baymak kombi aldık 11 gün önce. itfaiye vs onayını yaptı ve kurduk.
3. günün de cihazın ön kapağı aşırı ısınmaktan dolayı boya attı sarardı. az ufak su kullanımında bile cihaz aşırı ısınıyor. dış kapaga dokunamıyoruz bile... bu yüzden boyası bile aktı o derece.
fabrikada teste alırız 1-2 hafta sürebilir diyorlar. kış gunu konmbisiz kalmak istemiyoruz yasal hakkımız nedir? iade edebilir miyiz ya da anında başka kombi taktırabilir miyiz??
İnternetten mi aldınız? İnternet alış-verişlerinde iade daha kolay.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)(*)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomi k eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme,malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
İmalatçı-üretici, satıcı, bayi , acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. .......................................................................................................................
Bu madde hükmüne göre satıcı ayıplı malın bedelini ödemek yada yenisi ile değiştirmek zorundadır. Ben olsam paramı alırdım. Sizin yapacağınız; e mail ile Firmaya (Baymak) durumu bildirmek ve paranızı istemek yada başka bir model ile değiştirmek. Baymak bundan kendini sıyıramaz. Çünkü mteselsilen (zincirleme) sorumluluğu vardır. Sanırım internetten değil, olsa idi daha kolaydı tabi. 1 hafta içinde iade edebilirdiniz.
sorun bacanızda veya kombinin gaz limit ayarında tahminen kombiniz baymak lambert bacalı dış saç ısınması bacanın çekmemesine bağlı ama limitte bozuk olur ben o kombiden çok taktım bir tane şikayet gelmedi dostlarıma
Baymak 280i luna modeli.
Baca neden cekmeyebilir?
İnternetten almadik. 15 gun diynce iade etmek istedik boyle bir hakkiniz yok dendi. Su an da kimlerle ne sekilde muhatap olabiliriz. İsi daha fazla uzatmak istemiyorum en kisa zamanda halletmem lazim
Bulunduğunuz ilde valilik bünyesinde (il sanayi ve ticaret müdürlüğü) veya ilçelerde kaymakamlıklarda yer alan tüketici sorunları hakem heyetine yazılı olarak başvurun. Örnek dilekçe:http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97 Kolay gelsin...
kombinin piri bu cihaz açılışa gelen servis arkadaş tembellik edip min max gaz limitasyon ayarını kontrol etmemiş yoksa bu kombinin her şeyine ben kefilim ilk defa böyle bir şikayet duydum dış sacın aşırın ısınması baca termiği arızalı olup kapatmadığı için anca olur servis deyişim raporu yazmadan işiniz zor