Şimdi Ara

frene basınca araba sağa yöneliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
11.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sert fren yapınca belirttiğim gibi araba sağa çekiyor. acaba sebebi nedir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Yaparken Arabanın Sağa Çekmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    "Frene bastığımda aracım bir tarafa çekiyor" diye şikayet mi ediyorsunuz? Endişelenmeyin, bu yaygın bir sorundur ve genellikle kolayca çözülebilir.

    Nedenler:

    • Tekerlek Hizalaması: Tekerleklerin yanlış hizalanması, frene basıldığında aracın sağa veya sola çekmesine neden olabilir.
    • Süspansiyon Sorunları: Arızalı süspansiyon bileşenleri, frenleme sırasında aracınızın dengesini bozabilir.
    • Fren Sistemi Sorunları: Eşit olmayan fren balatası aşınması veya arızalı bir fren kaliperi, frenleme sırasında bir çekilme hissine neden olabilir.
    • Lastik Basıncı: Dört lastiğin hava basıncı birbirinden farklı olduğunda, frene basıldığında aracınız yana doğru çekilebilir.

    Çözümler:

    • Tekerlek Hizalaması: Düzenli tekerlek hizalamaları, aracınızın düzgün bir şekilde hareket etmesini ve frenleme sırasında çekilmemesini sağlar.
    • Süspansiyon Kontrolleri: Süspansiyon sisteminizin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde onarılması veya değiştirilmesi önemlidir.
    • Fren Sistemi Bakımı: Fren balatalarının düzenli olarak incelenmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi, fren sisteminizin doğru çalışmasını sağlar.
    • Lastik Basıncı Ayarlamaları: Dört lastiğin de önerilen basınç seviyelerine şişirildiğinden emin olun.

    Önemli Hususlar:

    • Arabanız fren yaptığında bir tarafa çekiyorsa, güvenli bir şekilde durun ve sorunun nedenini belirlemek için kontrol ettirin.
    • Aracınızı kendiniz onarmaya çalışmayın, bunun yerine kalifiye bir teknisyene başvurun.
    • Yukarıdaki öneriler sorunu çözmediyse, daha ciddi bir sorun olabilir ve profesyonel teşhis gerekir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fren balatası bitmiştir büyük ihtimal
  • Amortisör takozu iptal olmuş.
  • hiç trafiğin olmadığı bir yola çıkın 50 ya da 60 km hızla 2-3 defa çok sert fren yapın. mekanik bir arıza yoksa frenlerin düzeleceğini sanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebel

    hiç trafiğin olmadığı bir yola çıkın 50 ya da 60 km hızla 2-3 defa çok sert fren yapın. mekanik bir arıza yoksa frenlerin düzeleceğini sanıyorum.
    hocam biraz tehlikeli olmaz mı yol boş olsa bile? mevzubahis araç l300. ne abs ne esp var.
  • nedense herkeste sağa çekme sorunu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous

    hocam biraz tehlikeli olmaz mı yol boş olsa bile? mevzubahis araç l300. ne abs ne esp var.

    Alıntıları Göster
    Bunu böyle kimse bilemez. Frenlerin sapmasından olur, ön takımdan olur, aracın şasisi bozuktur yine olur. Lastikten bile olur. Önce frenciye git, sapmasına baksınlar, sonuç çıkmazsa rotçuya git orada çözülür.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araba kazalı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Araba kazalı mı?
    ağır bi kazası yok aracın.
  • Komple disk ve balataları değiştirin ve güzel bir rot balans ayarı yaptırın.
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Kaza yapmış bir araba düzgün tamir edilmediyse, fren yaparken çekme yapabilir. Tabi sizin sorununuzun nedeni başka birşey de olabilir.
  • Ne amortisörü ne freni ya en ucuzdan başlayın. Lastik havaları rot balans bijonları vs kontrol edin ilk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous

    hocam biraz tehlikeli olmaz mı yol boş olsa bile? mevzubahis araç l300. ne abs ne esp var.

    Alıntıları Göster
    ben aracınızın mitsubishi L300 olduğunu düşünemedim. size neden böyle bir öneride bulunduğumu anlatmam gerekiyor. Bizim aracımız 2014 model opel corsa idi. aracımızı bayan kullanıyor. Frene basınca sağa çekme şikayetiyle yetkili servise götürüyorlar. yetkili servis yaklaşık 5.000 TL masraf çıkarıyor. yetkili servisten beni aradılar, durumu anlattılar. hemen oradan çıkmalarını söyledim. sanayide birkaç ustanın da dedikleri kafama yatmayınca başka bir şehirden bir frenci önerisi aldım. 100 km sıkıntılı bir yolculuktan sonra adamın iş yerine vardık. meseleyi anlattık. adam bizi araca bindirdi ve herkesin sıkı tutunmasını ve sert fren yapacağını söyledi. 2 ya da 3 frenden sonra araç düzeldi. dükkana döndük ve usta bu aracın bayan tarafından çok yumuşak kullanıldığı için sağ ön frenin kir, pas ve yağdan dolayı kaydırdığını söyledi. yani frenlerdeki kir ve pası sert frenle yok ettiğini anlattı. bizden de hiç para almadı.




  • 1- fren merkezlerine baktırın
    2- arkalar kampana ise bakım yaptırın
    3- arkalar disk ise bütün diskleri tornalatın veya değiştirn.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    1- fren merkezlerine baktırın
    2- arkalar kampana ise bakım yaptırın
    3- arkalar disk ise bütün diskleri tornalatın veya değiştirn.
    Neden arka frenlere yoğunlaştığınızı sorqabilir miyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExpForCuTT

    Neden arka frenlere yoğunlaştığınızı sorqabilir miyim ?

    Alıntıları Göster
    Ön frenler önemli olduğu kadar arka frenler de önemli, arka frenler kampana olunca, kampananın dayanıklı olması sebebiyle ustalar o tarafa hiç bakım yapmıyor. Bu yüzden ön taraf iyi tutsa bile arka zayıf olunca araba sağa sola dengesiz şekilde kayarak duruyor. Arka kampana olmasa dahi , arka disk ve balatalar zasyıfsa dengesiz bir duruş yaşanabilyor. sizin arkalar disk mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Ön frenler önemli olduğu kadar arka frenler de önemli, arka frenler kampana olunca, kampananın dayanıklı olması sebebiyle ustalar o tarafa hiç bakım yapmıyor. Bu yüzden ön taraf iyi tutsa bile arka zayıf olunca araba sağa sola dengesiz şekilde kayarak duruyor. Arka kampana olmasa dahi , arka disk ve balatalar zasyıfsa dengesiz bir duruş yaşanabilyor. sizin arkalar disk mi?

    Alıntıları Göster
    Yok, soruyu soran da ben değilim. Ancak direk arka fren tertibatına yoğunlaşınca sebebini öğrenmek istedim.

    Söylediklerinize katılıyorum, Doblo'nun sürekli olarak fren balatası yakması, yokuş inişlerinde frenlerin aşırı ısınıp devreden çıkması gibi çok ciddi bir problemin sebebi arka fren kampanaları çıkmıştı. Cırcırlar kendisini kurmadığı için (aslında tek taraf kurmamış) hem çekme yapıyordu hem de arka frenler fren yükünün çok azını üstlendiği için ön frenler aşırı derecede ısınıyor ( babadağ inişinde alev çıktı), fren balatası yanıyor, fren diski yamuluyordu.




  • Diskler+ rot balans
  • Rot, rotil, rotbaşı, salıncak bunlara baktırın.
  • Aracın hidrolik sıvısı değiştimi?Değiştiyse havası iyice alındı mı sizin anlattığınız sol tutmuyor sağ kaliper tutuyor yani solda HAVA var sadece sağ tutunca sağa cekiyor kaliper havasın bi aldırtmayı deneyin tekrardan sonra tekrar yazın
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.