Şimdi Ara

Türkiye, araç başına şarj kapasitesinde dünyada ilk üçte!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
1.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye, araç başına şarj kapasitesinde dünyada ilk üçte!
    Elektrikli araçların yaygınlaşmasında en kritik unsurlardan biri olan şarj altyapısı, Türkiye’de dikkat çekici bir seviyeye ulaştı. Haziran 2025 itibarıyla Türkiye, elektrikli araç başına düşen 8,53 kilovat (kW) kamuya açık şarj kapasitesiyle dünya genelinde ilk üçte aldı. Ülkenin toplam kurulu şarj gücü ise 2.285 megavat (MW) seviyesine ulaştı. Küresel ortalamanın 2,8 kW olduğu günümüzde, Türkiye’nin ulaştığı değer, pek çok gelişmiş ülkenin önünde konumlanmasını sağladı



    Türkiye ilk sıralarda yer alıyor



    Küresel ortalamada bir elektrikli araca yaklaşık 2,8 kW, Avrupa Birliği’nde ise 2,6 kW şarj kapasitesi düşüyor. Türkiye, ulaştığı 8,53 kW’lık değer ile çoğu ülkenin açık ara önünde yer alıyor. Türkiye’yi sadece Güney Kore (10,3 kW) ve Hindistan (8,9 kW) geçmeyi başardı. Bununla birlikte Güney Kore’de şarj soketlerin yüzde 90’ı AC yani yavaş şarjı desteklediğini belirtelim. Türkiye’de DC soket oranı yüzde 42 seviyesinde.



    Uzmanlara göre, şarj istasyonlarının sayısından çok her bir araca düşen toplam şarj gücü, altyapının verimliliği açısından daha anlamlı bir ölçüt. Özellikle hızlı şarj cihazlarının sisteme entegre edilmesi aynı anda daha fazla araca hizmet sunabilmeyi mümkün kılıyor. Bu nedenle erken dönemde yüksek şarj kapasitesi, olası yoğunluklar öncesinde kritik bir avantaj sağlıyor.





    Güncel verilere göre Türkiye’de DC hızlı şarj soket sayısı Haziran’da 13 bin 290 oldu. AC tarafında ise sayı, 18 bin 143’e yükseldi. Toplam soket sayısı ise 31 bin 433 adede yükseldi.



    Ülkeler bazında güncel veriler



    Türkiye, araç başına şarj kapasitesinde dünyada ilk üçte!




    • Güney Kore: 10,3 kW

    • Hindistan: 8,9 kW

    • Türkiye: 8,53 kW

    • İspanya: 5,7 kW

    • Finlandiya: 4.8 kW

    • İtalya: 4.1 kW

    • Şili: 4.0 kW

    • İzlanda: 3.9 kW

    • Yunanistan: 3.6 kW

    • Danimarka: 3.5 kW

    • Çin: 3,2 kW

    • Hollanda: 3.2

    • Tayland: 2.8

    • Dünya ortalaması: 2,8 kW

    • Güney Afrika: 2.6

    • Avrupa Birliği ortalaması: 2,6 kW

    • Almanya: 2.5

    • Polonya: 2.4

    • Belçika: 2.4

    • İsveç: 2.2

    • Norveç: 2 kW

    • Portekiz: 2 kW

    • İsviçre: 1.8 kW

    • Endonezya: 1.8 kW

    • ABD: 1,5 kW

    • Fransa: 1.4 kW

    • Japonya: 1.4 kW

    • İngiltere: 1.4 kW

    • Kanada: 1.1 kW

    • Brezilya: 1.0 kW

    • Yeni Zelanda: 0.7 kW

    • Meksika: 0.6 kW

    • Avustralya: 0.4 kW



    Türkiye, araç başına şarj kapasitesinde dünyada ilk üçte!
    Ülkelerdeki yavaş (22 kW'dan düşük), hızlı (22 kW ile 150 kW arasında) ve ultra hızlı (150 kW'dan yüksek) kamuya açık şarj cihazlarının oranı açısından da Türkiye'nin performansı dikkat çekici. Türkiye, hızlı ve ultra hızlı şarj cihazlarının toplamı açısından Avrupa Birliği ortalamasını ikiye katlıyor. Bununla birlikte tablodaki tüm ülkelerin de önünde yer alıyor. Sadece ultra hızlı (150 kW'dan yüksek) şarj cihazlarına bakıldığında da Türkiye, sadece Norveç'in gerisinde kalıyor.




    Kaynak:https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/3-0-222/sarj-hizmeti-piyasasi-istatistikler
    Kaynak:https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2025/electric-vehicle-charging







  • Güzel bir haber ama şarj cihazlarının %40 gibi ciddi bir kısmı arızalı. Bu arızalı cihazlar araçlara da zarar verebilir. Yani arızalı cihazlar nedeniyle planlarda tutmuyor. Hem yavaş hemde arızalı cihazlar uzun yolda kafabaş yolduruyor. Arkamıza aldığımız elektirifikasyon rüzgarı baltalanmasın.
  • Şimdi reklamlar. Tatil mevsimi hele haftasonu sarj istasyonlarında millet birbirini vuracak neredeyse , bir yandan sıcak bir yandan biri çalışan biri çalışmayan istasyonlar. Tesla supercharger sayısı acilen artırılmalı. TR firmalarina güvenin sonucu ortada.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Güzel bir haber ama şarj cihazlarının %40 gibi ciddi bir kısmı arızalı. Bu arızalı cihazlar araçlara da zarar verebilir. Yani arızalı cihazlar nedeniyle planlarda tutmuyor. Hem yavaş hemde arızalı cihazlar uzun yolda kafabaş yolduruyor. Arkamıza aldığımız elektirifikasyon rüzgarı baltalanmasın.

  • çamurcular gelir şimdi. yok yalan yok incelemeyi kim yaptı. ama sonuncu sırada felan çıksa sevinç çığlıkları atarlar. gerçi 1 tanesi gelmiş

  • Araba elektrikli, stres manuel.

    NOT: EV sahibi.

  • Eskiden tüp kuyrukları vardı şimdi şarj kuyrukları var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ry4n -- 21 Temmuz 2025; 16:37:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • H.sonu kritik nokta aksiharda yine kuyruk vardı. O çevre güçlendirilmeli. Sırayı görünce E5 e dalıp bomboş istasyonlarda şarjımı yaptım. Bu vesileyle balıkesire kadar E5 den devam edeyim dedim. Yol bomboş istasyonlar bomboş, yemek fiyatları otobana göre yarı yarıya.


    Akhisarda boşu boşuna sıra oluşturup millete dalga geçtirtmeyin gözünüzü seveyim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 0,65 €/kWh yani şarj maliyeti ile BİRİNCİ SIRADAYIZ.

  • Araç sahipliğinde ise Avrupada en sonlarda. Enflasyonda zirvede.

  • Benzinliklere en az 4 tane araç şarj yeri koyma zorunlulugu gelmeli

    Yok öyle hem fosil yakitla dogayi kirletme hem beles para kazanma

    Ayrica opette falan goruyorum 1 aydir bozuk istasyonlar var ve bunlar haritada görünüyor bunlara cok ciddi ceza gelmeli

    Türkiye'nin enerji açığının kapanmasi için elektirikli araç konusunda her önlem alinmali

    Mesela 25 senelik hurda tesviki de SADECE elektirikli araçlarda ve 5 sene satmama zorunluluğu ile gelmeli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun faydası nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni küresel sistemin pilot bölgesi olduğumuzdan normal yani... ID 2030

  • Tatil beldelerine giden yollarda var sıkıntı onun dışına gayet boş istasyonlar. Mesela ben her hafta sonu İstanbul Çanakkale yapıyorum benim güzergahımda hiç istasyon sorunu yok. Bir de arıza yapan şarj istasyonu nedir ya bunlar üretilirken bir ton testten geçiyor yepyeni cihazlar yıllardır kullanılan cihazlar değilki, bu kadar çabuk nasıl arıza yaparlar anlamıyorum.

  • Kurshoo kullanıcısına yanıt

    En pahalı rakam 180kw üstü için 13,99 TL gördüm ama...? 30 TL (0,65 euro) biraz fazla olmadı mı...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi java -- 21 Temmuz 2025; 18:14:27 >
  • Araba almamız hayal ama şarj istasyonumuz bol hamdolsun....Türkiye, araç başına şarj kapasitesinde dünyada ilk üçte! 

  • LiOnyememnöe L kullanıcısına yanıt

    pardon nesi gereksiz? herkes sen gibi akp il teşkilatlarından ekstra para almıyor.

  • LiOnyememnöe L kullanıcısına yanıt

    gereksiz görmek için aynaya bak.

  • Şarj maliyetinde de en yüksek sıralardayız ülkeler arasında diye biliyorum.Şirketler tabi dc şarj istasyonu kurar bol bol.Çünkü belki benzinliklerden bile daha çok para kazanıyorlar.Şarj maliyetlerinin düşmesi lazım.Vatandaş evinde yaptığı 1 liralık şarj için dışardaki şirket şarj istasyonunda 3 belki de 3,5 lira ödüyor.Dışarda şarj edersen nerdeyse benzinle aynı fiyata getiriyor şirket şarj istasyonları.Bu kadar pahalı olmamalı.Ama burası Türkiye…Yurdum zenginleri böyledir zaten…

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.