Şimdi Ara

KÜÇÜK MOTOR YÜKSEK BEYGİR Mİ? BÜYÜK MOTOR YÜKSEK BEYGİR Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
14.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba...
    Benim merak ettiğim (belki daha önce tartışılmıştır ama) şimdi 1.4 lt motorlu 150 , 160 , 170 hp gibi gücü olan arabalar var..(ve bunlar turbolu sanırım)..Bir de 2.0 lt motoro sahip ve aynı hp gücü olan arabalar var...
    Bu durumda motor ömrü , teknik ve mekanik özellikler , performans , yakıt tüketimi , arıza durumu , konfor vs. gibi hususlarda hangi motora sahip araç daha olumlu özelliklere sahiptir.Yani yüksek beygirli araç seven birisi sizce hangisini tercih etmeli..Komple bir değerlendirme yapıldığında fiyat , vergi gibi hususları gözardı edersek hangi tip araç daha önde olur.
    Değerli yorumlar için şimdiden teşekkürler..



  • Benim tercihim her zaman atmosferik, büyük hacimli bir motor olurdu...
  • bunda merak etcek bişey yok. bikere atmosferik motor herzaman turbo motorlardan daha uzun ömürlü sorunsuzdur, 1.4 turbo motordan cok daha yumusak olur , turbo olmadıgı için, 1.4 150 hp yerine 20 atmosferik 150 hp yi tercih edersen daha sorunsuz olcagı kesin
  • küçük hacimli yüksek beygirli motorların ömrü daha kısadır ama daha ekonomiktir büyük hacimli motorlara göre

    eğer araç çok uzun süre kullanılmıycaksa tabikide tercihim küçük motorlu yüksek beygirli araçlardan yana olurdu ülkemizde büyük hacimli araç kullanmak çok lükse kaçıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    küçük hacimli yüksek beygirli motorların ömrü daha kısadır ama daha ekonomiktir büyük hacimli motorlara göre

    eğer araç çok uzun süre kullanılmıycaksa tabikide tercihim küçük motorlu yüksek beygirli araçlardan yana olurdu ülkemizde büyük hacimli araç kullanmak çok lükse kaçıyor

    katılıyorum..mtv ve ötv olmasa çok güzel olcakta
  • Turbo motorların farkı beygir gücünün yanında yüksek tork. Ayrıca bu torku 4000 devirlerde falan değil 1500-2000 devirden itibaren veriyor. Turbo ünitesi bakımları aksatılmadığı ve iyi yakıt kullanıldığı sürece sorun çıkarmaz.

    Ama tabi gönül ister ki şöyle 3.5 V6 atmosferik motorlu bir arabamız olsun. Ama böyle bir araç ulaşılamaz fiyatlarla satılıyor ve yakıt tüketimi çok yüksek. Onun yerine aynı gücü veren 2.0 lt Turbo bir motor daha mantıklı. Neticede Mercedes gibi müşteri kitlesi belli bir marka bile 10 yıl önce bu sisteme geçti.(E-C serisi Kompressor 1,8 lt motorlar) Vergi,yakıt tüketimi avantajı olduğu ve aynı performansı verdiği sürece küçük hacimli yüksek güç üreten motorlardan vazgeçilemez. S serisi Mercedeslerde de 1,8 turbo diesotto motorlar geliyor.
  • Türkiye de yaşadığımıza göre tabiki düşük hacimli araba daha avantajlıdır.çünkü çok daha ucuzdur.elbette büyük hacimli atmosferik araçlar daha sorunsuz ama turbolu araçlarada hemen bozulacakmış gözüyle bakmak yanlıştır.kullanmayı bilir ve bakımlarını yaptırırsanız her aracı yıllarca sorunsuz kullanabilirsiniz.(kul yapısı elbette bazen sorun çıkaracak)

    ''0'' km alınacaksa kesinlikle küçük hacimli turbo

    8-10 yaşında bir araç alınacaksa büyük motor turbosuz bir araç alınmalı bence.haa illa turbo isterseniz 800-1500 arası çıkacak turbo masraflarınada katlanmak zorundasınız derim ben.bu işler şans işi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fark yapmaz... bastın mı gidiyosa eğer...
  • sorunun başında hangi ülke için olduğunu yazarsan çok dana net bir cevap alırsın. misal amerikada olsam 3500 motorun altında kullanırsam adam değilim ama ülkemizde bırakın 3500 motoru, 1601 cc kullanmak bile g.t ister
  • büyük motor+turbo+ yüksek beygir = rs6 diyenlerdenim
  • Sürüş keyfi için hem tork hem de beygir gerekli. Dolayısıyla büyük hacim + turbo diyorum bende.
  • Minyonların tadı daha güzelmiş...

    Aracımın 1.4 litre motora sahip olduğunu duyanlar ("bunun motoru Şahin'den küçük mü...???") şaşkınlıklarını üzerlerinden atamıyorlar, hatta inanmayan bile çıkıyor, ruhsatı gösteriyorum 1398 cm³ 122 HP (90 kW) gösteriyorum, ancak o zaman ve yine de biraz şüpheyle inanıyorlar. Sağolsun Bay ÖTV Özel Tüketim Vergisi ve Bayan ATV Akaryakıt Tüketim Vergisi olmasaydı (bunların ikisi birbiriyle amcaçocukları, all birini, vur ötekine) doya doya 3.6 litre V6'lar, 2.0 litre dizeller, 6.0 litre V8 Amerikanlar'a binmesini ben de bilirdim.

    Bu nedenle ufak motor, az yakıt, az vergi ve az gezme... Minyon sevgilim, küçük aşkım benimmm (öperim).

    Taner Göde




  • DİKKAT
    Her an LAST DRİVER v12 motor 90303452 cc araçların ilanlarıyla gelebilir
  • bunda şu örneği vermek istiyorum yeni superb 1.4 ilk inanamadım ama böyleymiş kocaman araba kg bakıyosun bu motor kaldırmaz diyosun ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    sorunun başında hangi ülke için olduğunu yazarsan çok dana net bir cevap alırsın. misal amerikada olsam 3500 motorun altında kullanırsam adam değilim ama ülkemizde bırakın 3500 motoru, 1601 cc kullanmak bile g.t ister





    :+1




  • küçük motor yuksek beygır tercıhımdır
  • Para b...k olsa,gör bak değil Amerika Türkiye'de alacağım arabanın gözünün yaşına bakarsam n........rdim.
  • Olaya sadece vergi yönünden bakmamak lazım bu küçük motorlar sayesinde daha az yakıt tüketilmekte ve atmosfere daha az CO2 bırakılmaktadır.
  • Zaten Amerikada vergi az benzin daha ucuz araçlar ucuz gelir yüksek adamların düşük motorlu arabaya binmesi için neden yok.
  • Tercihim imzanda yatıyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.