< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tam olarak değil.
DPF - dizel partikül filtresi, adı üstünde, dizelin yanması sonucu oluşan partikülleri (kurum) tutar. Genelde rejenerasyon yöntemi (bu filtreye yüksek sıcaklık vererek kurumları yakmak) ile otomatik temizliği yapılır. Benzinlide ise, partikül sorunu yoktur. Katalitik konvertör; CO, NO ve bazı hidrokarbonların tam yanmasını sağlayan bir ekipmandır. Zehirli CO (karbonmonoksit) oksitlenerek daha az zararlı CO2 (karbondioksit) haline oksitlenir. Benzer şekilde NOx'ler de oksitlenerek daha az zararlı hale getirilir. Dizel motorla benzinli motorun emisyonlarının algı açısından farkı ise; dizelde DPF olmayan araçlarda atılan kurum gözle götülebilirken (özellikle gazlamalarda çıkabilen kara duman), benzinlide CO, NOx ve HC'lar çıksa da gözle görülmediği için zararı yokmuş gibi algılanır. |
Katalitik konvertör var, benzinli araçlarda mevcut, amaç hemen hemen aynı, zararlı artıkları dönüştürmek.
Ekleme: Dizelde kurum bağlamasın diye sürekli yüksek devirde kullanmak zorunda değilsiniz, ara ara yüksek devirde motora biraz yüklenerek oluşan ekstra ısı yardımıyla partikül filtresindeki artıkları yakabilirsiniz. Yeni araçların bazıları bunu otomatik olarak yapıyor veya çeşitli arıza ışıkları ile sürücüye bildiriyor. Ben 60bin km boyunca partikül temizliği falan yaptırmadım serviste, herhangi bir arıza ışığı da görmedim. Zaten günde en az birkaç kez pedalın tozunu alırım. ![]() |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 11 Ağustos 2016; 14:51:37 > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
Akademik detay olarak aşağıdaki linke bakılabilir veya esnafta yolunu bulsun evine ekmek götürsün dersen temizlemeyenler var... |