Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
55.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar otomatik vites araç aldım, kırmızı ışıkta beklerken D ile N arasında fark var; D konumundayken hafifte olsa araç sarsıntılı, N konumundayken zaten boşta sarsıntı yok sadece motor sesi var. Sizce ışıklarda veya beklerken N konumuna almanın bir artısı olabilir mi?



  • Çeşit çeşit otomatik vites mekanizması var. Genel olarak birşey söylemek doğru olmaz.

    Çift kavralmalılar, tiptronikler gibi robotize şanzımanlarda ve cvt şanzımanlarda ayak frendeyken zaten sistem N pozisyonu ile aynı işi yapıyor, debriyajı ayırıyor. Bu tip şanzıman bulunan araçlarda aracın bir arızası yoksa, vites kolunu N ye getirmek ancak psikolojik fayda sağlar.

    Tam otomatik diye namı yürüyen Hidrolik şanzımanlarda araç frene basıldığını anlamamış gibi kendini ileri itmek isteyebilir. Tasarımcılar nasıl olsa mekanik bir aşınma olmayacak, arada işi yapan hidrolik akışkandır diye D pozisyonunda ayak frendeyken şanzımanın motorla bağlantısını, yine aynı şekilde tekerlerle bağlantısını kesecek önlemler düşünmemişlerdir. Bu şanzımanlarda rölantideyken de öne yeltenmeler doğaldır. Araç fren gücüyle yerinde durur. Aracın frenle yerinde durmasından, yani tekerlere hareketin iletilip, fren sayesinde yerinde durmasından dolayı oluşan sarsıntıdan rahatsız olanlar N pozisyonuna alabilirler. Bunu yaparak şanzıman ömrünü artırırlar mı? yakıt düşer mi? Hidrolik şanzımanlar yağları filtreleri düzenli değiştiği sürece kolay kolay bozulmazlar. Yakıt konusunda da, nihayetinde D de beklerken tekerlere az da olsa iletilen bir güç var. Frenle tutuyorsunuz. Diğer türlü öyle bir güç iletilmiyor, torq konvertöründe kalıyor. Öyle olunca tabiki yakıtı etkiler ama kayde değer miktarda mı?, hiç sanmıyorum.
  • araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Otomatik şanzumana sahip araçları bekleme durumlarında N de bekletmelisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.

    Alıntıları Göster
    Duruşlarda N konumuna alın diyor servislerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Alıntıları Göster
    Cevaplarınız için çok tşkler arkadaşlar. Sarsıntı çok değil çok hafif benim pinpirikliğimden aklım takıldı işte :D ama gördüğüm kadarıyla çoğunluk N ye alıyor.
  • N ye alınmalı D de araç ileri gitmek isterken siz fren ile tutmuş oluyorsunuz hem frenlere hemde şanzımana zararı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.

    +1
  • Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..
    15 saniyeden fazla bekleyceksem N konumunda beklerim.
  • Ben hic ellemiyorum vitese. Eskiden hep isiklarda N ye alirdim. Sonra arastirip okudum forumdan, fazla oynamamak gerektigi aklimda kalmis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..
    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.
  • Ben ışıklarda P ye alıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur
  • Motorunuzda veya şanzımanınızda bir problem yok ise D'de dururken titrememesi lazım.

    21 yıl önce ehliyetimi aldığımdan beri ailede otomatik vitesli araba hep olmuştur.
    Sadece ilk otomobilim olan Ford Taunus 2.0 GLS'de dururken titreme olurdu. Satın aldığımda henüz 4 yaşında ve 35.000 km'de idi ama titrerdi.
    Bir ara Rover 620si vardı, o da lpg'de iken titrerdi. Eski tip emulatorlu lpg sistemi vardı, sıralı değildi.

    Başka sahibi olduğum hiçbir otomatik vitesli arabada bu tarz bir titreme olmadı.
    Ve hiçbirinde 1 dakika üzeri bir bekleme haricinde vitesi N'ye almadım, viteste bekledim.

    15 saniye civarı beklemeler N'ye almak içn bence çok kısa. O zaman her kırmızıda N'ye alınıyor demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Motorunuzda veya şanzımanınızda bir problem yok ise D'de dururken titrememesi lazım.

    21 yıl önce ehliyetimi aldığımdan beri ailede otomatik vitesli araba hep olmuştur.
    Sadece ilk otomobilim olan Ford Taunus 2.0 GLS'de dururken titreme olurdu. Satın aldığımda henüz 4 yaşında ve 35.000 km'de idi ama titrerdi.
    Bir ara Rover 620si vardı, o da lpg'de iken titrerdi. Eski tip emulatorlu lpg sistemi vardı, sıralı değildi.

    Başka sahibi olduğum hiçbir otomatik vitesli arabada bu tarz bir titreme olmadı.
    Ve hiçbirinde 1 dakika üzeri bir bekleme haricinde vitesi N'ye almadım, viteste bekledim.

    15 saniye civarı beklemeler N'ye almak içn bence çok kısa. O zaman her kırmızıda N'ye alınıyor demektir.
    Işığa bakıyorun 99sn den düşüyor. Gel de! N ye alma...

    Kontak bile kapatsan olur. O derecede...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Işığa bakıyorun 99sn den düşüyor. Gel de! N ye alma...

    Kontak bile kapatsan olur. O derecede...

    Alıntıları Göster
    Ne ışıklarda nede stop ederken N ye almışlığım yoktur.Marketten ekmek alırken N yi görüyor araç sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur

    60 bin km ye yakın bir sorun çıkmadı ama içime de kurt düşmedi değil.

    Ne gibi bir yağlanma problemi olabilir? Neyi etkiler daha doğrusu
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.