Şimdi Ara

Dizel mi Benzinli mi (fark 60 kuruş)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Durun hemen vurmayın arkadaşlar, bildiğiniz gibi dizel benzin litre farkı açılmaya başladı 60 kuruş oldu şuan hatta indirimli mazot alınırsa 1 TL ye kadar fark oluşuyor.

    Şu son durumda yılda 25 bin km yapan biri olarak hangi araç türü daha karlı ve mantıklı olur hasap kitap yapan bir yurdum insanı için.

    Öyle zannediyorum ki mazot - benzin makası daha da açılacak gibi. Yoksa uzun zamandır tsi golf düşünüyordum zira



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funnerman -- 18 Eylül 2019; 17:54:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi
  • Her koşul/şart için farklı seçeneklerde otomobil kullanılır.

    Örneğin;

    - az yoğun trafikte ve çok kısa mesafede araç kullanıyorsanız ve yıllık az kilometre yapıyorsanız vergi avantajlı 1.0-1.2 motor araç tercih edilmesi daha doğru olur.

    - çok yoğun trafikte araç kullanıyorsanız hele ki çok kilometre yapılıyorsa hibrit/elektrikli en mantıklısı olur.

    - soğuk memlekette hep kısa mesafe yol yapılıyorsa dizel doğru seçenek olmayabilir.

    - yılda çok kilometre ve sürekli uzun yolda araç kullanılıyorsa D segment dizel araca yönlenilebilir.

    - yoğun trafikli bir şehirde değilim, köye veya yazlığa da gider gelirim derseniz 1.6 litre LPG'li ve bagajı geniş bir araç neden olmasın.

    Elbette burada maliyet hesabı yapılır. Bugün benzin ve mazot arasında litre bazında 60 kuruş fark olur, yarın bir bakarsın fark eşitlenir veya açılır... Yani; benzinle mazot arasında 60 kuruş fark var diye soğuk memlekette, kısa mesafede ve yıllık 8.000km için herhalde dizel araç almak doğru tercih olmaz.
    funnerman kullanıcısına yanıt
    funnerman demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    Lpg mi?
    Öyle bir araç mı var hocam?
    Ben aracın orijinali neyse en ufak oynama yapmayan bir kullanıcı tipiyim. Lpg motor türü yok bildiğim kadarıyla. Aracım en az 200 tork olmalı ve az yakmalı, öte yandan parça servis konusunda süründürmemeli makul olmalı üzmemeli.

    Lpg bana göre değil öncelik az yakmalı ve yokuslarda kanser etmeyecek kadar da tork olmalı. 2 seçenek var turbo benzinli ya da dizel. Bu benim düşüncem. Lpg çaktıranlara saygım sonsuz bu arada..

    Alıntıları Göster
    Öyle bir araç mı var ?

    Sizin mantığınızla bakacak olursa dizel araçta yok çünkü dizel motor tren kamyon tır gemi vs tarzı ağır araçlarda kullanılan güç üreten motorlardır. Otomobil dediğimiz taşıt uzun yıllar benzinli motorla üretilmiş ve kullanılmıştır. Yani dizel araba olamaz ki benimde görüşüm bu yöndedir. Benzinli motor alıp bineceksiniz mis gibi he yok ben ekmeğimdeyim dorse takıcam, sebze meyve çekicem falan diyorsanız o zaman otomobil işinizi görmez ağır vasıta bakacaksınız dizelle mutlu mesut yaşayacaksınız. LPG dizelden 10 kat çevreci ve ekonomiktir. Yokuşlarda kanser etmeyecek motorun çözümü de dizel değil hacimli benzinli veya turbodur. Turbo benzinli alırsınız olur biter. Atmosferik benzinli ile turbo dizel kıyaslayıp dizel motoru bir halt sanıyor bizim insanımız turbo kırılınca at arabasıyla denk yürür dizeller :)

    Parçası ucuz olsun = Benzin
    Az yaksın ekonomik olsun = LPG sonra Dizel
    200 tork olsun = Turbo benzin / Turbo dizel

    hepsini bir araya getirebileceğimiz bir araç malesef üretilmedi
  • LPG li

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    3008
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    LPG li
    Lpg mi?
    Öyle bir araç mı var hocam?
    Ben aracın orijinali neyse en ufak oynama yapmayan bir kullanıcı tipiyim. Lpg motor türü yok bildiğim kadarıyla. Aracım en az 200 tork olmalı ve az yakmalı, öte yandan parça servis konusunda süründürmemeli makul olmalı üzmemeli.

    Lpg bana göre değil öncelik az yakmalı ve yokuslarda kanser etmeyecek kadar da tork olmalı. 2 seçenek var turbo benzinli ya da dizel. Bu benim düşüncem. Lpg çaktıranlara saygım sonsuz bu arada..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi
  • ne benzin, ne dizel.

    Forever LPG :)
    _____________________________

    • 2006 Laguna 1.6 Expression Manuel | 2005 Getz 1.3 GLS Otomatik | 2008 Honda CR-V 2.0i Executive Otomatik | 2015 Fluence 1.5dCi Touch Plus | 2000 Megane RTE 1.6 16V | 2015 Fiesta 1.6 Titanium | 2019 Subaru Forester 2.0i Premium Plus | 2018 Subaru XV 1.6 Xtreme Plus | 2017 Toyota Corolla 1.33 Life | 2018 Megane 1.5 DCI Touch
    • 2022 Egea 1.3 Easy Plus (Mevcut araç)
    • 2020 BMW 320i G20 Sport Line (Mevcut araç)
  • Atmosferik beğenmezsiniz
    CVT beğenmezsiniz
    Manuel mod yoksa beğenmezsiniz
    150 Nm tork beğenmezsiniz
    1.0 motor beğenmezsiniz
    1.2 motor beğenmezsiniz
    Hybrid beğenmezsiniz

    Lahmacun yiyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hocam aradaki farki krş farki diyosun da dizel araci fulleyip 800-900km gösterirken benzinli araç 600-650km gösteriyo yanlişsam düzeltin.? Benzinli araçlar uzun yolda 6 ,7 lt yakin yakabiliyo ama şehir içinde 9-10 lt görür. yerinde olsam bütçe meselene göre tercih yaparim her insanin kullanimi yol güzergahi farkli dur kalk trafik farkli olabiliyo ayrica dizel bakimi biraz masrafli olabilir yerinde olsam lpg li araç bakarim bütçe sıkıntim yok diyosan dizel bakabilirisn..turbolu araçlar gayet güzel tabi tsi filan demişsin ama eger otomatik dsg diyosan bi kez daha düşün şahsen hyundai tork olayi güzel arik araba ama atmosferik araç..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 18 Eylül 2019; 18:25:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Her koşul/şart için farklı seçeneklerde otomobil kullanılır.

    Örneğin;

    - az yoğun trafikte ve çok kısa mesafede araç kullanıyorsanız ve yıllık az kilometre yapıyorsanız vergi avantajlı 1.0-1.2 motor araç tercih edilmesi daha doğru olur.

    - çok yoğun trafikte araç kullanıyorsanız hele ki çok kilometre yapılıyorsa hibrit/elektrikli en mantıklısı olur.

    - soğuk memlekette hep kısa mesafe yol yapılıyorsa dizel doğru seçenek olmayabilir.

    - yılda çok kilometre ve sürekli uzun yolda araç kullanılıyorsa D segment dizel araca yönlenilebilir.

    - yoğun trafikli bir şehirde değilim, köye veya yazlığa da gider gelirim derseniz 1.6 litre LPG'li ve bagajı geniş bir araç neden olmasın.

    Elbette burada maliyet hesabı yapılır. Bugün benzin ve mazot arasında litre bazında 60 kuruş fark olur, yarın bir bakarsın fark eşitlenir veya açılır... Yani; benzinle mazot arasında 60 kuruş fark var diye soğuk memlekette, kısa mesafede ve yıllık 8.000km için herhalde dizel araç almak doğru tercih olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Her koşul/şart için farklı seçeneklerde otomobil kullanılır.

    Örneğin;

    - az yoğun trafikte ve çok kısa mesafede araç kullanıyorsanız ve yıllık az kilometre yapıyorsanız vergi avantajlı 1.0-1.2 motor araç tercih edilmesi daha doğru olur.

    - çok yoğun trafikte araç kullanıyorsanız hele ki çok kilometre yapılıyorsa hibrit/elektrikli en mantıklısı olur.

    - soğuk memlekette hep kısa mesafe yol yapılıyorsa dizel doğru seçenek olmayabilir.

    - yılda çok kilometre ve sürekli uzun yolda araç kullanılıyorsa D segment dizel araca yönlenilebilir.

    - yoğun trafikli bir şehirde değilim, köye veya yazlığa da gider gelirim derseniz 1.6 litre LPG'li ve bagajı geniş bir araç neden olmasın.

    Elbette burada maliyet hesabı yapılır. Bugün benzin ve mazot arasında litre bazında 60 kuruş fark olur, yarın bir bakarsın fark eşitlenir veya açılır... Yani; benzinle mazot arasında 60 kuruş fark var diye soğuk memlekette, kısa mesafede ve yıllık 8.000km için herhalde dizel araç almak doğru tercih olmaz.
    İyi de soğuk memlekette lpg de hemen öyle benzinden geçmiyor motor ısınana kadar? Onu ne yapacağız üstad?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi




  • Bu kadar km yapan biri kesinlikle dizel almalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yakında indirim gelir benzine 20 kuruş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    İyi de soğuk memlekette lpg de hemen öyle benzinden geçmiyor motor ısınana kadar? Onu ne yapacağız üstad?

    Alıntıları Göster
    Yukarıda yazdığım koşullardaki tüketim maliyet hesabı durumu etkiler. Mesela, soğuk memlekette ve kısa mesafede şu anki yakıt fiyatlarıyla;

    - 14lt/100km LPG ve 1.25lt/100km benzin tüketiyorsa kilometrede 58 kuruş yakar,

    - 1.0 litre benzinli araç 9lt/100km tüketiyorsa kilometrede 65 kuruş yakar,

    - benzinli hibrit araç 5lt/100km tüketiyorsa kilometrede 36 kuruş yakar,

    - 1.6 dizel araç 8lt/100km tüketiyorsa kilometrede 55 kuruş yakar, diyelim.

    Bu koşullarda yıllık yapılacak kilometreye göre dizel/benzinli/hibrit aracın fiyat farkı, LPG kitin ilk maliyeti, bakım ve vergi masrafları göre seçim yapılır.

    Ha, koşul değişti ve oldu uzun yol ağırlıklı sürüş... O zaman yeniden hesaplamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 20 Eylül 2019; 0:2:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • funnerman kullanıcısına yanıt
    Civic al keyfine bak orijinal sonuçta 😀 tork olarak istediğini veremeyebilir tabi ama ucuzluğuyla temizliği ve sorunsuzluğuyla farkı kapatır bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    Lpg mi?
    Öyle bir araç mı var hocam?
    Ben aracın orijinali neyse en ufak oynama yapmayan bir kullanıcı tipiyim. Lpg motor türü yok bildiğim kadarıyla. Aracım en az 200 tork olmalı ve az yakmalı, öte yandan parça servis konusunda süründürmemeli makul olmalı üzmemeli.

    Lpg bana göre değil öncelik az yakmalı ve yokuslarda kanser etmeyecek kadar da tork olmalı. 2 seçenek var turbo benzinli ya da dizel. Bu benim düşüncem. Lpg çaktıranlara saygım sonsuz bu arada..

    Alıntıları Göster
    Öyle bir araç mı var ?

    Sizin mantığınızla bakacak olursa dizel araçta yok çünkü dizel motor tren kamyon tır gemi vs tarzı ağır araçlarda kullanılan güç üreten motorlardır. Otomobil dediğimiz taşıt uzun yıllar benzinli motorla üretilmiş ve kullanılmıştır. Yani dizel araba olamaz ki benimde görüşüm bu yöndedir. Benzinli motor alıp bineceksiniz mis gibi he yok ben ekmeğimdeyim dorse takıcam, sebze meyve çekicem falan diyorsanız o zaman otomobil işinizi görmez ağır vasıta bakacaksınız dizelle mutlu mesut yaşayacaksınız. LPG dizelden 10 kat çevreci ve ekonomiktir. Yokuşlarda kanser etmeyecek motorun çözümü de dizel değil hacimli benzinli veya turbodur. Turbo benzinli alırsınız olur biter. Atmosferik benzinli ile turbo dizel kıyaslayıp dizel motoru bir halt sanıyor bizim insanımız turbo kırılınca at arabasıyla denk yürür dizeller :)

    Parçası ucuz olsun = Benzin
    Az yaksın ekonomik olsun = LPG sonra Dizel
    200 tork olsun = Turbo benzin / Turbo dizel

    hepsini bir araya getirebileceğimiz bir araç malesef üretilmedi
    _____________________________




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    14 lt lpg hangi araç yakıyor çok değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • uzun yol dizel
    şehir içi lpg
    _____________________________
    gözleri tamamen kapalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-89A45CD9F

    14 lt lpg hangi araç yakıyor çok değil mi?
    Yukarıdaki mesajımda soğuk hava ve kısa mesafe kullanım koşulları için bir örnek senaryo vermeye çalıştım.

    Mesela, bir 1.6lt motor araç için uzun yolda yasal hızlarda 7-8lt/100km LPG tüketim yapar diyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yılda 25bin km yol yapıyorsanız ve tork istiyorsanız dizel almanız mantıklı. Turbo benzinler tabi ki daha verimlidir ama çok yakma ihtimalleri var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Onu görmemiştim, ekstrem koşullarda yakabilir evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben alırken hesabımı yapıp turbo benzin ile turbo dizeli kıyaslamıştım. Benzinin avantajı bağımsız süspansiyon ve 34 beygir fazlasıydı, torkları aynıydı. Dizel benzinliden 20 bin lira pahalıydı ama ikinci ellerinde fiyat farkı 5 bin lira civarıydı. yılda 30 bin km yaparım ve dizel alsam kar etmek için 110 bin km yapmam lazımdı üstüne dizel daha güçsüz ve daha konforsuzdu. Mantıklı olan benzinli olduğu için benzinliyi aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Öyle bir araç mı var ?

    Sizin mantığınızla bakacak olursa dizel araçta yok çünkü dizel motor tren kamyon tır gemi vs tarzı ağır araçlarda kullanılan güç üreten motorlardır. Otomobil dediğimiz taşıt uzun yıllar benzinli motorla üretilmiş ve kullanılmıştır. Yani dizel araba olamaz ki benimde görüşüm bu yöndedir. Benzinli motor alıp bineceksiniz mis gibi he yok ben ekmeğimdeyim dorse takıcam, sebze meyve çekicem falan diyorsanız o zaman otomobil işinizi görmez ağır vasıta bakacaksınız dizelle mutlu mesut yaşayacaksınız. LPG dizelden 10 kat çevreci ve ekonomiktir. Yokuşlarda kanser etmeyecek motorun çözümü de dizel değil hacimli benzinli veya turbodur. Turbo benzinli alırsınız olur biter. Atmosferik benzinli ile turbo dizel kıyaslayıp dizel motoru bir halt sanıyor bizim insanımız turbo kırılınca at arabasıyla denk yürür dizeller :)

    Parçası ucuz olsun = Benzin
    Az yaksın ekonomik olsun = LPG sonra Dizel
    200 tork olsun = Turbo benzin / Turbo dizel

    hepsini bir araya getirebileceğimiz bir araç malesef üretilmedi

    Alıntıları Göster
    Ah şu sahip olunan aracı övme hastalığı yok mu.

    Neyse hocam Honda sahibisiniz anladığım kadarıyla ve lpg madem orijinal fabrika çıkışı da neden avm lere kapalı otoparklara alınmıyor neden motora verdiği zararları ve ömrünü kısaltmasından bahsetmiyorsunuz acaba..

    Şunu kabul edelim lpg çakma işi sırf bizim gibi benzinin pahalı olduğu ülkelerde bulunan ilkel bir çözüm bana göre adamlar o arabaları siz lpg baglaticaniz diye tasarlayıp üretmiyor ona göre arge yapmıyor işte bunu lpg sevdalısı arkadaşlar kabullenmek istemiyor.
    Bakın ben dizel savunucusu değilim sadece günümüz şartlarında en makul olanı dizel diyorum ve ekliyorum devletimiz kanun çıkarsa ve bundan sonra önümüzdeki 10 yıl dizel ve benzin lt fiyatı kanunen garanti verilecek ve eşit fiyatta satilacaktir dese bile ki öyle bir durumda bile gider tsi motorlu bir Alman arabası alırım ama siz de biliyorsunuz ki böyle birşey mümkün değil çünkü şuan için taşımacılık ta ve ticarette kısacası ekonomiyi ayakta tutan sektörlerde mazot vazgeçilemez.

    Dolayısıyla binek araçlarda dizel yasaklanmadigi müddetçe ülkemizde dizel her zaman avantajlı olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.