Şimdi Ara

1600cc benzinli araçların gücü ne kadar artırılabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2005 COROLLA 1.6 110 hp lik aracımın performansını artırmak istiyorum: bildiğim kadarıyla dizel araçlarda (özellikle turbo) beygir gücü yazılım yüklemesiyle 30-40 beygir artırılabiliyor, fakat geçenlerde gittiğim bir tuningci benzinli araçlarda bu kadar güç artışı sağlanamıyacağını, ancak 10-15 hp kadar bir güç artışı sağlnabileceğini söyledi...
    SORU 1: fazla artış için turbo mu olması gerekiyor illa motorun
    SORU 2: 10-15 hp lik bir artışın performansa ve yakıta etkisi nasıl olur...



  • Benzinli araçlarda Turbo ile 100 bile alabilirsiniz.Yazılımla denildiği gibi ancak 10-15hp güç artışı sağlanabilir.10-15 hp performansa hissedilir derecede etkisi olur.Şehiriçinde benzin sarfiyetı artar,uzun yolda ekonomik bile olabilir...
  • Turbo takılınca zaten motorun yazılımı degiştiriliyor.

    Şu haliyle max 10 hp alırsınız.

    Direk hava filtresi Komple egsoz kiti (Manifold - orta - son)

    Dereceli egzantirik Milleri. vs..

    Turbo haric max 30 hp almanız mumkun. Enazından kagıt uzerinde
  • benzinli araçlarda yazılımla (chiptuning) ile 3-5hp ekstra güç alınır, o kadar

    arabalarda güç artırımı gereksiz masraf

    ya güçlü bi araba alırım ya da elimdekini olduğu gibi kullanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 2 Şubat 2008; 15:26:23 >
  • 1.6 araca turbo uygulaması yapılırsa 200 Hp güçler bile alınır rahatlıkla ama ben aşırı besleme olmadan atmosferik olarak yapılacak modifikasyon işlemlerini hiç doğru bulmuyorum. Ha güç artışı kesinlikle olur, dereceli egzantrik, hafif pistonlar, özel bujiler, hava filtresi, kat iptali/egzos sistemi, çip ile alınacak güçler belli miktarda kalacaktır genede. Ciddi güç artışları için şarj şart.
  • 1.6 motora sahip 185 hp lik honda civic type rin 480 ve 650 hp lik hallerini gordum. yani 1.6 motorlada herseyi yapmak mumkun sadece arabanin kac kati fiyatinda masraf yapacagina bakiyor olay
    bahsettigim type r 1. jenerasyon type r dir. turkiyeye hiç gelmemiştir.
  • BMW 1986da dünyanin en güclü formula 1 motorunu yapti,hacmi 1,5litreydi ama 1400 bg vardi.... cok sey mümkün bol paraylan.

    resmi:
    http://www.bmw-power.de/Service/Motor_Klassik/06-2003_m10_F1/M10_monster_3.JPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roytoy -- 2 Şubat 2008; 20:30:47 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Parayla her şey mümkün de, fizik kurallarını da unutmayalım.Motora yüklenildikçe revizyon için servise gitme süreniz de yaklaşacaktır.
    Aynı şekilde binek(dar tabanlı lastik) ve önden çekişli bir otomobil olduğundan dolayı torquesteer kavramı yüzünden güç arttıkça düşük vitesler işe yaramaz hale gelecektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Roytoy

    BMW 1986da dünyanin en güclü formula 1 motorunu yapti,hacmi 1,5litreydi ama 1400 bg vardi.... cok sey mümkün bol paraylan.

    resmi:
    http://www.bmw-power.de/Service/Motor_Klassik/06-2003_m10_F1/M10_monster_3.JPG



    walla çok şaşırdım..
    ben sadece wrc de süper 1600 kategorisindeki araçları biliyordum en fazla..
    onlarda zaten 240 hp ama bu 1400 hp inanılmaz..




  • bence 1.6 motorla oynamaya gerek yok,fakat turbo uygulaması yapılabiliyorsa uygun fiyata egsoz gazlarının gücünden yararlanmak faydalı olur hemde ekonomik
  • Türkiyede turbo ve supercharger uygulaması yapılmış 3-4 tane Civic VTi var. Güçleri 300-600Hp arası değişiyor. Tabi sadece turbo uygulaması yok, atmosferik motora yapılabilecek modlarda var. Ayrıca araç bu durumda gündelik kullanımda nasıldır, dereceli egzantrikleri sokak kullanımına uygunmudur ve bu durumda o motor kaç km yol yapar hiçbi fikrim yok. Yüksek dereceli egzantrik uygulanan bazı arabalarda rölantide 2000-3000 devirde gittiğinizden daha çok benzin yakıyorsunuz ve araba düzensiz çalışıyor. Yani gündelik kullanılacak bir arabaya aşırı yükleme yapılamaz, yapılırsada ömrü çok kısa olcağından biter motor.
  • quote:

    Türkiyede turbo ve supercharger uygulaması yapılmış 3-4 tane Civic VTi var. Güçleri 300-600Hp arası değişiyor. Tabi sadece turbo uygulaması yok, atmosferik motora yapılabilecek modlarda var. Ayrıca araç bu durumda gündelik kullanımda nasıldır, dereceli egzantrikleri sokak kullanımına uygunmudur ve bu durumda o motor kaç km yol yapar hiçbi fikrim yok. Yüksek dereceli egzantrik uygulanan bazı arabalarda rölantide 2000-3000 devirde gittiğinizden daha çok benzin yakıyorsunuz ve araba düzensiz çalışıyor. Yani gündelik kullanılacak bir arabaya aşırı yükleme yapılamaz, yapılırsada ömrü çok kısa olcağından biter motor.


    +11

    onun yerine büyük hacimli motora sahip bir araba almak lazım aşırı çüş isteniyorsa...örneğin,mercedes 500 sec

    ben olsam bunun üzerine oynarım benzin korkum yoksa




  • quote:

    Orjinalden alıntı: armi

    quote:

    Türkiyede turbo ve supercharger uygulaması yapılmış 3-4 tane Civic VTi var. Güçleri 300-600Hp arası değişiyor. Tabi sadece turbo uygulaması yok, atmosferik motora yapılabilecek modlarda var. Ayrıca araç bu durumda gündelik kullanımda nasıldır, dereceli egzantrikleri sokak kullanımına uygunmudur ve bu durumda o motor kaç km yol yapar hiçbi fikrim yok. Yüksek dereceli egzantrik uygulanan bazı arabalarda rölantide 2000-3000 devirde gittiğinizden daha çok benzin yakıyorsunuz ve araba düzensiz çalışıyor. Yani gündelik kullanılacak bir arabaya aşırı yükleme yapılamaz, yapılırsada ömrü çok kısa olcağından biter motor.


    +11

    onun yerine büyük hacimli motora sahip bir araba almak lazım aşırı çüş isteniyorsa...örneğin,mercedes 500 sec

    ben olsam bunun üzerine oynarım benzin korkum yoksa


    Evet; böylece aynı güçleri yüksek hacimli motordan almak hem motor ömrünü uzatacak, (daha doğrusu kısaltmayacak) hemde gündelik kullanıma (benzin dışında) imkan verecektir. 2000cc bir motordan 500Hp yada 6000cc motordan 500Hp almak çok farklı sonuçlar çıkartır. Zaten biri motor modunun sınırındayken, diğeri ufak tefek modlarla aynı gücü vericektir. Tabi 6000cc ye motor modun sınırlarını uygularsanız, güç olarak sınır yok gibi. Turboydu, egzantrikti, farklı yakıttı derken jet motoru ayarında motorlar ortaya çıkar (drag araçları)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01


    quote:

    Orjinalden alıntı: Roytoy

    BMW 1986da dünyanin en güclü formula 1 motorunu yapti,hacmi 1,5litreydi ama 1400 bg vardi.... cok sey mümkün bol paraylan.

    resmi:
    http://www.bmw-power.de/Service/Motor_Klassik/06-2003_m10_F1/M10_monster_3.JPG



    walla çok şaşırdım..
    ben sadece wrc de süper 1600 kategorisindeki araçları biliyordum en fazla..
    onlarda zaten 240 hp ama bu 1400 hp inanılmaz..



    O dönemlerde formula 1'de aşırı besleme serbestti...




  • silndi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sioux -- 12 Şubat 2008; 2:26:08 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.