Şimdi Ara

Renault Fluence ile 4 Yıl

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: hyperneon Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
2.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 25
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 14
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 42 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 7
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • frknsysl (14 mesaj) Teterboro (4 mesaj) Ahmet-79 (2 mesaj) Robert Lewandowski RL9 (2 mesaj) hsn_33 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj) Mobil (31 mesaj) Mini (2 mesaj) Uygulama (2 mesaj)
  • @
11 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba değerli forumdaşlar. Bu zor günlerde her şeyden önce hepinize sağlıklı günler dilerim, umarım en kısa zamanda ülkecek bu durumu atlatırız.

    4 yıllık şahsi aracım hakkında konu açıp, kullanıcı gözünden yaşadıklarımı belirtmek istedim, her ne kadar şu anda satılan fiyatlara mantıklı olmasa da, bu aracı düşünen insanların kafasında az çok bir şey belirir diye düşünmekteyim.

    Her şeyden önce objektif olacağım, kullanıcı olarak yaşadıklarımı aktarırken fanatik, düşman gibi yorumlara maruz kalmak istemem.

    Öncelikle aracım "Renault Fluence 1.5 dCi ICON EDC" 2016 modeldir. 2016 nisanda sıfır olarak satın aldım. Yanlış bilmiyorsam Megane'dan önce ki son kasalardandı. Araç şu anda 40.000 km ye geldi.

    Donanım olarak "Otomatik far, Yağmur sensörü, Park sensörü, Deri-kumaş koltuklar, deri direksiyon" tarzı standart donanımlar mevcut. En kullanışlı olanı anahtarsız giriş ve çalıştırma olması. Araçtan uzaklaştığınızda otomatik kilitlenmesi. Araçta dolu oyuncaklar yok fakat günümüzde şahsen şarj harici bir arayışımda bulunmamakta.

    Aracıma led far ve cam filmi uygulaması dışında bir şey yapmadım. Cam filmini geçelim, farlar inanılmaz kötü. Sarı halojen farlar, gece yokmuş gibi. Ailemle gece yolculuklarında genellikle "Farlarını neden yakmıyosun?" gibi sorularla çok karşılaştım, mecburi olarak led far taktırdım. Daha iyi oldu.

    Genişlik anlamında hiç üzmedi beni. Boyum 1.83 ve rahat kullanmayı severim, geri de kullanırım aracı. Benim boyuma göre ayarlıyken arkadaki standart yetişkin bir insanın bacaklarında sıkıntı olmuyor. Baş mesafesi olarak normal, dik oturursam eğer saçlarım değiyor. Bagajı sanırım bu segmentteki geniş bagajlardan biri. 530 lt. Ben büyük bagajı önemserim, köye gidip geldiğimizde doldururum, hiç üzmedi beni mesafe konusunda. Araç içinde ailenizle mesafe konusunda sıkıntı yaşamazsınız.

    Araç yalıtımı hakkında aslında konuşmaya gerek yok. 100 km ye geldiğimde rüzgar sesi duyulmaya başlanıyor, ayrıca trafikteki ill hızlanmalarınız, vites değişimleriniz, motor sesini tamamen duyuyorsunuz. Motoru sesli çalışıyor, ama 90 km de ya da 1.500 devir civarında akarak kullanırsanız motor sesi gelmiyor.

    Otomatik şanzıman biraz tuhaf. Yarı otomatik, uzun süre DSG de kullandım, şanzıman bazen kararsız kalabiliyor. Bir anda yokuşa döndüğünüzde gaz verince araç boşa düşüyor ve devri iyice düşüyor, araç sanki kaçıncı vitese atacağını bilmiyor, düşünüyor o sırada vites boşta kalıyor gibi. Bunun haricinde ilk vites atışlarını da hissediyorsunuz. Fakat konforsuz ve sallantılı değil, motor sesinden ve torkun verdiği güçten bazen vites attığını göstergeye bakmadan hissediyorsunuz.

    Aracın malzeme kalitesi bilindiği üzere. Ön soldan babam bir kaza yaptı leonla. Çamurluklar birbirine takıldı, leon benim çamurluğu alıp götürmüş fakat onun ki sağlamdı 😀 Kaportası herkesin malumu teneke dediğimizden. Fakat bu da fiyata yansıyor. O dönem, sol ön çamurluk, ön tampon, sol far, lastik, davlumbaz değişmişti, şoför kapısıda boyanmıştı, 3.500 ₺ kaskodan ödeme yapılmıştı. Malzemenin teneke olması fiyatlarda avantaj olarak yansıyor. Ama dış kaporta gerçekten kağıt gibi. En ufak değdirmeniz de boyası çok rahat atabiliyor.

    Performans konusunda ise, 1.5 dizel motorun yıllardır ödüllü bir motor olduğunu biliyoruz, yüksüz durumda gaza abandığınızda sizi koltuğa yapıştırmasada ilerliyor. 240 NM tork, 110 beygir. Uzun yolda bi kere zoelayarak 200 ü geçmiştim, ama sabırlı olmanız ve doğru gaz oranını vermeniz gerekiyor. Tsm gaz devirli hızlanırsanız 180-190 da tıkanıyor, ama dengeli hızlanırsanız ve hafifte eğim varsa 210 u görebiliyorsunuz. Yol tutuşu hakkınsa çok üzmedi, tedirgin etmedi, yüksek hızlarda bilemem ama standart bir kullanıcıyı üzmediğini söyleyebilirim. İstanbul-Orhangazi yolunda çok kullandım. Az yakıyor diye yaklaşık 200 km lik dolanbaçlı yoldan gidiyorum. İzmit, karamürsel, yalova. O yolu bilenler bilir, virajları beni üzmedi.

    Tüketim konusunda aslına bakarsanız değişkenlik gösteriyor. Uzun yolda çok avantajlı, şehir içi de yer yer. 60 lt deposu var. Şehir içi normal kullanımda 800 km yapıyorum, uzun yolda 1100 gösteriyor fakat o kadar uzun yol deneyimim olmadı açıkçası. Fakat depoyu fulleyip orhangazine sakin gidersem 1200 km ye kadar menzil gösterdiğini görmüştüm. Mazot fiyatlarını hatırlamadığım bir dönemde hesap yaptım. 3 gün git gel yapmak durumunda kalmıştım orhangazi istanbul arası. Bir gün giderken sakin 90-110 gittim, o zaman ki fiyatlarla 60 ₺ ye gitmiştim. 5.0 litre gösteriyordu. Bir kerede genel olarak dikkatsiz ve performanslı kullanım yapmıştım, 150-160, hesapladığımda 65-70 ₺ tutmuştu, tüketimim de 5.5 lt idi. Araba bu konuda iyi, basarsanız yarım litre fazla tüketiyor. Aynı güzergahı BMW F10 520i ile yapmıştım. 350 ₺ ye depoyu doldurdum, giderken ECO pro, 120 den hiç yukarı çıkmadım, çeyrek depoyla gittim, 6.5 lt idi. Orhangaziden yarım depo ile 2 gün sonra yola çıktım, karadan geldim, sport mod, 180-200 (320i ile kapışmıştım😀) bastım, yarım depoydu, eve vardığımda ışık yanmıştı 😀 (200 km yol) Yakıt konusunda hiç üzmedi. Tabii sadece şehir içi bakımdan önce pompa hesabında 9 lt gördüğümü de hatırlıyorum, çok trafikte kalıp, hızlıca bas çek yaparsanız, dikkat etmezseniz bu tüketimleri de görüyor.

    4 yıl sonunda nasıl dersek, ara ara ilk çalıştırmada motor sarsıntısından dolayı içerden bazı yerlerden sesler geliyor, fakat motor ısınınca ses kesiliyor. Kullanım esnasında nadiren torpidodan sesler duyuyorum, içindekiler de olabilir emin değilim ama, tuttuğumda ses gidiyor. Yani bazen trim sesi yapıyor, bazen de yapmıyor. Rahatsız olmadığım için üzerine düşmedim.

    Alınır mı derseniz, 4 yıldır bana bir sorun açmadı, yolda bırakmadı, kaputu sadece silecek suyu için açtım. Yalıtımı önemsemiyorsanız, parçaları ucuz (diğer markalara nispeten), yakıtı uygun (benzin daha ucuz olsa kullanımla fazlaca farkla kapatıyor), depo 60 lt, dikkatsiz ümraniye içi kullanım, bir depo 800 km yaptım ona göre hesaplayın (820 de ışık yandı daha gitmedim 850 gider muhtemelen) ama çok zorladğımda 700-750 yapıyorum, fazla performans beklentiniz yoksa ki yerlerde değil bana gayet canlı ve yeterli geliyor, araba full yüklü dolu yokuşlarda üzmez ama tam gaz 11 saniye ise 0,100 full doluyken 15 saniye falan oluyor 😀

    Şu an benim aracın piyasası 120-130 bin tl arası değişiyor, bu fiyata bu devirde alınır mı derseniz, micraya 110 verilirse, bu arabaya 130 düşünmeden verilir. Ama normal de 100.000 ₺ edecek bir araçta değil.

    + lar
    -yakıt tüketimi
    -yaşam alanı
    -parça maliyeti
    -kullanım kolaylığı
    -bagaj hacmi

    - ler
    -yalıtım
    -motor sesi
    -malzeme kalitesi
    -standart farların yetersizliği

    Son cümlelerime gelirsem bir kaç kez satma isteğinde bulunsam da ailem yanaşmadı. Araç içi genişliği ve tüketim bakımından. Bu piyasada geniş bir araç bu fiyatlara pek rastlamadım. Ayrıca anahtarsız giriş çalıştırma, kart üzerindeki far açıp kapama tuşu gibi işe yarar bir çok özelliği de mevcut. Açıkçası genele vurursak aldığım için hiç pişman değilim, gayet memnunum. Kafanıza takılan herhangi bir soru olursa cevaplarım.

    Bu arada kullandığım (tanıyacak kadar uzun) araba isimlerini yazıyorum aşağı, onlarla ilgili de sorularınızı cevaplarım.

    -F10 BMW 520İ
    -Mercedes C180 9g-tronic style (2017)
    -Ford Kuga 1.5 TDCi Titanium (2017)
    -Renault Megane 1.5 dCi İcon Edc (2017)
    -Peugeot 5008 1.5 BlueHdi 130 Allure Selection (2019)
    -Mercedes C180 Avantgarde (2013)
    -Audi A3 1.6 TDI Ambiente (2013)

    Bu araçlar aile araçlarımızdan bazıları. Bunlarla ilgili görüş isterseniz, yaşadığım tecrübeleri anlatabilirim, ayrı konu açmak gereksiz. (Bunca yıl alıp sattığımız araçlar, şu an sadece 5008 duruyor)

    Genel anlamda bu şekilde. Bunu okurken standart bir kullanıcının bakış açıları olarak değerlendirirseniz sevinirim. Profesyonel araç incelemecisi değilim. Bana hissettirdiklerini elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Umarım faydası olur. Tekrardan herkese hayırlı ve sağlıklı günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 12 Nisan 2020; 2:56:23 >







  • toplamda kaç bin km yol yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro

    toplamda kaç bin km yol yaptınız?
    Fluence ile 40.000 km oldu. Evet pardon onu söylemeyi unutmuşum. Araç şu anda 40.000 km de.
  • Güzel bilgiler.
  • Güzel , bilgilendirici bir konu olmuş.
    Hiç şanzıman güncellemesi dedikleri olayı yaptırdınız mı merak ettim edc'de öneriliyor da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Fluence ile 40.000 km oldu. Evet pardon onu söylemeyi unutmuşum. Araç şu anda 40.000 km de.

    Alıntıları Göster
    bizde vardı 2013 model. sıfır almıştık. 487 binde sattık geçen sene. manuel vitesti. iyi arabadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kristallklar

    Güzel , bilgilendirici bir konu olmuş.
    Hiç şanzıman güncellemesi dedikleri olayı yaptırdınız mı merak ettim edc'de öneriliyor da
    Teşekkür ederim. Henüz öyle bir şey yaptırmadım açıkçası çok bilgim de yok. Araçta herhangi bir uyarı da çıkmadı. Belki henüz 40.000 km olduğu içindir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro

    bizde vardı 2013 model. sıfır almıştık. 487 binde sattık geçen sene. manuel vitesti. iyi arabadır.

    Alıntıları Göster
    Evet bende şu anda çok memnunum. Baya kilometre yapmışsınız, boşuna motor ödül almamış 😀
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Evet bende şu anda çok memnunum. Baya kilometre yapmışsınız, boşuna motor ödül almamış 😀

    Alıntıları Göster
    motor iyiydi. ama şanzıman dağıttı. yetkili servis bakımlıydı. yetkili servis 7 bin liraya yeni şanzıman takacaktı. kabul etmedik. sanayi de 1000 liraya yaptırdık. başka da ciddi bir sorun çıkmamıştı.

  • Sanzimani 1000 liraya nasil yaptırdınız hocam bedava
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro

    motor iyiydi. ama şanzıman dağıttı. yetkili servis bakımlıydı. yetkili servis 7 bin liraya yeni şanzıman takacaktı. kabul etmedik. sanayi de 1000 liraya yaptırdık. başka da ciddi bir sorun çıkmamıştı.

    Alıntıları Göster
    Evet yarı otomatik olduğu için ben de korkuyorum açıkçası. Tork konvertörlü mantıklı şanzımanları tercih ederim bundan sonra.

  • Hocam benim aracım manuel şanzımandı. Sök tak parça hepsi 1000 TL tutmuştu.
  • Otomatiği mı daha iyi manuelimi

  • ileide almak istediğim araçardan biri o yüzden epey araştırmıştım, edc genelde 140/150 bin civarı problem çıkartmaya başlıyormuş. siz epey bi süre daha problemsiz kullanırsınız inşallah

  • otomatik elzem değilse manuel tercih edin hocam.

    edc kuru tip çift kavramadır, bilinen genel sorunları;

    - yoğun trafikte uzun kullanımda debriyaj balataları ısınıyor (bütün kuru tip çift kavramalar gibi)
    - edc beyin arızası problemi
    - ayırıcı çatal problemi
    |
    |
    kortekes kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Hocam güle güle kullanın benim fluda 6 yıldır bende benzinli tork konvertörlü 4 ileri. 6 yıldır bende memnunum bir sıkıntı çıkarmadı bakım harici sanayiye sokmadı (lpg sistemi hariç) bizimde 100 bin km oldu. Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum kaporta dandik ama içi hangar gibi. Bu aralar sıfır kadjara gaz kesiyorum eğer olmazsa 2-3 yıl daha binerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmet-79

    ileide almak istediğim araçardan biri o yüzden epey araştırmıştım, edc genelde 140/150 bin civarı problem çıkartmaya başlıyormuş. siz epey bi süre daha problemsiz kullanırsınız inşallah
    Teşekkür ederim hocam Allah razı olsun, açıkçası uzun km kullanan biri değilim diye biliyordum bindiğim en uzun süre 4 yılla bu araç. İlk aracım Accent Blue idi, 1 ay sonra satmıştım bu 4 senedir benle 😀
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Hocam güle güle kullanın benim fluda 6 yıldır bende benzinli tork konvertörlü 4 ileri. 6 yıldır bende memnunum bir sıkıntı çıkarmadı bakım harici sanayiye sokmadı (lpg sistemi hariç) bizimde 100 bin km oldu. Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum kaporta dandik ama içi hangar gibi. Bu aralar sıfır kadjara gaz kesiyorum eğer olmazsa 2-3 yıl daha binerim.
    Teşekkür ederim hocam gerçekten fiyat performans aracıydı döneminin, 4 yıldır satmamaın sebebi iç hacmi açıkçası. Yakıtıda ucuz. Allah daha iyilerini nasip etsin inşallah
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.