Şimdi Ara

Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
56.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aklıma takıldı lastik yönünün ters olup olmadığı nasıl anlaşılır? yani biz bakınca anlayabilirmiyiz? ters olmasının olumsuz etkileri nelerdir? birde bazen çapraz değişim yapıyorlar lastiklerde gerçekten yapılmalımı arada bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim şimdiden teşekkürler



  • Steel Belted Radial ifadesi lastiğin çelik kemerlerle desteklenmiş lastik olduğunu ifade eder.
    Outside yazmıyorsa lastik yönsüz lastiktir. İç dış fark etmez.
    Kırmızı nokta ise lastiğin balans noktasını ifade eder. Genelde lastiğin ağır olan kısmına konulur, jantta da benzer bir nokta vardır ve bu iki nokta üst üste denk getirilirse balans ağırlığı kullanmadan balansı tutturmak mümkün olabilir. Veya jant lastik değişimi esnasında balans noktası belli olsun, bir daha balansa uğraşılmasın diye hususi işaret de konulabilir.
    İçiniz rahat olsun, herhangi bir sorun yok. Zaten resimdeki lastik desenini tam tersine çevirseniz de aynı desen oluşuyor. Fark eden bir şey yok.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

    Lastiklerinizin doğru yönle takıldığından emin olmak, güvenli ve verimli sürüş için çok önemlidir. İşte lastik yönünün doğru olup olmadığını anlamana yardımcı olacak birkaç ipucu:

    • Yan Duvardaki İşaretleri Kontrol Edin: Çoğu lastikte, yönünü gösteren yan duvarda oklar veya "Rotation" (Döndürme) yazıları bulunur. Oklar lastiğin ileriye doğru dönme yönünü gösterir.
    • Lastik İç Dış Nasıl Anlaşılır: Bazı lastiklerin üzerinde "Inside" (İç) veya "Outside" (Dış) yazıları bulunur. Dış tarafı dışarıya, iç tarafı ise içeriye gelecek şekilde takılmalıdır.
    • Kışlık Lastik Yönü: Kışlık lastiklerin yan duvarında genellikle "Snow" (Kar) veya "Winter" (Kış) yazıları ve kar tanesi sembolleri bulunur. Bu işaretler lastiğin ileriye doğru dönme yönünü gösterir.
    • Sağ Sol Nasıl Ayırt Edilir: Bazı lastiklerde "Left" (Sol) veya "Right" (Sağ) yazıları bulunur. Sol lastikler aracın sol tarafına, sağ lastikler ise sağ tarafına takılmalıdır.
    • Rotation Etiketi: Bazı lastiklerde bir "Rotation" (Döndürme) etiketi bulunur. Bu etiket, lastiğin hangi yöne takılması gerektiğini ve ne sıklıkla döndürülmesi gerektiğini gösterir.

    Lastik yönünün doğru olmadığı durumlarda sürüş güvenliği ve lastik ömrü etkilenebilir. Lastiklerinizin doğru yönde takıldığından emin değilseniz, bir oto tamircisinden veya lastik uzmanından yardım almanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yeni alınmış lastiklerde dönüş yönü belirtilmiştir..eğer bir işaret yoksa sibop noktası yoluyla doğru ayarlama yapılabiliyor..

    çapraz değişim konusunda iki farklı görüşüm ve bir tane seçimim var...siz bence kullanım özelliklerinize göre bunlardan birini seçin..

    1-Özellikle önden çekişli otomobillerde çekişin gerçekleştiği ön akstaki lastiklerin arka akstakilerden daha kısa sürede yenmesi sonucu ön ve arka akstaki lastikler arasında oluşan yenme farklarını azaltmayı amaçlayan ön arka çapraz lastik değişimi başta mantıklı görülebilir.Fakat önden çekişli bir otomobilde ön akstaki lastikler arkadakilerden daha fazla eskimiş dahi olsa bu aks direksiyon vasıtasıyla en azından bizim kontrolümüz altındadır. Normal koşullar altında verdiğimiz yönlendirme yeterli olmadığı durumlarda dahi, kontra hareket vermek gibi, bu aksı kontrol altına alabileceğimiz teknikler mevcuttur, dolayısıyla ön aks üzerindeki lastiklerin bir parça daha aşınmış olması sürüş sırasında çıkabilecek sorunlar açısından üstesinden gelemeyeceğimiz bir durum değildir. Ancak arka aksta kontrolümüz yoktur ve bu akstaki lastiklerdeki tutunma problemi öndekilerden çok daha kötü sonuçlar doğurabilecektir..
    2-Önden çekişli araçlarda direksiyon hakimiyeti açısından direksiyonun kumanda ettiği ön aks daha önemlidir..O yüzden ön akslardaki lastiklerin daha yeni olması direksiyon hakimiyetini arttıracaktır..Çekiş tekerleklerinin yola daha fazla tutunması ve direksiyon hakimiyeti daha güvenli bir sürüş sağlayacaktır..Bu durumda risk arka aksın kaymasıdır..Bence bu durum da doğru kontra direksiyon hareketiyle tolere edilebilir..
    Sonuç olarak ben hep ikinci seçeneği uyguluyorum..




  • sevgili türbülans,
    yorumuna bir eklenti yapmak isterim.
    yol tutuş açısından bakmışsın olaya itirazım yok. ama olayın birde fren performansına etkisini de dikkate almak gerekmez mi malum ön lastikler fren yükünüde taşıyorlar fazlasıyla
    ama arka tarafın yol tutmaması olayını düşünmemiştim iyi oldu söylediğin teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kerten

    sevgili türbülans,
    yorumuna bir eklenti yapmak isterim.
    yol tutuş açısından bakmışsın olaya itirazım yok. ama olayın birde fren performansına etkisini de dikkate almak gerekmez mi malum ön lastikler fren yükünüde taşıyorlar fazlasıyla
    ama arka tarafın yol tutmaması olayını düşünmemiştim iyi oldu söylediğin teşekkürler.


    elbette ki fren performansı olarak düşündüğümüzde de ön lastiklerin sağlam olması bir avantaj..ama bana sorarsanız eğer güvenliği ön plana alırsak hiç çapraz değişim yapmadan 4 lastiğin birden değiştirilmesi en mantıklı çözüm..çapraz değişim olayını zaten bir çok lastik üreticisi ve ustası öneriyor..bence standart binek araçlarında yapılması gereken bir uygulama..ama performaslı araçlarda teorik olarak fazla kazanç sağlamaz diye düşünüyorum..fakat ben aracımda ailemi taşıdığımdan bence önemli olan performans değil güvenlik..o yüzden ben hep ikinci seçeneği uyguluyorum




  • bende 2. seçenekten taraftarım.en güzeli zaten yol tutuş limitlerine gelmeden evden işe işten eve gitmek .

    4 lastik değişimi zaten en temiz çözüm. Lastik rotasyonu konusu zaten lastikler 40000 km'ye gelipte ön lastikler performans kaybına uğrayınca bir 10000 km daha gidelim demek için bahane oluyor. 10000 km'de bitince arka lastiklere bakıp bakıp en sonunda gidip 4 lastik alınıyor.

    Halbuki rotasyonu 10000-15000 km'de bir yapsak sanki lastikleri daha uzun süre kullanılabilirmiş gibime geliyor en azından psikolojik olarak. Tembellik yapmamak lazım bu konuda.

    Şu ana kadar arabaya harcayıp hiç hayıflanmadığım tek masraftır yeni lastik almak

    Herkese(pisttekiler hariç) araçlarının limitlerinden uzak güvenli seyahatlar




  • arkadaşlar çapraz değişimi güzel anlatmışsınız teşekkür ederim.Lastik yönünü hala anlamadım :(( nasıl bir işaret vardır yada yoksa o işaret biz bakıp anlayabilirmiyiz? birde yineliyorum sorumu diyelimki lastiklerden birisi yada 2 tanesi ters takılmış ve farketmeden 3-5 ay böyle binmişiz lastikte ve aracın yol tutuşunda ne gibi bir farklılıklar olur mesela lastik daha da mı çabuk aşınır??
  • Lastiklerdeki kanallar sayesinde kışın asfalttaki su dışarı atılıyor böylece yol tutuşu sağlanıyor yağmurlu havada, ters takmışsan lastiğin kanallarının işlevi kalmaz, kanalların yerleri her lastikte farklıdır. Bizim arabadaki lastiklerde ön sol ön sağ arka sol arka sağ diye yazıyordu lastikler yeniyken.
  • yanaktaki ok dönüş yönünde olmalı veya yanakta direction yazar.
  • lastik yanağında bulunan ok işareti arabanın gidiş istikameti yönünde olmalı ama bazı lastikler yönlü lastik değil ve üzerinde ok işaretide yok sanırım.Bence fazla km yapılmamışsa sorun olmaz en iyisi lastikleri doğru taktırıp kontrol etmek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    arkadaşlar çapraz değişimi güzel anlatmışsınız teşekkür ederim.Lastik yönünü hala anlamadım :(( nasıl bir işaret vardır yada yoksa o işaret biz bakıp anlayabilirmiyiz? birde yineliyorum sorumu diyelimki lastiklerden birisi yada 2 tanesi ters takılmış ve farketmeden 3-5 ay böyle binmişiz lastikte ve aracın yol tutuşunda ne gibi bir farklılıklar olur mesela lastik daha da mı çabuk aşınır??
  • üzerinde belli bir işaret olmayan(ok veya dönüş yönü belli olmayan) lastiklerde referans noktası olarak sibop noktası alınır..tubeless lastiklerde bu bölge silinmeyen bir kırmızı nokta ile veya bir ok işaretiyle mutlaka belirtilmiştir..jantın sibop noktası bu işaretli bölgeye getirilerek montaj yapılırsa hem lastik ters takılmamış olur hemde dönüş yönü doğru olur..

    lastiğin ters takılmış olması lastikte dengesiz aşınmaya yol açmaz..fakat su tahliye kanalları ters istikamette olduğundan özellikle ıslak ve karlı zeminlerde beklenmedik yol tutuş problemi yaratır..kuru zeminlerde ise viraja limitleri de düşük olur..yani beklenenden daha kolay viraj hakimiyeti bozulur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 21 Ocak 2008; 21:30:59 >
  • lastiklerde dışa gelecek kısım OUTSIDE olarak belirtiliyor. 6 yıllık horta gerek yoktu
  • yazmıyo benimkinde mk..petlas elegant hepsi aynı yöne bakıyo sol taraf dışarı verirken sağ içeri veriyor suyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler benim fabrikasyon Bridgestone Ecopia lastikleri yetkili servis çapraz (ön arka) değiştirmiş. Dış yanaklara baktığımda hiçbir şekilde bir ok veya rotation yazısı yok ama "Steel belted radial" yazısı var. Bu ne demek?

    Bir de lastiklerde OUTSIDE yazmıyor. Ama kırmızı daire simgesi var lastiklerin ikisinde. Diğer ikisinde yok veya silinmiş. Zamanla sürmeye veya deformasyona bağlı kırmızı daire sembölü silinir mi acaba? 4.5 yaşında lastikler 35.000 km de.

    Sizce bir hata veya sıkıntı var mı?

    Resimleri ekliyorum. Selamlar.

     Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

     Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

     Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

     Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?

     Lastik Yönünün Doğru Olduğunu Nasıl Anlarız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 7 Temmuz 2018; 17:37:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Steel Belted Radial ifadesi lastiğin çelik kemerlerle desteklenmiş lastik olduğunu ifade eder.
    Outside yazmıyorsa lastik yönsüz lastiktir. İç dış fark etmez.
    Kırmızı nokta ise lastiğin balans noktasını ifade eder. Genelde lastiğin ağır olan kısmına konulur, jantta da benzer bir nokta vardır ve bu iki nokta üst üste denk getirilirse balans ağırlığı kullanmadan balansı tutturmak mümkün olabilir. Veya jant lastik değişimi esnasında balans noktası belli olsun, bir daha balansa uğraşılmasın diye hususi işaret de konulabilir.
    İçiniz rahat olsun, herhangi bir sorun yok. Zaten resimdeki lastik desenini tam tersine çevirseniz de aynı desen oluşuyor. Fark eden bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Steel Belted Radial ifadesi lastiğin çelik kemerlerle desteklenmiş lastik olduğunu ifade eder.
    Outside yazmıyorsa lastik yönsüz lastiktir. İç dış fark etmez.
    Kırmızı nokta ise lastiğin balans noktasını ifade eder. Genelde lastiğin ağır olan kısmına konulur, jantta da benzer bir nokta vardır ve bu iki nokta üst üste denk getirilirse balans ağırlığı kullanmadan balansı tutturmak mümkün olabilir. Veya jant lastik değişimi esnasında balans noktası belli olsun, bir daha balansa uğraşılmasın diye hususi işaret de konulabilir.
    İçiniz rahat olsun, herhangi bir sorun yok. Zaten resimdeki lastik desenini tam tersine çevirseniz de aynı desen oluşuyor. Fark eden bir şey yok.
    Detaylı açıklamalarınız için çok teşekkür ederim hocam. Selamlar. Sağolun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Banada lazim oldu bilgiler
    Ancak bu ters yön olan öndeki lastikten dolayi sağa cekme yapiyor, ne yapabiliriz yeni lastik almadan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.