Şimdi Ara

Subapların sıkı olması sorun olur mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
8.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.2 symbole motor yaptirmistim subaplari sıkı ayarlamislar. Uzun vadede bir zarari olur mu ? Yakit olarak normal yakiyor 6.9 litre sehirici yakiyor. Zamanla gevser mi ?

    Subap ayari icin emme manifoldu sokulmesi gerekiyormus ve soguk motor olmaliymis. Sanayiye gittigimde 2 saat beklesem soguyup ayar yapilabilir mi ?




  • Kaç olması gerekiyormuş kaç ayarlamislar? Lpg varsa zamanla daha da sıkacaktır yoksa tam tersi. Şuan bir sorun yoksa elletmeyin bence, fazla bosluklu olanda fazla ses yapacaktir.
  • Hayır o olmaz. Geceden arabayı bırakmanız lazım. Silindir kapağı sökülmeden sübap ayarı yapılabiliyorsa bir gün geceden bırakın arabayı yapılsın. Böyle kullansanız büyük bir sorun olur mu? Sanmam en azından kısa vadede ama madem ayar yapılabiliyor yaptırın

  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Orjinali 20-25 olmaliymis internette oyle yaziyor. Lpg var aracta adama 7 bin lira vermistim yaptirayim o zaman.


    Sesli calisiyor motor lpg ustasi demisti subaplarin siki ayarlamislar biraz gevsetsin ustan diye. Aracin hizlanmasi sanki eskiye gore zor oluyor fakat yakiti normal yakiyor.

  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt

    Manifold sokuluyormus silindir kapagi sokmesi lazim sanirim. Silindir kapagi sokulunce yeni conta mi alinmasi lazim ? Adama 7 lira vermistim sonradan 200 tl daha almisti subap ayari yapmak icin.


    Bide arac motor yapilmadan once dik yokuslarda viteste kaydirmiyordu yapildiktan sonra kaydiriyor. Subaplarla alakasi olabilir mi ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 18 Ağustos 2021; 18:14:39 >
  • forumda lpg övenlere bakıyoruz sanayiden çıkamıyor
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Bunun sübaplarla alakası olamaz hocam


    Silindir kapağı sökülecekse uzun iş bence yaptmryaın o zaman ben de külbütör kapağı sökülecek sanmıştım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Orjinali 20-25 olmaliymis internette oyle yaziyor. Lpg var aracta adama 7 bin lira vermistim yaptirayim o zaman.


    Sesli calisiyor motor lpg ustasi demisti subaplarin siki ayarlamislar biraz gevsetsin ustan diye. Aracin hizlanmasi sanki eskiye gore zor oluyor fakat yakiti normal yakiyor.

    Sesli çalışıyor derken subap sesinden mi bahsediyorsunuz? Sıkı olduğunda subap sesi olmaz. Boşluk fazla olduğunda subaplar sesli çalışır. Bu yüzden lpg li araçlarda boşluğu fazla bırakırlar zamanla boşluk azalacak diye. Ama bence ne olması gerekiyorsa o ayarlanmalı, yarın subaplar sıktığında tekrar ayarlanmalı diye düşünüyorum. Lpg subaplari fazla asindirdigi için subap gömülüyor ve boşluk azalıyor. Buna da sıkma diyorlar. Aslında sıkan birşey yok boşluklar azalıyor, bu sebeple olması gereken subap açıklık degeri değiştiğinden veya son aşamada artık subap tam kapanamadigindan kompresyon düşüyor ve çekiş azalıyor.





  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Motor sallantili calisiyor onun disinda bi problem yok. Rolantide asiri titresimli calisiyor motor yaptirdim 1.2 16v euro5 motor yakiti normal yol bilgisayarinda 7.0 lt gosteriyor.

    Ust kulbutor kapagi acilacak sanirim subap ayari icin. 3000 devir sonrasi rahat hizlaniyor araba ivme kazaniyor.

  • Egzos subaplarının sıkı olması sorun olur mu? Usta egzos subaplarını sıkmış, önceki usta fazla gevşek bırakmış dedi, motor sesi azaldı usta sıktıktan sonra ama performans düştü. Araç lpg’li, gittikçe daha da sıkılaşır mı? Performansın düşmesi normal mi, egzos subabının sıkılması sonucunda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 13 Kasım 2021; 14:37:35 >
  • Subap ayarı özellikle eski model araçlarda manuel şekilde yapılır. Ancak yeni nesil araçlarda ise subap ayarı otomobiller üzerinden otomatik bir şekilde gerçekleşir. Yakıt artışı, silindir kapağından gelen ses, aracın performansında azalma gibi durumlar söz konusu olduğunda subap ayarı yapılmalıdır.

  • Sıkı subaplar tam olarak kapanmaz ve kompresyon kaçırır. Kısa vadede sabahları zor çalışır ve çekiş düşer. Sonrasında subaplar ısı alışverişi yapamadığı için kavrulur ve masraf açar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.