Şimdi Ara

Borcu bitince Egea dan Skoda Octavia veya Super B ye geçmek istiyorum ama DSG????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni sıfır 1.3 urban plus sedan egea aldım 6 ay oldu. Araçtan memnunum yakıt ve performans olarak beni tatmin etti.
    Donanım olarak ta fena değil, fiyat performans açısından gayet başarılı. Dizel araç istiyordum, maddi imkanım buna yetti ancak.

    İleride borcunu bitirince, otomatik vites daha üst sınıf ve konforlu, ses yalıtımı iyi, daha seri bir araç almak istiyorum bir kaç sene sonra 2-3 sene içerisinde.

    Bizim bir komşunun, Octavia sı var, patronun da süper b si var 2018-2019 model. Kullanma şansım oldu çok hoşuma gitti, kesin değil ama bu iki model aklımda var maddi imkana göre sıfır hangisini alabilirsem. Ha o zamana kadar başka bir model aklımı çelmezse.

    Şimdi, asıl konuyu açma sebebim, DSG konusu, komşum ve patronun arabaları çok yeni DSG sorunu duymadım, forumda bu konunun çok abartıldığını düşünüyordum açıkçası, ama geçen gün iş yerinin ordaki kafede sohbet ediyoruz, bizim üst kat bürodaki muhasebeci arkadaşın passattı var 2015 model dedi diye hatırlıyorum, DSG problemi yaşadığını 7-8 binlira masraf açtığını aracı satacağını anlatıyordu. Yine aynı masada başka bir arkadaş, golf aracı var bir kaç ay önce aynı sorunu yaşadığını anlattı.
    İşte o zaman bu DSG probleminin gerçek olduğunu ciddi olduğunu anladım.

    Kafama takılan şu, 2019 modellerde bu DSG problemi düzeldimi, DSG revize oludumu, yada 2020-2022 modellerde bu problem kesin çözülmüş olur mu sizce?
    Yada DSG yerine DSG2 gibi veya başka bir isimle daha gelişmiş sorunsuz bir şanzıman a geçilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sıfır almışın hocam bence hiç şansını zorlama

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binlerce parçanın oluşturduğu sistemde asla sorunsuzluktan bahsedilemez. 50 binde sorun çıkarmaz 100 binde sorun çıkarır. Şu an piyasada sorunsuz bir şanzıman yok. 4 ileri otomatikler bile sorun çıkarıyor.

    DSG sorunlu mu ? Sorunlu. Tüm Dünya'da kabul edilmiş bazı ülkelerde 6-10 sene garanti verilmiş. Ancak diğer şanzımanlar da sorunsuz değil bu forumda duyulmasa da o markaların kendi forumlarında millet gayet yşaadığı sorunları yazıyor.

    Google'a Mazda 3 şanzıman sorunu yazın mazdaclub forumunda neler çıkıyor.

    Sıfır olacaksa DSG alın ama ikinci el önermem.
  • 2013
    Dsg düzeldi
    2015
    Düzeldi
    2017
    Düzeldi
    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-2018-guncelleme-yine-bozuldu--116297212-20

    2019
    Kesin düzeldi abartmayın lo ühühü
    https://forum.donanimhaber.com/2019-passat-dsg-patlamis--140680421



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 22 Aralık 2019; 11:35:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az da olsa her otomatik risklidir, dsg gibi çift kavramalar daha hassas yapıdadır.
    Ben riski göze alıp 2015 yılında golf 6 dsg aldım, sadece ben kullandım aracı ve bugüne kadar 1 kuruş masraf çıkmadı. Biraz şans biraz da kullanımla alakalı.
    İstanbul için dsg önermem çünkü sürekli dur kalk trafiği sevmez, kavrama da çabuk biter.
  • dsg pismanliktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir tam otomatik fanı-kullanıcısı ve dsg sorununa defalarca şahit olmuş biri olarak piyasa kosulları sebebi ile tam otomatik aracımı satıp passat b8 dsg aldım. Yaşadığım şehir ve uzun yolda gayet güzel. Ancak İstanbul'a gidince dur kalk trafikte şanzıman çok kötü. Sürekli 2 de kalkmaya çalışıp bayılıyor. Tam hızlanırken ondeki fren yapıyor ayağımı gazdan çekiyorum tak diye yığılıyor falan. Kısacası çok dur kalkta ciddi anlamda memnun kalmadım. Bir gün sorun açar mı ? Bence kesinlikle bir gün masraf çıkarıcak ama ben de çok uzun süre binmeyi düşünmüyorum bu araca. Daha geçen gün arkadaşın 2015 octi yi vuruntu sebebi ile servise bıraktık 6 bin masrafı iyi niyet vs 3800 e düştüler uğraşıyoruz.
    Kısacası iyi niyet adı altında kucağa alınmadan satmayı başaranların şanzımanıdır DSG :)

    Bu arada hakkını yemeyeyim kocaman araç , 1.6 dizel otomatik çok tasarruflu. Çalışırken çok güzel, bozulunca üzüyor :))

    Şu an ofiste 3 dsg araç var, biri 2013 b7 passat 60 bin km de kavrama değişmiş, diğeri 105 binde octi vuruntudan 3800 masraf cıktı volant diyo servis. Bendeki 88 binde b8 passat şimdilik sorun yok öncesinde de arıza vermemiş servis kayıtlarına göre.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam baştan şunu kabul etmen lazım. Çift kavramalı şanzımanlar dayanıksız ve arıza çıkarmaya çok müsaitler. X marka çift kavramada herhangi bir mekanik arızada yolda kalma ihtimalin oldukça yüksek. Buna karşılık vites geçişlerinde cidden hızlı ve performans olarak başarılı bir şanzıman.

    VW'de DSG-Stronic vs alınır ama arabanın yanında 8 bin liralık bir şanzıman güvencesinin kenara ayrılması lazım. Sorun yaşamayabilirsin ama yaşayabilirsinde. Yaşadığında da ben bunu bilerek aldım keyfini sürüyorum dersen sıkıntı yok. Yaptırır geçersin.

    2013'te şirket aracım yenilenirken dizel PowerShift Focus ile Manuel seçeneğim vardı. Diğer PS'lerin arıza oranını bildiğim için manuel tercih ettim. Getrag üretimi manuel şanzıman vardı. 74 bin km'de manuel şanzımanı dağıldı arabanın. PS alanlar direk servisle akraba olmuştu, ben biraz daha geç gittim sadece

    Fordun şanzıman probleminden sonra bütün filo VW DSG ile değişti. DSG'de enteresan bir şekilde PS kadar sorun kimse yaşamadı.

    Tabi Getrag'ta Alman üretimi DSG'de. O yüzden bozulma ihtimali hepsinin var

    Ben 1.0 1.2 1.4 gibi vıttırıvızzık motorlarla DSG'yi birlikte almam. Şanzıman istediği kadar performanslı olsun motorda iş yok. Motorda güç olmayınca şanzıman bu sefer gerekli gücü alabilmek için daha fazla vites değiştirip ömründen yiyor. Bu motorlarla manuel daha iyi bir seçenek.

    Ama 2.0 TDI & TFSI motorlarla birlikte DSG&S-Tronic cidden çok iyi çalışıyor ve şanzımanın farkını net bir şekilde hissediyorsun. DSG bozulduğunda Vıttırıvızzık motorda da ciğerli 2.0 motorda da hemen hemen aynı masrafı çıkarıyor.

    120 beygirle sürünüp 8 bin tamir masrafı ödemek mi daha mantıklı yoksa 260 beygirle yardırıp aynı masrafı ödemek mi daha mantıklı?

    Bu arada 1.3 multijeti alalı 6 ay olduysa hocam biraz daha sabır göstermen lazım. 19-20 bini devirdikten sonra performansı ciddi şekilde artıyor motorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsgye sakın bulaşma 55.000 kmde arabalar arıza yapıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otomatik çok elzem değilse, serviste yalıtım yaptırıp devam edin bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam baştan şunu kabul etmen lazım. Çift kavramalı şanzımanlar dayanıksız ve arıza çıkarmaya çok müsaitler. X marka çift kavramada herhangi bir mekanik arızada yolda kalma ihtimalin oldukça yüksek. Buna karşılık vites geçişlerinde cidden hızlı ve performans olarak başarılı bir şanzıman.

    VW'de DSG-Stronic vs alınır ama arabanın yanında 8 bin liralık bir şanzıman güvencesinin kenara ayrılması lazım. Sorun yaşamayabilirsin ama yaşayabilirsinde. Yaşadığında da ben bunu bilerek aldım keyfini sürüyorum dersen sıkıntı yok. Yaptırır geçersin.

    2013'te şirket aracım yenilenirken dizel PowerShift Focus ile Manuel seçeneğim vardı. Diğer PS'lerin arıza oranını bildiğim için manuel tercih ettim. Getrag üretimi manuel şanzıman vardı. 74 bin km'de manuel şanzımanı dağıldı arabanın. PS alanlar direk servisle akraba olmuştu, ben biraz daha geç gittim sadece

    Fordun şanzıman probleminden sonra bütün filo VW DSG ile değişti. DSG'de enteresan bir şekilde PS kadar sorun kimse yaşamadı.

    Tabi Getrag'ta Alman üretimi DSG'de. O yüzden bozulma ihtimali hepsinin var

    Ben 1.0 1.2 1.4 gibi vıttırıvızzık motorlarla DSG'yi birlikte almam. Şanzıman istediği kadar performanslı olsun motorda iş yok. Motorda güç olmayınca şanzıman bu sefer gerekli gücü alabilmek için daha fazla vites değiştirip ömründen yiyor. Bu motorlarla manuel daha iyi bir seçenek.

    Ama 2.0 TDI & TFSI motorlarla birlikte DSG&S-Tronic cidden çok iyi çalışıyor ve şanzımanın farkını net bir şekilde hissediyorsun. DSG bozulduğunda Vıttırıvızzık motorda da ciğerli 2.0 motorda da hemen hemen aynı masrafı çıkarıyor.

    120 beygirle sürünüp 8 bin tamir masrafı ödemek mi daha mantıklı yoksa 260 beygirle yardırıp aynı masrafı ödemek mi daha mantıklı?

    Bu arada 1.3 multijeti alalı 6 ay olduysa hocam biraz daha sabır göstermen lazım. 19-20 bini devirdikten sonra performansı ciddi şekilde artıyor motorun.
    2013'te dizel otomatik Focus yoktu ki. Olmayan aracı mı sundular?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ruh hastası eder bu şanzıman adamı. Yok çok dikkat et yok ş.içine girme. 2 aylık bebeğime o kadar özen göstermiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DSG ALMAK BİLE BİLE LADES TİR.
    O araçlar hoşuna gittiği için sen şimdi burda insanların seni dsg ye ikna etmesini istiyosun. Ama kendini kandırırsın.
    TDI DAN UZAK DURUN
    DSG DEN KAÇIN KAÇIN.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Superb'dür o

    Super B olsa duramazsın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arabayi 2 3 sene sonra değiştirmeyi düşünüyorsan bunlari simdiden kafana takmana ne gerek var? 2022 de bu sorun çözülür mü diye soruyorsun ama burada kimse VW'de DSG mühendisi olarak çalışmıyor çalışsalar bile sorunu cevaplayamazlar. Bekleyelim görelim belki VW tamamen vazgeçer DSGden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koca firma nasıl başka şanzuman üretmez/üretemez. İlginç...
  • 2015 dsg jetta kullanıyorum
    69.000de aldım şu an 103.000
    1,5 yıldır bende dikkat ederek falan sürmüyorum
    Hatta yolda kalan arkadaşımın aracını arkaya bağlayıp 6 kilometre uzaktaki sanayiye çektim hem de otomatik viteste ve yokuş yukarı haramidereden beykente...
    Daha bir defa manuel kullanmadım...
    Maşşallah tık demedi şimdiye dek..
    Dese bile artık sanayi de öğrendi bu şanzımanı yetkili servisteki astronomik rakamlara mecbur değiliz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 22 Aralık 2019; 14:4:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 58.900 deyim sikinti yok😀 bu arada bir onceki aracimda 117000 de kavrama degisti. Yani bu is -tum otomatiklerde oldugu gibi pbiraz sans isi maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de 2017 jetta 1.4 tsi dsg kullaniuorum, arac 59000 de su ana kadar sikinti olmadi. Eskj jettamda da 117.000 e kadar dsgyi sorunsuz kullandim. Ama bence sen yine de cok zorlama😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    58.900 deyim sikinti yok😀 bu arada bir onceki aracimda 117000 de kavrama degisti. Yani bu is -tum otomatiklerde oldugu gibi pbiraz sans isi maalesef.
    Wolkswagenin yaptığı açıklamaya göre 5 dişli de döndüğü için ısınıyormuş ve arıza yapıyormuş. Buna da çözüm olarak sağa çekip aracı 5 dakika dinlendirmeleri gösterilmiş. Otomatikte toyota ve hondadan başkasını almazdım. Zaten ikisi de yılların arabalarını yapmışlar hala sorunsuz tık yok. Örnek supra mesela

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.