|
|
_____________________________
|

1 Mobil
|
|
_____________________________
|
K Karbon 12 demiş ki;Mesajı Yerinde Gör
Müdahale etmeden duramadım. Mesleğinizi bilmiyorum, konudan biraz anlıyor gibisiniz ancak söylediklerinizde büyük yanlışlıklar var ve insanlar yanlış yönlendiriliyor. Biraz uzun olacak ama konuyu açıklamaya çalışayım. Öncelikle konuda dizel motordan bahsediliyor. Düzgün çalışan bir dizel motorda yakıtın büyük kısmının yanmadan atılması gibi bir durum söz konusu olamaz. Dizel motorda lambda asla 1 değildir, 1 olan lambda’nın “motora göre değişmekle beraber” 14,7/1 karışım olması da yanlış bir bilgi. Yakıt malumunuz yanan bir şeydir. Yanma, oksijen varlığında gerçekleşir. 1 birim oksijenin yakabileceği yakıt miktarı da net bir şekilde bellidir. Lambda, silindirdeki hava ile yakılabilecek teorik yakıt miktarının silindir içindeki yakıta oranıdır. Benzin için (dizel değil) konuşulacak olursa, dediğiniz gibi 14,7 birim oksijen 1 birim benzini tam olarak yakabilir. Yani 14,7 birim oksijen olan bir silindire 1 birim yakıt verilirse lambda 1 olur. Aynı silindire 2 birim yakıt girer ise lamda 0,5 olur. Ancak 14,7/1 oranı fiziksel bir büyüklüktür, motora göre değişmez. Dizel motorda ise her zaman fazla hava mevcuttur, lamda her zaman 1'den büyüktür, yani silindirdeki oksijenin yakabileceği yakıt miktarı silindire verilen yakıttan her zaman daha fazladır. Zaten EGR sisteminin uygulanabilmesi de bu koşula bağlıdır. EGR, silindirde yanması biten egzoz gazının, yani içerisindeki oksijen miktarı yanma sonucu bir hayli azalmış gazın silindire geri verilmesi sistemine verilen addır. Bu sistem temelde silindir içerisindeki maksimum sıcaklığı düşürerek NOx gazlarının oluşumunu yüksek ölçüde azaltır. Eğer ki EGR'siz lambda=1 şeklinde çalışan motora EGR ile egzoz gazı veriyor olsa idik, lambda<1 olacak, içeride asla yakılması mümkün olmayan bir miktar yakıt olacak ve tahmin edebileceğiniz üzere sistem çok saçma bir konuma gelecekti. EGR'nin sadece dizel veya (gene lambda>1 olarak çalışan) direk enjeksiyonlu benzinli motorlara uygulanıyor olması da bu yüzdendir. Araç motorları, motor emisyonu kontrolleri ve yanma mekanizması geliştirmesi üzerine Dünya çapında bilinen bir enstitüde tez yazmaktayım, konuyla ilgili aklınıza takılan olursa yardımcı olmaya çalışırım. Konu sahibinin sorusuna gelecek olursak, EGR iptal edildiği zaman, teorik olarak, silindir içi sıcaklıklar genel olarak artacak, bu sayede NOx emisyonları artacak, buna bağlı olarak partikül emisyonları düşecek ve DPF daha geç tıkanacak veya hiç tıkanmayacaktır. Ancak olası bir egzoz muayenesinde NOx değerleri yüksek çıkacak ve araç egzoz muayenesinden kalacaktır. Ayrıca NOx gazları çevreye çok yüksek derecede zararlı olmakla birlikte, akciğer dokusunu da ciddi derecede tahrip eden gazlardır, araç etrafında veya içinde geçirdiğiniz her saniye aleyhinize olur. |
EGR İptali Sonrası Ortaya Çıkabilecek Sorunlar
Egzoz gazı devridaim (EGR) sistemi, araçların emisyonlarını azaltmak için kullanılan önemli bir bileşendir. Ancak bazı araç sahipleri, performansı artırmak veya yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla EGR sistemlerini iptal etmeyi tercih edebilirler. EGR iptalinin araçlar üzerinde bir takım sorunlara yol açabileceğini unutmamak gerekir.
EGR İptali Sonrası Ortaya Çıkabilecek Sorunlar:
EGR İptali Yorumları:
EGR iptali ile ilgili yorumlar karışıktır. Bazı sürücüler performans artışı ve yakıt tasarrufu bildirirken, diğerleri motor sorunları ve artan emisyonlar yaşar. EGR iptalinin sonuçları, aracın modeline, yaşına ve durumuna bağlı olarak değişebilir.
EGR İptali Kaç Beygir Verir:
EGR iptalinin sağladığı beygir gücü artışı, araçtan araca değişir. Bazı durumlarda 5-10 beygir gücü kadar artış görülebilirken, diğer araçlarda hiç farkedilmeyebilir.
EGR İptali Muayene:
EGR sistemleri, birçok ülkede egzoz muayeneleri için gereklidir. EGR iptal edilmiş bir araç, egzoz muayenesinden geçemeyebilir.
EGR İptali Egzoz Muayenesinden Geçer Mi:
Hayır, EGR iptal edilmiş bir araç genellikle egzoz muayenesinden geçemez.
EGR İptali Fiyat:
EGR iptali fiyatı, aracın modeline ve yöntemine bağlı olarak değişir. Yazılımla EGR iptali genellikle donanımla yapılan iptalden daha ucuzdur.
Yazılımla EGR İptali Fiyatı:
Yazılımla EGR iptali fiyatı, aracın modeline bağlı olarak 500-1000 TL arasında değişebilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
| _____________________________ |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Psn: xMusti28x
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elsa -- 17 Şubat 2019; 0:17:21 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Grande Punto 1.4 T-jet
|
|
|
_____________________________
DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Grande Punto 1.4 T-jet
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
in vino veritas *
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
in vino veritas *
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
_____________________________
''Eğer hayallerin seni korkutmuyorsa yeterince büyük değillerdir.''
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
in vino veritas *
|