Şimdi Ara

Hala Sıfır Aldığında Rodaj Yapan Var Mı? [CEVAPLAR ÖNEMLİ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
11.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Hala Sıfır Aldığında Rodaj Yapan Var Mı? [CEVAPLAR ÖNEMLİ]


(En Son Oy Tarihi: 30.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Uzun süredir kafamda bir proje var o yüzden cevaplarınız benim için önemli...

    Yeni nesil motorlarda ilk 1000 KM önemli diyorlar, eskisi gibi uzun kilometrelerden bahsetmiyorlar, sorum şu; yeni aracınıza rodaj yaptınız mı, rodaj kurallarına ne kadar bağlı kaldınız, yeni araç alsanız rodaj kurallarına tam olarak bağlı kalır mısınız?

    Rodaj çok önemli diyen arkadaşlara da bir sorum var;

    'Gel kardeşim arabanın yakıtını koy, arabanı yolda değil, dynoda veya liftte son vites 2.000 3.000 devirde kullanalım, aracının rodajını 1 günde bitirip teslim edelim.'

    deseler bu iş için para öder misiniz? Makul fiyatlar diyelim ki 200TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lifeblood6 -- 28 Ağustos 2017; 22:3:59 >



  • O iş için para vereceğime ilk 1000km kullanımıma dikkat ederim, 200TL'de cebimde kalır, hem de aracımı tanımış olurum. Pek gelen olacağını sanmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 28 Ağustos 2017; 22:3:46 >
  • Yaratıcı, düşünülmüş ama uygulamada mantıksız bir fikir. Ben olsam kullanıma dikkat edip ilk kilometrelerin keyfini çıkartırdım.
  • Kusura bakma ama Allah akıl fikir versin derim sadece. Modern otomobillerde rodaj diye bir kavram yok, ilk 1000 kilometrede fazla sıkıştırma yeterli. 200 lira sana 300-500 yakıta derken lüzumsuz bir işe 600-700 lira vermek neresinden bakarsan bak saçma. Sana tavsiyem daha oturaklı bir fikir bul.
  • Agustos 2016'da aldigim araci ilk 1500-2000 km 120'yi(2500 deviri pek gecmedim) gecmeden surdum sonrasinda bos yolda hiz denemeleri yapmaya basladim. Su an 18 binde ara ara cikar cevreyolu bosken basarim. Sehiricinde motorun tabir-i caizse anasi agliyor dusuk devirden ara ara da yuksek devirde kullanarak biraz kendine gelmesini sagliyorum.
  • İlk 1000 km ani hızlanma ve ani frenden kaçınılması gerekir.
  • Buyur şöyle bi yazı hazırlamıştım: Sıfır Arabada Rodaj Süresi ve Yapılacaklar

    Bu arada nasıl sıfır araba alınıyor?
  • Sıfır araç alacağım ve bin kilometre boyunca dynoda olacak öyle mi. Sıfır araba alacak insan aracının kapısı sert kapatılsa dokunur





    İlk bin km 3 bin devir üzerine çıkmam,ani frenleme ve sert kalkışlardan kaçınır kitapçıktaki direktifleri incelerim kısmet olursa.
  • Astra aracım var.Rodaj falan yok dediler
  • Rodaj sürekli aynı devir veya hızda olmaz üreticinin belirlediği değerler arasında sürekli vites değiştirilmesi gerekir ayrıca uzun yolda da rodaj sağlıklı olmaz.
  • Bazi firmalar 1000km yapacak sekilde motoru frenleri calistiriyor rodajini yapip oyle fabrikadan sifir km olarak cikariyorlar ona ne diyeceksin?
  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    O dediğiniz genelde F ve üstü segmentlerde geçerli değil mi?
  • Sıfır km dizel passat aldım. Satış temsilcisi rodaj diye bişey yok dedi. Hatta bas biraz motor kendine gelsin gibisinden bişeyler dedi.

    Tabiki ben alır almaz kitapçığa baktım, ilk 1500 km max motor devrinin üçte ikisini geçmeyin yazıyor ve ben de buna dikkat ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Kusura bakma ama Allah akıl fikir versin derim sadece. Modern otomobillerde rodaj diye bir kavram yok, ilk 1000 kilometrede fazla sıkıştırma yeterli. 200 lira sana 300-500 yakıta derken lüzumsuz bir işe 600-700 lira vermek neresinden bakarsan bak saçma. Sana tavsiyem daha oturaklı bir fikir bul.

    10a yakın cevap var senden başka saçma sapan konuşan yok. Allah aklı fikri sana verse adam gibi konuşurdun.

    mali müşavirsin yaptığın hesaba bak ilk 1000de 500 lira yakan araba mı var?

    --------------

    qqwe55

    hocam zaten aynı vites aynı devirde motorda sağırlık denilen problem ortaya çıkabilir. Bu bahsettiğim sistem avusturyada var. mesele arabanız yorulmadan ve size o sıkıcı 1000 kmyi yaşatmadan aracınızı kullanımınıza hazırlamak.

    @Dukkha

    dyno derken sürtünmenin minimum olduğu bir ortamdan bahsediyorum, dip gaz performans testi demiyorum, teşekkürler yorum için




  • Çoğu aracın kullanım klavuzunda bahsediyor rodaj'dan.





    Ayrıca ; 5.000 km den sonra, sarf edilen yakıtın %10 civarı azaldığına bizzat şahit oldum.
  • Aralıkta 0aldığım araç 15bini devirdi ilk bakıma girdi 3.8Lt 3kişi İzmir Bursa arası yakaladım

    ilk 1000km sürekli farklı hızlarda 2000-4000 devir arası kullanın yazardı

    Hala Sıfır Aldığında Rodaj Yapan Var Mı? [CEVAPLAR ÖNEMLİ].
  • Liftte yapacağın rodaj motorun içine eder diye tahmin ediyorum.araba yerde gidecek ki kuvvete karşı iş yapacak o kuvvet aktarma organlarıyla motora gelecek motor da kendini o kuvvete karşı ayarlayacak yoksa liftte olacak seydiyse firmalar motoru monte etmeden rodajini yapar takarlardı. Benim fikrim bu yönde
  • Tutmaz o fikir bence
  • İlk 2000 km rodaja her zaman dikkat ederim,frenler olsun motor olsun zorlamam.Rodaj bir gerçek bana göre,ben böyle öğrendim mantıklı da buluyorum ve yapıyorum.Ha 30 bindeki araca rodaj yapılır mı tabii yapılmaz orası ayrı mesele.Mesela 35 bindeki aracımı çatır çutur kullanıyorum,motor açma işlemine de inandığım için uzun yolda belli bir kmden sonra motoru performanslı kullandım.
  • İlk 1000 km zaten sizin araca alışma süreniz oluyor. Bu sürede insan ister istemez çok sıkıştırmıyor arabayı. Yani rodajda yapılması gereken şeylere uymak çok zor olmuyor. Bu şekilde rodaj gerekli mi değil mi emin olamasak da rodaj yapmış olduk. Tabi bu devirde rodaj gerçekten gerekli mi hiç bilmiyorum. Teknik kısmından anlayan birileri cevaplarsa iyi olur.

    Ayrıca genel görüş, motorsikletlerde rodajın gerekli olduğu ama arabalarda gerekmediği gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.