Yarbay
27 Ağustos 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 181 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Herkese selamlar,


Babamıza yeni bir araç alacağız, şu an ki aracı(Kyron) çok büyük olduğundan sıkışık yerlerde zorlanıyor.


Yaşadığımız muhit gereği çiziksiz boyasız hasar kayıtsız araç arayışımız yok.


Yakıt tüketimi önemli değil, otomatik şanzıman ve çarpışma önleme sistemi şart.


Bu tarife uyan en uygun araç şuan fiat egea hatchback 1.6multijet dct lounge plus donanım olarak karşıma çıkıyor.


Max 180 bin tl ye kadar bu kriterlere uyan b hatchback, c hatchback neler bulabiliriz ?

Motorinde uygulanan ÖTV oranı yükseldi. Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı karara göre motorinin litresinde uygulanan ÖTV miktarı 1.7945 liradan 1.9059 liraya yükseldi.

Mazot 3 kuruş ucuzlamıştı onuda geri aldılar.


42 binde alıp 1.5 yıl sonra 82 bin de geçen gün sattığım 2012 1.6 CRDI 128 hp AT6 Elite araç ile ilgili kısa bir kullanım raporu yazmak istedim, bu aracı düşünenler için faydası olması adına.

Öncelikle aracı o dönem 74 bin tl ye piyasadan 1-2 bin yukarı fiyata aldım çünkü servis bakımlı ve ilk sahibindendi. 94.5 a da sattım.(İlana koyduğum 2. gün)
(Değerlenme açısından referans olsun diye yazıyorum, aynı zamanlarda arkadaşım 1.6 tdi dsg exclusive b7 passat aldı 75 bin km de 99 bin tl ye, şuan 90 bin km yi geçti. Piyasa değeri şuan 120 civarı.)

Aracı 1.5 yıl tam 42 bin km ağırlık uzun yol ancak her gün 2-3 km işe git gel olarakta kullandım.

Öncelikle aracım 42 bin km boyunca sadece rutin bakımları yapıldı, 2 bakımda bir mazot filtresi değişti. İnternetten malzemeleri alıp sanayi ustama yaptırdım. Bu süreçte 1 kez ön 1 kez arka balata değişti.

Yaşadığım tek sorun, aracı Adana'dan aldığımdan ötürü sanırım. Yağmur sensörünün jeli sıcaktan attığını düşünüyorum. Bu sebeple sensör çalışmıyordu. 100 tl masraf ile jel yenilendi sorun düzeldi.

42 bin km boyunca şanzıman ile alakalı tek bir sorun yaşamadım, bu şanzıman ile ilgili internette de tek bir arıza okumadım. Hiç öyle kalkışta kararsız kalma, rampada kaçırma, titreme vs en ufak bir sorun yaşatmadı. Yaşayanı da duymadım.

Benim beğenmediğim yönlerinden biri 50-60 km altında şanzıman kilitlemiyordu, yani gazı bırakınca araç rölantiye dönüyor boşta gibi gidiyordu. Düzlükte sorun yok ancak rampa aşağı giderken tüm yükü frenlere bırakıyor. Bununla ilgili bir sorun yaşamadım ancak kompresyon olsa daha iyi olabilirdi. Bu durum EAT 6 gibi yeni nesil tam otomatiklerde çok daha düşük kilometrelerde kitleme yapılarak çözülmüş durumda.

Araçtan şikayet ettiğim diğer konu altının çok alçak olması, araç doluyken dikkat istiyor. Otopark ve tümsek girişlerinde çok yavaş geçmek gerekiyor.
Bir de cam tavanda AVM otoparkı gibi dik ve eğimli dönüşlerde tıkırtı sesi vardı, çokta rahatsız olmadım ancak takıntı haline getiren kullanıcı çok.

Aracın motoru tam olarak benzinli karakterinde çalışıyor. İlk çalıştırma harici kesinlikle traktör sesi yok, çok sessiz kabine gürültü vermiyor. Tork konvertörünün de katkısı ile hızlanma grafiği çok doğrusal, dizelin belirli devirlerde ileri atılması durumu bu araçta yok. Çok yumuşak, doğrusal bir hızlanması var.

Kliması tüm çekik gözlüler gibi çok hızlı soğutuyor.

Bu sınıfta çokça şirket aracı olarak kullandığım octavia tdi dsg ve fluence dci edc ile kıyasladığımda yol tutuş, konfor ve trim sesi(kışın octavia daha başarılı) olarak daha üstün bir araç. Arka bağımsız süspansiyonu ile araç gerçekten yola güzel oturuyor, herhangi bir şekilde güvensizlik hissetirdiği hız olmadı. Gece yola çıkıp yeni otobandan sabaha karşı bodruma çok gittiğim oldu yüksek hızları çok hissettirmiyor. Yasal sınırların üstünde giderken bile yolcular normal gittiğinizi sanabiliyor.

Donanım olarak aracı anlatmaya gerek yok , açılabilir cam tavan, elektromekanik park freni, dikiz aynasına entegre logodan açılan geri görüş kamerası, ön arka park sensörü, yağmur far sensörü, anahtarsız giriş çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu, 3 modlu sertliği ayarlanabilen direksiyon, parçalı deri koltuklar, otomatik buğu algılama ve çözme, kapı içleri su konulan yer hariç tamamen deri ve yumusak malzeme kaplı ve daha aklıma gelmeyen bir sürü özellik. Bu donanımda bir araç tekrar almak zor olacak benim için

Aracın içi bu sınıftaki hb lere kıyasla gerçekten çok ferah, bu aracı alırken 308 ve golf lere çok baktım ancak ailece bu araçta çok rahat ettik. Özellikle 308in arkası çok dar gelmişti.

Araç genel olarak şanzımanın ve ağırlığınında etkisi ile ağır başlı bir karakteri var. Kullanırken de siz de buna uyum sağlıyorsunuz. Bir golfteki dinamiklik bu araçta yok ancak donanım ve sorunsuzluk açısından da bu eksiğini kapatıyor. Ben bu aracı aldığım paraya o dönem comfort ve yüksek km golfler vardı. Ben de düşük km ve tam otomatik şanzımanı tercih ettim. Aynı paraya highline golf ve i30 olsa şanzımana rağmen Golf derim.

En merak edilen konuya da gelelim, yakıt tüketimi.

Öncelikle aracı Adana'dan alıp Sakarya'ya gelirken tüm kurallara harfiyen uyarak Ankara'ya kadar geldim. Ertesi sabah otobanda 130 sabit hızla Sakarya'ya ulaştım. Ankara içinde 30 dk civarı orta trafiğe girme dahil 4.7 ortalama ile park ettim.

Özen göstermeden normal şekilde uzun yol tüketimim 5-5.5 lt arası, eğer 150 civarı ortalama ile gidilirse de 6-6.5 bandına oturan bir tüketim söz konusu.

Şehir içi , bir dönem ev iş 12 km 3 ışık ortalam 40 km hız ile 7 lt yakıyordum. Sonra ev - iş 2 km ve dik rampalı oldu ve 8.5 tüketime yükseldi.
Genel olarak şehir içi market pazar gezme vs ortalam 7-7.5 ortalama ile kullanıyordum. Tabi bu Sakarya için geçerli.
İstanbul' da sabah akşam iş trafiğinda 9 a dayanır tüketim. Octavia ve Fluence ile Istanbul'da 3 yıl sabah akşam köprü trafiğinde ortalama 8 lt ile gezdiğimi de belirtmek isterim.


Aracı aslında çok uzun süre kullanma niyetindeydim ancak piyasanın çok yükselmesi, fiyatlar daha da uçmadan ve artık daha büyük bagaj ihtiyacından ötürü D sedan bir araca geçmek için sattım.
Herkese merhaba,

Genelde tavsiye veren durumundayken bu konuda arada kaldım.
Şuanda 2012 I30 CRDI + Tam otomatik Elite sahibiyim. Aracımdan çok memnunum ancak ailenin büyümesi nedeni ile bagaj sorunu yaşıyoruz.

Bagajı da bahane ederek aslında uzun zamandır aklımda olan w204 makyajlı kasa 1.6 kompressor + 5 ileri tam otomatik versiyona geçmeyi planlıyordum.
Ancak hiç sevmediğim DSG ye rağmen yakın bir arkadaşım Octavia sını satıyor. (Boya değişen yok + sunroof fiyat 95-100 arası)

Octavia'yı şirket aracı olarak çok kullandım, benim gözümde bagaj harici bir artısı yok. Ancak 2015 model olması nedeni ile çok az bir para ekleyerek 2012 model aracımı yükseltmiş olacağım. Bunun yanında 120binde ağır bakım , her sene servise fazladan bakım ücreti + DSG riski almış olacağım.

Diğer yanda da 110-115 bandında W204 FL bir araç almak söz konusu. Tabi ki lpg li olucak.
Mercedesin tek özelliği mercedes olması, donanımı vs çokta önemli değil. 2012-2013 model olucak ancak orta vadede bana Octavia'dan daha az sorun çıkarır gibi geliyor.

Senede 25 bin km civarı yapıyorum , şehir içi kısa mesafem çok ancak pek trafikli değil.
Yakıt olarak I30 dan şikayetim yok ancak W204 kısa mesafede ne yakar bilemiyorum.


Örnek ilanlar:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-2012-model-c-180-1.6-156bg-5-ileri-lpgli-cam-tavan-ici-krem-713393894/detay/

https://www.sahibinden.com/arama?category=23646



50 bin km de hasarsız boyasız servis bakımlı I30 Crdi Elite tam otomatik aracım var.Piyasası 75-80 civarında. Araçtan ve hyundai servislerinden çok memnunum.
ANCAK biraz kaşıntı biraz da sedan ve premium bir araca geçiş yapmak istiyorum.

320d,a4 2.0tdi ve w2014 lpgli c180 arasında kullanım koşullarım ve piyasası nedeni ile en mantıklısı c180 kalıyor.

90-100 bin bandında 80-120bin km aralığında bir kaç boyası olan temiz bir c180 almak ne kadar mantıklı ? Bu aralıktaki araçlarda yaşayacağım bir sorun olur mu ?
Bir de 100+ ya çıkıp FL , yeni iç konsol olan modele zorlamak ne kadar mantıklı ? Değer mi bilemiyorum.
En büyük endişem LPG ile sorun yaşamak. Yakıt olarak I30 ile çok fark olmaz sanırım ?

Kısacası böyle bir değişimin artıları eksileri neler olur sizce ?

Örnek ilanlar :
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-acil-satilik-mercedes-c-180-639734147/detayhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-sahibinden-94000-km-de-prins-lpg-li-masrafsiz-akemisyenden-639452195/detayhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-06znb28-84000-km-de-626811935/detay
merhabalar elimde bir adet ps4 pro var 18 ay daha garantisi var eurasia garantisi altındadır, yanında  Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands oyunu vardır , tek kollu paket, faturası ve kutu içeriği mevcuttur , sadece ürünün kutusu yok kozmetik olarak 10 üzerinden 10 alır

fiyat 1600 tl pazarlık payı vardır
.
Kasko poliçem Axa'dan. Normalde diğer firmalarda 2 adet olan mini onarım hakkı axa da 1 adet ve 150 tl ye kadar.
Ancak babamın memur indiriminden dolayı axa daha uygun çıktığından ondan yaptırdık.

Mini onarım hakkımı rs serviste ufak bir çizik için kullandım ve 118 tl olarak kasko ödemiş.
ANCAK bu işlem tramere mini onarıım olarak yazılmış ve kasko poliçemde hasar olarak yazmakta.

Sigortacım ile görüştüğümde AXA nın bunu yaptığını ve bu şekilde hasarsızlık indirimini sadece kendinde sürdürdüğünü, hasar kaydı olduğu için diğer firmalarda hasarsızlığın sıfırlandığını söyledi.

Diğer firmalar ile axa nın bana verdiği fiyat arasında 450 tl kadar fark olduğu için Axa daha avantajlı ancak mini onarım bile kullanamıyorsunuz.

Kasko yaptırırken bunu göz önünde bulundurunuz.
Elimde 2 adet dif denklem sorusu var. Kendim bazı çözümler yaptım ancak elimde cevap anahtarı olmadığından doğrulama yapamıyorum.
Vakti olan ve Kendine güvenenler bir el atsın :)

soru 1 : y''+2y'+y = 2.cos2x+3x+e^x

soru 2 : y''+y'-2y=2x-40.cos2x
Merhabalar YesPres temasını kullanıyorum şöyle bir sorun oluyor temayı kullanırken türkçe karakterleri tema gösteriyor ama diğer karakterlerin aksine bazı türkçe karakterler daha ince gözüküyor bu sorunu ne sekilde çözebilirim tesekkürler...
Hakkında
Konum: İstanbul,Beyoğlu
Hakkımda:
20 den fazla referansım forum güncellemesi sırasında silinmiştir.
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Notebook
Otomobil
volkswagen
Motosiklet
Yamaha
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 19 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 3.076
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.475
İkinci El Bölümü Mesajları: 239
Konularının görüntülenme sayısı: 604.831 (Bu ay: 1.305)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.170 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.