Şimdi Ara

Soğutma suyu kabından YAĞ çıktı???(sorun çözüldü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
7
Favori
39.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    @vezir usta, öncelikle bu yanıtınızın geniş ölçüde en önemli kısımlarını not aldım, teşekkür ederim, araç yarın servisten çıkacak öğrendiğime göre. Servisteki elemanlar abime bişeyler anlatmışlar ama onun anladığı kadarıyla egzantrik kayışı değişmiş, bir de bu conta olayında bir yerlerde paslanma olmuş, o kısımdaki sorun giderilmiş.
    Yarın öğleden sonra nasipse aracı alırken ben teferruatlı öğreneceğim sıkıntıyı ve yapılan onarım işlemlerini..
    Abim bu işlerden anlamadığı için bana anlattıklarını yazdım ama sizin kadar alaka kurmam zor tabii..
    Gelişmeleri aktaracağım burdan..


    kolay gelsin ,önemli olanın değişen parçalar değil, değişen parçaların neden arızalandığını öğrenmek olduğunu unutmayın. USta size arızlanan parçaları gösterecek ve işte bundan dolayı arıza olmuş diyecektir .Teknik açıdan bunun bir önemi yoktur. Çünkü arıza periodik olarak değişecek parçalardan kaynaklanmıyorsa (bu parçaların da kendi içinde erken arızlanmasının nedeni olabilir), aracın demirbaş parçalarının neden arılandığının bilimsel olarak tespiti önemlidir. Bunu size her zman usta veremeyebilir, sonucta mühendislik ve mühendisler bunun için var zaten, ama detayı sorgulayan ve ilişkilendirmeyi sistematik olarak yapabilen kişiler nedeni her zaman bulacaktır. Yeterki sorunun üzerine bu şekilde gidin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    kolay gelsin ,önemli olanın değişen parçalar değil, değişen parçaların neden arızalandığını öğrenmek olduğunu unutmayın. USta size arızlanan parçaları gösterecek ve işte bundan dolayı arıza olmuş diyecektir .Teknik açıdan bunun bir önemi yoktur. Çünkü arıza periodik olarak değişecek parçalardan kaynaklanmıyorsa (bu parçaların da kendi içinde erken arızlanmasının nedeni olabilir), aracın demirbaş parçalarının neden arılandığının bilimsel olarak tespiti önemlidir. Bunu size her zman usta veremeyebilir, sonucta mühendislik ve mühendisler bunun için var zaten, ama detayı sorgulayan ve ilişkilendirmeyi sistematik olarak yapabilen kişiler nedeni her zaman bulacaktır. Yeterki sorunun üzerine bu şekilde gidin

    Bugün sonuçları öğrendik. Soğutma suyu kabına zamanında antifiriz konmadığı için (tahminime göre belki de abim hiç koymamıştır) arıza baş göstermiş.
    Egzantrik kayışı da çatlamış, o da değişti bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim, aracın yağı değiştirilmemiş, gerek kalmamış.
    Şu an gerekli radyatör koruyucu antifiriz felan eklenmiş.
    Ordaki usta bana sorunlu silindir yuvasını çıkarıp gösterdi, yenisi takıldığı için eskisi dışardaydı, gösterdiği parçanın yuvarlakları üstündeki kısımlar tamamen paslanmıştı.
    Paslanan yerlerin tümü çürümeye yüz tutmuştu, biri kenardan iyice çürüdüğü için o kısımdan içeri yağ sızmış ve o da soğutma suyu kabına kadar gitmiş.
    Yalnız gösterdiği parça incecik bir demir parçaydı, üzerinde yuvarlaklar silindir yuvaları vardı haliyle..
    Toplamda 650TL masraf çıktı.
    Usta abime 2 yılda bir veya 60.000km.de bir antifiriz eklenmesi gerektiğini söyledi.
    Abim yılda 10bin km. bile yapmayan biridir, o nedenle 2 yıl olayına uyulması gerektiğini söyledi. Benim anlamadığım antifiriz 2 yıl mı dayanıyor?
    Son durum bu.
    Bana anlatılanlar bunlar. Siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    kolay gelsin ,önemli olanın değişen parçalar değil, değişen parçaların neden arızalandığını öğrenmek olduğunu unutmayın. USta size arızlanan parçaları gösterecek ve işte bundan dolayı arıza olmuş diyecektir .Teknik açıdan bunun bir önemi yoktur. Çünkü arıza periodik olarak değişecek parçalardan kaynaklanmıyorsa (bu parçaların da kendi içinde erken arızlanmasının nedeni olabilir), aracın demirbaş parçalarının neden arılandığının bilimsel olarak tespiti önemlidir. Bunu size her zman usta veremeyebilir, sonucta mühendislik ve mühendisler bunun için var zaten, ama detayı sorgulayan ve ilişkilendirmeyi sistematik olarak yapabilen kişiler nedeni her zaman bulacaktır. Yeterki sorunun üzerine bu şekilde gidin

    Bugün sonuçları öğrendik. Soğutma suyu kabına zamanında antifiriz konmadığı için (tahminime göre belki de abim hiç koymamıştır) arıza baş göstermiş.
    Egzantrik kayışı da çatlamış, o da değişti bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim, aracın yağı değiştirilmemiş, gerek kalmamış.
    Şu an gerekli radyatör koruyucu antifiriz felan eklenmiş.
    Ordaki usta bana sorunlu silindir yuvasını çıkarıp gösterdi, yenisi takıldığı için eskisi dışardaydı, gösterdiği parçanın yuvarlakları üstündeki kısımlar tamamen paslanmıştı.
    Paslanan yerlerin tümü çürümeye yüz tutmuştu, biri kenardan iyice çürüdüğü için o kısımdan içeri yağ sızmış ve o da soğutma suyu kabına kadar gitmiş.
    Yalnız gösterdiği parça incecik bir demir parçaydı, üzerinde yuvarlaklar silindir yuvaları vardı haliyle..
    Toplamda 650TL masraf çıktı.
    Usta abime 2 yılda bir veya 60.000km.de bir antifiriz eklenmesi gerektiğini söyledi.
    Abim yılda 10bin km. bile yapmayan biridir, o nedenle 2 yıl olayına uyulması gerektiğini söyledi. Benim anlamadığım antifiriz 2 yıl mı dayanıyor?
    Son durum bu.
    Bana anlatılanlar bunlar. Siz ne dersiniz?

    organik antifrizler 5 yıl en az normal yesiller 1-2 yıl dayanmaktadır .Antifizin yanlış konulması da contaları ve mekanik aşındırmayı etkileyebileceği için dikkat edilmelidir.Katalog en doğrusunu söyler usta açıklamaları birçok sefer hatalı olabiliyor. Renk ile ayırım yapılabilir ama işin doğrusu katalogtaki antifizi sınıflandırmasına bakmaktır. Antifiriz eksilmez , burada eksik bilgilendirme var , neden bana göre halen bulunmamış bilginize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    organik antifrizler 5 yıl en az normal yesiller 1-2 yıl dayanmaktadır .Antifizin yanlış konulması da contaları ve mekanik aşındırmayı etkileyebileceği için dikkat edilmelidir.Katalog en doğrusunu söyler usta açıklamaları birçok sefer hatalı olabiliyor. Renk ile ayırım yapılabilir ama işin doğrusu katalogtaki antifizi sınıflandırmasına bakmaktır. Antifiriz eksilmez , burada eksik bilgilendirme var , neden bana göre halen bulunmamış bilginize

    Şöyle söyliyim, abimin aracı 2005 model, büyük ihtimalle fabrika çıkışı üzerindeki antifiriz haricinde hiç yenileme yapılmadı antifirizde. Yani en iyisi 5 yıl olsa, 2010 yılında etkisi tamamen biter, son 2 yılda araç antifirizsiz gezdi diyelim, standart olandan koyulmuşsa son 5 yıldır antifirizsiz gezdi araç diyelim. Her bakımda servise gitmedi araç, ilk yıllarda garantiden ötürü mecburen, ama diğer yıllarda sanayide bakımı yapıldı. Antifiriz olayı böyle..
    Diğer türlü ustanın bana gösterdiği parça tamamen pas içindeydi, çürüyordu resmen. Tüm arızayı antifirizsizlikten kaynaklı o parçanın paslanmasına ve çürümesine ve bir de egzantirik kayışının çatlamasına bulmuş. Benim size aktarabileceğim en çok bu. Antifirizine dikkat edin, bu arızayla tekrar karşılaşmazsınız dedi usta en son.

    İlave olarak, benim aracım 2001 milenyum kasa accent 1,5. Abimdeki 2005 peugeot 1,4. Aynı gün sıralı tartarini taktırdık aracımıza, aynı usta. Abimin aracı o günden bu yana (4 yıl oldu) bir sürü anormallik yaşadı, beklenmeyen sorunlar çıktı, hep bakım/onarımla uğraşılmak zorunda kalındı, bende ise nerdeyse hiç sorun çıkmadı. Yani araca göre de uyma sorunu yaşandı. Diyeceğim şu ki, lpg den sonra bu tarz sorunlarla çok uğraştık peugeot ta. Hani sebebi değildir ama tetikler gibi de geliyor bana lpg..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 29 Ağustos 2012; 13:30:33 >




  • Sen yinede vezir üstadın dediğine kulak ver kendisi uzmandır,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    organik antifrizler 5 yıl en az normal yesiller 1-2 yıl dayanmaktadır .Antifizin yanlış konulması da contaları ve mekanik aşındırmayı etkileyebileceği için dikkat edilmelidir.Katalog en doğrusunu söyler usta açıklamaları birçok sefer hatalı olabiliyor. Renk ile ayırım yapılabilir ama işin doğrusu katalogtaki antifizi sınıflandırmasına bakmaktır. Antifiriz eksilmez , burada eksik bilgilendirme var , neden bana göre halen bulunmamış bilginize

    Şöyle söyliyim, abimin aracı 2005 model, büyük ihtimalle fabrika çıkışı üzerindeki antifiriz haricinde hiç yenileme yapılmadı antifirizde. Yani en iyisi 5 yıl olsa, 2010 yılında etkisi tamamen biter, son 2 yılda araç antifirizsiz gezdi diyelim, standart olandan koyulmuşsa son 5 yıldır antifirizsiz gezdi araç diyelim. Her bakımda servise gitmedi araç, ilk yıllarda garantiden ötürü mecburen, ama diğer yıllarda sanayide bakımı yapıldı. Antifiriz olayı böyle..
    Diğer türlü ustanın bana gösterdiği parça tamamen pas içindeydi, çürüyordu resmen. Tüm arızayı antifirizsizlikten kaynaklı o parçanın paslanmasına ve çürümesine ve bir de egzantirik kayışının çatlamasına bulmuş. Benim size aktarabileceğim en çok bu. Antifirizine dikkat edin, bu arızayla tekrar karşılaşmazsınız dedi usta en son.

    İlave olarak, benim aracım 2001 milenyum kasa accent 1,5. Abimdeki 2005 peugeot 1,4. Aynı gün sıralı tartarini taktırdık aracımıza, aynı usta. Abimin aracı o günden bu yana (4 yıl oldu) bir sürü anormallik yaşadı, beklenmeyen sorunlar çıktı, hep bakım/onarımla uğraşılmak zorunda kalındı, bende ise nerdeyse hiç sorun çıkmadı. Yani araca göre de uyma sorunu yaşandı. Diyeceğim şu ki, lpg den sonra bu tarz sorunlarla çok uğraştık peugeot ta. Hani sebebi değildir ama tetikler gibi de geliyor bana lpg..

    Bir yanlış anlama söz konusu . Antifiiz ömrü bitince yok olacak şeklinde düşünmeyiniz .yağ değiştirilmeyince nasıl sistemde dolaşmaya devam ederse , antifriz de benzer şekilde sistemde kalaması lazım. Bu tür sıvılar eksilmesi soğutma sistemi arızası ile ancak olabilir.

    Bu nedenle sıvının bitmesi veya azalması bir sonuçtur , neden değil.

    Tam ustalardan tahmin ettiğim açıklamayı yapmışlar.
    Arızalı parçaları göster, bak bundan dolayı de , neden olarak da sonucu göster, işte bizim tipik Türk yorum ve anlayışının sonucu . fazasını beklemiyorum ancak bari insanları yanlış yönlendirmeseler.

    Devri daim yapan bir sıvı eksilmez belki küçük miktarlar olabilir bunun da nedeni sorgulanmalı orası ayrı mevzu. Ama bir soğutma sıvısı bitmiş ise bundan tüylerinizin diken diken olması lazım. Ha yağınız bitmiş ha soğutma suyunuz. İkisi de birbirini tetikleyen durumlardır.

    Motor ısınır , yağ ısınır , su ısınır , radyator ısınır , fan soğutur, antifiz soğur , yağ soğur , araç motoru stabil sıcaklıkta dengede kalır. Bu bir çevirimdir.

    Çevrilen sıvılar biterse , bahsetmeye çalıştığım gibi silsilleli arıza yapar. Nerede yakalarsanız o kadar hasar çıkar , hiç farkedilmezse motor kitlenene kadar devam eder ve motor komple rektifiyeye kadar gidebilir.

    Bunca yıldır yazılarımı okuyanlar şuna özellikle itina etitiğimi anlayacakdır. NEDENİ SORGULAMAK ve NEDENİ ANLAYABİLMEK.

    NEDENİ anlayabilmek için bilgi gerekir , teknik kısmı tamamlamaya çalışıyorum , ancak bilgi olayı da çok dallı bir konu . Bir yerden girerek çok ayrı noktaya çıkılabilir ama nedeni anlayabilmek için sorgulamanın da bitmemesi gerekir.

    Hep mantıklı sorular sormaya çalışınız.

    ilk sorunuz güzeldi, antifizin ömrü nedir. Cevabı kabaca verdim. Ama bundan hareket ederek sıvının ömür sonunda yok olacağını çıkarmak yanlış bir olaydır.
    Eksiklik var bir yerde , bilgide veya belki benim anlatım tarzımda. Herkesin bir yoğurt yiyişi vardır. Çok kelime ,yazı hatası ve cümle düşüklüğü yaptığım için uzun yazılardan kaçınıyorum .
    Bazıları kelimelere çok takıyorlar kendilerince haklıdırlar . SIVI yok olmuyor ise bir şekilde eksiliyor ise sorulması gereken şey bu olay nereden eksilmiştir, neden kaynaklanmaktadır.

    Bazen cevap ve soru, tavuk ve yumurta olayına benzer.
    Takipte sıkıntı doğar ve yorumlar farklı gibi algılanabilir. Bu nedeni yok etmez.

    Olası nedenleri yazayım,
    Radyatörde çatlak olabilir, devri daim pompası arızalı olabilir, hortumlardan birisinde delik veya yarık olabilir, radyatör fanı ara sıra arıza yapıyor olabilir, yanlış yağ seçimi ile bütün bu şeyler tetiklenebilir.
    LPG montajında hata olabilir ve bu sistemin güvenilirliğini bozmuş olabilir. Suçu kimse kabul etmez ama sorularınızda kalp kırmadan ısrarcı olursanız ustanın bilgisini dikkate çevirebilirsiniz. Unutmayınız ki sanayideki usta ve kalfalar her gün onlarca araçla uğraşmakta ve benzer kişilerin bazen anlamsız bazen anlamlı sorularını ÇOĞUNLUKLA baştan savuşturarak işletmesinin kısa sürede para kazanmasını sağlamayı hedeflemektedirler.

    Yani onların misyonunda sizin aracınızın arızasının, kök nedenini bulmak yoktur. Bunu siz farklı yöntemler kullanarak araştıracaksınız. Araştırma denilince bu bazen bir dakika olur bazen bir ay bazen de şans yardımı ile sorun bulunabilir. Önemli olan sorunun bulunması için bitmek tükenmek olmadan ısrarcı olmak, delillerin üstünün kapanmamasını sağlayabilmektir. Aynen abartırsanız kriminal şubedeki analiz gibi ipuçlarını yakalayabilirseniz veya başlarının dikkatini bu noktaya çekebilirseniz sonuç alabilirsiniz. İpucu her zaman var ır ama görmek için bahsettiğim zihin durumuna geçmek şarttır. Bunun altını çizmek isterim. ZİHİN durumu anlama ve algılama ve değerlendirmede son derece önemli majör faktörlerden biridir. Zihin başka işle meşgul ise çoğunlukla değerlendirmede hata olacaktır. Baştan bu duruma işaret etmiştim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Eylül 2012; 10:36:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bir yanlış anlama söz konusu . Antifiiz ömrü bitince yok olacak şeklinde düşünmeyiniz .yağ değiştirilmeyince nasıl sistemde dolaşmaya devam ederse , antifriz de benzer şekilde sistemde kalaması lazım. Bu tür sıvılar eksilmesi soğutma sistemi arızası ile ancak olabilir.

    Bu nedenle sıvının bitmesi veya azalması bir sonuçtur , neden değil.

    Tam ustalardan tahmin ettiğim açıklamayı yapmışlar.
    Arızalı parçaları göster, bak bundan dolayı de , neden olarak da sonucu göster, işte bizim tipik Türk yorum ve anlayışının sonucu . fazasını beklemiyorum ancak bari insanları yanlış yönlendirmeseler.

    Devri daim yapan bir sıvı eksilmez belki küçük miktarlar olabilir bunun da nedeni sorgulanmalı orası ayrı mevzu. Ama bir soğutma sıvısı bitmiş ise bundan tüylerinizin diken diken olması lazım. Ha yağınız bitmiş ha soğutma suyunuz. İkisi de birbirini tetikleyen durumlardır.

    Motor ısınır , yağ ısınır , su ısınır , radyator ısınır , fan soğutur, antifiz soğur , yağ soğur , araç motoru stabil sıcaklıkta dengede kalır. Bu bir çevirimdir.

    Çevrilen sıvılar biterse , bahsetmeye çalıştığım gibi silsilleli arıza yapar. Nerede yakalarsanız o kadar hasar çıkar , hiç farkedilmezse motor kitlenene kadar devam eder ve motor komple rektifiyeye kadar gidebilir.

    Bunca yıldır yazılarımı okuyanlar şuna özellikle itina etitiğimi anlayacakdır. NEDENİ SORGULAMAK ve NEDENİ ANLAYABİLMEK.

    NEDENİ anlayabilmek için bilgi gerekir , teknik kısmı tamamlamaya çalışıyorum , ancak bilgi olayı da çok dallı bir konu . Bir yerden girerek çok ayrı noktaya çıkılabilir ama nedeni anlayabilmek için sorgulamanın da bitmemesi gerekir.

    Hep mantıklı sorular sormaya çalışınız.

    ilk sorunuz güzeldi, antifizin ömrü nedir. Cevabı kabaca verdim. Ama bundan hareket ederek sıvının ömür sonunda yok olacağını çıkarmak yanlış bir olaydır.
    Eksiklik var bir yerde , bilgide veya belki benim anlatım tarzımda. Herkesin bir yoğurt yiyişi vardır. Çok kelime ,yazı hatası ve cümle düşüklüğü yaptığım için uzun yazılardan kaçınıyorum .
    Bazıları kelimelere çok takıyorlar kendilerince haklıdırlar . SIVI yok olmuyor ise bir şekilde eksiliyor ise sorulması gereken şey bu olay nereden eksilmiştir, neden kaynaklanmaktadır.

    Bazen cevap ve soru, tavuk ve yumurta olayına benzer.
    Takipte sıkıntı doğar ve yorumlar farklı gibi algılanabilir. Bu nedeni yok etmez.

    Olası nedenleri yazayım,
    Radyatörde çatlak olabilir, devri daim pompası arızalı olabilir, hortumlardan birisinde delik veya yarık olabilir, radyatör fanı ara sıra arıza yapıyor olabilir, yanlış yağ seçimi ile bütün bu şeyler tetiklenebilir.
    LPG montajında hata olabilir ve bu sistemin güvenilirliğini bozmuş olabilir. Suçu kimse kabul etmez ama sorularınızda kalp kırmadan ısrarcı olursanız ustanın bilgisini dikkate çevirebilirsiniz. Unutmayınız ki sanayideki usta ve kalfalar her gün onlarca araçla uğraşmakta ve benzer kişilerin bazen anlamsız bazen anlamlı sorularını ÇOĞUNLUKLA baştan savuşturarak işletmesinin kısa sürede para kazanmasını sağlamayı hedeflemektedirler.

    Yani onların misyonunda sizin aracınızın arızasının, kök nedenini bulmak yoktur. Bunu siz farklı yöntemler kullanarak araştıracaksınız. Araştırma denilince bu bazen bir dakika olur bazen bir ay bazen de şans yardımı ile sorun bulunabilir. Önemli olan sorunun bulunması için bitmek tükenmek olmadan ısrarcı olmak, delillerin üstünün kapanmamasını sağlayabilmektir. Aynen abartırsanız kriminal şubedeki analiz gibi ipuçlarını yakalayabilirseniz veya başlarının dikkatini bu noktaya çekebilirseniz sonuç alabilirsiniz. İpucu her zaman var ır ama görmek için bahsettiğim zihin durumuna geçmek şarttır. Bunun altını çizmek isterim. ZİHİN durumu anlama ve algılama ve değerlendirmede son derece önemli majör faktörlerden biridir. Zihin başka işle meşgul ise çoğunlukla değerlendirmede hata olacaktır. Baştan bu duruma işaret etmiştim


    Bikaç gündür bu mesajınızın ardından serviste olayı aydınlatmaya çalışıyorum.

    Aracı tekrar servise götürdük, başka bir yerinde çıkan basit bir nedeni bahane ederik gerekli soruları sordum, aldığım yanıtlar neticesinde:
    Radyatörde çatlak yok, kontrol ettirdim. Devir daim pompasında sorun yok, hortumlarda delik yırtık yok, radyatör fanı kademeli olarak devreye giriyor, standart değeri olan 95 derece civarında fan açıyor, 100 derece ve üzerinde çift kademe çalışıyor ve gerekli soğutmanın ardından hararet tehlike arzetmeyen aralığa düşüyor, zaten tehlikeli seviyelere çıkarmak için yüklü araçla epey bir süre 1. viteste yokuş çıkıldı, yani hararet normal değerlerde, yağına baktırdım, anormallik olsaydı yağı değişirdik dediler. Mevcut yağında eksilme olmadığından yağda sorun yok dediler.

    Araca peryodik aralıklarla kontrol edilerek soğutma suyu konmadığı için baş gösteren bir arıza ve devamı şeklindeki açıklamanın hemen ardından üstteki bilgileri öğrenmiştim ancak asıl kilit soru olan soğutma suyundaki antifiriz neden zaman içinde tamamen yok olur sorusuna gelen cevap yine aynı şekildeydi; antifirizin kısa ve uzun ömürlü olanı vardır, kısa ömürlü olan konduğunda belirli aralıklarla kontrol edilmeli ve azalma olursa ekleme yapılmalı veya yenilenmelidir. Uzun ömürlü olanın bakımı 60.000km.dir, 2 yıl sonra olan ise kısa ömürlü olanıdır.

    Conta yakma olayına da başka bir cevap alamadım.

    Bu adamlardan başka da bir yanıt alabileceğimi sanmıyorum. Sabırla ve sabırları zorlamadan sordum cevapladılar, gerekli ekipmanları da kontrol ettirdim, bilmem daha başka ne yapabilirim? Abime kalsa hararet 90ın üzerine çıktığı anda tehlikeli ama bu araçlarda standart bu aralıkmış..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 1 Eylül 2012; 23:09:03 >




  • Bahsettiğiniz şeylerde problem yoksa LPG sistemine odaklanmanızı öneririmr. LPG radyatör sistemiyle baglantılıdır. İlk çalıştırmada bu suyu kullanarak ısıtma ile LPg buharlaştırılır. Zaten orjinalliği bozulan birçok aracın bu bağlantı sistemlerinde zaman içinde yıpranma nedeniyle sorun çıkabilmektedir. Siz boş zamanınızda LPG ustanıza giderek durumu anlatıp sistemin bağlantılarını kontrol ettiriniz. Bahsettiğim gibi aşama aşama basitten zora doğru araştırmaya devam etmek veya gözlemde bulunmak lazımdır.Antifiz buharlaşarak kayıp oluyorsa mutlaka kaçak yaptığı noktada iz bırakmıştır .Bunları izleyerek de sonuç alabilirsiniz.Soracağınız şey basittir'' Antifriz nereye gitti ''diye soracak ve saçma cevapları filtreleyip içlerindeki DOĞRU NEDENİ aramalısınız. hemen cevap bulamayabilirsiniz bazı şeyler zaman alabilir .Sabırlı olunuz.

    Not: Antifiiz eksilmiş ise yani patlak bir hortum yok ise , bağlantı noktalarında veya sistemin bir yerlerinde iz bırakmış olmalıdır. Çünkü buhar olan şey su değildir ki ,onun bile aslında izi kalmaktadır (kireç şeklinde)




  • Vezir hocamız gerekli açıklamaları yapmış. Anladığım kadarı ile arızanın temel nedeni aracın su eksiltmesiyle birlikte, antifrizin soğutma sisteminde kalmaması, eksik suyu gören kullanıcının normal su ekleyerek motor parçalarını paslandırıp arıza çıkartması (contayı bozması, piston üzerine su alması, suya yağ karışması).

    Soğutma sisteminde su eksiliyorsa İllahaki biryerlerden kaçıyordur. Ben, gözle görülür su kaçağı olmadığı zaman ilk olara lpg regülatöründen şüphelenirim. Regülatör soğutma sistemine gaz bile kaçırabiliyor.

    ustanız sadece arızayı onarmış, arızanın kaynağını bulmamış haliyle kısa vadede olmasa bile uzun vadede tekrar bu arıza başına gelebilir.

    Yapmanız gereken aracın motorunu sık sık gözle kontrol etmeniz, park ettikten (özellikle sıcak motoru stop ettikten sonra) 15 - 20 dk sonra aracın altına eğilip su kaçağı var mı ve motor bölümünü gözden geçirip kaçak var mı kontrol etmek.

    Ek olarak;
    Vezir hocamız daha iyi biliyor materyallerin araç üzerindeki etkilerini ancak aklıma şu da geldi. Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Vezir hocamız gerekli açıklamaları yapmış. Anladığım kadarı ile arızanın temel nedeni aracın su eksiltmesiyle birlikte, antifrizin soğutma sisteminde kalmaması, eksik suyu gören kullanıcının normal su ekleyerek motor parçalarını paslandırıp arıza çıkartması (contayı bozması, piston üzerine su alması, suya yağ karışması).

    Soğutma sisteminde su eksiliyorsa İllahaki biryerlerden kaçıyordur. Ben, gözle görülür su kaçağı olmadığı zaman ilk olara lpg regülatöründen şüphelenirim. Regülatör soğutma sistemine gaz bile kaçırabiliyor.

    ustanız sadece arızayı onarmış, arızanın kaynağını bulmamış haliyle kısa vadede olmasa bile uzun vadede tekrar bu arıza başına gelebilir.

    Yapmanız gereken aracın motorunu sık sık gözle kontrol etmeniz, park ettikten (özellikle sıcak motoru stop ettikten sonra) 15 - 20 dk sonra aracın altına eğilip su kaçağı var mı ve motor bölümünü gözden geçirip kaçak var mı kontrol etmek.

    Ek olarak;
    Vezir hocamız daha iyi biliyor materyallerin araç üzerindeki etkilerini ancak aklıma şu da geldi. Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir.

    Yanıt için teşekkür ediyorum.
    Parktan 15-20dk. sonraki kontrol olayını abime söyleyeceğim. Anlattıklarınız mantıklı çünkü.
    En son söylediğiniz kısım "Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir." ustanın bana tam olarak söylediği de buydu. Yani 2005 model araca sanırım sadece bir kez antifiriz konmuş veya değişmiş. O nedenle zamanla etkisini yitirince conta kapaklarının üzeri tamamen çürümeye ve sonrasında da paslanmaya başlamış. Paslanıp kopan bir kenardan da yağ sızmış v.s. gerisini biliyorsunuz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bahsettiğiniz şeylerde problem yoksa LPG sistemine odaklanmanızı öneririmr. LPG radyatör sistemiyle baglantılıdır. İlk çalıştırmada bu suyu kullanarak ısıtma ile LPg buharlaştırılır. Zaten orjinalliği bozulan birçok aracın bu bağlantı sistemlerinde zaman içinde yıpranma nedeniyle sorun çıkabilmektedir. Siz boş zamanınızda LPG ustanıza giderek durumu anlatıp sistemin bağlantılarını kontrol ettiriniz. Bahsettiğim gibi aşama aşama basitten zora doğru araştırmaya devam etmek veya gözlemde bulunmak lazımdır.Antifiz buharlaşarak kayıp oluyorsa mutlaka kaçak yaptığı noktada iz bırakmıştır .Bunları izleyerek de sonuç alabilirsiniz.Soracağınız şey basittir'' Antifriz nereye gitti ''diye soracak ve saçma cevapları filtreleyip içlerindeki DOĞRU NEDENİ aramalısınız. hemen cevap bulamayabilirsiniz bazı şeyler zaman alabilir .Sabırlı olunuz.

    Not: Antifiiz eksilmiş ise yani patlak bir hortum yok ise , bağlantı noktalarında veya sistemin bir yerlerinde iz bırakmış olmalıdır. Çünkü buhar olan şey su değildir ki ,onun bile aslında izi kalmaktadır (kireç şeklinde)

    Antifriz nereye gitti? sorusuna alabildiğim tek yanıt zamanla etkisinin devir daim yaparken azalması ve bu aşamada geçen sürenin çok uzun olması neticesinde (en az 5 yıl) periyodik bakımlarda kontrol edilmediği ve yenilenmediği için yok olması v.s... söyledikleriniz ölçüsünde kontrollü olarak öğrenebildiklerimi servisten öğrendim. Bundan sonrasında da lpg ustasından yine aynı şekilde inşallah bişeyler öğrenmeye çalışacağım. Antifriz birden kaybolmadı ya, zamanla bitmişse dediğiniz gibi mutlaka aynı yerde sürekli iz bırakmış olmalı. Çıplak gözle baktığımızda üst kısımdan belirgin bişey göremedik ama başka bir motorcu ustam var sanayide, abimden aracı alıp ona da göstereceğim aracı ilerde, lifte alıp kontrol ettireceğim.
    Önemli bir gelişme olduğunda sizi haberdar ederim @vezir usta. Yardımlarınız için teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Vezir hocamız gerekli açıklamaları yapmış. Anladığım kadarı ile arızanın temel nedeni aracın su eksiltmesiyle birlikte, antifrizin soğutma sisteminde kalmaması, eksik suyu gören kullanıcının normal su ekleyerek motor parçalarını paslandırıp arıza çıkartması (contayı bozması, piston üzerine su alması, suya yağ karışması).

    Soğutma sisteminde su eksiliyorsa İllahaki biryerlerden kaçıyordur. Ben, gözle görülür su kaçağı olmadığı zaman ilk olara lpg regülatöründen şüphelenirim. Regülatör soğutma sistemine gaz bile kaçırabiliyor.

    ustanız sadece arızayı onarmış, arızanın kaynağını bulmamış haliyle kısa vadede olmasa bile uzun vadede tekrar bu arıza başına gelebilir.

    Yapmanız gereken aracın motorunu sık sık gözle kontrol etmeniz, park ettikten (özellikle sıcak motoru stop ettikten sonra) 15 - 20 dk sonra aracın altına eğilip su kaçağı var mı ve motor bölümünü gözden geçirip kaçak var mı kontrol etmek.

    Ek olarak;
    Vezir hocamız daha iyi biliyor materyallerin araç üzerindeki etkilerini ancak aklıma şu da geldi. Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir.

    Yanıt için teşekkür ediyorum.
    Parktan 15-20dk. sonraki kontrol olayını abime söyleyeceğim. Anlattıklarınız mantıklı çünkü.
    En son söylediğiniz kısım "Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir." ustanın bana tam olarak söylediği de buydu. Yani 2005 model araca sanırım sadece bir kez antifiriz konmuş veya değişmiş. O nedenle zamanla etkisini yitirince conta kapaklarının üzeri tamamen çürümeye ve sonrasında da paslanmaya başlamış. Paslanıp kopan bir kenardan da yağ sızmış v.s. gerisini biliyorsunuz..

    Önemli değil :)
    Antifriz ya da soğutma suyu nereye gitti sorusuna cevap olarak, zamanla krozyona uğrayan yerden ufak ufak kaçırmalar sonucunda eksilmiş olabileceğini göz ardı etmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Vezir hocamız gerekli açıklamaları yapmış. Anladığım kadarı ile arızanın temel nedeni aracın su eksiltmesiyle birlikte, antifrizin soğutma sisteminde kalmaması, eksik suyu gören kullanıcının normal su ekleyerek motor parçalarını paslandırıp arıza çıkartması (contayı bozması, piston üzerine su alması, suya yağ karışması).

    Soğutma sisteminde su eksiliyorsa İllahaki biryerlerden kaçıyordur. Ben, gözle görülür su kaçağı olmadığı zaman ilk olara lpg regülatöründen şüphelenirim. Regülatör soğutma sistemine gaz bile kaçırabiliyor.

    ustanız sadece arızayı onarmış, arızanın kaynağını bulmamış haliyle kısa vadede olmasa bile uzun vadede tekrar bu arıza başına gelebilir.

    Yapmanız gereken aracın motorunu sık sık gözle kontrol etmeniz, park ettikten (özellikle sıcak motoru stop ettikten sonra) 15 - 20 dk sonra aracın altına eğilip su kaçağı var mı ve motor bölümünü gözden geçirip kaçak var mı kontrol etmek.

    Ek olarak;
    Vezir hocamız daha iyi biliyor materyallerin araç üzerindeki etkilerini ancak aklıma şu da geldi. Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir.

    Yanıt için teşekkür ediyorum.
    Parktan 15-20dk. sonraki kontrol olayını abime söyleyeceğim. Anlattıklarınız mantıklı çünkü.
    En son söylediğiniz kısım "Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir." ustanın bana tam olarak söylediği de buydu. Yani 2005 model araca sanırım sadece bir kez antifiriz konmuş veya değişmiş. O nedenle zamanla etkisini yitirince conta kapaklarının üzeri tamamen çürümeye ve sonrasında da paslanmaya başlamış. Paslanıp kopan bir kenardan da yağ sızmış v.s. gerisini biliyorsunuz..

    Önemli değil :)
    Antifriz ya da soğutma suyu nereye gitti sorusuna cevap olarak, zamanla krozyona uğrayan yerden ufak ufak kaçırmalar sonucunda eksilmiş olabileceğini göz ardı etmeyin.

    evet bu konuyu ilk baştan ifade etmiştim. Ancak burada contaya bakarak antifizden kaynaklanan bir aşındırma mı yoksa sistemdeki kalmayan antifiz etkisiyle yanmış conta mı olduğu inceleme sonucu anlaşılailecektir. Antifirizlerin yanlış kullnımı sonucu da contalar eriyebilmekte veya kimyasal olarak zarar görebilmektedir. Ancak yanma kavrulma ayrı bir şeydir ve contadaki etkisi farklı olarak yansıyacaktır.Bu nedenle kanıtlar saklanmalı ve detaylı inclemeye tabii tutulması gerektiğini baştan ifade etmiştir.Her şey bir delildir ama delili yorumlamak ayrı bir meziyettir. Genelllemeler ise genelde ustaların sık başvurduğu dikkatlerinden kaçan bir durumdur. ,Ancak sizler olaya dikkatini çekmek için sorular yönelttiğinizde iyi bir usta ise durumun farkına varacağına eminim.

    Dikkat en önemli ayırımdır, hastalerdeki hastalar gibi onlarca vaka içinde farklı olanı diğerleriyle karıştırılarak hatalı teşhis veya genlleme yapılması durumu ile büyük bir benzerlik bulunmaktadır.

    ekte semtomplar ile ilgili güzel bir yazı veriyorum. Nerede hasar olursa nasıl belirti veriyor ve nasıl yorumlanmalı bu konuda çok basit ama çok büyük kesinlikle saptama yapmanıza yardımcı olacaktır .

    http://www.tegger.com/hondafaq/overheating/#badgasket

    Antifizler ile ilgili olarak klas klas arasında hem dayanım hemde asidik olma durumları gibi farklar mevcuttur. Uzun zmaan içinde tüm antifirizler asidik olma nedeniyle değiştirilmesi gerekir. Değiştirilme süreleri ve kmleri hakkında araç kataloglarında bilgi bulunmaktadır. Ancak asit seviyesi ölçtürülebilirse direk değişşip değişmemesi konusunda fikir verir. Bu konuda yapılan en basit testlerden birisi soğutma derecesini gösteren ölçme metorduru. Asidik siviye yükselince soğutma gücü düşen antifiz kendini belli eder. Bu nedenele kış öncesi bakımlarda lastik değişimlerinizde bu scıaklık derecesini ölçtürererk antifiz durumu hakkında bilgi elde etmek mümkündür , şüphe oluştu ise en temizi değiştirilmesidir ancak uzman ellerde doğru antifiz karışımı ve klas ı iel değiştirme yapılmalıdır. Bu konu önemlidir , çünkü bazı organik olmayan eski tip yeşil antifizler diye tabir edilen kimyasallar yeni tip araçalrdaki contalar ile uymlu değildir. Korosiv etkisi olursa ya contaları yer yada radyatörü aşındırır.bşkalarına güvenmeden önce sizlerin araçlarınızda hangi tip antifiriz kullnıldığının bilinmesi değişimde bu detayalra dikkat edilmesi oldukça önemldir. Çünkü farklı tip konulura etkisi ancak uzun zaman sonra ortaya çıkar ve geri dönüşü mümkün değildir. Tüm sistemi aşındırı nereyi ne kadr tek tek bakılması gerekir ki iyi bir usta bile bu işlelerden kaçınacaktır. Kazanç ve zaman harcama döngüsü tersine olacaktır.(kendisinin alyhine siizn lehinize)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Eylül 2012; 9:53:46 >




  • Serviste antifriz konduysa araç için en uygun olanı konmuştur diye düşünüyorum, inşallah orda da hata yapmamışlardır yani..
    Abime soğutma suyu kabında eksilme olup olmadığını anlaması için hergün veya bikaç günde bir aracına binmeden önce kabı incelemesini söyledim, hatta gerekirse sıvının miktarını kalemle işaretlemesini..
    Bugün itibariyle aradan geçen bikaç günün ardından kaptaki suyun max. seviyesinde olduğunu söyledi.
    Bu da şu an için kaptaki suda azalma olmadığı anlamına geliyor, şu an için tabii..
    Bikaç gün daha bu şekilde gözle incelemesini, azalma olduğu anda bana haber vermesini istedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Vezir hocamız gerekli açıklamaları yapmış. Anladığım kadarı ile arızanın temel nedeni aracın su eksiltmesiyle birlikte, antifrizin soğutma sisteminde kalmaması, eksik suyu gören kullanıcının normal su ekleyerek motor parçalarını paslandırıp arıza çıkartması (contayı bozması, piston üzerine su alması, suya yağ karışması).

    Soğutma sisteminde su eksiliyorsa İllahaki biryerlerden kaçıyordur. Ben, gözle görülür su kaçağı olmadığı zaman ilk olara lpg regülatöründen şüphelenirim. Regülatör soğutma sistemine gaz bile kaçırabiliyor.

    ustanız sadece arızayı onarmış, arızanın kaynağını bulmamış haliyle kısa vadede olmasa bile uzun vadede tekrar bu arıza başına gelebilir.

    Yapmanız gereken aracın motorunu sık sık gözle kontrol etmeniz, park ettikten (özellikle sıcak motoru stop ettikten sonra) 15 - 20 dk sonra aracın altına eğilip su kaçağı var mı ve motor bölümünü gözden geçirip kaçak var mı kontrol etmek.

    Ek olarak;
    Vezir hocamız daha iyi biliyor materyallerin araç üzerindeki etkilerini ancak aklıma şu da geldi. Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir.

    Yanıt için teşekkür ediyorum.
    Parktan 15-20dk. sonraki kontrol olayını abime söyleyeceğim. Anlattıklarınız mantıklı çünkü.
    En son söylediğiniz kısım "Hiç değişmeyen antifriz özelliğini kaybettiğinden dolayı motor parçalarında krozyona sebep verip conta yakmaya kadar da götürmüş olabilir." ustanın bana tam olarak söylediği de buydu. Yani 2005 model araca sanırım sadece bir kez antifiriz konmuş veya değişmiş. O nedenle zamanla etkisini yitirince conta kapaklarının üzeri tamamen çürümeye ve sonrasında da paslanmaya başlamış. Paslanıp kopan bir kenardan da yağ sızmış v.s. gerisini biliyorsunuz..

    Önemli değil :)
    Antifriz ya da soğutma suyu nereye gitti sorusuna cevap olarak, zamanla krozyona uğrayan yerden ufak ufak kaçırmalar sonucunda eksilmiş olabileceğini göz ardı etmeyin.

    evet bu konuyu ilk baştan ifade etmiştim. Ancak burada contaya bakarak antifizden kaynaklanan bir aşındırma mı yoksa sistemdeki kalmayan antifiz etkisiyle yanmış conta mı olduğu inceleme sonucu anlaşılailecektir. Antifirizlerin yanlış kullnımı sonucu da contalar eriyebilmekte veya kimyasal olarak zarar görebilmektedir. Ancak yanma kavrulma ayrı bir şeydir ve contadaki etkisi farklı olarak yansıyacaktır.Bu nedenle kanıtlar saklanmalı ve detaylı inclemeye tabii tutulması gerektiğini baştan ifade etmiştir.Her şey bir delildir ama delili yorumlamak ayrı bir meziyettir. Genelllemeler ise genelde ustaların sık başvurduğu dikkatlerinden kaçan bir durumdur. ,Ancak sizler olaya dikkatini çekmek için sorular yönelttiğinizde iyi bir usta ise durumun farkına varacağına eminim.

    Dikkat en önemli ayırımdır, hastalerdeki hastalar gibi onlarca vaka içinde farklı olanı diğerleriyle karıştırılarak hatalı teşhis veya genlleme yapılması durumu ile büyük bir benzerlik bulunmaktadır.

    ekte semtomplar ile ilgili güzel bir yazı veriyorum. Nerede hasar olursa nasıl belirti veriyor ve nasıl yorumlanmalı bu konuda çok basit ama çok büyük kesinlikle saptama yapmanıza yardımcı olacaktır .

    http://www.tegger.com/hondafaq/overheating/#badgasket

    Antifizler ile ilgili olarak klas klas arasında hem dayanım hemde asidik olma durumları gibi farklar mevcuttur. Uzun zmaan içinde tüm antifirizler asidik olma nedeniyle değiştirilmesi gerekir. Değiştirilme süreleri ve kmleri hakkında araç kataloglarında bilgi bulunmaktadır. Ancak asit seviyesi ölçtürülebilirse direk değişşip değişmemesi konusunda fikir verir. Bu konuda yapılan en basit testlerden birisi soğutma derecesini gösteren ölçme metorduru. Asidik siviye yükselince soğutma gücü düşen antifiz kendini belli eder. Bu nedenele kış öncesi bakımlarda lastik değişimlerinizde bu scıaklık derecesini ölçtürererk antifiz durumu hakkında bilgi elde etmek mümkündür , şüphe oluştu ise en temizi değiştirilmesidir ancak uzman ellerde doğru antifiz karışımı ve klas ı iel değiştirme yapılmalıdır. Bu konu önemlidir , çünkü bazı organik olmayan eski tip yeşil antifizler diye tabir edilen kimyasallar yeni tip araçalrdaki contalar ile uymlu değildir. Korosiv etkisi olursa ya contaları yer yada radyatörü aşındırır.bşkalarına güvenmeden önce sizlerin araçlarınızda hangi tip antifiriz kullnıldığının bilinmesi değişimde bu detayalra dikkat edilmesi oldukça önemldir. Çünkü farklı tip konulura etkisi ancak uzun zaman sonra ortaya çıkar ve geri dönüşü mümkün değildir. Tüm sistemi aşındırı nereyi ne kadr tek tek bakılması gerekir ki iyi bir usta bile bu işlelerden kaçınacaktır. Kazanç ve zaman harcama döngüsü tersine olacaktır.(kendisinin alyhine siizn lehinize)

    selam arkadaşlar...
    yaklaşık 1 ay önce 97 model RN broadway almıştım.
    geçenlerde gittim sanayide antifirizini değiştiriyim diye, fakat su kutusunun içinden gres yağı benzeri bişey çıktı.
    radyatördeki ve su ktusundaki gres yağı benzeri antifirizi tamamen döküp, radyatör içine su tutup temizledik.
    ayrıca üzerine kışlık termostat taktık. benden önceki sahibi 3000 km'lik yağ koydurmuş ve henüz 1000 km kadar yol gitti.
    antifirizi doldurduktan sonra 300-400 km yol yaptım en fazla.
    bugün bi baktım ki kutudaki su MAX seviyesinin altına; nerdeyse MİN seviyesine gelmiş ve antifiriz ile karışık bi yağ tabakası birikmiş.
    benden önceki sahibi " ben hep üstüne antifiriz ekledim ama sen içini bi döktür temizlet, içindeki çamur gibi olmuş" demişti.
    bugün içine yine bi yağ görünümlü tabaka birikince netten baktım, genel benzer sorunlar CONTA YANMASI üzerinde durulmuş.
    acaba soğutma sistemi içindeki eski çamurumsu yağlı tabaka su kutusunda birikmiş olabilir mi, yoksa bende de conta yanması sözkonusu mdur ?

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...




  • selam arkadaşlar. geçen hafta başıma gelen hadiseyi sizlerle paylaşmak istedim. 2005 model megan II 1.6 16v aracımın soğutma suyu kabında yağ gördüm. aynen sizin gibi üst kapak contasında sıkıntı olduğunu tahmin ettim. fakat araca kesinlikle hararet yaptırmadım. sanayiye ustaya götürdük. o da contadan şüphelendi. fakat sökülünce conta temiz çıktı. bu defa üst blokta çatlak olabilir diye basınç testine gitti üst blok da temiz çıktı. 2 günlük bir araştırma inceleme sonucunda sıkıntının nedeni bulundu. meğer termostat yuvasından yağ suya karışmış. üst kapak boşuna açıldı, taşlama yapıldı.
    hazır motor açılmışken triger zamanı da geldiği için değiştirelim dedik. triger seti, su devridaim pompası, bujiler, yağ, komple termostat yuvası değişti. bunların tamamı işçilik dahil 1350 tl tuttu. ustanın verdiği listeye göre 860 tl parça tutmuş. 250 tl işçilik+ motor iç yıkama+basınç testi+üst blok taşlama falan filan derken 1350 tl yi bayıldık. bana biraz fazla geldi açıkçası. sizce bu normal mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyyah_69

    selam arkadaşlar. geçen hafta başıma gelen hadiseyi sizlerle paylaşmak istedim. 2005 model megan II 1.6 16v aracımın soğutma suyu kabında yağ gördüm. aynen sizin gibi üst kapak contasında sıkıntı olduğunu tahmin ettim. fakat araca kesinlikle hararet yaptırmadım. sanayiye ustaya götürdük. o da contadan şüphelendi. fakat sökülünce conta temiz çıktı. bu defa üst blokta çatlak olabilir diye basınç testine gitti üst blok da temiz çıktı. 2 günlük bir araştırma inceleme sonucunda sıkıntının nedeni bulundu. meğer termostat yuvasından yağ suya karışmış. üst kapak boşuna açıldı, taşlama yapıldı.
    hazır motor açılmışken triger zamanı da geldiği için değiştirelim dedik. triger seti, su devridaim pompası, bujiler, yağ, komple termostat yuvası değişti. bunların tamamı işçilik dahil 1350 tl tuttu. ustanın verdiği listeye göre 860 tl parça tutmuş. 250 tl işçilik+ motor iç yıkama+basınç testi+üst blok taşlama falan filan derken 1350 tl yi bayıldık. bana biraz fazla geldi açıkçası. sizce bu normal mi ?

    geçmiş olsun.umarım bir daha aynı sorunu yaşamazsınız. lakin hararet yok,conta ve üst blokta sorun yok ise neden taşlama yapıldı o kadar masrafı usta biraz fuzuli mi cıkardı acaba? daha bilgili arkadaşlar daha iyi yorum yapabilirler ama bana biraz masrafı usta büyütmüş gibi geldi. inş birdaha sorun yaşamazsınız.iyi günler




  • quote:

    geçmiş olsun.umarım bir daha aynı sorunu yaşamazsınız. lakin hararet yok,conta ve üst blokta sorun yok ise neden taşlama yapıldı o kadar masrafı usta biraz fuzuli mi cıkardı acaba? daha bilgili arkadaşlar daha iyi yorum yapabilirler ama bana biraz masrafı usta büyütmüş gibi geldi. inş birdaha sorun yaşamazsınız.iyi günler

    teşekkür ederim kardeş. ben de öyle düşündüm. usta heralde üst kapak açılınca taşlama yapılmadan kapatmayalım diye düşündü. ayrıca supap lastiklerini falan komple değişmiş. biraz masraflı oldu ama şimdi araç canavar gibi. kompresyonun yükseldiğini hissettim. ben triger dahil 600-700 gibi sıyırırım diye düşünmüştüm. ama yanılmışım. inşallah uzun zaman sıkıntı oluşturmaz.
    Buradan arkadaşlara tavsiyem ; aracınız hararet yapmamış ve soğutma kabında yağ var ise öncelikle termostat yuvasına baktırsınlar. ya da araç dizel ise yağ soğutucunu kontrol ettirsinler. bizim gibi boşuna para bayılmasınlar




  • Arkadaşlar merhaba,
    benim de benzer bir sorunum var.2-3 hafta önce arabanın radyatör su kabında hiç su kalmadığını tesadüfen gördüm. Kabın radyatöre giden hortumu çıkmıştı, ki muhtemelen bundan kalmamış. Belli bir süre aracı öyle kullanmışım. Ama bu süreçte araba hiç hararet, çekiş düşüklüğü ya da anaormal bir olumsuz tepki vermedi. (peugeot 206, 1.4 benzin/lpg) Neyse farkedince, hemen su koydum, belli bir sürede suyu çekince tekrar suyunu koydum, ve daha sonra hiç bir eksiltme felan yapmadı. Fakat geçen gün baktığımda suyun yüzeyinde damla damla siyah renkli yağ oluşumu gördüm ve işkillendim. aracın susuz gezdiği dönemde belki contada sorun yaratmış olabileceğini düşünerek ustaya götürdüm, olanları anlattım. Usta baktı fakat pek oralı olmayarak bi sıkıntı görmedi. Ama pinpirikli olduğum için içim rahat olmadı. Bu konuda düşünceleriniz nedir arkadaşlar? yardımcı olursanız sevinirim.




  • peugeot 207 hdı dizel 2007 model 115,000 km de aracımın radyatör suyu koyduğumuz kabında bugün yağlanma var suyun rengi koyulasmıs . su yağlı .. deponun iç yüzeyinde yağlanma var . araçta hararet yaptırmadım. ve suan araç hararette yapmıyor. yağda köpürme yok ve egzos rengide normal. devirde dalgalanmada yok. acaba bu yağın suya karışmasının sebebi nedir arkadaşlar
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.