Şimdi Ara

Tüm benzin-mazot aynı mı yoksa fark var mı gerçekten?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
20.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birçok yerde Türkiye'de ki bütün araç yakıtları Aliağa rafinerisinde işlendiği için hepsinin aynı özellikte olduğu yazıyor.Peki ama firmaların kendine göre daha performanslı,temiz,kaliteli vb sıfatlarla pahalıya sattıkları benzin-mazot sadece bir aldatmacadan mı ibaret? Daha uzun yol yapma, çekişin artması veya motorun sessizleşmesi gibi şeyler iyi yakıt almanın verdiği psikolojik sonuçlar mı?



  • Sadece Aliağa-Petkim'den olmaması lazım Kocaeli'nde de işlenip piyasaya sürülmüyormu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can-KSK

    Sadece Aliağa-Petkim'den olmaması lazım Kocaeli'nde de işlenip piyasaya sürülmüyormu??
    İçine katılan katkı maddeleri olayı farklılaştırıyor ve her firmanın kendine özgü katkı maddeleri var.
  • Babam da hep bunu iddia eder. Hatta po nin mozotu motorun daha sesli calismasina neden oluyor opetin mazotu da daha sessiz calisiyor ama daha az km yapiyor dedigimde aramizda kavga cikmisti. Annemin tarafsiz hakemliginde benim hakli oldugumu kabul etmis ve bana tost ismarlamisti.

    Aradaki fark ureticilerin kimyasal katmasi saniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    İçine katılan katkı maddeleri olayı farklılaştırıyor ve her firmanın kendine özgü katkı maddeleri var.

    Alıntıları Göster
    Burada işin içine katkı maddesi giriyor mesela shell katkı olarak bayağı memnun etmişti beni GTL yakıtında ama PO daki eurodizel o kadar memnun edici değildi......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Burada işin içine katkı maddesi giriyor mesela shell katkı olarak bayağı memnun etmişti beni GTL yakıtında ama PO daki eurodizel o kadar memnun edici değildi......

    Alıntıları Göster
    bunu burada defalarca söyleyen bendim açıkçası. bence bir fark yok. buna aldatmaca da diyemeyiz. pazarlama taktiği ve stratejisi diyelim.

    bir benzinliği seçerken, temiz tuvaleti, pahalı olmayan marketi, lokantasındaki iyi yemekleri, yıkama hizmeti..vs için seçebilirim ama pompadan akan şey için hiç seçmem. sebebi de 1. mesajda yazıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    bunu burada defalarca söyleyen bendim açıkçası. bence bir fark yok. buna aldatmaca da diyemeyiz. pazarlama taktiği ve stratejisi diyelim.

    bir benzinliği seçerken, temiz tuvaleti, pahalı olmayan marketi, lokantasındaki iyi yemekleri, yıkama hizmeti..vs için seçebilirim ama pompadan akan şey için hiç seçmem. sebebi de 1. mesajda yazıyor zaten.

    Alıntıları Göster
    Ankara'daki akaryakıt Kırıkkale rafinerisinden gelir. Eğer katkı maddeleri ile akaryakıt kalitesi artsaydı, emin olun rafineri zaten kaliteyi artırırdı. O nedenle işi bilenler marka seçmez, istasyon seçerler. Temiz tanklarda dinlendirilmiş akaryakıt satan istasyonlar kalitelidir. Ankara'da yıllardır tek bir istasyondan benzin alırım, hem bugüne kadar sorun yaşamadım orada hem de kartlarını aldım pompada %3 indirim yapıyorlar. Uzun yolda ise istasyonun şekli şemaline göre seçerim. Kimi zaman Opet oluyor kimi zaman PO, kimi zaman Shell.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekim.gen

    Ankara'daki akaryakıt Kırıkkale rafinerisinden gelir. Eğer katkı maddeleri ile akaryakıt kalitesi artsaydı, emin olun rafineri zaten kaliteyi artırırdı. O nedenle işi bilenler marka seçmez, istasyon seçerler. Temiz tanklarda dinlendirilmiş akaryakıt satan istasyonlar kalitelidir. Ankara'da yıllardır tek bir istasyondan benzin alırım, hem bugüne kadar sorun yaşamadım orada hem de kartlarını aldım pompada %3 indirim yapıyorlar. Uzun yolda ise istasyonun şekli şemaline göre seçerim. Kimi zaman Opet oluyor kimi zaman PO, kimi zaman Shell.

    Alıntıları Göster
    2007 model getzimin ilk 3-4 deposunu v-power koydum .sora 15 kuruş farkı vermeyim dedim fullsave aldım .inanılmaz fark oluyor sanki 10 hp güç kaybı oluyor.nyseki aralarındaki fark 5 kuruşa düştü:) artık hep v power alıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    2007 model getzimin ilk 3-4 deposunu v-power koydum .sora 15 kuruş farkı vermeyim dedim fullsave aldım .inanılmaz fark oluyor sanki 10 hp güç kaybı oluyor.nyseki aralarındaki fark 5 kuruşa düştü:) artık hep v power alıyorum

    Alıntıları Göster
    arada fark var bunu şunu örnek verim süreklı shellden alırdım benzın shell kapandı yerıne m oil açıldı 2 aydır bu şirketten alıyorum ama arada 20-30 km oynuyor full depoda m oil çok kalıtesız yolum uzasada shell gidip alıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    2007 model getzimin ilk 3-4 deposunu v-power koydum .sora 15 kuruş farkı vermeyim dedim fullsave aldım .inanılmaz fark oluyor sanki 10 hp güç kaybı oluyor.nyseki aralarındaki fark 5 kuruşa düştü:) artık hep v power alıyorum

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de 5 adet petrol rafinerisi vardır:
    İzmit Rafinerisi (eski İpraş yeni Tüpraş)
    İzmir Aliağa Rafinerisi
    Mersin (eski Ataş) Rafinerisi
    Kırıkkale Rafinerisi
    Batman Rafinerisi.

    Bunların kapasite olarak en büyüğü İzmit rafinerisidir, onu İzmir rafinerisi izler. Kırıkkale Rafinerisine Ceyhun-Kırıkkale petrol boru hattı ile petrol taşınır. Batmanda ise ağırlıklı olarak o bölgede çıkarılan petrol işlenir.

    Dolayısyla tüm benzin ve mazot'un İzmir Aliağa Rafinerisinden geldiği doğru değildir.

    İkinci olarak, her petrol şirketinin kendi depolama tesisleri vardır ve bu tesisler, şirketin büyüklüğüne göre Türkiye'nin çeşitli yörelerine dağılmış durumdadır. Bu tesislerde alınan benzin ve mazotun içine çeşitli katkı maddeleri ilave edilir. Bunlar genellikle karbon çözücü veya oktan artırıcı niteliktedir. Bir kısmının da yakıtın yağlama özelliğini artırdığı iddia edilmektedir.

    Bu katkı maddeleri göreceli olarak yakıt şirketlerinin sattığı yakıtları farklılaştırmaktadır. Kişisel kanaatim, farkın çok olmadığı yönündedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Türkiye'de 5 adet petrol rafinerisi vardır:
    İzmit Rafinerisi (eski İpraş yeni Tüpraş)
    İzmir Aliağa Rafinerisi
    Mersin (eski Ataş) Rafinerisi
    Kırıkkale Rafinerisi
    Batman Rafinerisi.

    Bunların kapasite olarak en büyüğü İzmit rafinerisidir, onu İzmir rafinerisi izler. Kırıkkale Rafinerisine Ceyhun-Kırıkkale petrol boru hattı ile petrol taşınır. Batmanda ise ağırlıklı olarak o bölgede çıkarılan petrol işlenir.

    Dolayısyla tüm benzin ve mazot'un İzmir Aliağa Rafinerisinden geldiği doğru değildir.

    İkinci olarak, her petrol şirketinin kendi depolama tesisleri vardır ve bu tesisler, şirketin büyüklüğüne göre Türkiye'nin çeşitli yörelerine dağılmış durumdadır. Bu tesislerde alınan benzin ve mazotun içine çeşitli katkı maddeleri ilave edilir. Bunlar genellikle karbon çözücü veya oktan artırıcı niteliktedir. Bir kısmının da yakıtın yağlama özelliğini artırdığı iddia edilmektedir.

    Bu katkı maddeleri göreceli olarak yakıt şirketlerinin sattığı yakıtları farklılaştırmaktadır. Kişisel kanaatim, farkın çok olmadığı yönündedir.

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim de her rafineride farklı ülkelerden gelen petrollerin işlendiğidir.Sanırım izmitte iran,aliağada ise ıraktan gelen petrol işleniyor(tam tersi de olabilir). Malum her petrolün kükürt miktarı ve özellikleri farklı,mesala libya petrolü çok kalitelidir ve avrupa rafinelerinde libya petrolü işlenebilir,zaten fransanın libyaya dalmasının bir sebebi de budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    benim bildiğim de her rafineride farklı ülkelerden gelen petrollerin işlendiğidir.Sanırım izmitte iran,aliağada ise ıraktan gelen petrol işleniyor(tam tersi de olabilir). Malum her petrolün kükürt miktarı ve özellikleri farklı,mesala libya petrolü çok kalitelidir ve avrupa rafinelerinde libya petrolü işlenebilir,zaten fransanın libyaya dalmasının bir sebebi de budur.

    Alıntıları Göster
    Standart eurodizel ya da benzin kullanmakla katkılı kullanmak arasında ahım şahım fark yok diyebiliriz sanırım. Özellikle de çok yol yapan dizellerde katkılı-katkısız mazot fiyat farkı dişe dokunur bir meblağ tutacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Türkiye'de 5 adet petrol rafinerisi vardır:
    İzmit Rafinerisi (eski İpraş yeni Tüpraş)
    İzmir Aliağa Rafinerisi
    Mersin (eski Ataş) Rafinerisi
    Kırıkkale Rafinerisi
    Batman Rafinerisi.

    Bunların kapasite olarak en büyüğü İzmit rafinerisidir, onu İzmir rafinerisi izler. Kırıkkale Rafinerisine Ceyhun-Kırıkkale petrol boru hattı ile petrol taşınır. Batmanda ise ağırlıklı olarak o bölgede çıkarılan petrol işlenir.

    Dolayısyla tüm benzin ve mazot'un İzmir Aliağa Rafinerisinden geldiği doğru değildir.

    İkinci olarak, her petrol şirketinin kendi depolama tesisleri vardır ve bu tesisler, şirketin büyüklüğüne göre Türkiye'nin çeşitli yörelerine dağılmış durumdadır. Bu tesislerde alınan benzin ve mazotun içine çeşitli katkı maddeleri ilave edilir. Bunlar genellikle karbon çözücü veya oktan artırıcı niteliktedir. Bir kısmının da yakıtın yağlama özelliğini artırdığı iddia edilmektedir.

    Bu katkı maddeleri göreceli olarak yakıt şirketlerinin sattığı yakıtları farklılaştırmaktadır. Kişisel kanaatim, farkın çok olmadığı yönündedir.

    Bunlara artı olarak PO da çalışan bir arkadaşım
    tüm bu yakıtlara ulusal Marker katıldığını artı olarakta firmaların kendi marker larını kattıklarını söyledi.
    Peki bütün firmaların yakıtları farklı diyor dediğimde ise;
    Evet bir şeyler katılıyor ama tonda bir kaç litre gibi bir şeydir. ve çok da fark ettirmez dedi.

    Yaklaşık 5-6 saat önce FULL PET teki bir arkadaşımda tüm yakıtların İzmit rafineriden OPET yada TOTAL den yakıt aldıklarını (bir araçta o sırada boşaltım yapıyordu OPET) söyledi.

    Sonuçta arada ciddi farklar yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Türkiye'de 5 adet petrol rafinerisi vardır:
    İzmit Rafinerisi (eski İpraş yeni Tüpraş)
    İzmir Aliağa Rafinerisi
    Mersin (eski Ataş) Rafinerisi
    Kırıkkale Rafinerisi
    Batman Rafinerisi.

    Bunların kapasite olarak en büyüğü İzmit rafinerisidir, onu İzmir rafinerisi izler. Kırıkkale Rafinerisine Ceyhun-Kırıkkale petrol boru hattı ile petrol taşınır. Batmanda ise ağırlıklı olarak o bölgede çıkarılan petrol işlenir.

    Dolayısyla tüm benzin ve mazot'un İzmir Aliağa Rafinerisinden geldiği doğru değildir.

    İkinci olarak, her petrol şirketinin kendi depolama tesisleri vardır ve bu tesisler, şirketin büyüklüğüne göre Türkiye'nin çeşitli yörelerine dağılmış durumdadır. Bu tesislerde alınan benzin ve mazotun içine çeşitli katkı maddeleri ilave edilir. Bunlar genellikle karbon çözücü veya oktan artırıcı niteliktedir. Bir kısmının da yakıtın yağlama özelliğini artırdığı iddia edilmektedir.

    Bu katkı maddeleri göreceli olarak yakıt şirketlerinin sattığı yakıtları farklılaştırmaktadır. Kişisel kanaatim, farkın çok olmadığı yönündedir.

    Bunlara artı olarak PO da çalışan bir arkadaşım
    tüm bu yakıtlara ulusal Marker katıldığını artı olarakta firmaların kendi marker larını kattıklarını söyledi.
    Peki bütün firmaların yakıtları farklı diyor dediğimde ise;
    Evet bir şeyler katılıyor ama tonda bir kaç litre gibi bir şeydir. ve çok da fark ettirmez dedi.

    Yaklaşık 5-6 saat önce FULL PET teki bir arkadaşımda tüm yakıtların İzmit rafineriden OPET yada TOTAL den yakıt aldıklarını (bir araçta o sırada boşaltım yapıyordu OPET) söyledi.

    Sonuçta arada ciddi farklar yok.

    Alıntıları Göster
    shell fuelsave ile vpower arasında fark yok diyenler ayaklarının altındaki gaz pedalı hakkında bilgileri yoktur
    aynı firmanın 2 yakıtı arasında bile fark var ise markadan markaya da fark vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    shell fuelsave ile vpower arasında fark yok diyenler ayaklarının altındaki gaz pedalı hakkında bilgileri yoktur
    aynı firmanın 2 yakıtı arasında bile fark var ise markadan markaya da fark vardır.

    Alıntıları Göster
    Benim araba şehir içi ama genelde açık diyelim karışıkta 30 liralık mazot ile 200-230 km arası yol yapıyordu. Hep opetten aldım. Bir kere total aldım geneli uzun yol olmak üzere 230 civarı 240 gibi mi ne gitmişti. Geçenlerde Shell'den almak zorunda kaldım. 30 liraya 130 140 km gitmedi bile. Tam bir rezillik.

    Basmadım etmedim ve trafiğe girmedim. Elimde fiş var başında bekledim pompanın. E bu kadar fark nasıl olaiblir ? Bir daha Shell'den yolda kalsam bile almam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim araba şehir içi ama genelde açık diyelim karışıkta 30 liralık mazot ile 200-230 km arası yol yapıyordu. Hep opetten aldım. Bir kere total aldım geneli uzun yol olmak üzere 230 civarı 240 gibi mi ne gitmişti. Geçenlerde Shell'den almak zorunda kaldım. 30 liraya 130 140 km gitmedi bile. Tam bir rezillik.

    Basmadım etmedim ve trafiğe girmedim. Elimde fiş var başında bekledim pompanın. E bu kadar fark nasıl olaiblir ? Bir daha Shell'den yolda kalsam bile almam

    30 tl ye 3.80 tl den 7.8 lt motorin alsanız
    opet mazotu ile 100 km de 3.4 lt motorin tüketmişsiniz demektir.
    shell den aldığınız yakıtla 5.7 lt tüketmiş olursunuz ki şehir içinde 5.7 normal sayılır trafik durumuna göre ama karışık olarak 3.4 lt nasıl yakıyorsunuz aklım ermedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 15 Kasım 2011; 2:47:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim araba şehir içi ama genelde açık diyelim karışıkta 30 liralık mazot ile 200-230 km arası yol yapıyordu. Hep opetten aldım. Bir kere total aldım geneli uzun yol olmak üzere 230 civarı 240 gibi mi ne gitmişti. Geçenlerde Shell'den almak zorunda kaldım. 30 liraya 130 140 km gitmedi bile. Tam bir rezillik.

    Basmadım etmedim ve trafiğe girmedim. Elimde fiş var başında bekledim pompanın. E bu kadar fark nasıl olaiblir ? Bir daha Shell'den yolda kalsam bile almam

    30 tl ye 3.80 tl den 7.8 lt motorin alsanız
    opet mazotu ile 100 km de 3.4 lt motorin tüketmişsiniz demektir.
    shell den aldığınız yakıtla 5.7 lt tüketmiş olursunuz ki şehir içinde 5.7 normal sayılır trafik durumuna göre ama karışık olarak 3.4 lt nasıl yakıyorsunuz aklım ermedi.

    Benim arabanın teknik verileri şehir içi 5.3 şehir dışı 3.7 ortalama 4.3 l. Shell'den aldığımda sadece 30 45dk ümraniye trafiğine girdim dur kalk. Yaklaşık 15km 20km yapmamıstır bile. Gerisi hep karışık trafikti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim araba şehir içi ama genelde açık diyelim karışıkta 30 liralık mazot ile 200-230 km arası yol yapıyordu. Hep opetten aldım. Bir kere total aldım geneli uzun yol olmak üzere 230 civarı 240 gibi mi ne gitmişti. Geçenlerde Shell'den almak zorunda kaldım. 30 liraya 130 140 km gitmedi bile. Tam bir rezillik.

    Basmadım etmedim ve trafiğe girmedim. Elimde fiş var başında bekledim pompanın. E bu kadar fark nasıl olaiblir ? Bir daha Shell'den yolda kalsam bile almam

    30 tl ye 3.80 tl den 7.8 lt motorin alsanız
    opet mazotu ile 100 km de 3.4 lt motorin tüketmişsiniz demektir.
    shell den aldığınız yakıtla 5.7 lt tüketmiş olursunuz ki şehir içinde 5.7 normal sayılır trafik durumuna göre ama karışık olarak 3.4 lt nasıl yakıyorsunuz aklım ermedi.

    Benim arabanın teknik verileri şehir içi 5.3 şehir dışı 3.7 ortalama 4.3 l. Shell'den aldığımda sadece 30 45dk ümraniye trafiğine girdim dur kalk. Yaklaşık 15km 20km yapmamıstır bile. Gerisi hep karışık trafikti.

    ankarada 1.3 multijetle şehir içinde 5.9 - 6.1 arası değişiyor basma durumuna göre. bende shell den alıyorum hep. 2 depo opetten kullandım menzil olarak fark yok. GTL in uzun yolda menzili daha fazla ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim araba şehir içi ama genelde açık diyelim karışıkta 30 liralık mazot ile 200-230 km arası yol yapıyordu. Hep opetten aldım. Bir kere total aldım geneli uzun yol olmak üzere 230 civarı 240 gibi mi ne gitmişti. Geçenlerde Shell'den almak zorunda kaldım. 30 liraya 130 140 km gitmedi bile. Tam bir rezillik.

    Basmadım etmedim ve trafiğe girmedim. Elimde fiş var başında bekledim pompanın. E bu kadar fark nasıl olaiblir ? Bir daha Shell'den yolda kalsam bile almam

    30 tl ye 3.80 tl den 7.8 lt motorin alsanız
    opet mazotu ile 100 km de 3.4 lt motorin tüketmişsiniz demektir.
    shell den aldığınız yakıtla 5.7 lt tüketmiş olursunuz ki şehir içinde 5.7 normal sayılır trafik durumuna göre ama karışık olarak 3.4 lt nasıl yakıyorsunuz aklım ermedi.

    Benim arabanın teknik verileri şehir içi 5.3 şehir dışı 3.7 ortalama 4.3 l. Shell'den aldığımda sadece 30 45dk ümraniye trafiğine girdim dur kalk. Yaklaşık 15km 20km yapmamıstır bile. Gerisi hep karışık trafikti.

    ankarada 1.3 multijetle şehir içinde 5.9 - 6.1 arası değişiyor basma durumuna göre. bende shell den alıyorum hep. 2 depo opetten kullandım menzil olarak fark yok. GTL in uzun yolda menzili daha fazla ama.

    Fuelsave almistim ben. Istasyondan da olabilir fark..




  • Shell GTL doğrudan ithal ediyor.
    Ayrıca yakıtlar arasındaki farkı küçük hacimli dizel motorlarda çok iyi anlayabilirsiniz. PO, Shell FuelSave gibi yakıtlar aracı vuruntulu çalıştırıyor ama Total Excelium, GTL gibi kaliteli yakıtlar hem sessiz çalışma sağlıyor, hem de menzili artırıyor. Bunları 2500cc motorda iyi hissedemiyorum olsam da anlaşılıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.