Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
87
Cevap
2
Favori
73.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar otomatik vites araç aldım, kırmızı ışıkta beklerken D ile N arasında fark var; D konumundayken hafifte olsa araç sarsıntılı, N konumundayken zaten boşta sarsıntı yok sadece motor sesi var. Sizce ışıklarda veya beklerken N konumuna almanın bir artısı olabilir mi?



    _____________________________
    Acer Nitro 5 12700h | 4060
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur

    60 bin km ye yakın bir sorun çıkmadı ama içime de kurt düşmedi değil.

    Ne gibi bir yağlanma problemi olabilir? Neyi etkiler daha doğrusu

    Alıntıları Göster
    Çeşit çeşit otomatik vites mekanizması var. Genel olarak birşey söylemek doğru olmaz.

    Çift kavralmalılar, tiptronikler gibi robotize şanzımanlarda ve cvt şanzımanlarda ayak frendeyken zaten sistem N pozisyonu ile aynı işi yapıyor, debriyajı ayırıyor. Bu tip şanzıman bulunan araçlarda aracın bir arızası yoksa, vites kolunu N ye getirmek ancak psikolojik fayda sağlar.

    Tam otomatik diye namı yürüyen Hidrolik şanzımanlarda araç frene basıldığını anlamamış gibi kendini ileri itmek isteyebilir. Tasarımcılar nasıl olsa mekanik bir aşınma olmayacak, arada işi yapan hidrolik akışkandır diye D pozisyonunda ayak frendeyken şanzımanın motorla bağlantısını, yine aynı şekilde tekerlerle bağlantısını kesecek önlemler düşünmemişlerdir. Bu şanzımanlarda rölantideyken de öne yeltenmeler doğaldır. Araç fren gücüyle yerinde durur. Aracın frenle yerinde durmasından, yani tekerlere hareketin iletilip, fren sayesinde yerinde durmasından dolayı oluşan sarsıntıdan rahatsız olanlar N pozisyonuna alabilirler. Bunu yaparak şanzıman ömrünü artırırlar mı? yakıt düşer mi? Hidrolik şanzımanlar yağları filtreleri düzenli değiştiği sürece kolay kolay bozulmazlar. Yakıt konusunda da, nihayetinde D de beklerken tekerlere az da olsa iletilen bir güç var. Frenle tutuyorsunuz. Diğer türlü öyle bir güç iletilmiyor, torq konvertöründe kalıyor. Öyle olunca tabiki yakıtı etkiler ama kayde değer miktarda mı?, hiç sanmıyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Araçları Kırmızı Işıkta Bekletirken

    Otomatik vitesli arabaları kırmızı ışıkta bekletmek, manuel vitesli araçlara göre biraz farklıdır. İşte izleyebileceğiniz adımlar:

    • Aracı "D" konumunda bırakın: Kırmızı ışıkta beklerken vitesi "N" (boş) konumuna almanıza gerek yoktur. Aracı "D" (sürüş) konumunda bırakabilirsiniz.
    • Ayağınızı fren pedalından kaldırmayın: Fren pedalından ayağınızı kaldırdığınızda araç ileriye doğru hareket etmeye başlayacaktır. Bu nedenle, kırmızı ışıkta aracınızı sabit tutmak için frene basmaya devam etmelisiniz.
    • Motor çalışır vaziyette bekleyin: Otomatik vitesli araçlarda motorun çalışır durumda olması gerekir. Motoru kapatırsanız, yeniden çalıştırmak için vitesi "P" (park) konumuna almanız gerekecektir.
    • Vitesi kırmızı ışık yandıktan sonra değiştirin: Işık yandıktan sonra vitesi "D" konumundan "R" (geri) veya "P" (park) konumuna alabilirsiniz.

    Ek İpuçları:

    • Kırmızı ışıkta uzun süre beklemeniz gerekiyorsa, el frenini çekebilirsiniz. Bu, aracın ileri veya geri doğru hareket etmesini önlemeye yardımcı olur.
    • Aracınızı "N" (boş) konumuna almak yakıt tasarrufu sağlamaz. Aksine, vitesi tekrar "D" konumuna getirdiğinizde, araç daha fazla yakıt kullanacaktır.
    • Otomatik vitesli araçların kırmızı ışıkta boşa alınması önerilmez. Bu, aracın şanzımanına zarar verebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum
    _____________________________
    HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
    SKODA SUPERB 1.6TDI DSG STYLE
    MİNİ COUNTRYMAN JCW
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Otomatik şanzumana sahip araçları bekleme durumlarında N de bekletmelisiniz.
    _____________________________
    Bir gün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    araçtaki sarsıntıyı engellemek için N konumuna alıyorum ben,
    teknik bilgim yok ama ışıkta D konumundayken sanki araç zarar görüyomuş gibi geliyo.
    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    n konumunda hem şanzumanı rahatlatırsınız hemde yakıt tasarrufu yaparsınız diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.
    _____________________________
    ASUS K56C
    İşlemci: i5 3317U, 1.7GHz Ram: 6gb 1600 MHz E. Kartı: 740M 2GB HDD: 750GB
    Volvo s60 For Life..
    Logitech Driving Force GT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.

    Alıntıları Göster
    Duruşlarda N konumuna alın diyor servislerde.
    _____________________________
    Geçmişin Kasvetli İzleri
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Alıntıları Göster
    Cevaplarınız için çok tşkler arkadaşlar. Sarsıntı çok değil çok hafif benim pinpirikliğimden aklım takıldı işte :D ama gördüğüm kadarıyla çoğunluk N ye alıyor.
    _____________________________
    Acer Nitro 5 12700h | 4060
  • N ye alınmalı D de araç ileri gitmek isterken siz fren ile tutmuş oluyorsunuz hem frenlere hemde şanzımana zararı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    3-5 saniye için değil de daha uzu 15 sn üzeri için alınabilir.

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    *Yüz daha versen yüz uman yüzler bilirim.. Yokuşlara kardeş olan düzler bilirim ..Dünya öküzün üstünde derler ama; dünyanın üstünde nice öküzler bilirim! N.F.K.
    *İyi günde herkes adam gibi durur. Adam, kavgada belli olur..
    *Haddinden ziyade yükselen kişi, feleğin gözüne batar imiş. Her kim ki dünyada keskindir dişi, mutlak bir beleya çatar imiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..
    15 saniyeden fazla bekleyceksem N konumunda beklerim.
    _____________________________
    2013 Volkswagen POLO 1.6 TDI MAN. Comfortline Reflesk Gümüş
  • Ben hic ellemiyorum vitese. Eskiden hep isiklarda N ye alirdim. Sonra arastirip okudum forumdan, fazla oynamamak gerektigi aklimda kalmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    2010 Mazda 3 Impressive AT+lpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    Bu isin ustasi 'meteg' bir dakikadan fazla beklenecekse D ye alınmalı diyordu. N ye alınca oradan D ye alınca birden ani yağlama yapıyor demişti sanırım bu da sanzimana zararlı diye hatırlıyorum.

    Ben yıllardır otomatik vites kullanıyorum, vitesin adına uygun kullanmak daha mantıklı geliyor. Yani o kolla fazla yüz göz olmamaya çalışıyorum. Işıklarda artık genelde kalan saniye yazıyor, ona gore eğer bir dakikaya yakın bekleyeceksem D ye alıyorum. Bu birazda arabanın hararet göstergesine bağlı benim icin, vs vs..
    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.
    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • Ben ışıklarda P ye alıyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Motorunuzda veya şanzımanınızda bir problem yok ise D'de dururken titrememesi lazım.

    21 yıl önce ehliyetimi aldığımdan beri ailede otomatik vitesli araba hep olmuştur.
    Sadece ilk otomobilim olan Ford Taunus 2.0 GLS'de dururken titreme olurdu. Satın aldığımda henüz 4 yaşında ve 35.000 km'de idi ama titrerdi.
    Bir ara Rover 620si vardı, o da lpg'de iken titrerdi. Eski tip emulatorlu lpg sistemi vardı, sıralı değildi.

    Başka sahibi olduğum hiçbir otomatik vitesli arabada bu tarz bir titreme olmadı.
    Ve hiçbirinde 1 dakika üzeri bir bekleme haricinde vitesi N'ye almadım, viteste bekledim.

    15 saniye civarı beklemeler N'ye almak içn bence çok kısa. O zaman her kırmızıda N'ye alınıyor demektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Motorunuzda veya şanzımanınızda bir problem yok ise D'de dururken titrememesi lazım.

    21 yıl önce ehliyetimi aldığımdan beri ailede otomatik vitesli araba hep olmuştur.
    Sadece ilk otomobilim olan Ford Taunus 2.0 GLS'de dururken titreme olurdu. Satın aldığımda henüz 4 yaşında ve 35.000 km'de idi ama titrerdi.
    Bir ara Rover 620si vardı, o da lpg'de iken titrerdi. Eski tip emulatorlu lpg sistemi vardı, sıralı değildi.

    Başka sahibi olduğum hiçbir otomatik vitesli arabada bu tarz bir titreme olmadı.
    Ve hiçbirinde 1 dakika üzeri bir bekleme haricinde vitesi N'ye almadım, viteste bekledim.

    15 saniye civarı beklemeler N'ye almak içn bence çok kısa. O zaman her kırmızıda N'ye alınıyor demektir.
    Işığa bakıyorun 99sn den düşüyor. Gel de! N ye alma...

    Kontak bile kapatsan olur. O derecede...
    _____________________________
    2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE.
    2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ.



    *Çook uzun uzun yazanları, Sürekli marka/model savunanları *Konulara yerleşip herşeye "olur olmaz" cevap yarıştıranları *Tartışmaya her daim hazır olanları *Seviyesiz konuşma tarzlarını *Bilinen trolleri, engelliyorum; kim olduğuna bakmaksızın. "Arabayı almadan önce konulardan fayda sağlayıp, adıktan sonra whatsApp'a kaçanları; engelliyorum."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Işığa bakıyorun 99sn den düşüyor. Gel de! N ye alma...

    Kontak bile kapatsan olur. O derecede...

    Alıntıları Göster
    Ne ışıklarda nede stop ederken N ye almışlığım yoktur.Marketten ekmek alırken N yi görüyor araç sadece.
    _____________________________
    Xiaomi Mi 11T Pro 256 GB


    ***İnsanlar uykudadırlar,Ölünce uyanırlar!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur

    60 bin km ye yakın bir sorun çıkmadı ama içime de kurt düşmedi değil.

    Ne gibi bir yağlanma problemi olabilir? Neyi etkiler daha doğrusu
    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.