Şimdi Ara

1.6 hacimli V6 - I6 motor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olur mu olsa bile dezavantajlari neler olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    V6 ve I6 Motorlar: Geniş Hacim, Güçlü Performans

    V6 ve I6 motorlar, 1,6 litre hacimleriyle otomobillerde yaygın olarak kullanılan iki güçlü motor türüdür. Her ikisi de üstün performans ve verimlilik sunar; ancak bazı temel farklılıkları vardır.

    V6 Motorlar

    V6 motorlar, V şeklinde düzenlenmiş altı silindire sahiptir. Bu tasarım, motorun kompakt olmasını ve daha düşük ağırlık merkezine sahip olmasını sağlar. V6 motorlar, yüksek devirlerde sorunsuz güç sağlar ve yakıt verimliliği açısından genellikle I6 motorlardan daha iyidir.

    I6 Motorlar

    I6 motorlar, sıralı olarak düzenlenmiş altı silindire sahiptir. Bu tasarım, daha uzun ve daha ağır bir motor oluşturur. Ancak I6 motorlar, düşük devirlerde daha fazla tork üretir ve daha pürüzsüz bir sürüş sağlar. Genellikle V6 motorlardan daha güvenilirdirler.

    Hacim ve Performans

    1,6 litre hacimli V6 ve I6 motorlar, benzer güç ve tork seviyeleri sunar. Ancak I6 motorlar genellikle daha yüksek tork üretirken, V6 motorlar daha yüksek devirlerde daha fazla güç üretir.

    Uygulamalar

    V6 motorlar, kompakt boyutları ve yakıt verimlilikleri nedeniyle spor otomobiller ve orta boy sedanlarda yaygın olarak kullanılır. I6 motorlar, daha yüksek torkları ve dayanıklılıkları nedeniyle kamyonetler ve SUV'larda daha popülerdir.

    Sonuç

    Hem V6 hem de I6 motorlar, 1,6 litre hacimleriyle güçlü ve verimli seçeneklerdir. V6 motorlar daha kompakt ve yakıt verimlidirken, I6 motorlar daha yüksek tork ve daha pürüzsüz bir sürüş sunar. Uygulama ihtiyaçlarına bağlı olarak en iyi motor seçimi değişebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Niye olmasın f1 araçları şu an böyle. ülkemizde vergi açısından olur ama benzin pahalı ama dizel olursa herkes alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkness88

    Niye olmasın f1 araçları şu an böyle. ülkemizde vergi açısından olur ama benzin pahalı ama dizel olursa herkes alır

    Benim icin ses vermesi onemli birde guclu olsun cok yakmasin iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ferrarinin boyle bi v12 si vardi, o olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliyet artıyor I4'e göre...
    Ancak performansa katkısı çok olur elbette I4 karşısında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    Maliyet artıyor I4'e göre...
    Ancak performansa katkısı çok olur elbette I4 karşısında...

    Motor hacmi ayni olduktan sonra maliyet nasil artacak ki ? Motor blogunun dokum kalibi degisecek sadece.. maliyet artarsa 2 piston 2 buji 2 subap 2 enjektor fazla uretilecegi icin artar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-548F160EC -- 16 Eylül 2014; 16:57:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliyet artar. sebebide Daha küçük hacimli ancak daha fazla silindir sayısı olacak olması Performansa ve tüketime katkısı olur.Mesela 1.6 I4 Aynı güçte bir araçtan biraz daha ciğerli olur ama yüksek ihtimal 0.5-1 lt daha fazla yakar.Ama bence 1.8 I4 1.6 I6'dan daha performans'lı olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    jaguar 2.5 v6 yakıt tüketimi??
    18 yıl önce açıldı
    AUDİ A3 1.2 TFSI Motor
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Maliyeti çok artıyor demekki. Birde işin emisyon işi var.

    Hem böyle olsa 2.0 l6 olurdu daha çok. 2.0 20v bile baya performanslı bkz: fiat marea

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Maliyet artar. sebebide Daha küçük hacimli ancak daha fazla silindir sayısı olacak olması Performansa ve tüketime katkısı olur.Mesela 1.6 I4 Aynı güçte bir araçtan biraz daha ciğerli olur ama yüksek ihtimal 0.5-1 lt daha fazla yakar.Ama bence 1.8 I4 1.6 I6'dan daha performans'lı olur.

    Peki V4 motor nasil olur ? V4 motorda maliyet artmaz sanirim ama performans tuketim motor sesi nasil farklilik gosterir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında ACT gibi teknolojiler 1.6 V6 türündeküi motorlarda daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Maliyet artar. sebebide Daha küçük hacimli ancak daha fazla silindir sayısı olacak olması Performansa ve tüketime katkısı olur.Mesela 1.6 I4 Aynı güçte bir araçtan biraz daha ciğerli olur ama yüksek ihtimal 0.5-1 lt daha fazla yakar.Ama bence 1.8 I4 1.6 I6'dan daha performans'lı olur.

    Peki V4 motor nasil olur ? V4 motorda maliyet artmaz sanirim ama performans tuketim motor sesi nasil farklilik gosterir ?

    Geçmişte 1.7 V4 Granadalar vardı.V Tip sadece silindirlerin konumunu değiştirdiği için I Yani sıralı tipe göre sadece ses farkı olur performans'ta hiç bir fark olmaz kanısındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Maliyet artar. sebebide Daha küçük hacimli ancak daha fazla silindir sayısı olacak olması Performansa ve tüketime katkısı olur.Mesela 1.6 I4 Aynı güçte bir araçtan biraz daha ciğerli olur ama yüksek ihtimal 0.5-1 lt daha fazla yakar.Ama bence 1.8 I4 1.6 I6'dan daha performans'lı olur.

    Peki V4 motor nasil olur ? V4 motorda maliyet artmaz sanirim ama performans tuketim motor sesi nasil farklilik gosterir ?

    En basiti silindirleri duz yerlestirmektir. V seklinde yerlestirince bunun aktarimi duze gore daha zor, titresim riski daha fazla vs. En basit olani silindirleri duz koymaktir. V seklinde koyunca bir guc artisi olmaz zaten., sesinde de bir degisiklik olcagini sanmiyorum.

    3.0 V6 bir arabada bir silindir 500 cc demektir.
    1.6 4 silindir de bir silindir 400 cc oluyor. bunu 6 yaparsaniz 266 cc oluyor. Yani baya ufak oluyor.

    Bmw en iyi ve optimum silindir hacminin 500 cc oldugunu iddia ediyor. O yuzden

    3 silindir= 1.5L
    4 silindir= 2.0L
    6 silindir= 3.0L
    gelistiriyorlar.


    Bir Silindir hacmi o kadar kuculunce buyuk ihtimlal verimlilik duser. Yani ayni yakitla daha az performans alirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Maliyet artar. sebebide Daha küçük hacimli ancak daha fazla silindir sayısı olacak olması Performansa ve tüketime katkısı olur.Mesela 1.6 I4 Aynı güçte bir araçtan biraz daha ciğerli olur ama yüksek ihtimal 0.5-1 lt daha fazla yakar.Ama bence 1.8 I4 1.6 I6'dan daha performans'lı olur.

    Peki V4 motor nasil olur ? V4 motorda maliyet artmaz sanirim ama performans tuketim motor sesi nasil farklilik gosterir ?

    En basiti silindirleri duz yerlestirmektir. V seklinde yerlestirince bunun aktarimi duze gore daha zor, titresim riski daha fazla vs. En basit olani silindirleri duz koymaktir. V seklinde koyunca bir guc artisi olmaz zaten., sesinde de bir degisiklik olcagini sanmiyorum.

    3.0 V6 bir arabada bir silindir 500 cc demektir.
    1.6 4 silindir de bir silindir 400 cc oluyor. bunu 6 yaparsaniz 266 cc oluyor. Yani baya ufak oluyor.

    Bmw en iyi ve optimum silindir hacminin 500 cc oldugunu iddia ediyor. O yuzden

    3 silindir= 1.5L
    4 silindir= 2.0L
    6 silindir= 3.0L
    gelistiriyorlar.


    Bir Silindir hacmi o kadar kuculunce buyuk ihtimlal verimlilik duser. Yani ayni yakitla daha az performans alirsiniz.


    +2014




  • Yanılmıyorsam en verimli silindir hacmi 500cc. Hatta mazda buna benzer bir açıklama yapmıştı.

    Ürettikleri motor da bunu destekliyor; Skyactiv-G 2lt 120hp Mazda3:

    120hp - 210nm tork
    0-100 km/h: 8.9 s
    4.3L / 6.5L tüketim değerleri var. Japon özellikle mazdanın fabrika verisine ne kadar yakın olduğunu bilmeyen yoktur.

    Turbo derdi yok, atmosferiğin lineer hızlanması var üstelik böyle bir tüketime turbo motor kadar tork veriyor...
    Güzelim vergi sistemimiz böyle bir motor yerine 1.5lt 120hp-150nm torklu modele mahkum ediyor üstelik tüketimleri de aynı.
  • V motorun bloğu daha geniştir. Maliyet yüksek, ayrıca daha geniş bloktan daha büyük ısı kaybı vardır. Termik verim azıcık düşer.

    F1 deki motorlara bakmayın. Sığdırmak için yapıyorlar. Inline yerine V yapınca uzunluk yarı yarıya azalıyor ne de olsa. O motorlardaki turbo basıncını kendi arabalarımıza bassak çok geçmeden motor dağılır.
  • Ar-Ge kısmı çok masraflı. 6 silindir için tasarım, bu tasarımı kaput içine sığdırabilmek ve denge sağlayabilmesi için statik hesaplamalar, motorun verimli çalışabilmesi için verimlilik hesaplamaları, termodinamik hesaplamaları, performans hesaplamaları, ekstra iki silindir için yeniden uyarlanacak olan ECU yazılımı. Öyle 2 tane daha fazla buji, 2 enjektör, 2 subapla bitmiyor.
  • Mitsubishi 90larda 1.6 v6 motor yapmıştı. Araştırırsaniz bulursunuz lancerlarda kullanılmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Yanılmıyorsam en verimli silindir hacmi 500cc. Hatta mazda buna benzer bir açıklama yapmıştı.

    Ürettikleri motor da bunu destekliyor; Skyactiv-G 2lt 120hp Mazda3:

    120hp - 210nm tork
    0-100 km/h: 8.9 s
    4.3L / 6.5L tüketim değerleri var. Japon özellikle mazdanın fabrika verisine ne kadar yakın olduğunu bilmeyen yoktur.

    Turbo derdi yok, atmosferiğin lineer hızlanması var üstelik böyle bir tüketime turbo motor kadar tork veriyor...
    Güzelim vergi sistemimiz böyle bir motor yerine 1.5lt 120hp-150nm torklu modele mahkum ediyor üstelik tüketimleri de aynı.

    Bmw de bunu teyit etti 1.5 3 silindir benzinli turbolar geliyor. Hatta 500cc verimliliği hakkında bir basın yayını yapmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V tip motorlar salınıma girdiği için verimlilikleri daha yüksektir.

    ayrıca 500 cc V8 motor var.. 175 bg.

    http://www.ozebook.com/mcnews/mgV8/MotoGuzziV8.htm


    http://tr.wikipedia.org/wiki/V_tipi_motor
  • 4 silindir iyidir 5 silindir ağrıza yapar 6 silindir iyidir 7 silindir yuvarlanır 8 silindir dolambaçlı gider 9 silindir yoktur 10 silindir yürümez 11 silindir egzantrik milini dağıtır 12 silindir süperdir

    konu kilit.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.