Şimdi Ara

Dizel mi daha masraflı benzinli ve LPG li bi arac mi ??.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
5.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet hangisi daha masraflı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • hepsi aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Benzinli aracin bakımları dizele gore ucuz diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfewf

    Benzinli aracin bakımları dizele gore ucuz diyorlar

    yeni araçların bakımı genelde aynı,en azından renoda birebir aynı.birinde buji diğerinde mazot filtresi var.
    yakıt olarak benzinli masraflıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfewf

    Benzinli aracin bakımları dizele gore ucuz diyorlar

    yeni araçların bakımı genelde aynı,en azından renoda birebir aynı.birinde buji diğerinde mazot filtresi var.
    yakıt olarak benzinli masraflıdır

    Alıntıları Göster
    100-150km sonra en masraflısı derseniz

    dizelde enjektör (sıfırı ortalama 4x750 lira), turbo (1.500lira) masraf acabilir ve alınan mazot çok önemlidir,1 kötü mazot bile sorun açtırabilir ve dizel araç kullanmak özen ister.

    atmosferik benzinli ise neredeyse ömürlük olur 500.000km bile götürür
    lpg, motor lpgye uyumlu ise ömrünün %10unu yese bile çok sorun yapmaz,alınan lpg cok onemlı değildir. (araç lpg ye uyumlu ise senelik yada 20bin km bakımı dışında masraf açmaz)

    onun dısında bakım masrafları neredeyse aynı (dizel +50-100 lira daha pahalı olabilir)

    ekleme:şimdiki euro5 dizel motorlarda dpf bulunuyor ve sürekli şehir içi kullanılan araçlarda sorun yaratıyor,dolup yakım işlemi yapılmadığı durumda servise gidip yaktırmak gerekiyor ve sürekli böyle kullanımlarda filitrenin değişimi gerekli ve fiyatları +4000 lira yada iptalı lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 20 Aralık 2015; 11:59:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    100-150km sonra en masraflısı derseniz

    dizelde enjektör (sıfırı ortalama 4x750 lira), turbo (1.500lira) masraf acabilir ve alınan mazot çok önemlidir,1 kötü mazot bile sorun açtırabilir ve dizel araç kullanmak özen ister.

    atmosferik benzinli ise neredeyse ömürlük olur 500.000km bile götürür
    lpg, motor lpgye uyumlu ise ömrünün %10unu yese bile çok sorun yapmaz,alınan lpg cok onemlı değildir. (araç lpg ye uyumlu ise senelik yada 20bin km bakımı dışında masraf açmaz)

    onun dısında bakım masrafları neredeyse aynı (dizel +50-100 lira daha pahalı olabilir)

    ekleme:şimdiki euro5 dizel motorlarda dpf bulunuyor ve sürekli şehir içi kullanılan araçlarda sorun yaratıyor,dolup yakım işlemi yapılmadığı durumda servise gidip yaktırmak gerekiyor ve sürekli böyle kullanımlarda filitrenin değişimi gerekli ve fiyatları +4000 lira yada iptalı lazım

    Alıntıları Göster
    Renault 'un dizelleri 20 bin kmde bir bakıma giriyor, 450 lira yetkili serviste bakımı. Bence dizel araba benzinliye göre her türlü masrafsız, millet 10 numara yağ ile sürüyor arabasını biz de kötü mazot koyarsak motor elimizde diye düşünüyoruz.
    Motor dışındaki arıza verebilcek donanımlar aynı zaten. Motor bitse ikisinde de 3 bin civarına tamir ediliyor, dizel arabanın enjektörlerde bir sorun olursa temizlik bozulanı değişme 1.5 tutar gibi geliyor. Turboda da sorun olursa 2 bin lira masraf olur ama benzin + lpg li arabada bir sıkıntı olurda lpg ustası sorun motorda, motor ustası sorun lpg 'de derse vay halinize.
    Dizel arabada sıkıntı oldumu çözümü var en azından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Renault 'un dizelleri 20 bin kmde bir bakıma giriyor, 450 lira yetkili serviste bakımı. Bence dizel araba benzinliye göre her türlü masrafsız, millet 10 numara yağ ile sürüyor arabasını biz de kötü mazot koyarsak motor elimizde diye düşünüyoruz.
    Motor dışındaki arıza verebilcek donanımlar aynı zaten. Motor bitse ikisinde de 3 bin civarına tamir ediliyor, dizel arabanın enjektörlerde bir sorun olursa temizlik bozulanı değişme 1.5 tutar gibi geliyor. Turboda da sorun olursa 2 bin lira masraf olur ama benzin + lpg li arabada bir sıkıntı olurda lpg ustası sorun motorda, motor ustası sorun lpg 'de derse vay halinize.
    Dizel arabada sıkıntı oldumu çözümü var en azından.

    Alıntıları Göster
    Dizel iyi de çok sert kullanıma gelmiyor. Benzinde bas gitsin yeter ki yakıtını yetiştir. Lpg li ise candır at 2 liradan depoya yaksın de bas.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Dizel iyi de çok sert kullanıma gelmiyor. Benzinde bas gitsin yeter ki yakıtını yetiştir. Lpg li ise candır at 2 liradan depoya yaksın de bas.

    Alıntıları Göster
    Şu şartlar altında en mantıklı gözüken lpg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Dizel iyi de çok sert kullanıma gelmiyor. Benzinde bas gitsin yeter ki yakıtını yetiştir. Lpg li ise candır at 2 liradan depoya yaksın de bas.

    3000 deviri geçmeyin diyorlar ben arasıra 5.000 devire kadar çıkıyorum araç kendine gelsin diye bi sorun olmadı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Renault 'un dizelleri 20 bin kmde bir bakıma giriyor, 450 lira yetkili serviste bakımı. Bence dizel araba benzinliye göre her türlü masrafsız, millet 10 numara yağ ile sürüyor arabasını biz de kötü mazot koyarsak motor elimizde diye düşünüyoruz.
    Motor dışındaki arıza verebilcek donanımlar aynı zaten. Motor bitse ikisinde de 3 bin civarına tamir ediliyor, dizel arabanın enjektörlerde bir sorun olursa temizlik bozulanı değişme 1.5 tutar gibi geliyor. Turboda da sorun olursa 2 bin lira masraf olur ama benzin + lpg li arabada bir sıkıntı olurda lpg ustası sorun motorda, motor ustası sorun lpg 'de derse vay halinize.
    Dizel arabada sıkıntı oldumu çözümü var en azından.

    on numara yağ kullanan olarak otobüs söförlerini biliyorum

    fiyatı nedir

    zararlımıdır ?




  • Mazot ile calismasi icin yapilan araca ince yag koyarsan elbet zarari olur ama insanlarin mantigi, bozulursa tamir ederiz yine kardayiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfewf

    Evet hangisi daha masraflı

    araçlar yeni olmak kaydı ile hepsi aynı

    yaşlandıkça..

    lpg ve dizel yarışır açık ara..
  • dizel kullanan biri olarak dizel diyorum

    olası bir arıza çıkarma durumunda dizelin hem parçaları hem bakımı pahalı

    mazot pompası pahalı. markaya gore kızdırma bujısı pahalı.. en ufak bı teklemede sorun nerde bulmak zor ılk dızel deneyımm oldu ve muhtemelen son olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    dizel kullanan biri olarak dizel diyorum

    olası bir arıza çıkarma durumunda dizelin hem parçaları hem bakımı pahalı

    mazot pompası pahalı. markaya gore kızdırma bujısı pahalı.. en ufak bı teklemede sorun nerde bulmak zor ılk dızel deneyımm oldu ve muhtemelen son olacak
    Kesinlikle DİZEL Masraflı. Kuzenime ait Passat 2.0 TDİ enjektör sorunu verdi, hiç de öyle 1500 tl ye çözülmedi sorunu. yetkili servis 7000 TL istedi, çıkma olarak 3000 TL ye göbek ata ata halletti sorununu. (Araç 110.000 km de )

    Yine aynı aracın mazot pompası bozuldu, servis yine yüksek bir fiyat çekti, dışarıda 500 TL ye halletti.

    yine aynı araç turbo bozdu ! kaça yaptırdı bilmiyorum ama illallah edip sattı kuzenim.

    tek bir örnek üzerinden varsayımda bulunmak yanlış olabilir, ama birden fazla örnek biliyorum bu şekilde. Hatta öve öve bitirilemeyen dCi motorların hep aynı sorunları çıkardığını çok yakınlarımdan öğrenmiş oldum. 300.000 kullanıp masraf yapmayanı da bu forumdan duydum ancak çevremdeki yaşanmışlıklar bu şekilde.

    Not: En başından beri LPG li araç kullanıyorum. Şimdiye kadar 1 kere LPG enjektörü değiştirdim, başka da "LPG kaynaklı" masrafım olmadı. Geri kalan bakımlarım "Periyodik bakımlar" önceki aracımı 120 tl ye, şimdikini 150 tl ye yaptırıyorum

    Edit : mazot filtresi yazmışım. Pompası olarak düzelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 25 Temmuz 2016; 17:51:38 >




  • Yakıt olarak değil işletme maliyeti olarak soruyorsanız atmosferik benzinli motor bence uzun vadede en az işletme maliyeti ve en az sorun olarak düşünülebilir. Bakim aralıkları ve ücretleri markadan markaya değişen ve tartışmaya açık bir konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insani kullanimda dizelin daha masrafsiz oldugunu dusunuyorum. Misal multijet, mazot koy devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfewf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Dizel iyi de çok sert kullanıma gelmiyor. Benzinde bas gitsin yeter ki yakıtını yetiştir. Lpg li ise candır at 2 liradan depoya yaksın de bas.

    3000 deviri geçmeyin diyorlar ben arasıra 5.000 devire kadar çıkıyorum araç kendine gelsin diye bi sorun olmadı...

    Hondacılar redline deniyor boyuna :) motor tam uyumluysa sorun olmaz,sübap sorunu olanlara 3000 devir üstü tavsiye edilmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende lpg taktirip taktirmama savasi veriyorum kendi icimde araca sadece hafta sonlari ve bazen isim oldugunda biniyorum max haftada 3 gunu gecmiyor ortalama ayda 400-500 km yapiyorum...
    Suan aracim 7 litre civari yakiyor benim guzergahima gore sizce lpg taktirmali miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorlarda ömürlük özellikle CRDi motor bayağı bir dayanıyor. Zaten artık üretilen motorlar 200.000 kilometrede bitecek motorlar değil. DPF olayına gelirsek diğer markalarda nasıl bilmiyorum. Şahsen bizim arabamızda dpf doluyordu ve yakım işlemi istiyordu sonra bir yazılım güncellemesi ile bu dertten kurtulduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -shadow--

    Bende lpg taktirip taktirmama savasi veriyorum kendi icimde araca sadece hafta sonlari ve bazen isim oldugunda biniyorum max haftada 3 gunu gecmiyor ortalama ayda 400-500 km yapiyorum...
    Suan aracim 7 litre civari yakiyor benim guzergahima gore sizce lpg taktirmali miyim?

    Su an benim aracım serviste.86 binde subaplarım gitti.
    Sabahları soğuk motorla ışıklarda kasislerde stop ediyor,motor ısınınca herşey normale dönüyor.
    Yakıt olarak benzine göre 8bin civarı tasarruf edilmiştir.(Ben 28 binde aldım aracı)
    2bin lpg montajı 1500 subap değişimi 3500 kafadan masrafı var.

    Aracı yakıt düşünmeden kullanmak ayrı tabi.

    Tabi olay bu kadarla bitmiyor.Daha önce 2 kere lpg bağlantısında su hortumu patladı.
    Dikkat etmeseydim araba hararet de yapabilirdi.

    Extra olarak aracın subapları değişirken benim yağ pompamda bozulmuş ki çok pahalı bir parça.
    Bu ustanın mı kabahati yoksa ona mı denk geldi orasını Allah biliyor.

    Subap değişimi için motorun üst kapağı açılıyor.Kimisi bunu basit görüyor,100 binde bir değişsin ne olurki diyor.
    Bana göre motorun açılması hoş değil.

    Ben çok km yapıyorum bütün bunlara rağmen keşke lpg ye hiç bulaşmasaydım diyemiyorum.
    Benzinle kullanmama imkan yok.

    Fazla km yapmıyor iseniz kesinlikle lpg taktırmayın.
    Hele subap riski olan bir aracınız var ise 60 70 binden sonra başlıyor.
    Devir muhabbetleri falan hikaye ben hep devirsiz kullandım gene gitti,sadece değişim zamanı uzar.

    Benzinli araç demek temiz sorunsuz uzun yıllar gidecek motor demek.
    Lpg yi soktun mu içine artık şansına bahtına arızalar.
    Amorti edene kadar sıkıntısız binersin 50-60 binden sonra ufak ufak başlar.

    Az kullanan birine kesinlikle tavsiye etmiyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.