Şimdi Ara

Araba hararet ortada ama su kaynatıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (7 Mobil) - 2 Masaüstü7 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
35.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başımda bir bela sebebini tam çözemiyorum conta yakmakla yamamak arasında gidip geliyorum. Mesele şu araç bir kere benim elimde (öncesini bilmiyorum 2. El olduğu için) paslı suyunu değiştirip antifiriz koyunca su pompasını patlatıp hararet yaptı sonra zorlamadan çektik değişmesi gerekenleri değiştirdirik birde bi ara durduk yere fan açtı ve bi anda yükseldi tepeye vurmadan bıraktım termostat değişti. Yalnız araç şehir içi yol yapınca su kaynatıyor yüksek devir çevirmeye gelmiyor. Bir tamirci conta yapmak gerek yakmış dedi ancak benim aklımda conta dışında ihtimaller de var tamirci yanımda fanın soketini söktü fan çalışmaya başladı fanda arıza yok onu anladık ancak su kaynattığı halde gösterge tam ortada hiç bir yere kımıldamıyor fan da açmıyor sigortaları kontrol ettiğim kadarıyla sağlam gibi müşürden şüpheleniyorum ancak tamirci üzerinde durmadı ve bana müşür arızalı değil müşüre conta yanık olduğu için hava geliyor buda sıcaklığı ölçmesini engelliyor ve fan açmıyor dedi bende tamam dedim şimdi ben ne yapmalıyım başına gelen anlayan büyüklerimizden yardım istiyorum
    Araç: ford connect 1.8 dizel 264 binde







  • Normalde motor suyu 1 atmosfer basınçtan daha yüksekte çalışır ve bu sebeple kaynama ısısı 100" den yüksektir. Kapak hava kaçırıyor olabilir.
  • En basit tahmini yapayim sistemdeki havayi aldilar mi hava yapmis olmasin
  • Bencede radyatör tıkalı su devir daim yapmıyor şişletip güzelce suyunu antifriz ekleyip devam edin .

    Bizzat yaşadığım olay hemen conta conta deyip durdular
  • hadi virgülü gaçtik o lüks olmuşta,mesajı bitirince bari 1 tane nokta kullansaydın
  • sıcaklık sensörü de bozuk olabilir
  • Bu isin en garanti yolu radyatoru ve termostat ve hararet musürünu degistirmek olacaktir zaten 264 bin km de olan bi arac icin bunlarin eninde sonunda degismesi gerekir eger hala su kaynatiyor ve hararet yukselmiyorsa tasarimla alakali bi problem vardir benim eski s40 mk1 de arac hararet yapmasina ragmen milim kipirdamazdi hararet gostergesi. En son contaya bakin sonucta conta acilinca kapaktan paso aliniyor bos yere tolerabslari tuketmeye gerek yok
  • Benzeri bir arkadaşımın başına gelmişti. Senelerce adana da su ile devirdaim yapan araba doğuya gelince antifriz konuldu. Ondan sonra soğutma sisteminde herşey değişmek zorunda kaldı. Saat gibi araba birden yolda bırakmaya basladı. En son kalorifer tesisatı da su kaçırıyordu. Değişimlerden sonra sorun çözüldü, conta vs değişmedi.
  • Antifriz eskidiginde, asidite olur ve söylediğiniz parçaların oksitlenmesine su ile birlikte bozulmasina neden olur.

    Kisaca şöyle özetlenebilir,

    Son Kullanim tarihi bitmemis bir Antifriz,

    1.sogutma sivisinin kaynama ve sıcaklığınin noktasinin degisimine.

    2. Boruda gevreme ve metal aksamlarda korizyona karşı korumaya

    3. Kireç ve pas azaltmaya


    Saf antifrize oran ile koyulan Saf su ise

    1. Soğutma sivisinda IsI iletkenligine, motor bir nokta da 150c ise su hızlı bir ısı taşıyıcısıdır. Antifriz oranını azaltarak sogutma sivisinin daha cabuk isi transferi yapmasi saglanabilir.

    2. Sistem basıncının ve debisinin artmasına.

    Neden olur.
    Bu durumda,ya hazir aogutma sivisi kullanimina ya da doğru ozelliklerde (kullanin kitapçığında anlatilan kod ile) antifriz ile saf su karıştırılması gerektiğini bir kez daha vurgularken, soğutma sıvısı değişimlerinde(7litre civaridir), eğer evvelki sogutma sivinizda kullanilan cesme suyu ya da asidite olmuş fazla kullanılmış antifriz nedeniyle metal aksamda korozyon, anti friz oranın düşüklüğü ve eskiligi nedeniyle borularda ve contalarda sertlesmeler var ise yeni antifrizde pompada problem, olmasi gereken sistem basinci nedeniyle catlama patlama yapar.


    Antifriz oraninin cok az olmasi da su 100C de kaynayacagi icin, soğutma siviniz agir trafikte kaynama ve sogukta donarak çatlama yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 25 Haziran 2018; 11:53:13 >




  • aynısını senelerce akdeniz bölgesinde sadece çeşme suyu ile soğutulan araca istanbulda tamamen kırmızı antifriz konulunca yaşadım
    bu ürün ile sorun tamamen giderildi





  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Siz s40 ile nasıl bir hararet problemi yaşadınız hocam? Önlemimizi alalım.
  • ceykaldanın mesajını ciddiye almayın herşeye aynı ürünü öneriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunbird

    ceykaldanın mesajını ciddiye almayın herşeye aynı ürünü öneriyor
    sizi ciddiye alan kim
    ürün sayfasındaki yorumları okuma yazma bilen okur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    Benzeri bir arkadaşımın başına gelmişti. Senelerce adana da su ile devirdaim yapan araba doğuya gelince antifriz konuldu. Ondan sonra soğutma sisteminde herşey değişmek zorunda kaldı. Saat gibi araba birden yolda bırakmaya basladı. En son kalorifer tesisatı da su kaçırıyordu. Değişimlerden sonra sorun çözüldü, conta vs değişmedi.
    Yıllarca su ile çalışan aracın soğutma sisteminin içerisi korozyon ve kireç yaptı.

    Sonra antifiriz konulunca tüm bu korozyonu ve kireci çözdü, başta kalorifer radyatörü olmak üzere soğutma sisteminin tüm zayıf noktalarından patlak verdi.

    Doğru mu tahmin ettim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hadi virgülü gaçtik o lüks olmuşta,mesajı bitirince bari 1 tane nokta kullansaydın
    3-4 tane aralarda var buna şükür.
  • Önce conta mı değil mi bakmak için bunu kullanıyorsun:https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH

    Emin olduktan sonra radyatöre bakılıyor.
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Soylediklerinize ek olarak Antrifizi her sene degistirmek lazim ve kullanilacagi iklime gore %30 oraninda veya daha fazla su ilave edilmesi en saglikli yontem
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yollarin azizligine ugrayip yag sogutucusunun oldugu kismi surtmustum yaklasik 1 ay sonra yavas yavas yaga su karistigini farkettim tamirciye biraktigimda kimsenin aklina yag sogutucusunun catliyabilecegi ihtimali gelmedigi icin contayi degistirdik fakat bu sure zarfinda aracin hararet gostergesi milim kipirdamadi bu mk1 s40 larda genel bi problem hic oynamaz o gosterge neyse contayi degistirmemize ragmen yaga su karisma olayi devam edince yag sogutucusunu degistirip isin icinden kurtulduk
  • Yanliz antrifiz cinsi ve su ile karisma oranina gorede farkli sonuclar oluyor kuvvetli antrifizi tek basina seyreltmeden koyunca borular patlayip yada silindir ceplerinde bile catlamalara sebep olabiliyor arac surekli antrifiz+su karisimi ile dahi calissada tek basina antrifiz koymak biraz sakat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yıllarca su ile çalışan aracın soğutma sisteminin içerisi korozyon ve kireç yaptı.

    Sonra antifiriz konulunca tüm bu korozyonu ve kireci çözdü, başta kalorifer radyatörü olmak üzere soğutma sisteminin tüm zayıf noktalarından patlak verdi.

    Doğru mu tahmin ettim?

    Alıntıları Göster
    Aynen böyle oldu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.