Şimdi Ara

Gaza basmadan araç gidiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
21.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?



  • Güzel arkadaşım, şu açı derece yüzde işini ne olur karıştırmayın yazılarınıza.
    Biz "ileri derece" arazi araçlarıyla 45 dereceyi zar zor çıkıyoruz ve bununla övünüyoruz, sizler binek bir arabayı 30 derece yokuşta kaldırdığınızı söylüyorsunuz. Tabi burada hatalı olan ölçü değeriniz. Şöyle izah edebilirim;
    %100 eğim 45 derece demektir. Yani 1 metrede 1 metre yukarı çıkar ki normal bir binek araç bu eğime yaklaşamaz bile yaklaşma açısı müsaade etmeyeceğinden.
  • Dizellerde hem rölanti daha güçlü korunur, hem de düşük devirde tork daha fazladır. Benzinli araç böyle bir durumda stop etme eğilimindeyken dizel bir araç yumuşak bir kavramayla kalkar. Bazı rölantisi yüksek benzinli araçlarda da benzer bir durum görülür. Euro4 normlarından dolayı rölantisi 700 devir altında olan benzinli motorlar daha fazla stop etme eğilimindedirler.

    Yani kalkar. Ama bunu tavsiye etmiyorum. Lüzumu yok. biraz gaz verin, daha düzgün, daha seri kalkın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 9 Ekim 2009; 18:20:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Dizellerde hem rölanti daha güçlü korunur, hem de düşük devirde tork daha fazladır. Benzinli araç böyle bir durumda stop etme eğilimindeyken dizel bir araç yumuşak bir kavramayla kalkar. Bazı rölantisi yüksek benzinli araçlarda da benzer bir durum görülür. Euro4 normlarından dolayı rölantisi 700 devir altında olan benzinli motorlar daha fazla stop etme eğilimindedirler.

    Yani kalkar. Ama bunu tavsiye etmiyorum. Lüzumu yok. biraz gaz verin, daha düzgün, daha seri kalkın.
    çok dogal bişey otomatikdede frenden ayagını çekince gider
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?


    dizel araçlarda güç daha az devirlerde üretildiği için gaza basmadan gitmesi normaldir aynı şekilde benzinli araçlardaaynı şekilde kalkar ama belirli bir süre sonra gaza basmassaniz stop eder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?


    dizel araçlarda güç daha az devirlerde üretildiği için gaza basmadan gitmesi normaldir aynı şekilde benzinli araçlardaaynı şekilde kalkar ama belirli bir süre sonra gaza basmassaniz stop eder
    bunu için servisi aradım tork gücünün yüksek olmasından dedi.sorun yok yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatum

    bunu için servisi aradım tork gücünün yüksek olmasından dedi.sorun yok yani.

    Alıntıları Göster
    Arabam benzinli, zaten imzada yazıyor. Düz yolda, 1. viteste ayağımı debriyajdan çektiğim an gaz vermeden rolantide gidebiliyor. Bunu bir kaç kez denedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?


    böyle bişey olduğunu araba kullanmayı bilen herkes bilir zaten.direksyonu sağa çevirince aracın sağa dönmesi kadar normal bişey.her araba için geçerlidir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?


    böyle bişey olduğunu araba kullanmayı bilen herkes bilir zaten.direksyonu sağa çevirince aracın sağa dönmesi kadar normal bişey.her araba için geçerlidir.
    gider tabi niye gitmesin.
    rolanti devri yaklaşık 800 devir. gaza basmasanda motor dakikada 800 defa dönüyor. bu sırada araç viteste ise vites dişlisi tekerlekler ile motor arasındaki bağlantısı açık olacak ve motorun 800 devrinin döndürdüğü kadar hızla araç rolantide gidecektir.
    zaten bu viteste gitmeyi engellemek isteyip frene basarsanda (manuel araçta) tekerleklerin dönmesi dolayısıyla vites dişlisinin dönmesi ve motorun çalışması engelleneceğinden araç stop edecektir.
    o yüzden sert frenlerde debriyaj+fren yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkma -- 9 Ekim 2009; 20:29:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Arkadaşlar sürücü kursunda araba kullanırken birşeye dikkat ettim.Dizel palioydu araç.
    Şimdi yokuşta dur kalk yapmalara çalışırken aracı durdurup debriyaj ile frene basıyorum debriyajdan ayagımı çekince araç çok hafif titreme yapınca frenden ayağı çekince ;araç kendi kendine gidiyor.Bu durumu arkadaşımın toyota corollasında da gördüm.Sizce bu durum normal mi?Sanırım rolanti yüksek ayarlandığından böyle.

    En merak ettiğim konu ise benzinli araçtada aynı durum söz konusu mu?Yoksa sadece dizellere has bir durum mu?


    böyle bişey olduğunu araba kullanmayı bilen herkes bilir zaten.direksyonu sağa çevirince aracın sağa dönmesi kadar normal bişey.her araba için geçerlidir.
    bizdede aynı şey oluyor.gaza basmadan 5 10 km ile gidebiliyoruz ama normalde çok az gitmesi gerek biraz daha yüksek rölanti bizde..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Dizellerde hem rölanti daha güçlü korunur, hem de düşük devirde tork daha fazladır. Benzinli araç böyle bir durumda stop etme eğilimindeyken dizel bir araç yumuşak bir kavramayla kalkar. Bazı rölantisi yüksek benzinli araçlarda da benzer bir durum görülür. Euro4 normlarından dolayı rölantisi 700 devir altında olan benzinli motorlar daha fazla stop etme eğilimindedirler.

    Yani kalkar. Ama bunu tavsiye etmiyorum. Lüzumu yok. biraz gaz verin, daha düzgün, daha seri kalkın.




    O.B.K. usta dosdoğru anlatmış hala üzerine yorum yapanlar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Dizellerde hem rölanti daha güçlü korunur, hem de düşük devirde tork daha fazladır. Benzinli araç böyle bir durumda stop etme eğilimindeyken dizel bir araç yumuşak bir kavramayla kalkar. Bazı rölantisi yüksek benzinli araçlarda da benzer bir durum görülür. Euro4 normlarından dolayı rölantisi 700 devir altında olan benzinli motorlar daha fazla stop etme eğilimindedirler.

    Yani kalkar. Ama bunu tavsiye etmiyorum. Lüzumu yok. biraz gaz verin, daha düzgün, daha seri kalkın.




    O.B.K. usta dosdoğru anlatmış hala üzerine yorum yapanlar var.

    Alıntıları Göster
    Birinci viteste rölantide gaza basmadan yokuş yukarı gitme gibi fantezilerim vardır,bu genelde emniyet kemeri takarken ya da kasisten geçerken veya yok bozukken oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Birinci viteste rölantide gaza basmadan yokuş yukarı gitme gibi fantezilerim vardır,bu genelde emniyet kemeri takarken ya da kasisten geçerken veya yok bozukken oluyor.

    Alıntıları Göster
    Bizdeki h100 dede aynısı oluyor.
    Rölanti çok yüksek zaten,debriyajla kalkıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Bizdeki h100 dede aynısı oluyor.
    Rölanti çok yüksek zaten,debriyajla kalkıyoruz

    Alıntıları Göster
    normal , bırak kalksın elleşme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Sambora

    normal , bırak kalksın elleşme

    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşlar benzinli arabalarda da oluyor demişte bizim torosta böyle olmuyor işte. İlla ki gaz vermeniz lazım yoksa yemiyor. Ee ne de olsa eski teknoloji ne yaparsın...
  • Corsa 1.2 de gaza iyi basmazsan stop bile edersin, bırak debriyaşla kalkmayı.. Hele dik yokuşlarda kalkmak beceri ister
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turgut Bey

    Bazı arkadaşlar benzinli arabalarda da oluyor demişte bizim torosta böyle olmuyor işte. İlla ki gaz vermeniz lazım yoksa yemiyor. Ee ne de olsa eski teknoloji ne yaparsın...

    Gazı şöyle bir koklayacak önce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turgut Bey

    Bazı arkadaşlar benzinli arabalarda da oluyor demişte bizim torosta böyle olmuyor işte. İlla ki gaz vermeniz lazım yoksa yemiyor. Ee ne de olsa eski teknoloji ne yaparsın...

    Gazı şöyle bir koklayacak önce

    Alıntıları Göster
    çoğu araba bu şekilde hareket edebilir. ama bu şekilde kalkış yapmak iyi birşey midir yoksa kötü mü orası tartışılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turgut Bey

    Bazı arkadaşlar benzinli arabalarda da oluyor demişte bizim torosta böyle olmuyor işte. İlla ki gaz vermeniz lazım yoksa yemiyor. Ee ne de olsa eski teknoloji ne yaparsın...


    bu debriyajla kalkmak işi saadece yeni nesil araçlara özgü eski araçlara gaz vermeden kalkarsan direk stop ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turgut Bey

    Bazı arkadaşlar benzinli arabalarda da oluyor demişte bizim torosta böyle olmuyor işte. İlla ki gaz vermeniz lazım yoksa yemiyor. Ee ne de olsa eski teknoloji ne yaparsın...


    bu debriyajla kalkmak işi saadece yeni nesil araçlara özgü eski araçlara gaz vermeden kalkarsan direk stop ediyor

    Alıntıları Göster
    84 model dizel jettamda frene yeterince basmadığında da stop etmiyor, hatta gazsız 3. vitesle kalkmak bile mümkün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    84 model dizel jettamda frene yeterince basmadığında da stop etmiyor, hatta gazsız 3. vitesle kalkmak bile mümkün.

    Alıntıları Göster
    ben arabayı garajdan hiç gaza basmadan çıkartıyorum.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.