Şimdi Ara

Clio Symbol 1.4 16V - 1.4 8V

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
10.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Clio Symbol 1.4 16V 98hp benzinli Kullanan arkadaşlar, motor aksamı olarak yedek parça bulunurluğu-fiyatları ve aracın yakıt tükemi olarak Symbol 1.4 8V 75hp lere arasında ne kadar farklılık vardır?
    Sanırım Sıfır km Renault Clio Symbol 1.4 16V 98hp motor olarak symbol lerde daha üretilmiyor,Şu an üretilen CLİO HB 1.4 16V araçta kullanılan motor Clio Symbol 1.4 16V 98hp de kullanılan motor parçalarıyla aynımıdır?Clio Symbol 1.4 16V de motor yedek parçaları güncelliğini , bulunabilirliğini koruyomudur?
    Renault Clio Symbol 1.4 16V 98hp benzinli kullanan arkadaşlar araç hakkında izlenimlerinizi paylaşabilirmisiniz?



  • http://forum.donanimhaber.com/m_21511319/tm.htm

    quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Symbol 1,4 16V 1,4 8V motorla aynı bloka sahip olmasına rağmen bazı farklılıkları vardır, bunlar;

    1. 8V üstten tek egzantrike (SOHC) sahipken, 16V üstten çift egzantrike (DOHC) sahiptir.
    2. 16 V emme manifoldu ve emme yolları daha hassas tasarlanarak yakıtın daha verimli yakılması sağlanmıştır.
    3. 16 V motor, çok subaplı motorların düşük devirde cansız olma dezavantajını bulundursa da, 3500 d/d'dan sonra canlanıyor ve ilk 4 viteste 6500 d/d'ya kadar nefesi kesilmiyor. (5 ncü viteste de düz yolda azami 6000 d/d'ya kadar çıkıyor.)
    4. 16 V, 8V'e göre 23 PS daha güçlü ve 14 NM daha torklu..
    5. 16 V'in tork eğrisine bakıldığında "Ters V" şeklinde bir tork eğrisi izlerken, 8V'de 3000-4200 d/d arasında dalgalı bir seyir izlediğini ve "Ters M" şeklinde olduğunu görüyoruz. Bu 16 V'in daha istikararlı ve hassas motor parametrelerine sahip olduğunu gösteriyor.
    6. 16 V'in üst kapak tasarımının farklı olması nedeniyle, egzantrik tasarımı da farklı.. Bu 4yıl/60000 Km'de değişmesi gereken triger kayışı değişim masrafında 8V'e avantaj sağlıyor.
    7. Tüm bu sebeplerle 8V 6000 d/d civarında yakıtı/devir artışını keserken, 16 V yer yer 6750 d/d'ya kadar kesmiyor.





  • eski araçlarımdan birisidir 8v 1.4 symbol..
    8valf için konulursak;devir kesici 6200de çalışır,yeni kasalarda rölanti daha aşağı çekilmiş ve kanımca egzantrik-krank millerinde iyileştirme yapılarak sarsıntı azaltılmış..ayrıca bu motordan-bu arabadan soğumamın en başlıca nedeni de rölanti devirlerine yakın kalkış yapılırsa;aşırı stop etme eğilimi ki genelde motor galip gelip,stop ediyor ayrıca bu motorda boğaz kelebeği gaz teliyle mekanik olarak-direk pedalla kontrol edilir,16v olanda ise elektronik olarak gerçekleşiyor;drive by wire yani ayrıca 16v olanlarda buji başına bir adet ateşleme bobini bulunur,bunlar ateşlemeyi iyileştirirken,önceki versiyonlarda sık sık arıza yaptığını duymuştum..
    yeni kasa 8v symbolü 1 haftalığına kiraladım,iş gereği,0-100 denememiz 13sn sürdü..rampa aşağı da 180i gördüm.. hava filtresini söküp (apaçilik diyebilrsiniz ama can sıkıntısı) kullanmışlığımız bile var,ne yalan söyleyeyim deli gibi ses veriyor..bu eziyetlerin neticesinde benzini içti eski aracımdan hatırladığım kadarıyla 650km sonra ş.dışı yolda benzin ışığı yanıyor..ş.içinde de bayağı yakıyor..8v alt devirlerde ataktır teorisi bu motorda pek sökmüyor,4000devrin üzerinde tutmak gerekiyor,ama sakin kullanımda ,kalkış hariç(yukarıda belirttiğim huyundan dolayı) rölantiden itibaren ,şahlanmasa da istikrarlı-ağırbaşlı şekilde yürüyor..
    ben olsam 16v tercih ederim,ama 0kmsi yok ne yazık ki..8v




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.