Şimdi Ara

Dizel Partikül Filtreli Araçlarda Görülen Yağlama Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
4
Favori
28.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Edindiğim bir bilgiyi foruma aktarayım. Bildiğimiz üzere çoğu dizel araç, partikül filtresi barındırıyor. Bunlardan büyük bir kısmı, partikül filtresi rejenerasyonu sırasında, iş zamanı sonu- egzoz zamanı başında fazladan mazot püskürtüyor. Egzoz gazı sıcaklığını arttırıp kurumları yakmak için kullanıyor bunu.

    Fakat şöyle bir problem var:

    Dizel Partikül Filtreli Araçlarda Görülen Yağlama Problemi

    Geç yapılan enjeksiyon sonucunda, normalde pistonun üzerindeki bir çanağa püskürtülen, silindir duvarlarıyla alakası olmayan motorin, silindir duvarlarını ıslatmaya başlıyor. Sonuç ise "fuel dilution" yani yakıtın , motor yağını seyreltmesi. Başka bir durumda da segmanların arasından kartere süzülüyor mazot. Ford'larda vs, motor yağına mazot karıştı uyarısı vardır. Kendine özel lambası bile var. Bakım zamanı gelince yanıyor hatta.

    Yağ çubuklarında da maksimum çizgisinin üstünde bir çizgi daha olabiliyor. Çünkü yağa mazot karışınca seviyesi yükseliyor.

    Silindir cidarlarını mazot ile ıslatmak neye sebep olur ?

    +İncelen yağ, mazot ile birlikte yanabilir, yağ tüketimine sebebiyet verebilir.
    +Daha kötüsü, motor yağına mazot karışması sonucu yağın viskozitesi etkilenir. Yağı değişmediği için yağlama kabiliyeti düşer, motorun ömrü azalır.

    Kolay gelsin sevgili dizel kullanıcıları. Özellikle sık sık DPF rejenerasyonuna girenler.

    Not: Forum algısı gereği direkt olarak dizel motoru karalamak için konu açtığım düşünülecektir. Benzer konuyu direkt enjeksiyon benzinli motorlar için de açmıştım. Olanı söylüyorum. Aksi görüşünü "kanıtlar ve bilimsel bilgiler" doğrultusunda belirtecek insanı da dinleyeceğim. Fakat "ya bizim kahvede x abi var, onun araca bir şey olmuyor " mihvalinden gereksiz, hiçbir mesneti olmayan laflar itina ile yok sayılacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Temmuz 2017; 19:31:58 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: asanes

    170.000 km 2014 Dizel Yaris aracım var. Hafta sonları hariç günde 4 gidiş 4 geliş 8 km yol yapar. Hafta sonu bazen yatar bazen de günde 150 -300 km arası yol yaparız.

    Aracımın servisin demesine göre aracı çoğu zaman soğuk kullandığımız için DPF'si çabuk tıkanıyormuş. Aracı soğuk kullanınca bir süre sonra araç yağ ışığı yakıyor. İlk defada çok umursamadım(serviste 1.200 TL verip bakımlarını yeni yaptırmıştım çünkü) Herhalde dedim yağ değişimi yapmam için yakıyor ışığı. Bir iki hafta sonra ışık söndü motor arıza ışığı ile birlikte yandı. Çok canım sıkıldı tabi. Bildiğim bir Toyota ustasına götürdüm bu sefer. Kendince DPF söküp temizlik yapmış. İki hafta idare etti, ışık tekrar yandı. Bu sefer servise götürdüm. Yağ seviyesi almış başını yürümüş. İçine yakıt karıştığı için hemen yağı değiştirdiler.(aracım servis dışında asla bakım ve yağ değişimi görmemiştir.)yazılımsal jenerasyon değişikliği yapıldı. O da bir ay idare etti, tekrar yağ ışığı... Aracı servise götürdüm. Bu sefer yağı bozacak kadar yakıt karışmamış içine sadece fazlalık yağı boşalttılar. Bana günde hiç durmadan en az 15 km kullanmam gerektiği yönünde telkinlerde bulundular. Masrafım şimdilik 500 TL. Yazılımsal DPF iptali düşünüyorum. Yağ sorunumu çözer mi sizce? Bilgisi olan arkadaşlarım aydınlatırsa duacısı olacağım.
    Kullanım tarzınız gereği aracın dpf'i dolduğu zaman rejenerasyon yapacak imkanı bulamıyor. Zaten soğuk motorda rejenerasyon çalışmaz.

    Yağ çubuğunun üstünde min max çizgisi, bir de dpf li araçlarda x çizgisi olur. O en tepedeki çizgi, yağın içine mazot karışmış halde izin verilen maksimum yağ seviyesidir. Yani hangi yağı kullanırsanız kullanın, dpf'li araçta bir süre sonra yağı kesinlikle değiştirmek gerekir.

    Geçmişte arkadaş dpf'li araçlara özel yağdan bahsetmiş. Bir de vitrinde çeşit olsun diye çıkmadı demiş. Komik.

    Yazılımsal kurtarmaz. Dpfin boşaltılması gerekir. Rejenerasyon yapmayınca tamamen tıkanacak çünkü. Dpf boşaltılması demek, dışarıya is partikülleri salmanız demek. İnsan sağlığına zararlı.

    Hata zaten en başta yapılmış. Günde 8 km kullanılan güzergahta dizel araç seçmeniz.
  • Her dpf olan araç zaten motoru eline alıyor



    Benim araç 160binde, arkadaşın araç 220bine yaklaştı bize ne bir sıkıntısı var, nede hissettirdiği bi zararı var



    Dpf temizliği bin km civarında gerçekleştiriyor ve aracın 2-3kere silkelemesinden hissediyorum



    Yağa mazot karışma olayı ile hiç karışmadım, motor yağ düzenli olarak eksildi (10binde 300-400gram),sanıyorum bu sorun dpf rejenerasyon sırasında motor durdurulursa pistonlarda kalan mazot aşağı iniyor
  • Her DPF araç diye genelleme yapmanız doğru değil, 120bin km'ye geldim DPF'li 2.0 dizel araçla ve bugüne kadar dpf tıkanması hiç yaşamadım. Geçen ay DPF sıcaklık sensörü bozulduğu için araç DPF'de yakma işlemini yapmaz olmuş ve hata kodu olarak düşmüş, bu yüzden sıcaklık sensörü değişti ve şu an normal şekilde çalışıyor. Sensör bozukken de birşey hissetmemiştim, tesadüfen gördük hatayı.

    3 kuruş daha ucuz diye ne olduğu belirsiz yakıtları Euro5 motora koyarsanız, 2000 devir üstüne günlerce-haftalarca çıkmazsanız DPF'yi elinize almanız normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 25 Temmuz 2017; 5:27:40 >
  • 80 bine kadar euro 5 crdi'de yağ seviyem hep koyulduğu gibiydi. Dpf rejenerasyon işlemini de hiç hissetmedim. Sadece bazen normal yakıtın yarım litre üzerine çıkıyordu o kadar.

    Dpf ile ilgili şikayetleri genelde ilk çıkan 1.6 cdti'ler için okudum ama son versiyonlarda onlardan da pek ses çıkmıyor.

    Euro5 eHdi makinalarda dpf sıvısı varmış (ad blue değil) bu normalde 120 bin km gidermiş fakat İstanbul gibi boşta devir çevrilen yerlerde 80 binden sonra bştme ihtimali varmış. Bitince temizlik yapamıyor tıkanıyor ve en son araç çalışmıyor. Bu sorunu geçen ay bir komşum picasso'sunda yaşadı. 120+ bin km'de aracı ve bakımı dışarıda yaptırıyor. En son sıvı bitmiş ve araç çalışnaz hake gelmişti.

    Başlıkta bahsedilen bilgiyi ilk defa duyuyorum. Teyit edilirse önemli bir bilgi.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    3kuruşa ucuz alınan mazotla 3kuruşa fazla aldığın mazot da aynı işin rengi katkıda

    114bin kullandım ucuz mazot ile dolmadı uyarıda vermedi

    2000altında 6.viteste kullandım elimede almadım nedense
  • DPF'li motorlarda bilhassa kullanılması gereken C2/C3 sertifikalı yağlar niye var sanıyorsunuz? Vitrinde çeşit olsun diye çıkmadı bunlar ;-)
  • Şu dpfyi iptal etmenin artıları eksileri varsa bilen izah ederse çok makbule geçer

    1) Dpf iptali sonrası duman atma olur mu

    2) Muayene sırasında sorun olurmu emisyonda nasıl değişiklikler olur

    3) Yakıta etkisi nedir ne kadardır

    4) Aracı performansına etkisi nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi

    Şu dpfyi iptal etmenin artıları eksileri varsa bilen izah ederse çok makbule geçer

    1) Dpf iptali sonrası duman atma olur mu

    2) Muayene sırasında sorun olurmu emisyonda nasıl değişiklikler olur

    3) Yakıta etkisi nedir ne kadardır

    4) Aracı performansına etkisi nedir



    aynı soruları merak ediyorum...
    bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok faydalı olur.
  • 170.000 km 2014 Dizel Yaris aracım var. Hafta sonları hariç günde 4 gidiş 4 geliş 8 km yol yapar. Hafta sonu bazen yatar bazen de günde 150 -300 km arası yol yaparız.

    Aracımın servisin demesine göre aracı çoğu zaman soğuk kullandığımız için DPF'si çabuk tıkanıyormuş. Aracı soğuk kullanınca bir süre sonra araç yağ ışığı yakıyor. İlk defada çok umursamadım(serviste 1.200 TL verip bakımlarını yeni yaptırmıştım çünkü) Herhalde dedim yağ değişimi yapmam için yakıyor ışığı. Bir iki hafta sonra ışık söndü motor arıza ışığı ile birlikte yandı. Çok canım sıkıldı tabi. Bildiğim bir Toyota ustasına götürdüm bu sefer. Kendince DPF söküp temizlik yapmış. İki hafta idare etti, ışık tekrar yandı. Bu sefer servise götürdüm. Yağ seviyesi almış başını yürümüş. İçine yakıt karıştığı için hemen yağı değiştirdiler.(aracım servis dışında asla bakım ve yağ değişimi görmemiştir.)yazılımsal jenerasyon değişikliği yapıldı. O da bir ay idare etti, tekrar yağ ışığı... Aracı servise götürdüm. Bu sefer yağı bozacak kadar yakıt karışmamış içine sadece fazlalık yağı boşalttılar. Bana günde hiç durmadan en az 15 km kullanmam gerektiği yönünde telkinlerde bulundular. Masrafım şimdilik 500 TL. Yazılımsal DPF iptali düşünüyorum. Yağ sorunumu çözer mi sizce? Bilgisi olan arkadaşlarım aydınlatırsa duacısı olacağım.




  • 7 senedir 1.6 TDI Euro 5 ve 6 kullanıcısıydık,şuan 2.0 TDI Euro 6 kullanıcısıyız.Bir kere bile DPF kşığı yaktığını görmedim,ve araçlar en az 30 bin km kullanıldı.Şuanki araç ise 25 bin km de onda da hiç ışık yanmadı.İlginç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asanes

    170.000 km 2014 Dizel Yaris aracım var. Hafta sonları hariç günde 4 gidiş 4 geliş 8 km yol yapar. Hafta sonu bazen yatar bazen de günde 150 -300 km arası yol yaparız.

    Aracımın servisin demesine göre aracı çoğu zaman soğuk kullandığımız için DPF'si çabuk tıkanıyormuş. Aracı soğuk kullanınca bir süre sonra araç yağ ışığı yakıyor. İlk defada çok umursamadım(serviste 1.200 TL verip bakımlarını yeni yaptırmıştım çünkü) Herhalde dedim yağ değişimi yapmam için yakıyor ışığı. Bir iki hafta sonra ışık söndü motor arıza ışığı ile birlikte yandı. Çok canım sıkıldı tabi. Bildiğim bir Toyota ustasına götürdüm bu sefer. Kendince DPF söküp temizlik yapmış. İki hafta idare etti, ışık tekrar yandı. Bu sefer servise götürdüm. Yağ seviyesi almış başını yürümüş. İçine yakıt karıştığı için hemen yağı değiştirdiler.(aracım servis dışında asla bakım ve yağ değişimi görmemiştir.)yazılımsal jenerasyon değişikliği yapıldı. O da bir ay idare etti, tekrar yağ ışığı... Aracı servise götürdüm. Bu sefer yağı bozacak kadar yakıt karışmamış içine sadece fazlalık yağı boşalttılar. Bana günde hiç durmadan en az 15 km kullanmam gerektiği yönünde telkinlerde bulundular. Masrafım şimdilik 500 TL. Yazılımsal DPF iptali düşünüyorum. Yağ sorunumu çözer mi sizce? Bilgisi olan arkadaşlarım aydınlatırsa duacısı olacağım.
    Kullanım tarzınız gereği aracın dpf'i dolduğu zaman rejenerasyon yapacak imkanı bulamıyor. Zaten soğuk motorda rejenerasyon çalışmaz.

    Yağ çubuğunun üstünde min max çizgisi, bir de dpf li araçlarda x çizgisi olur. O en tepedeki çizgi, yağın içine mazot karışmış halde izin verilen maksimum yağ seviyesidir. Yani hangi yağı kullanırsanız kullanın, dpf'li araçta bir süre sonra yağı kesinlikle değiştirmek gerekir.

    Geçmişte arkadaş dpf'li araçlara özel yağdan bahsetmiş. Bir de vitrinde çeşit olsun diye çıkmadı demiş. Komik.

    Yazılımsal kurtarmaz. Dpfin boşaltılması gerekir. Rejenerasyon yapmayınca tamamen tıkanacak çünkü. Dpf boşaltılması demek, dışarıya is partikülleri salmanız demek. İnsan sağlığına zararlı.

    Hata zaten en başta yapılmış. Günde 8 km kullanılan güzergahta dizel araç seçmeniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    7 senedir 1.6 TDI Euro 5 ve 6 kullanıcısıydık,şuan 2.0 TDI Euro 6 kullanıcısıyız.Bir kere bile DPF kşığı yaktığını görmedim,ve araçlar en az 30 bin km kullanıldı.Şuanki araç ise 25 bin km de onda da hiç ışık yanmadı.İlginç
    Çünkü araç, başarılı rejenerasyonlar ile kendi filtresini kendisi temizliyor. Start stop varsa, şehiriçinde bazen devreye girmediğinde ve anlık tüketim yükseldiğinde anlarsınız.

    Yağı da zamanında değişiyorsa kritik bir durum oluşturmaz. Zaten zamanında değiştirmezseniz sizi mutlaka uyaracaktır arıza lambasıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Çünkü araç, başarılı rejenerasyonlar ile kendi filtresini kendisi temizliyor. Start stop varsa, şehiriçinde bazen devreye girmediğinde ve anlık tüketim yükseldiğinde anlarsınız.

    Yağı da zamanında değişiyorsa kritik bir durum oluşturmaz. Zaten zamanında değiştirmezseniz sizi mutlaka uyaracaktır arıza lambasıyla.

    Alıntıları Göster
    Start stop olanı da olmayanı da arıza lambası yakmadı hiç.Tabii arada gizli rejerasyonda olduğu oluyordu nadiren,farkediyordum.Devir yükselip,yağ sıcaklığı yükseliyor ve tüketim artıyordu.Dediğiniz gibi araç kendi kendine pasif rejenerasyonunu tamamlıyordu.Bu arada tüm bakımlarının yetkili serviste ve eksiksiz yapıldığını da söyleyeyim.




  • Birde bu lanetin ikizi egr var ikisinden ne çekti millet.
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Bizde yaşadık 1.6 cdti da böyle bir problem. Problemin nedeni aslında DPF sensörünün arıza yapması. Sensör görevini yapmayınca araç DPF yi dolu zannedip ona göre motor gücünü azaltıyor, sürekli DPF temizleme yapıyordu. Serviste sensör değişince problem ortadan kalktı.
  • o fordun kendi sorunudur. Kullandığım araçlardan 2015 dci var 300 binde km sıkıntı yok, 1.6 cdti 130 binde insginia var sorun yok, 60 binde 1.6 cdti astra var sorun yok.
  • Sizlerin gorusu nedir dpf dusunuldugu kadar masum degilmi acaba
  • Bu bahsettiğiniz durumu yaşayan dizel motorlar nedir bide ondan bahsetseydiniz ? Mesela mercedesin cdi motorlarındamı bu var bmw nin mi yoksa tdilardamı vs liste olarak verseydiniz keşke
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    quote:

    DPF Sorunları - Olası Nedenler

    Dizel Partikül Filtreler (DPF'ler) egzoz sistemindeki akışkan kurum partiküllerini yakalamak için tasarlanmıştır. Bu, partiküllerin insan sağlığına yönelik bir risk oluşturdukları atmosfere ulaşmasını önler.



    Bununla birlikte, rejenerasyon denilen bir işlemin temizlenmemesi durumunda DPF hızla kapanacaktır. Kurum veya karbon parçacıkları tamamen yakılır - barbekü üzerindeki kömür gibi - minimum 600 ° C sıcaklığa ulaşmaları şartıyla. DPF'ler ya egzoz gazı sıcaklıklarının bu duruma yetecek kadar ısınmasına ya da atık oluşumunu tespit ettiğinde egzoz sistemine ek yakıtın enjekte edilmesi için aktif rejenerasyon stratejilerine sahiptir.



    Kurum blokajı

    Bununla birlikte, bazı durumlarda, DPF'de araç için sorunlara neden olan, sürücüyü harekete geçmesi için bilgilendirmek için uyarı lambalarını tetikleyen veya aracın gücünü kısıtlayan kurum kurulabilir. Uzun süreli yavaş hız, dur-kalk sürüş veya rölanti süreleri DPF problemlerini daha olası hale getirecektir. Bu nedenle, çoğunlukla şehir içi şehir merkezlerinde veya daha hızlı sürüş hızlarının mümkün olmadığı kırsal alanlarda kullanılan taşıtların büyük olasılıkla DPF problemleri yaşaması muhtemeldir. Ayrıca, risk altında, egzoz sıcaklığının filtreyi yeniden üretecek kadar ısınmayacağı petrokimyasal çalışmalar gibi hız sınırlı sahalarla sınırlı araçlar bulunmaktadır.



    Kül blokajı

    Zamanla, DPF az miktarda motor yağı yakıldığından dolayı “kül” de toplayacaktır. Bu kül kurum gibi yanmaz, bu yüzden DPF'de kalır. Nihayetinde (100,000+ milden sonra) kül, DPF'nin temizlenmesi gereken bir noktaya kadar (harici bir filtreyi temizlemeyi gerektirir) veya değiştirmeye dayanacaktır. Bununla birlikte, yanlış yağ kullanılması durumunda DPF'nin ömrü azaltılabilir. DPF'lerle donatılmış araçlar, minimum kül üreten "düşük SAPS" (Sülfatlanmış Kül, Fosfor, Kükürt) yağları gerektirir. Daha düşük kaliteli bir yağ kullanılması, erken DPF tıkanmasına neden olarak daha fazla kül üretebilir. Benzer şekilde, aracın yağ sisteminde gereksiz yere çok fazla yağ yakılmasına neden olan bir arıza da DPF'yi etkileyebilir.




    Kisacasi DPF iki nedenden dolayi sorun oluşur.

    1. Yakıt ve Kullanim stili

    2. Yanlış yağ kullanımı.



    Bir arac sürekli DPF rejenrasyonu yapmaz. Sürüş esnasinda yazıldığı uzere kendini temizlemek uzere tasarlanmistir. Bu temizleme 1. Numaradan dolayi olan temizlemedir ve yararlidir.





    2. Numarali nedenden dolayi sürekli rejenerasyon yapma veya Kurum sensörü arizalari yaşanabilir ancak bu hicbir zaman cozmez ve msantekinin konuda bahsettigi sorunlar oluşabilir.









    50.000km CRV de hic rejenerasyon yapmadim. Ortalama gunluk sürüş mesafesi 38km. DPF doluluk orani serviste bilgisayardan baktigimda 2/12 idi.



    Eger bu oran yuksek ise yag degisiminden once serviste rejenerasyon tetiklenmesi istenmelidir ve sonuç kontrol edilmelidir. Doğru olan rejerasyondan sonra yağ değişiminin yapilmasidir.



    Ayni zamanda DPF'ler yanarak temizlemeli ve DES(DEF) gibi katkili

    buhar yikamali olmak uzere ikiye ayrılır. Kalitesiz yakit ve kullanim tarzina gore DizelEgzostSivisi (üre) azalirken, yanmali DPF lerde rejerasyon 600C 'e cikarak yapilmaktadir.




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    quote:



    DPF Problemleri - Olası Çözümler

    El Kitabı Önerileri ve Satış Sonrası Alternatifleri



    Kurum Engelleme

    Kurum partikülleri DPF içinde toplandıkça, yakılarak (Rejenerasyon olarak bilinen bir süreç) düzenli olarak temizlenmelidirler. İdeal sürüş koşullarında, bu, egzozdaki yüksek sıcaklık nedeniyle kolayca gerçekleşir. Araç üreticileri, rejenerasyonun daha az elverişli koşullar altında gerçekleşmesini sağlamak için bir takım stratejiler kullanıyorlar (Bkz. “OEM Yenileme Stratejileri”). Ancak bazen bunlar yeterli değildir ve kurumun bir sorun olarak algıladığı noktaya kadar kurumuş olur - bu da korkunç DPF uyarı ışığına neden olur!



    El Kitabı Önerileri

    Aracın yerleşik bilgisayarı (ECU) sorunu bir kez daha işaretlediğinde ve muhtemelen aracı daha düşük güçte “ev” moduna geçirdikten sonra durumu düzeltmek için ne yapılabilir? Aracın el kitabının önerileri şunları içerebilir:



    Hızlı sürüş.

    DPF ikaz ışığına ilk cevap olarak, el kitabı kurumun yakılmasını başlatmak için egzoz sıcaklığını yükseltmek için hızlı bir sürücüyü (15dk için en az 40mph, 2000 dev / dak üzerinde motor devri) önerir. Elbette ki, gereksiz bir yolculuk için zaman ayırmak ve yakıtı tüketmek zorunda olan sürücü için elverişsiz bir durumdur. Özellikle kentsel ve kırsal alanlardaki sürücüler için, özellikle sık sık yaşanan sorunların yaşandığı durumlarda, uygun bir yol şeridine ulaşması bile mümkün olmayabilir. Bu çözümün tersi, en azından nispeten ucuz olmasıdır; Sadece yakıtın fiyatını boşa harcamış.

    Atölye ziyareti - Zorla Rejenerasyon.

    DPF daha fazla blok yaparsa, bayiye ya da bağımsız bir garaja gitmek için “ev sahibi” moduna girebilir. Burada atölye, aracın ECU'suna erişerek kontrollü koşullar altında “zorla yenilenme” gerçekleştirebilir. Aracın yoldan çıkması ve sürücüyü rahatsız etmesinin yanı sıra, bu eylem planı garaj faturalarında birkaç yüz sterline mal olabilir.



    Atölye ziyareti - DPF değişimi.

    Nihayetinde, DPF'ler sürekli kurum yüklemesi veya çeşitli zorlanmış rejenerasyonların etkisi altında hasar görür. Yeni bir filtre, 1.000 sterline (veya daha büyük araçlarda önemli ölçüde daha fazla) mal olabilir.

    Satış Sonrası Alternatifler

    Araç satış sonrası piyasada mevcut olan DPF sorunlarına bir dizi alternatif çözüm vardır. Hangisinin en uygun olduğu, sorunun ciddiyeti, bütçe ve sorunun tekrarlanıp tekrarlanmayacağı gibi faktörlere bağlı olabilir. Olası alternatifler şunları içerir:



    DPF sokmek.

    Sadece DPF'den tamamen kurtulmak cazip gelse de, bu iyi bir fikir değil. Birleşik Krallık'ta, aracın kamu yollarında sürmesi ve bir MOT'a zarar vermemesi yasadışı hale getirecektir. Daha fazla bilgi için bkz. ‘Ortak Kavram Yanılgıları - DPF Kaldırma.’

    Aracın temizliği. DPF çıkarılır ve temizlik için uzaklaştırılır. Kullanılan uzman ekipman oldukça pahalıdır, bu nedenle çok az sayıda çalıştay kendi kendine aittir. Tedaviler arasında kimyasal temizlik, basınçlı hava üfleme ve fırın pişirme yer alabilir. Bu seçenek oldukça uzun araç arıza süresinin dezavantajını taşır. Bununla birlikte, çok kapsamlı bir temizliğe neden olur ve kül oluşumu ile başa çıkmak için tek seçenek (aşağıya bakınız).



    Aerosol Sprey.

    Egzozda DPF'nin yukarısındaki bir sensör portundan bir nozulun sokulmasını içeren bir garaj-sadece muamele. Daha sonra bir sıvı DPF'nin yüzeyine püskürtülür. Bu, kurumun dağıtılması ve yeniden üretilmesini kolaylaştırmak için bir kimyasal içerir veya egzoz gazı yeterince sıcak olduğunda hızlı yanmayı sağlamak için yanıcıdır. Bu tedavilerin olumsuz tarafı, filtreye sıcak noktalar veya termal şok oluşturma olasılığıdır. Aynı zamanda egzoz sisteminin kısmi sökülmesini gerektiren kemancıdır.



    Yakıt Katkısı.

    Açıkçası, bu bizim Uzmanın favori seçeneği! Yakıt Borusu Katalizörü DPF uyarı ışığına yanıt olarak, tanınmış bir DPF Temizleyici katkı maddesi yakıt deposuna dökülür ve yakıtla doldurulur. Sonraki sürüş sırasında, katalizör parçacıkları motordan geçer ve oluştukça kurum parçacıklarına gömülürler. Bunlar egzoz akışına geçer ve DPF'de sıkışır. Katalizör, kurumun yanma sıcaklığını düşürerek, DPF'nin kolayca yeniden üretilmesini sağlar. Diğer tedavilerin maliyetinin bir kısmının yanı sıra, katkı maddeleri bir garaja ya da sürücünün kendilerine uygulanması için hızlı ve kolaydır.



    Kül oluşumu

    Eğer DPF blokajının nedeni külün daha uzun vadeli bir sorun oluşması ise, bu durum in situ ortamda yakılarak çözülemez. Bu durumda, araç dışı bir temizlik veya değiştirme gerekli olacaktır. Neyse ki, bir DPF'nin kül için hizmet ömrü 100.000+ mil civarındadır. Kül birikmesi erken oluşursa veya DPF servis ömrünü uzatmak için:



    Yağ sisteminin doğru çalıştığından emin olun. Motor çok fazla yağ yakıyorsa, bu kül için yanmaz bir çok maddeye katkıda bulunacaktır.

    Doğru yağın kullanıldığından emin olun. DPF'lere sahip araçlar, mümkün olan en az miktarda kül üreten "düşük SAPS" (Sülfatlı Kül, Fosfor, Kükürt) yağları gerektirir.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.