Şimdi Ara

BMW F30 320d Akü Şarj Edilmiyor uyarısı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
15.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımın sol farını çarpıp çizdim, far değişirken hazır sökülmüşken tamponu da boyattım, servis ayar vs yaparken stop halinde farlar açık kaldı galiba çünkü akü zayıfladı, start stop çalışmamaya başladı (zayıf aküden) ve marş basarken akünün zayıflığı hissediliyordu.
    Aküyü söküp şarja bağlattım, Varta 110A. 2 gün sonra gece yarım saatlik bir sürüşten sonra eve geldim, otoparka girerken bu uyarı çıktı. Akü zayıfken zor marş basarken bile böyle bir uyarı vermemişti. Daha önce başına gelen ya da bilgisi olan var mı?

    BMW F30 320d Akü Şarj Edilmiyor uyarısı?BMW F30 320d Akü Şarj Edilmiyor uyarısı?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW F30 320d Akü Şarj Edilmiyor Uyarısı

    BMW F30 320d kullanıcıları, araçlarında "akü şarj edilemiyor" uyarısıyla karşılaşabilirler. Bu uyarı, aracın aküsünün düzgün bir şekilde şarj olmadığını ve aracın çalıştırmakta zorlanabileceğini gösterir.

    Olası Nedenler

    Akü şarj edilemiyor uyarısının birkaç olası nedeni şunlardır:

    • Arızalı Akü: Akü ömrünü tamamlamış veya hasar görmüş olabilir.
    • Arızalı Alternatör: Alternatör, aküyü şarj etmekten sorumlu bileşendir ve arızalanması şarj sorunlarına neden olabilir.
    • Gezgin Kayış Problemleri: Gezgin kayış, alternatörü motora bağlar ve akünün şarj olmasını sağlar. Kayış gevşek, hasarlı veya kopmuşsa şarj sorunlarına yol açabilir.
    • Elektrik Sistemi Sorunları: Akü soketi, kablolar veya diğer elektrik bileşenlerindeki sorunlar da akü şarjını engelleyebilir.

    Çözüm Önerileri

    Akü şarj edilemiyor uyarısıyla karşılaşırsan, aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aküyü Kontrol Et: Akünün bağlantılarını kontrol et ve gevşek veya korozyona uğramış kablolar olup olmadığını incele.
    • Alternatörü Test Et: Bir multimetre kullanarak alternatörün çıkış voltajını test et. 14 volt civarında bir voltaj okuması, alternatörün düzgün çalıştığını gösterir.
    • Gezgin Kayışı İncele: Gezgin kayışının durumunu görsel olarak kontrol et. Herhangi bir hasar, aşınma veya gerginlik sorunu olup olmadığını tespit et.
    • Elektrik Sistemini İncelet: Bir oto elektrikçisi, elektrik sistemindeki potansiyel sorunları tespit etmek için aracını kontrol edebilir.

    Önemli Not

    Akü şarj edilemiyor uyarısını görmezden gelme, çünkü bu durum aracın çalıştırılmasında sorunlara yol açabilir. Sorunu en kısa sürede tespit edip çözmek için aracını bir yetkili servise veya oto elektrikçisine götürmeni öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • şarz dinamosu (alternatör) sorunu olabilir mi?
  • Alternatör ve bağlantılarında arayın bence sorunu.
  • Şarj dinamosu mefta aracın premonyum olduğunu düşünerek servistectqkribi 6000 dışarda 2500_3000 hallolur geçmiş olsun
  • Akünüz bitmiş sanırım ölçtürmenizi tavsiye ederim.. çalışır halde 13-13.5v olması gerekiyor akü voltajının.
  • Aracınız zaten size en sade şekliyle anlatıyor sorununu. Gidip bir elektrikçide şarj voltajınızı ölçtüreceksiniz. Büyük ihtimal konjektör arızalanmıştır. Dışarıda uygun yolla hallettirebilirsiniz.
  • Servise gitmeden önce sizden bilgi almak istedim, her usta her elektrikçi farklı bir şey söyleyip kurcalayacak çünkü, sevmiyorum zaman kaybetmeyi ve alakasız sorunlarla uğraşmayı ve arabayı kurcalatmayı, basit bir sorun da olabilir çünkü, buradaki tüm bilgileri inceliyorum, kolaydan zora doğru deneyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi getelementbyid -- 5 Eylül 2020; 19:11:52 >
  • Başıma gelen filmin özetini geçiyorum.

    2 defa elektrikçiye gittim, akü şarjının normal olduğunu söyledi arıza bulamadı.

    2 defa takviye yaparak çalıştırdım, akü tamamen gitti.

    Sonra Samsunda Mutlu akü bayine gittim, Irmak karakolu karşısı.

    Eleman aküyü ölçtü sıkıntı yok dedi, sonra marş bas dedi bastım sıkıntılı marşı görünce akü gitmiş değişelim dedi.

    Dedim usta emin değilim arabanın dinamoda sorun, biryerde kaçak fln olmasın dedim yok yok akün ölmüş dedi.

    Bir bok bildiğini umarak tamam dedim, eski akümü alarak start stop özellikli bir agm akü 95A taktı. Eski aküm varta 110A canavardı.

    1150 lira bayıldım mutlu mesut eve gittim, sabah işe giderken start stop çalışmadı, voltaj düşüklüğü olduğunu anladım, hadi görelim düzelir mi düzelmez mi dedim, 2. gün sabah yine marş basarken zorlanma hissettim derken, yine araç şarj uyarısı verdi...

    2 gün geçmişti aradan, mutlu bayine aynı elemana gittim, durumu gördü, (araç aküyü tanımamış, bir servise götür tanıtmak gerekir vs) saçma sapan cümleler kurmaya başladı. Beni bir ustaya yönlendirdi, usta çok kurnaz çıktı, bagajdan aküyü ölçtü sıkıntı yok, önden kaputu açtırdı, bir de bakar ki arkadan öne gelen akü kablosu dinamoyu da besleyen kabloymuş ve somunu gevşekmiş, dinamo o yüzden aküyü besleyemiyormuş..

    Bunu kim gevşetti deyince, bir arkadaşımın karavanı yolda kalmıştı, takviye yapmak için orayı kullandığım aklıma geldi. Ben gevşek bırakmışım dedim adam iyi arabayı yakmamışsın dedi ve sıkıştırdı somunu.

    Sonuç olarak yeni akü ile bile zorla marş basan araç bir anda düzeldi, senin sorunun akü değil bu dedi.

    Hikaye şimdi başlıyor :)

    Aküyü aldığım elemana durumu ilettim, eski akümü alabilir miyim sorunum aküden değilmiş düşündüğüm gibi dedim.

    Ya senin akün bitik ölmüş falan filan demeye başladı, ölü de olsa almak istiyorum dedim, aradan 2 gün geçmiş olmasına rağmen bir sürü akü geldiğini, benim akümü bulamayacağını, eski aküyü saklamak zorunda olmadığını söyledi.

    Dedim ustam sorunun aküde olamayabileceğini sana söylemiştim, 2 günde nasıl oluyor da akü kayboluyor, hem de benimki normal otomobillere göre büyük akü dikkat çeker dedim, bakacağını bulabilirse iade edeceğini söyledi.

    2 gün sonra gittim, üzerinde varta yazan pırıl pırıl akü yerine, hurdadan bulduğu üstünde etiket olmayan muhtemelen perte ayrılmış bir akü göstererek bu muydu senin akün? Demez mi :)

    Hayır deyince ben aküyü sökerken dikkat etmedim, bizde akü durmaz dedi. Bunun üzerine ben de sinirlenerek aynen öyle sizde akü durmaz, ertesi gün çalışıyor diye okutursunuz ustam dedim, pişkin pişkin suratıma baktı ama cevap veremedi.

    Kısacası çalışan akümü fırıldak yaparak aldı ve bana gereksiz bir akü itikledi, sonrasında da akümü başkasına sattı.

    Çıkarken hakkımı helal etmiyorum dedim yüzüne karşı yine ses yok adamda.

    Sanayi ortamında çakallıklara çok denk geldim ama bir bayi hem de baya büyük bir bayide böyle tilkilerin olabileceği hiç aklıma gelmezdi.  





  • getelementbyid kullanıcısına yanıt

    tokatçı sanayi esnafını ifşa ederseniz internetten arayan soran nasiplensin derim.

  • getelementbyid kullanıcısına yanıt

    Sanayideki esnaf= Hakiki osmanlı çocuğu. Aksini iddia eden Osmanlı çocuğudur.

  • Samsunda Mutlu Akü Ana bayisi Başkan Oto Ana Bayiymiş :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: getelementbyid

    Başıma gelen filmin özetini geçiyorum.

    2 defa elektrikçiye gittim, akü şarjının normal olduğunu söyledi arıza bulamadı.

    2 defa takviye yaparak çalıştırdım, akü tamamen gitti.

    Sonra Samsunda Mutlu akü bayine gittim, Irmak karakolu karşısı.

    Eleman aküyü ölçtü sıkıntı yok dedi, sonra marş bas dedi bastım sıkıntılı marşı görünce akü gitmiş değişelim dedi.

    Dedim usta emin değilim arabanın dinamoda sorun, biryerde kaçak fln olmasın dedim yok yok akün ölmüş dedi.

    Bir bok bildiğini umarak tamam dedim, eski akümü alarak start stop özellikli bir agm akü 95A taktı. Eski aküm varta 110A canavardı.

    1150 lira bayıldım mutlu mesut eve gittim, sabah işe giderken start stop çalışmadı, voltaj düşüklüğü olduğunu anladım, hadi görelim düzelir mi düzelmez mi dedim, 2. gün sabah yine marş basarken zorlanma hissettim derken, yine araç şarj uyarısı verdi...

    2 gün geçmişti aradan, mutlu bayine aynı elemana gittim, durumu gördü, (araç aküyü tanımamış, bir servise götür tanıtmak gerekir vs) saçma sapan cümleler kurmaya başladı. Beni bir ustaya yönlendirdi, usta çok kurnaz çıktı, bagajdan aküyü ölçtü sıkıntı yok, önden kaputu açtırdı, bir de bakar ki arkadan öne gelen akü kablosu dinamoyu da besleyen kabloymuş ve somunu gevşekmiş, dinamo o yüzden aküyü besleyemiyormuş..

    Bunu kim gevşetti deyince, bir arkadaşımın karavanı yolda kalmıştı, takviye yapmak için orayı kullandığım aklıma geldi. Ben gevşek bırakmışım dedim adam iyi arabayı yakmamışsın dedi ve sıkıştırdı somunu.

    Sonuç olarak yeni akü ile bile zorla marş basan araç bir anda düzeldi, senin sorunun akü değil bu dedi.

    Hikaye şimdi başlıyor :)

    Aküyü aldığım elemana durumu ilettim, eski akümü alabilir miyim sorunum aküden değilmiş düşündüğüm gibi dedim.

    Ya senin akün bitik ölmüş falan filan demeye başladı, ölü de olsa almak istiyorum dedim, aradan 2 gün geçmiş olmasına rağmen bir sürü akü geldiğini, benim akümü bulamayacağını, eski aküyü saklamak zorunda olmadığını söyledi.

    Dedim ustam sorunun aküde olamayabileceğini sana söylemiştim, 2 günde nasıl oluyor da akü kayboluyor, hem de benimki normal otomobillere göre büyük akü dikkat çeker dedim, bakacağını bulabilirse iade edeceğini söyledi.

    2 gün sonra gittim, üzerinde varta yazan pırıl pırıl akü yerine, hurdadan bulduğu üstünde etiket olmayan muhtemelen perte ayrılmış bir akü göstererek bu muydu senin akün? Demez mi :)

    Hayır deyince ben aküyü sökerken dikkat etmedim, bizde akü durmaz dedi. Bunun üzerine ben de sinirlenerek aynen öyle sizde akü durmaz, ertesi gün çalışıyor diye okutursunuz ustam dedim, pişkin pişkin suratıma baktı ama cevap veremedi.

    Kısacası çalışan akümü fırıldak yaparak aldı ve bana gereksiz bir akü itikledi, sonrasında da akümü başkasına sattı.

    Çıkarken hakkımı helal etmiyorum dedim yüzüne karşı yine ses yok adamda.

    Sanayi ortamında çakallıklara çok denk geldim ama bir bayi hem de baya büyük bir bayide böyle tilkilerin olabileceği hiç aklıma gelmezdi.  

    Akü dönüşüm işinde iyi para var, o yüzden vermemiştir size.





  • Ölü aküler amper yada kg fiyatına göre 1 ila 5 TL arasında değişen fiyatlar alınıyor. Fiyat aralığının sebebi aküde kullanılan teknoloji.



    Yani 60 amper akü 5TL birim fiyatı = 300TL gibi.



    Onun dışında ölmemiş akülerde genelde elektrikçilere satılıyor.


    Aydınlatma, şarj desteği vb. gibi işlemler için.


    Çıkma aküyü kolay kolay tanımadığına satamaz. Ya kendi aracına takmıştır yada bir tanıdığına satmıştır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: getelementbyid

    Başıma gelen filmin özetini geçiyorum.

    2 defa elektrikçiye gittim, akü şarjının normal olduğunu söyledi arıza bulamadı.

    2 defa takviye yaparak çalıştırdım, akü tamamen gitti.

    Sonra Samsunda Mutlu akü bayine gittim, Irmak karakolu karşısı.

    Eleman aküyü ölçtü sıkıntı yok dedi, sonra marş bas dedi bastım sıkıntılı marşı görünce akü gitmiş değişelim dedi.

    Dedim usta emin değilim arabanın dinamoda sorun, biryerde kaçak fln olmasın dedim yok yok akün ölmüş dedi.

    Bir bok bildiğini umarak tamam dedim, eski akümü alarak start stop özellikli bir agm akü 95A taktı. Eski aküm varta 110A canavardı.

    1150 lira bayıldım mutlu mesut eve gittim, sabah işe giderken start stop çalışmadı, voltaj düşüklüğü olduğunu anladım, hadi görelim düzelir mi düzelmez mi dedim, 2. gün sabah yine marş basarken zorlanma hissettim derken, yine araç şarj uyarısı verdi...

    2 gün geçmişti aradan, mutlu bayine aynı elemana gittim, durumu gördü, (araç aküyü tanımamış, bir servise götür tanıtmak gerekir vs) saçma sapan cümleler kurmaya başladı. Beni bir ustaya yönlendirdi, usta çok kurnaz çıktı, bagajdan aküyü ölçtü sıkıntı yok, önden kaputu açtırdı, bir de bakar ki arkadan öne gelen akü kablosu dinamoyu da besleyen kabloymuş ve somunu gevşekmiş, dinamo o yüzden aküyü besleyemiyormuş..

    Bunu kim gevşetti deyince, bir arkadaşımın karavanı yolda kalmıştı, takviye yapmak için orayı kullandığım aklıma geldi. Ben gevşek bırakmışım dedim adam iyi arabayı yakmamışsın dedi ve sıkıştırdı somunu.

    Sonuç olarak yeni akü ile bile zorla marş basan araç bir anda düzeldi, senin sorunun akü değil bu dedi.

    Hikaye şimdi başlıyor :)

    Aküyü aldığım elemana durumu ilettim, eski akümü alabilir miyim sorunum aküden değilmiş düşündüğüm gibi dedim.

    Ya senin akün bitik ölmüş falan filan demeye başladı, ölü de olsa almak istiyorum dedim, aradan 2 gün geçmiş olmasına rağmen bir sürü akü geldiğini, benim akümü bulamayacağını, eski aküyü saklamak zorunda olmadığını söyledi.

    Dedim ustam sorunun aküde olamayabileceğini sana söylemiştim, 2 günde nasıl oluyor da akü kayboluyor, hem de benimki normal otomobillere göre büyük akü dikkat çeker dedim, bakacağını bulabilirse iade edeceğini söyledi.

    2 gün sonra gittim, üzerinde varta yazan pırıl pırıl akü yerine, hurdadan bulduğu üstünde etiket olmayan muhtemelen perte ayrılmış bir akü göstererek bu muydu senin akün? Demez mi :)

    Hayır deyince ben aküyü sökerken dikkat etmedim, bizde akü durmaz dedi. Bunun üzerine ben de sinirlenerek aynen öyle sizde akü durmaz, ertesi gün çalışıyor diye okutursunuz ustam dedim, pişkin pişkin suratıma baktı ama cevap veremedi.

    Kısacası çalışan akümü fırıldak yaparak aldı ve bana gereksiz bir akü itikledi, sonrasında da akümü başkasına sattı.

    Çıkarken hakkımı helal etmiyorum dedim yüzüne karşı yine ses yok adamda.

    Sanayi ortamında çakallıklara çok denk geldim ama bir bayi hem de baya büyük bir bayide böyle tilkilerin olabileceği hiç aklıma gelmezdi.  

    geçmiş olsun hocam


    bende akücüler tarafından tokatlanmıştım aynı bu şekilde. birebir aynı yani =))


    1150 liralık tecrübe olmuş.


    bu akücüler çok ama çok çakal. çok dikkat etmek lazım.


    ülkenin çivisi çıktı iyice.





  • İçime doğdu aslında akü olmadığını biliyorum, buraya da boşuna konu açmadım sonuçta ama bazen insanın basireti bağlanıyor derler ya, aynen o duruma düştüm, boşa giden para da çok zoruma gidiyor, hele de böyle tilkilere gidince daha çok koyuyor. Arabaya 2 kapı kilidi, 4 lastik, far, tampon boyama, bakımlar derken son 1 ayda 10-15 bin para harcadım yeminle gözüme gelmiyor da şu 1150 ciğerimi yaktı BMW F30 320d Akü Şarj Edilmiyor uyarısı? 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.