Selamlar arkadaşlar. Bolca kullanıcı deneyimi paylaşılmış olan bir otomobil. Ben uzun dönem sayılabilecek kullanım deneyimlerimi, yaşadığım arızaları ve diğer detayları paylaşacağım. Böylece özellikle yaşadığım arızalar ve çözümleri hususlarında kullanıcılara veya satın almayı düşünenlere faydalı olmasını umuyorum. Araç 2014 model. 1.5 dCI motor, 90 hp'lik versiyon. Yarı otomatik, çift kavrama EDC şanzımana sahip. Icon donanım paket. 2016 yılında 40.000 km'de iken ilk sahibinden alındı. Şu an 238.000 km'de. Yaklaşık 200.000 km'dir kullanmaktayım. Km'nin yaklaşık %60-70'inin İstanbul'da yapıldığını söyleyebilirim. İç Hacim: B segmenti bir otomobil olduğundan arka koltuk diz mesafesi oldukça düşük. Kendi segmentinde de rakiplerinin gerisinde bu konuda. Arka koltukta yolculuk pek rahat değil. Bagaj hacmi de segmentinden dolayı düşük. Temel Donanımlar: Far sensörü, yağmur sensörü, anahtarsız giriş ve çalıştırma, hız sabitleyici, park sensörü, bluetooth (telefon görüşmesi ve müzik dinleme) destekli multimedya sistemi, dahili navigasyon (yandex, google maps varken pek ihtiyaç olmasa da), otomatik klima, ısıtmalı ve elektrikli katlanır aynalar. Rüzgar, Yol ve Motor Sesi Yalıtımı: Ön kelebek cam çıtasından rüzgar (ıslık) sesi problemi kronik. Çözümü için Youtube'da birkaç yöntem mevcut. Ancak genel olarak rüzgar sesi yalıtımı zayıf diyebilirim. Motor sesi yalıtımı ise orta düzeyde. Yol Tutuşu ve Konfor: Icon donanımda 195/55/R16 jant lastik ebatları standart geliyor. Süspansiyonlar biraz sert. Yol tutuşundan memnunum. Direksiyon elektrik destekli hidrolik olduğundan hissiz bir direksiyon. Ancak şehir içinde oldukça keyifli. Yüksek hızlarda da tedirgin etmiyor. Son 1 senedir 205/45/R17 lastik jant ebatları ile kullanıyorum. Yol tutuşu arttı. Daha da sert hale geldi araç. Konfor düştü. Şehir içi manevralarda dönüş çapı başarılı. Motor ve Şanzıman: 90 hp güce ve 220 nm torka sahip K9K kodlu 1.5 dCI motor. Motor gücü ve torku bana yetiyor. Standart kullanıcıyı tatmin eder. Son hız hafif yokuş aşağı 198 km/sa. Düz yolda 185-190 km/sa. Getrag üretimi 6DCT 250 kodlu şanzıman kullanılıyor. Ford Focus Powershift ile aynı şanzıman sanırım. Çift kavrama olduğu için oldukça hızlı (DSG'ye yakın) ve çoğunlukla kararlı. Çok sıkışık trafikte defalarca kullandım. Isınma vb arızalar yaşamadım. 229.000 km'deki arızaya (yazının ilerleyen kısımlarında bahsedeceğim) kadar sarf malzemesi olan kavrama değişimi haricinde problem yaşamadım. Şahsi fikrim; arıza çıkarma olasılığı DSG kadar yüksek değil. Ancak arızaları DSG'den nispeten daha kompleks ve maliyetli. (Beyin, vites ayırma çatalları, vites tamburları, debriyaj motoru vs.) Örneğin DSG'de mekatronik gibi parçalar uygun rakamlara revizyon yaptırılabilirken EDC'de beyin v.b parçaların tamiri yok. Kavrama seti değişimi DSG'de daha uygun. DSG'den anlayan teknik servis sayısı çok daha fazla. Yakıt Tüketimi: Şehir içi özensiz (29-30 km/sa ortalama hız) yakıt tüketimi 5.8-6.2 lt/100 km. Şehir içi özenli kulanımda 5.2-5.5 lt/100 km'lere inilebiliyor. Şehir dışı 80-90 km hızla sabit ve çok yumuşak kullanımda 3.7 lt/100 km Şehir dışı 110-120 km hızla kullanımda ise 5.5-6 lt/100 km. Şehir dışı 160-180 km/sa sürüşlerde 8-8.5 lt/100 km'nin üzerine çıkamadım. (Şehir dışında sakin kullanım haricinde çok az yakıyor diyemem. Bu konuda vites oranları sebebiyle 1.5 dCI 75 hp manuel şanzımanlı versiyonlar çok başarılı) Kronik Problemler: Ön kelebek camından gelen ıslık sesi (vardı, çözdüm) Gösterge panelinden gelen "tık, tık" sesi (bende olmadı) Çok kronik olmasa da yakıt seviye şamandırasının bozulması (bende olmadı) Trim sesleri (bu konuda çok hassas biriyim, çok şükür bende ufak müdahaleler haricinde olmadı) Arka frenler kampana olduğundan bir süre sonra freni bırakırken "vik" diye tiz bir ses geliyor. Kapalı garajda camlar açıkken duyabileceğiniz bir ses. Kampana içi temizliği yapıldığında bir süre kesiliyor ses. Bakım ve Arızalar:
Uzun bir içerik oldu. İlave olarak merak edilen hususlar olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. İyi bayramlar dilerim. Ekleme 1: Göstergede enjeksiyon sistemi arızası, ESP ABS arızası, yokuş kalkış desteği arızası vb arızaların tamamı görünüyorsa problem akünün zayıf olmasından kaynaklanıyor. Akü değişimi sonrası düzelecektir. Ekleme 2: Bir süre önce 2017 sonrası Faz 2 (makyajlı) Clio 4'lerin "Pure Vision Led" farlarını taktım aracıma. Far yuvaları bire bir uyumlu. Ancak soketleri uyuyor olmasına rağmen doğrudan çalışmıyor. Soket pinlerinde değişiklik yapılması, veya ilave soket kullanılması gerekiyor. "C Led Stoplar" için de küçük bir değişiklik yapılması gerekiyor. Tak çalıştır şeklinde çalışmıyor. İstanbul'da ve Bursa'da bunun montajından anlayanlar var. İnternette araştırmalarımda bu bilgiye ulaşmam kolay olmamıştı. Standart halojen farların aydınlatması fena değil. Ancak Pure Vision Led farlar hem C formundaki gündüz ledleri, hem gece aydınlatması ile oldukça güzel. Gece aydınlatması premium markaların Led veya Bi-Xenon sistemleri kadar olmasa da tatmin ediyor. Ekleme 3: Media Nav ve R Link olarak iki farklı multimedya sistemi bulunuyor. İkisinde de video oynatma fonksiyonu sonradan devreye alınabiliyor. İnternette Türkçe kaynaklar var. Güncelleme 1: (30.10.2021)
Şu an 250.000 km'yi devirdik. Çok şükür herhangi bir şikayetim yok. Hiçbir yerinden ses, tıkırtı gelmiyor. Çalışmayan aksamı yok. O kadar masraftan sonra olmasın bi zahmet :) Şu an için DPF, enjektör, turbo, motor ile ilgili bir problem yaşamadım. Güncelleme 2: (07.04.2022)
Araç şu an 269.500 km'de. ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 7 Nisan 2022; 22:27:16 > |
_____________________________
DH 2006 Üyesi 2014 Renault Clio 4 1.5 dCI EDC 90 hp Icon - 2012 BMW 3.20d 184 hp M Sport Geçmiş: 2015 Seat Leon 1.6 TDI DSG, 2012 Renault Fluence Dynamiuqe 1.5 dCI EDC 110 ps, 2007 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 174 ps, 2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI, 2007 Mercedes Vito 111 CDI, 2012 Passat 1.4 TSI, 2001 Passat 1.9 TDI, 2009 Seat Leon 1.4 TSI, 2004 Hyundai Santa Fe, 2011 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI |