 lt/100 km yakıt tüketti.


    Konfor ve yol tutuş

    İyi ayarlanmış süspansiyon yumuşaklığı Sportage’a hem yeterli konforu, hem de yeterli yol tutuşu sunmayı başarıyor. 18 inçlik jantlar konforu bir miktar düşürse bile Sportage’a konforsuz demek çok acımasız olur. Sportage’ın en büyük sorunu içeriye giren motor sesi. Motorun yeteri kadar güçlü olmaması sebebiyle özellikle sollamalarda gaza biraz fazla basmak zorunda kalıyorsunuz. Mecburen devrini yükselten motor, homurtularını iç mekana yansıtıyor.

    Aracın deri koltuklarının konforu ve yan destekleri çok iyi, ancak donanımlarıyla beğenimizi kazanan Sportage’da elektrikli koltukları görmeyi arzu ettik. Arka koltuklarda da aynı konforu sunan aracın diz mesafesi başarılı, bagaj hacmi ise bu sınıftaki birçok rakibinden daha iyi bir değer olan 564 litre.

    Önde MacPherson arkada ise çok nokta bağlantılı süspansiyon sistemi kullanan Sportage’ın yol tutuşu gayet başarılı. Aracın sınırlarını zorladığınızda devreye giren ESP sistemi sürücüsünün tedirgin olacağı bir durum başlamadan kontrolü eline alıyor.

    Aracın arazi performansına gelecek olursak, Sportage hafif arazi şartlarında ve kaygan zeminlerde avantajını kendisine ödenen paranın hakkını veriyor. Aracın elektronik diferansiyel kilidinin bulunması da ayrıca bir avantaj. Kia Sportage ile girdiğimiz çok zorlu olmayan yollardan rahatça çıkabildik. Ancak siz yine de aracın üzerinde gelen standart lastiklere fazla güvenmeyin.



    Güvenlik

    Kia’nın üçüncü jenerasyonu ile yollarda olan SUV’si Sportage, EuroNcap çarpışma testinde iyi puanlar elde etti. Sportage teste 2.0 litrelik dizel 4x4 versiyonu ile katıldı ve 5 yıldız aldı.
    Önden çarpışmada Sportage’in kabini sağlam kaldı. Ön cam sütunu çarpışmadan sonra 2 mm geriye kaydı. Mankenlerin üzerindeki sensörler çarpışma esnasında diz, göğüs kafesi ve uyluk bölgesinin çok iyi korunduğunu gösterdi.


     Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST


    Yorum - Selim ERKEK


    Son günlerin en çok konuşulan SUV’si Sportage, gerçekten çok sıkı bir araç. Bu otomobilin en dikkat çeken kısmı kuşkusuz tasarımı. Trafikte farklılaşmak istiyorsanız Sportage biçilmiş kaftan. İç mekanı çok geniş olmasa da, malzemelerin kalitesi ve ergonomisi insanı memnun ediyor. Yol tutuş disiplininde de sürücüsünü üzmeyen Sportage’ın güvenlik donanımları da kendimizi güvende hissetmemizi sağladı. Kia Sportage bence çok iyi bir araç ancak her şey güllük gülistanlık değil tabi ki. 2.0 litrelik CRDİ motor çok güçsüz ve aracı kaldırmakta zorlanıyor. Zorlandığı zamanda aracın içerisindeki motor sesi rahatsız edici boyutlara ulaşıyor. Kia, kardeş marka Hyundai’nin ix35’de kullandığı motoru bir an önce Sportage’a getirmeli. Şu anki şartlarda 2.0 litre 136 hp dizel Sportage’a 87 bin lira vermektense, 1.6 litre 135 hp benzinli Sportage alıp cebinizde kalan 36 bin TL’yi uzun süre yakıt parası olarak harcamak çok daha mantıklı. Ayrıca benzinli seçeneğin fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 0.2 lt/100km daha düşük. Ancak daha düşük vergi ödeyeceğinizi, bu seçeneğin dört çeker sistemi ve otomatik vites opsiyonu sunmadığını hatırlatırım.


     Kia Sportage 2.0 CRDi AT: 'Yok böyle tasarım!' Arabam.com TEST



    Yorum-Tulu DARICAN


    Hyundai ix35 pazara çıktığında tasarımının çok çekici olduğunu sizlerle paylaşmıştım. Kardeş marka Kia’nın Hyundai’ye tasarım anlamında cevabı çok sert olmuş. Sportage belki de şu anda pazarda bulunan en sportif görünen SUV olma özelliği taşıyor. İç mekan kalitesi yeterli ve beğenimi kazandı. Ancak elektrikli koltuk gibi donanım eksiklikleri olduğunu söylemeliyim. Sportage’ın en büyük sorunu sportif tasarımını desteklemekte eksik kalan motoru ve otomatik şanzımanı. Ürettiği 136hp güç, ağır çalışan şanzımanla birleştiğinde sürücüsünü trafikte bazı koşullarda zorlayabiliyor. Keza bu uyumsuzluk yakıt tüketiminde de hayal kırıklığı yaşamamıza sebep oldu. Daha önce test ettiğimiz ve Sportage’a göre daha güçlü olan Hyundai ix35 tüketim disiplininde kardeşini rahatlıkla ekarte edebiliyor. Arazi performansı kısıtlı olan Sportage, hafif koşullarda sorun çıkarmıyor.




    Teknik Özellikler
    Motor: 2.0 CRDi
    Motor Hacmi: 1995 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 136 hp 4000 d/d
    Maksimum Tork: 319 Nm 1800-2500 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 12,1 s
    Maksimum Hız: 180 km/s

    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 8,9 lt
    Şehir Dışı: 5,9 lt
    Karma: 7 lt
    Test: 9,8 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4440 mm
    Genişlik: 1855 mm
    Yükseklik: 11635 mm
    Dingil Mesafesi: 2640 mm
    Bagaj Hacmi: 564/1353 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 58 lt
    Boş Ağırlık: 1712 kg
    Lastik Boyutu: 235/55 R18
    Resimlerin devamı arabam.com







  • kimsenin araç hakkında görüşü yok mu?
  • küçük suvlara hiç alışamadım arada bir model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powershift

    kimsenin araç hakkında görüşü yok mu?


    http://forum.donanimhaber.com/m_42257295/tm.htm
  • kia da ki bu inanılmaz değişim çok ilginç ya.. çok değil birkaç yıl önce kalitesiz kopya modeller yapan bir firma şimdi gayet dünyaca kabul edilen tasarımlarla, euroncap tan 5 yıldız alıyor.. tasarımları bence çok iyi sportage ceed hepsi iyi araçlar.. valla helal olsun ne denirki başka
  • Tulu Bey donanımı beğenmemiş. hadi onu geçtim millet 1,6 GDI yı bile beğenirken o 2,0 turbodizel motoru yetersiz bulmuş. :D

    Tabi asıl önemli olan 1,6 GDI testi. Çünkü 2,0 lt lik versiyonun satışları yok denecek kadar az.
    Bekliyoruz bakalım 1,6 testini...
  • bu aracın 2.0 motoru bana göre alınmaz.
    o fiyatlarda alınacak cok daha iyi araclar var bana göre.
    bu aracın güzelligi 1.6 gdi motorunun 51700 e satılması bana göre.
    o kadar para verip kia suv alınmaz bence...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arabanın aerodinamiği yok gibi sanki ön kısmı çok biçimsiz. tüm rüzgarı önüne alıp sürüklüyor hissi doğdu içime
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.