Şimdi Ara

Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün aracın bakımı ne zaman diye bakarken gördüm 160 binde ilk soğutma suyu değişimi ondan sonra her 80 bin km de bi değişim yazıyor internettede 5 senede bir yazanlar olmuş sizce yaptırmak gerekiyor mu ? ne kadar maliyeti olur ? aracım 190 bin km de şuan.



  • Aracında daha önceden çeşme suyu tek başına var ise bu paslanma yapacaktır ve soğutma sistemi temizlenmeden antifriz konulması işe yaramaz aksine çürümüş bölgelerdeki kurumları söküp su kaçağına da sebep olabilir.



    Soğutma suyu eğer temizse önerilen sürede ve km'lerde değiştirin. Fazla maliyetli değil. Oranını önerilen miktarda koyun. Komple antifriz koymayın, geri kalanını damıtılmış su ile doldurun...
    Bu arada antifriz ülkemizde seçilirken hep renkler göz önünde bulunduruluyor. Aslında aracınızın kullanma kılavuzunda yer alan antifriz onay koduna göre almak gerekir. Geçen 3 lt 20 tl ye kırmızı antifriz buldum. Üstünde de g12 yazıyor sözde ama nerden bileceğiz? Herhangi bir markanın onay kodunu sağlar dememiş. Ama Castrol, mobil vb. markalarda araç markalarının onay kodlarını da belirtiyor açıkça. Bence en az motor yağı kadar önemli bu soğutma sıvıları. Bilindik markaların, aracımıza uygun olan modelini alıp, saf su ile karıştırıp kullanmak en garanti yol. Son olarak, hala daha bazı yerlerde sadece antifriz koyulursa daha soğuk havalarda da daha iyi korur gibi saçma sapan yazılar görüyorum. Kesinlike antifriz tek başına koyulmamalı, saf su ile karıştırılmalı. Çoğu antifriz markasının bidonunda yazar karışım oranları. Yazmayanlar için en garantisi %50 su %50 antifriz karışımı.
  • Antifriz ölçüm cihazları var. 25-30 tl civarı, onunla ölçüm yapabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracında daha önceden çeşme suyu tek başına var ise bu paslanma yapacaktır ve soğutma sistemi temizlenmeden antifriz konulması işe yaramaz aksine çürümüş bölgelerdeki kurumları söküp su kaçağına da sebep olabilir.



    Soğutma suyu eğer temizse önerilen sürede ve km'lerde değiştirin. Fazla maliyetli değil. Oranını önerilen miktarda koyun. Komple antifriz koymayın, geri kalanını damıtılmış su ile doldurun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H.sonu antifrizi olmayan arabama usta 3 litre kırmızı anti firiz koydu.
    Şimdilik radyatörde delinme yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Aracında daha önceden çeşme suyu tek başına var ise bu paslanma yapacaktır ve soğutma sistemi temizlenmeden antifriz konulması işe yaramaz aksine çürümüş bölgelerdeki kurumları söküp su kaçağına da sebep olabilir.



    Soğutma suyu eğer temizse önerilen sürede ve km'lerde değiştirin. Fazla maliyetli değil. Oranını önerilen miktarda koyun. Komple antifriz koymayın, geri kalanını damıtılmış su ile doldurun...

    Shellden soğutma suyu almıştım kırmızı olanından üstünü tamamladım ölçtürdüm iyi demişlerdi. Aracın bütün bakımlarının kağıtları var hiçbirinde yazmıyor değiştirildiği geneldede bildiğim kadarıyla üstünü tamamlarlar sadece. Bakım kağıdında görüncede emin olamadım bu arada sadece çeşme suyu neden koyuluyor ?




  • Antifriz ölçümü işe yarıyor mu yani antifrizin vasfı hakkında bilgi veriyor mu net bir bilgi sahibi değilim, o yüzden sizi yanıltmak istemem.



    Antifrizler etilen glikol bazlı veya propan glikol bazlı olurlar. Bunların renkleri de mavi veya sarı olmakta ideal değiştirme süresi 2 yıl diye belirtilir.



    Yeni jenarasyon organik asit teknolojili antifrizler de piyasada bulunmakta ve biraz daha pahalılar .Bunların rengi kırmızı veya pembe oluyor ve ömürleri 5 yıl oluyor. 150.000 km ömrü oluyor. Artık hangisini önce doldurursanız.



    Çeşme suyu konusuna gelince. Ya bilgisizlikten dolayı araç su eksilttiği zaman çeşme suyu ile tamamlanıyor yada o an damıtılmış su veya antifriz bulunamıyor çeşme suyu ile tamamlanıyor. Ve bu su uzun süre değiştirilmeyince soğutma sisteminde çürümeye sebep oluyor. Antifrizin en önemli görevlerinden biri de paslanma ve korozyonu önlenmesidir. Diğer görevi ise eğer aşırı soğuk bir şehirdeyseniz aracınızın soğutma suyu donabiliyor ve bu donma sonucunda eğer şanslı iseniz arabanız tapaları fırlatıyor eğer değilseniz blok çatlatıyor. Her halükarda masraf açıyor. Antifriz bu donmayı önlüyor ama karışım miktarı doğru ayarlanmalı,



    Eğer antifriz fazla konulursa soğutma sistemindeki sıvının ısı iletimi düşer ve aracınız hararet yapabilir eğer az konulursa da bu sefer korozyona karşı koruması zayıflıyor hatta yok oluyor.



    Uzun süreli diye aracınıza önerilmeyen antifriz türünü koymayın. Antifriz seçiminde motor bloğu rol oynuyor diye biliyorum. Eğer bloğunuza uygun değilse korozyona karşı koruması olmuyor bilginiz olsun.



    Bu konuda sekizsilindir sitesinin bayağı detaylı bir videosu ve yazısı vardı onu da okuyun isterseniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 27 Kasım 2017; 19:54:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    H.sonu antifrizi olmayan arabama usta 3 litre kırmızı anti firiz koydu.
    Şimdilik radyatörde delinme yok.

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?



    Abi yok olmuyor, kendimizi ifade edemiyoruz. O kadar söylüyoruz kırmızı deliyor diye ustalar kendi bildiklerini yapıyor yine de...



    Eve 1 km kala ibre dans etmeye başladı duran trafikte hemen kabin içine fanı açıp sıcak hava verdim. İbre hemen düştü.

    Giderken sorun yok ama trafik durur durmaz kabine sıcak hava vermiyorsam ibre yükseliyordu.

    Eve geldim radyatör sıcaktı.



    40 dakika soğumasını beklediğimde radyatörde su olmadığını gördüm.

    Hemen A101' den 3 litresini 10 liradan aldığım yeşil antifrizle takviye ettim, 1 litre aldı.



    Motor optimum sıcaklıkta park halinde 3000 devir yaptım ibre kımıldamadı.



    Eksildikçe yeşil koyacağım. Kaçak varsa onaracağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfree1


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Aracında daha önceden çeşme suyu tek başına var ise bu paslanma yapacaktır ve soğutma sistemi temizlenmeden antifriz konulması işe yaramaz aksine çürümüş bölgelerdeki kurumları söküp su kaçağına da sebep olabilir.



    Soğutma suyu eğer temizse önerilen sürede ve km'lerde değiştirin. Fazla maliyetli değil. Oranını önerilen miktarda koyun. Komple antifriz koymayın, geri kalanını damıtılmış su ile doldurun...

    Shellden soğutma suyu almıştım kırmızı olanından üstünü tamamladım ölçtürdüm iyi demişlerdi. Aracın bütün bakımlarının kağıtları var hiçbirinde yazmıyor değiştirildiği geneldede bildiğim kadarıyla üstünü tamamlarlar sadece. Bakım kağıdında görüncede emin olamadım bu arada sadece çeşme suyu neden koyuluyor ?

    eksilirse musluk suyuyla dolduruyorlar damıtıksu ,saf su falan türkiyede hayal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    H.sonu antifrizi olmayan arabama usta 3 litre kırmızı anti firiz koydu.
    Şimdilik radyatörde delinme yok.

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?



    Abi yok olmuyor, kendimizi ifade edemiyoruz. O kadar söylüyoruz kırmızı deliyor diye ustalar kendi bildiklerini yapıyor yine de...



    Eve 1 km kala ibre dans etmeye başladı duran trafikte hemen kabin içine fanı açıp sıcak hava verdim. İbre hemen düştü.

    Giderken sorun yok ama trafik durur durmaz kabine sıcak hava vermiyorsam ibre yükseliyordu.

    Eve geldim radyatör sıcaktı.



    40 dakika soğumasını beklediğimde radyatörde su olmadığını gördüm.

    Hemen A101' den 3 litresini 10 liradan aldığım yeşil antifrizle takviye ettim, 1 litre aldı.



    Motor optimum sıcaklıkta park halinde 3000 devir yaptım ibre kımıldamadı.



    Eksildikçe yeşil koyacağım. Kaçak varsa onaracağını düşünüyorum.

    Kırmızı antifriz radyatörü delmez, yeşili de deliği tıkamaz. Kim verdi ise bu bilgiyi yanlış. Siz de forum ortamında bu yanlışı yaymayın.



    Antifrizler onarıcı değillerdir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 30 Kasım 2017; 19:56:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada antifriz ülkemizde seçilirken hep renkler göz önünde bulunduruluyor. Aslında aracınızın kullanma kılavuzunda yer alan antifriz onay koduna göre almak gerekir. Geçen 3 lt 20 tl ye kırmızı antifriz buldum. Üstünde de g12 yazıyor sözde ama nerden bileceğiz? Herhangi bir markanın onay kodunu sağlar dememiş. Ama Castrol, mobil vb. markalarda araç markalarının onay kodlarını da belirtiyor açıkça. Bence en az motor yağı kadar önemli bu soğutma sıvıları. Bilindik markaların, aracımıza uygun olan modelini alıp, saf su ile karıştırıp kullanmak en garanti yol. Son olarak, hala daha bazı yerlerde sadece antifriz koyulursa daha soğuk havalarda da daha iyi korur gibi saçma sapan yazılar görüyorum. Kesinlike antifriz tek başına koyulmamalı, saf su ile karıştırılmalı. Çoğu antifriz markasının bidonunda yazar karışım oranları. Yazmayanlar için en garantisi %50 su %50 antifriz karışımı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 30 Kasım 2017; 20:50:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    H.sonu antifrizi olmayan arabama usta 3 litre kırmızı anti firiz koydu.
    Şimdilik radyatörde delinme yok.

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?



    Abi yok olmuyor, kendimizi ifade edemiyoruz. O kadar söylüyoruz kırmızı deliyor diye ustalar kendi bildiklerini yapıyor yine de...



    Eve 1 km kala ibre dans etmeye başladı duran trafikte hemen kabin içine fanı açıp sıcak hava verdim. İbre hemen düştü.

    Giderken sorun yok ama trafik durur durmaz kabine sıcak hava vermiyorsam ibre yükseliyordu.

    Eve geldim radyatör sıcaktı.



    40 dakika soğumasını beklediğimde radyatörde su olmadığını gördüm.

    Hemen A101' den 3 litresini 10 liradan aldığım yeşil antifrizle takviye ettim, 1 litre aldı.



    Motor optimum sıcaklıkta park halinde 3000 devir yaptım ibre kımıldamadı.



    Eksildikçe yeşil koyacağım. Kaçak varsa onaracağını düşünüyorum.

    Su antifiriz oranı nasıl?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arabada hiç antifriz yok deyip 3 litre kırmızı koydu ve kalanı çeşme suyu koydu 2.0 motora...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Bu arabada hiç antifriz yok deyip 3 litre kırmızı koydu ve kalanı çeşme suyu koydu 2.0 motora...

    Yarı yarıya konulması ideal olur. Ayrıca kırmızı deliyor diye bir şey yok. Zaten radyatör önceden paslanmış vs oluyor. Yeni antifiriz pası kireci temizleyince çatlaklar oluşuyor. Belki radyatörde kaçak var o yüzden hararet oluyor olabilir. Yalnız burada en önemli noktalardan biri radyatöre çeşme suyu koymayın. Radyatörün uzun ömürlü olması için saf su kullanılması önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Bu arabada hiç antifriz yok deyip 3 litre kırmızı koydu ve kalanı çeşme suyu koydu 2.0 motora...

    Yarı yarıya konulması ideal olur. Ayrıca kırmızı deliyor diye bir şey yok. Zaten radyatör önceden paslanmış vs oluyor. Yeni antifiriz pası kireci temizleyince çatlaklar oluşuyor. Belki radyatörde kaçak var o yüzden hararet oluyor olabilir. Yalnız burada en önemli noktalardan biri radyatöre çeşme suyu koymayın. Radyatörün uzun ömürlü olması için saf su kullanılması önemli.

    Radyatör kapağı fotoğrafına dikkatli bakınca radyatör fanının üzerindeki pas rengi leke dikkatimi çekti.
    Artık radyatör kapağından su attığına eminim, ilk iş yenisi almak olacak.




  • Sabah LPG' ciye gittiğimde o kadar çok akıyordu ki arabanın altında birikinti vardı.
    Sonra şanzuman yağı değiştirmeye (200 TL fiş istemeyene) sanayiye gittim. Oradaki ustaya kapaktan su attığını söyledim.
    Kontrol etti "Radyatör üst kısmına müdahale edilmiş ve kapağa denk gelen yeri iyi ayarlayamamışlar kapak işlevini yerine getirmiyor, radyatör yapılacak biz 300' e yaparız, orjinal radyatör dersen 600 TL" dedi.
    Ben de başka zaman inşaallah deyip Japoncu' ya gittim ve 1 adet 25 TL' ye yeni kapak alıp taktım. Eksilen antifiriz tamamladım yarım bardak anca aldı.

    Bakalım kapak işe yarayacak mı...
  • Japoncu bir arkadaş "Sen geçen hafta sübap ayarı yaptırırken üst kapak conta da değiştirmiştin usta sana arada suyuna bak demedi mi?" diye sorduğunda ustanın bunu tavsiye ettiğini anlattım.
    Bunun üzerine "Üst kapak değişimlerinden hemen sonra su eksiltme normal, zamanla düzeliyor" dedi.

    Ne kadar doğru bilemedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Japoncu bir arkadaş "Sen geçen hafta sübap ayarı yaptırırken üst kapak conta da değiştirmiştin usta sana arada suyuna bak demedi mi?" diye sorduğunda ustanın bunu tavsiye ettiğini anlattım.
    Bunun üzerine "Üst kapak değişimlerinden hemen sonra su eksiltme normal, zamanla düzeliyor" dedi.

    Ne kadar doğru bilemedim...

    sanayinin en iyi müşterisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Kapağı hemen parçacının önünde sanayi trafiğini felç etme pahasına değiştirmek istedim.
    Ancak radyatörün üst kısmı ve metal radyatör kapağı, hararet ibre normal olmasına ve stop etmiş motorda kontak konumunda fan açmamasına rağmen el değmeyecek kadar sıcaktı.
    Mecbur trafiği kapatıp 20 dakika kaputu açıp soğumasını bekledim.
    Bu arada bir kaymon gelip geçmeye çalıştı ama yol vermedim. Civardaki ustalar toplanıp "Yol versene !" dediler ben de araç arızalı deyince fazla diretmediler kendi tükanları önündeki arabaları çektiler.

    İyiki böyle yapmışım biraz görünüşte bir birinin aynı olan kapakların alt tarafı farklı olunca takamadım, derhal parçacıya eski kapak ile girip aynısını aldım.
    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

    Soğutma suyunu değiştirmeliyimiym ?

    Hemen ardından Kızılay' a kan bağışladım.




  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    bu forumda çalışan yokmu yav ,hepinizemi miras kaldı,sanayide orda burda dolaşıyosunuz hergün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japoncu arkadaş "Kapak değişimine bile gerek kalmayabilir, bu kapakların bir sıkma yönü var üzerinde 1 ile işaretlenir, o 1' ler hizaya gelince doğru takılmış demektir ama fotoğraftan gördüğüm kadarıyla usta kapağı yerine tam oturtamamış" dedi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.