Şimdi Ara

Soğutma suyu kabından YAĞ çıktı???(sorun çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
7
Favori
39.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abimde 2005 modEl benzin/lpg 1.4 206 var.
    Bayramda dedi ki yokuş yukarı çıkarken 90 dereceyi geçiyor sıcaklık, ne yapalım?
    ben de bayramdan sonra radyatör antifrizini kontrol ettirelim, bitmişse/etkisi azalmışsa ekletiriz dedim.
    bugün sanayide antifriz kontrolü için radyatör suyu soğutucu kabının kapağını açtığımızda kutudan yağlı su çıktı,dip kısımdaydı. yani sanki biri o kısma yağ eklemiş Veya bir şekilde içeri yağ girmiş.
    Peugeot servisine gösterdik, usta dedi ki silindir kapağı açılacak, çıkacak, içeriye bu yağ motordan mı geldi veya nerden geldiğine bakılacak, ona göre temizlenecek, v.s.
    Bunun masrafı 200TL ile 1000TL arası duruma göre olabilirmiş.

    Şimdi öncelikle bu temizlik işi bu kadar masraflı olması normal midir?
    Su soğutma kabına bu yağlı su nerden gelmiş olabilir? araç kendisi bir arızadan kaynaklı içindeki suyu bu şekilde yağlı suya dönüştürebilir mi?
    Abim o kabın içine yağ v.b. bişey koymadığı/koydurmadığı konusunda emin ancak ustalar dışardan da konulmuş olma ihtimali var diyor.

    Pazartesi gününe kadar aracı bu şekilde kullanmamız gerekiyor, ancak o güne randEvu aldık. Bu halde aracı zorlamadan sürün dendi.

    Ne yapmamız lazım, başka yerlere gösterelim mi? İlk kez soğutma suyu kabında böyle bişey görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 29 Ağustos 2012; 0:39:03 >







  • büyük ihtimal silindir kapak contasından kaçıyordur. Kapak açılır kontrol edilir silindir kapak contası yenilenip kapatılır. soğutma suyu devresinde gerekli temizlik yapıldıktan sonra deneme yapılır. sanayide fazla para tutmaz. aracı bu şekilde fazla kullanmayın, suya yağ karıştıysa yağada su karışmıştır. yağlama işlemi tam olmadığından motor yatak sarmaya kadar gider.
  • Hararetin çıkması conta yanması yüzündendir.Radyatör kapağını açın arabaya gaz verdiğinizde su fokurdama yapıyosa kesin contayı yakmışsınızdır.İyi olan şu gibi gözküyor yağa su karışmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Hararetin çıkması conta yanması yüzündendir.Radyatör kapağını açın arabaya gaz verdiğinizde su fokurdama yapıyosa kesin contayı yakmışsınızdır.İyi olan şu gibi gözküyor yağa su karışmamış.

    Benim aracımda yarım saat arayla 2 defa su kaynattı. Radyatör kapağı açıkken su fokurdayıp dışarı çıkıyordu. Sorun;

    -Tıkalı termostat.
  • arkadaşlarında dediği gibi kapak contasındandır büyük ihtimal sanayide 250-500 arası yaparlar bu işi tabi usta ve işçiliğe göre değişir contada 40-50 lira yani sanayide sen bunu 500 e kapatırsın iyi bi işçilik yapan bi yerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar için teşekkür ediyorum arkadaşlar. Gündüz gözüyle abime acı haberleri vermem gerekecek..
    Okurken hakkat üzüldüm şimdi durduk yere masraf çıktı yine, zaten adam lpg den sonra hep uğraştı bu tür zırıltı işlerle, şimdi de bu çıktı.
    Belki de satar artık..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 23 Ağustos 2012; 3:35:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Hararetin çıkması conta yanması yüzündendir.Radyatör kapağını açın arabaya gaz verdiğinizde su fokurdama yapıyosa kesin contayı yakmışsınızdır.İyi olan şu gibi gözküyor yağa su karışmamış.

    Benim aracımda yarım saat arayla 2 defa su kaynattı. Radyatör kapağı açıkken su fokurdayıp dışarı çıkıyordu. Sorun;

    -Tıkalı termostat.

    Forum sayesinde yeni bişey daha öğrenmiş olduk
  • Silindir kapak contası yanmış. Motor kapağı sökülecek, taşlanacak, yeni conta konup kapatılacak. Motorda,termostatta başka bir sorun varsa bu arada bakılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 23 Ağustos 2012; 7:07:59 >
  • Conta yakmışsınız geçmiş olsun....
  • üst kapak contasıda olabilir... blokta çatlakta olabilir... büyük ihtimal üst kapak contasıdır...
  • Eyvah!
    Aynı araca sahip arkadaşımın başına geldi, kapak contası değişiyor, o arada motor yağı, antifriz, filtreler vs derken 800 civarı tutmuştu...
    Geçmiş olsun...
  • Silindir kapak contasından sıkıntı vardır hararet yükseltiyorsa ki yükseltiyor demişsiniz conta yanmış demektir haliylede motor yağı karışabilir.Ancak kapakda çatlakda olabilir sökülüp bakılması gerekir.
  • 206 yla perişan olduğum günler geldi aklıma. kaç yıl olmuş hatırlayınca şimdi kendime acıdım.

    Daha öncede söylendiği gibi kuvvetle muhtemel conta yakmış araba. motor kapağı sökülecek, conta değişecek. baya zahmetli bir iş. işini bilene yaptırmak gerek bunu.

    Benim tecrübeme göre araba bi daha düzen tutmayabilir bile.

    Geçmiş olsun.
  • conta değişimini ehline yaptırmak lazım contayı yüzeyi iyi temizlemeden takarlar ise yine kaçırabilir ve yeni bir conta masrafı daha çıkar. Contalar torklandımı bir daha açılıp takılmaması gerekir. Ama hatalı iş yapan genelde bunu kabullenmek istemez ve ''birşey olmaz Abi ''söylemine tutunabilir.Yan, işin özünde conta yansa da NEDEN YANDI sorusuna cevap bulunması gerekiyor. CONTA sebep değil bir SONUÇTUR.

    Önceden bu konuya dikkatinizi çekelim de çifte masraf olmasın.
  • Yardımcı olup bilgi paylaşımında bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Tüm yorumları okuduktan sonra abimle aracını yetkili peugeot servisine götürüp orda garantili şekilde tamir ettirmeye karar verdik.
    Bugün bıraktık aracı, bakalım ne olacak, araç genel bakım da görecek bu arada.
    Ordaki usta da genel sorun olarak conta kontrolünden bahsetti.

    Şöyle bir soru sorayım; silindir kapağı ve motor kontrolüyle birlikte gerekli tamir/bakımın ardından araçta neler değişicektir?
    Benim anladığım araç motor yağı, yağ filtresi, radyatör suyu/antifiriz gibi değişiklikler olacak.
    Bundan başka neler olur araçta? Hani en azından fazladan değişiklik yaparlarsa bilgimiz olsun da fuzuliye kaçmayalım, çünkü 600-800TL arası fiyat çıktı serviste ekstralar hariç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    conta değişimini ehline yaptırmak lazım contayı yüzeyi iyi temizlemeden takarlar ise yine kaçırabilir ve yeni bir conta masrafı daha çıkar. Contalar torklandımı bir daha açılıp takılmaması gerekir. Ama hatalı iş yapan genelde bunu kabullenmek istemez ve ''birşey olmaz Abi ''söylemine tutunabilir.Yan, işin özünde conta yansa da NEDEN YANDI sorusuna cevap bulunması gerekiyor. CONTA sebep değil bir SONUÇTUR.

    Önceden bu konuya dikkatinizi çekelim de çifte masraf olmasın.

    @vezir, sizce buna ne sebep olmuştur? Servisteki bir müdür(ki bence bugüne kadar sanayide iş yaptırdığımız için) kullanılan motor yağına buldu kabahati ama gerçekte ne kadar haklı bilemiyorum.
    Ne yağ kullandınız dedi. Ben de bugüne kadar 10 40lık ya castrol ya da mobil 1 kullandık dedim. O da biz peugeot lar için total in 5 40lık yağını kullanıyoruz dedi.
    Hep fransız dedim içimden ya neyse..beğendiremedik yağları..




  • Lpg yuzunden. 307de de ayni sikintilar oluyordu. Tablette oldugum icin uzun uzun yazamadim bos zamanda yazicam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla conta genelle yüksek sıcaklıktan zarar görüyor...
    Yani basit bir termostat arızası işi contaya kadar götürebilir...
    Öğrenciliğimde sürekli 20 yaşını geçmiş araçlar kullandığımdan bir gözüm hep hararet göstergesinde olur, özellikle eski Reno'lar ikinci hararette contayı yakabiliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    conta değişimini ehline yaptırmak lazım contayı yüzeyi iyi temizlemeden takarlar ise yine kaçırabilir ve yeni bir conta masrafı daha çıkar. Contalar torklandımı bir daha açılıp takılmaması gerekir. Ama hatalı iş yapan genelde bunu kabullenmek istemez ve ''birşey olmaz Abi ''söylemine tutunabilir.Yan, işin özünde conta yansa da NEDEN YANDI sorusuna cevap bulunması gerekiyor. CONTA sebep değil bir SONUÇTUR.

    Önceden bu konuya dikkatinizi çekelim de çifte masraf olmasın.

    @vezir, sizce buna ne sebep olmuştur? Servisteki bir müdür(ki bence bugüne kadar sanayide iş yaptırdığımız için) kullanılan motor yağına buldu kabahati ama gerçekte ne kadar haklı bilemiyorum.
    Ne yağ kullandınız dedi. Ben de bugüne kadar 10 40lık ya castrol ya da mobil 1 kullandık dedim. O da biz peugeot lar için total in 5 40lık yağını kullanıyoruz dedi.
    Hep fransız dedim içimden ya neyse..beğendiremedik yağları..



    aslında suçluyu bulmak biraz çaba isteyecektir. Çünkü işin felsefesinde görünür sebep ve gizli sebepler vardır Siz görünür olanı tamir ettireceksiniz burası kesin ama benzer problem ile karşı karşıya kalmadan önce tüm olasılıkların bertaraf edilmesi gerekiyor.

    işe soğutma sisteminden başlamak gerekiyor. Soğutma sistemi hatası olmadan conta yanmaz Demek ki bir şey soğutma sisteminin performansını düşürüyor olmalı.

    Bunun alt dallarının tek tek kontrol edilmesi lazım. Yetersizlik nerede ,

    ben ilk olarak fanın gözden geçirilmesini düşünürüm. Çünkü bu parça çalışır görünmesine rağmen bazen devre dışı kalıyor olabilir ,çünkü elektriksel bir arıza varsa veya termostat açmıyorsa (mekanik ) benzer şikayetler olabilir ve birden bire hararet yükselerek görünür ve beklenen hasarı yapar. Aslında dikkatli bir kullanıcının gözünden bu sıcaklık yükselmesi kaçmaz. Hele ki bu forumdakiler her konuda çok dikkatliler. Yani belirtilerin anlaşıldığı anda size ne söylediği önemlidir. Ani sıcaklık yükselmesi mi oluyor yokuş çıkarken mi vb birçok soru var olayın sebebini bulmak için. Ancak bunları siz geçmişsiniz çünkü artık hasar oluşmuş burası kesin, sadece tamir yapılırken gerçek sebep de sorgulanarak tamir edilmelidir. Termostat mutlaka gözden geçirilmeli dışarıda sıcak suya atarak kaç derecede açtığı anlaşılmadan takılmamalıdır. Şüphe varsa yenilenmelidir. Tüm elektrik kabloları fanın bağlı olduğu ve müşiri gözden geçirilmeli ve sıcaklık ile devreye girmesi arasında bir gecikme varsa bu giderilmelidir.

    Bu ilk adımdır , burada problem yoksa ikincil inceleme gerekir. Burada radyatörün performansı gözden geçirilmeli iyi bir temizlik yapılmalıdır. Gözenekler tıkanmış ise performansı düşer ve fan sık olarak devreye girecektir bu bir belirtidir. Ondan sonra devridaim pompası hasarı olmuş olabilir bunun contaları ve kendisi gerekirse değiştirilmeli veya gözden geçirilerek kök sebep bu budur araştırılmalıdır.

    Bütün bu aşamalardan sonra üçüncül inceleme gerekebilir. Bu iş maalesef biraz daha uzman usta gerektirir. Dikkatli biri de fark edebilir. Motor bloğunda çatlak olabilir yağ seviyesi düşük kullanılmış olabilir bunu iş işten geçtikten sonra anlamak ustalık işidir. Arızaya sebep bu ise belirtileri olacaktır. Yüzey çatlakları penetrant testiyle anlaşılabilir iyi bir göz de görebilir çünkü renk değişimi vardır. Yağ yanlış seçimi son noktadır. Çünkü LPG li araçlar yüksek ısı ile çalışır ve devamlı rölantide bekleyen aracın soğutma sistemi performansı yeterli olmayabilir. Araç hızlanınca bu ibareler kaybolur ve sürücü dikkatini kaybeder. Aslında sorun hep vardır ama hasar oluşması zaman ister .Yüksek sıcaklıklara dayanan yağlar aslında ucuz tabir ettiğimiz mineral veya yarı sentetik yağlardır. 10w40 olsun 15w40 olsun bir şekilde daha yüksek sıcaklıklara dayanarak sigorta işlevi görürler ama motoru da daha erken aşındırırlar. Bir denge söz konusudur. Bu konuları yağ forumunda ara sıra anlattığım için şu an es geçiyorum.

    Özet olarak tamiri yapan kişiler biran önce aracı başlarından göndererek tamirhaneyi boşaltmak isteyeceklerdir. Bu işletmesinin rantabl olması için gerekli olan bir mevzudur. Ancak sizin de olayın sebebini bulmazsanız ileride benzer veya farklı bir noktadan hararet nedeniyle oluşacak hasarları n bedeliyle karşılaşmanız olasıdır. Bu tür olaylar aslıda araçlarınız tanıyarak daha derinlemesine bilgi sahibi olmanız için bir fırsattır. Bu işler hemen arıza nedeni bulunacağı gibi beklenmeyen şeyler ile de karşımıza gelebilir. Benim başıma 25 yıl kadar önce yanlış yağ filtresi takılması nedeniyle motor contası yakma olayı gelmişti .(o zamanlar da mühendislik okuyordum ancak tecrübe ancak başa gelince daha dikkatli ve isabetli teşhiste olmamızı sağlıyor.) devri daim aksayınca yağ sirkülasyon yapamaz ise motordaki her şey düzgün çalışsa bile motor conta ve sonrasında motorun imhası kaçınılmaz bir şeydir. Yağ neden evri daim yapmasın demeyin , buna bir sürü şey neden olabilir bu soruların cevabını ustası versin. Çünkü motor üst kapak açılacak ve her şey açığa çıkacaktır. Bu şey görülürse bunun da bir sebebi mutlaka olacaktır. Sebebi sorguladığınız an gerçek bilgiye ve tecrübeye ulaşmış olursunuz.

    size kolay gelsin kafanızı bozmayın her şey bir tecrübedir aslında ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ağustos 2012; 12:03:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aslında suçluyu bulmak biraz çaba isteyecektir. Çünkü işin felsefesinde görünür sebep ve gizli sebepler vardır Siz görünür olanı tamir ettireceksiniz burası kesin ama benzer problem ile karşı karşıya kalmadan önce tüm olasılıkların bertaraf edilmesi gerekiyor.

    işe soğutma sisteminden başlamak gerekiyor. Soğutma sistemi hatası olmadan conta yanmaz Demek ki bir şey soğutma sisteminin performansını düşürüyor olmalı.

    Bunun alt dallarının tek tek kontrol edilmesi lazım. Yetersizlik nerede ,

    ben ilk olarak fanın gözden geçirilmesini düşünürüm. Çünkü bu parça çalışır görünmesine rağmen bazen devre dışı kalıyor olabilir ,çünkü elektriksel bir arıza varsa veya termostat açmıyorsa (mekanik ) benzer şikayetler olabilir ve birden bire hararet yükselerek görünür ve beklenen hasarı yapar. Aslında dikkatli bir kullanıcının gözünden bu sıcaklık yükselmesi kaçmaz. Hele ki bu forumdakiler her konuda çok dikkatliler. Yani belirtilerin anlaşıldığı anda size ne söylediği önemlidir. Ani sıcaklık yükselmesi mi oluyor yokuş çıkarken mi vb birçok soru var olayın sebebini bulmak için. Ancak bunları siz geçmişsiniz çünkü artık hasar oluşmuş burası kesin, sadece tamir yapılırken gerçek sebep de sorgulanarak tamir edilmelidir. Termostat mutlaka gözden geçirilmeli dışarıda sıcak suya atarak kaç derecede açtığı anlaşılmadan takılmamalıdır. Şüphe varsa yenilenmelidir. Tüm elektrik kabloları fanın bağlı olduğu ve müşiri gözden geçirilmeli ve sıcaklık ile devreye girmesi arasında bir gecikme varsa bu giderilmelidir.

    Bu ilk adımdır , burada problem yoksa ikincil inceleme gerekir. Burada radyatörün performansı gözden geçirilmeli iyi bir temizlik yapılmalıdır. Gözenekler tıkanmış ise performansı düşer ve fan sık olarak devreye girecektir bu bir belirtidir. Ondan sonra devridaim pompası hasarı olmuş olabilir bunun contaları ve kendisi gerekirse değiştirilmeli veya gözden geçirilerek kök sebep bu budur araştırılmalıdır.

    Bütün bu aşamalardan sonra üçüncül inceleme gerekebilir. Bu iş maalesef biraz daha uzman usta gerektirir. Dikkatli biri de fark edebilir. Motor bloğunda çatlak olabilir yağ seviyesi düşük kullanılmış olabilir bunu iş işten geçtikten sonra anlamak ustalık işidir. Arızaya sebep bu ise belirtileri olacaktır. Yüzey çatlakları penetrant testiyle anlaşılabilir iyi bir göz de görebilir çünkü renk değişimi vardır. Yağ yanlış seçimi son noktadır. Çünkü LPG li araçlar yüksek ısı ile çalışır ve devamlı rölantide bekleyen aracın soğutma sistemi performansı yeterli olmayabilir. Araç hızlanınca bu ibareler kaybolur ve sürücü dikkatini kaybeder. Aslında sorun hep vardır ama hasar oluşması zaman ister .Yüksek sıcaklıklara dayanan yağlar aslında ucuz tabir ettiğimiz mineral veya yarı sentetik yağlardır. 10w40 olsun 15w40 olsun bir şekilde daha yüksek sıcaklıklara dayanarak sigorta işlevi görürler ama motoru da daha erken aşındırırlar. Bir denge söz konusudur. Bu konuları yağ forumunda ara sıra anlattığım için şu an es geçiyorum.

    Özet olarak tamiri yapan kişiler biran önce aracı başlarından göndererek tamirhaneyi boşaltmak isteyeceklerdir. Bu işletmesinin rantabl olması için gerekli olan bir mevzudur. Ancak sizin de olayın sebebini bulmazsanız ileride benzer veya farklı bir noktadan hararet nedeniyle oluşacak hasarları n bedeliyle karşılaşmanız olasıdır. Bu tür olaylar aslıda araçlarınız tanıyarak daha derinlemesine bilgi sahibi olmanız için bir fırsattır. Bu işler hemen arıza nedeni bulunacağı gibi beklenmeyen şeyler ile de karşımıza gelebilir. Benim başıma 25 yıl kadar önce yanlış yağ filtresi takılması nedeniyle motor contası yakma olayı gelmişti .(o zamanlar da mühendislik okuyordum ancak tecrübe ancak başa gelince daha dikkatli ve isabetli teşhiste olmamızı sağlıyor.) devri daim aksayınca yağ sirkülasyon yapamaz ise motordaki her şey düzgün çalışsa bile motor conta ve sonrasında motorun imhası kaçınılmaz bir şeydir. Yağ neden evri daim yapmasın demeyin , buna bir sürü şey neden olabilir bu soruların cevabını ustası versin. Çünkü motor üst kapak açılacak ve her şey açığa çıkacaktır. Bu şey görülürse bunun da bir sebebi mutlaka olacaktır. Sebebi sorguladığınız an gerçek bilgiye ve tecrübeye ulaşmış olursunuz.

    size kolay gelsin kafanızı bozmayın her şey bir tecrübedir aslında ...


    @vezir usta, öncelikle bu yanıtınızın geniş ölçüde en önemli kısımlarını not aldım, teşekkür ederim, araç yarın servisten çıkacak öğrendiğime göre. Servisteki elemanlar abime bişeyler anlatmışlar ama onun anladığı kadarıyla egzantrik kayışı değişmiş, bir de bu conta olayında bir yerlerde paslanma olmuş, o kısımdaki sorun giderilmiş.
    Yarın öğleden sonra nasipse aracı alırken ben teferruatlı öğreneceğim sıkıntıyı ve yapılan onarım işlemlerini..
    Abim bu işlerden anlamadığı için bana anlattıklarını yazdım ama sizin kadar alaka kurmam zor tabii..
    Gelişmeleri aktaracağım burdan..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.