Şimdi Ara

@ Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive ile giriyoruz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.137
Cevap
31
Favori
114.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 272
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 363
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 4 saat 38 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 271
  • Favoriye Eklediklerim 45
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • yildiz (363 mesaj) Dukkha (62 mesaj) bosphrus (47 mesaj) Kubi.lay (40 mesaj) esmerce (28 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (512 mesaj) Mobil (428 mesaj) Tablet (91 mesaj) Mini (26 mesaj) Uygulama (43 mesaj)
  • @
72 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> @ Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive ile giriyoruz.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    6884 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar merhaba,

    Bu forumda yaklaşık 17 yıllık kullanıcıyım (yaş 40) çocukluğumuzdan beri ailemizde farklı Mercedes-Benz ''E ve S'' serisi araçları kullanıyoruz.
    Halen baba yadigarı 87 model W124 kasa 300E sahibiyiz ve çok severek biniyoruz. Bunun yanında 3 yıldır 2008 Subaru Imreza aracımız vardı.

    Geçtiğimiz yaz aylarında aracımızın modelini yükseltmeye karar verdik ve satışa çıkardık nitekim piyasası pek yok denilen aracımızı ciddi anlamda
    temizliği ve titiz bakımı nedeniyle ilanı verdiğimiz günün ertesi günü elden çıkardık. Aynı gün Ankara Subaru bayisine giderek araçları test etmeye başladık.

    C segmenti araçlar içinde Sürekli Simetrik 4 çeker sistemi ve Boxer motoru nedeniyle Subaru Impreza'nın yeri bizim için çok ayrıdır.
    Aracımızı çok memnun kalarak kullandık ve yine (her ne kadar ülkemizde tutulmasada) Subaru almak üzere ilk olarak buraya uğradık.

    Aracımızı çoğunlukla eşim okula gidiş gelişlerde kullanacağı için her zamanki gibi önceliğimiz sağlamlık (güvenlik ve uzun ömürlü sorunsuzluk) üzerine kuruluydu.
    Bu nedenle önce Subaru sonra Volvo bayilerinde XV ve V40 modellerini test ettik. XV zaten bildiğimiz Subaru genleri taşıyan 2012-2016 arası Impreza
    modelinin yerden yükseltilmiş versiyonu olarak piyasadaydı. Ancak ülkemizde sadece 1.6lt atmosferik motor ile CVT kombinasyonu gelişi bizi hem yakıt
    hemde rakiplerine oranla performans anlamında biraz düşündürdü. Artık daha iyi rampa tırmanan tabiri caizse keçi gibi bir araç istiyorduk.

    Önceliğimizi olan sağlamlık kavramına dizel otomatik mutlak olsun mantığınıda ekledik ve Ankara'daki neredeyse tüm bayileri gezmeye karar verdik.
    Sırasıyla aynı ay içinde Golf 7 , Opel Astra, i30, 308, A3, 116i, A180, Mazda3 / CX-3, V40, XV, Civic ve Focus gibi C segmentinin sözü geçen araçlarını test ettik.

    Fakat Renault markasına bilerek gitmedim çünkü geçen yıl arkadaşımın aldığı Megane 3 aracı kullandığımda bu saydıklarımla kıyaslama bile yapmayacağım için
    gitme gereği bile duymadım. Hatta öneren birkaç kişiye bu fiyat aralığında Renault Megane 3 ten fazla ne yapabilirki diyerek büyük konuştum bile diyebilirim..

    Gelelim Yeni Megane 4 ile ilgili bölüme..

    Otomobil konusuna hasta derecede ilgili olduğumuz için etrafımızda yine bizim gibi arkadaşlarımız mutlaka oluyor bilirsiniz. Yine bu konuyu konuştuğumuz bir gün
    biri Honda CRV diğeri BMW 3 kullanıcısı olan arkadaşlarımdan yeni Megane 4 ile ilgili ''mutlaka gidip test etmelisin'' , ''senin gibi otomobillere meraklı biri böyle ön yargılı
    konuşmamalı'' , ''bizde kullanınca çok şaşırdık'' diye yoğun ısrarı ve önerisi ile karşılaşınca yeni Renault Megane 4 ü test etmeye karar verdik. Zaten bir tek o kalmıştı..

    Ankara Renault Mais bayisine gittiğimizde ve aracı ilk gördüğümde dizayn anlamında çok beğendik. Renault dizayn şefi ''Laurens Van Den Acker'' bu araçta ciddi anlamda ustalığını konuşturmuş. Ön ve arka kimlik niteliğindeki özgün tasarımın nereden ilham alındığı konusu ise konsept ve pist yarışlarında kullanılan Renault RS-01



    Aracın içine geçtiğimizde özellikle bir Megane'dan beklemediğimiz sadelikte bir kalite ve hissiyat bizi şaşırtmayı başardı. Oturma pozisyonu kumandalar malzeme kalitesi bu sefer
    istenen fiyatlara göre piyasaya bakıldığında makul gelmeye başladı. Yoksa Megane 3 ü kullanıp Megane 4 ü incelemeden piyasayı düşündükçe bu fiyatlara kafamızda bişeyler asla yerine oturmuyordu. Bu bence Renault markasınında hatasıydı çünkü ülkemizde satılan diğer markaların modelleri 3-4-5 diye birbirini takip etmiş ve kaliteyi her seferinde yükselterek bugünlere gelebilmişlerdi. Yani Golf 6 neyse Golf 7 onun biraz daha rafine biraz daha sessiz daha az yakan daha performanslı haliydi. Ancak Megane 3 ile Megane 4 arasında böyle bir bağlantı kuramadık.

    Bu nedenle kafamızdaki ön yargıları aracı görüp incelemeden yıkmayı başaramamıştık ve o nedenle test etmeye gitme gereği bile duymamıştık ama hata yaptığımızı anladık.
    Aracı test ettiğimizde öncelikle sürüş pozisyonu, direksiyon tepkileri, fren performansı ve dengesi ile ciddi anlamda iyileştirilen viraj performansı bizleri etkilemeyi başardı.
    Asıl en önemli konu ise dizel motorun sessizliği ve performansı oldu. Yeni EDC şanzıman ise (6 ileri Getrag marka) pürüzsüz ve makul bir hızla sarsıntısız vites değiştirmesi oldukça hoşumuza gitti. Araçta ciddi anlamda yalıtıma önem verildiği kulağımızdan kaçmadı. Yakıt tüketimi konusunu ise sanırım 1.5dci motor varken anlatmama gerek yoktur. Resmen kokluyordu..

    Uzun lafın kısası kullanmadan yorum yapmak bazı sevmediğimiz modellere ön yargı ile yaklaşmak nedense bu toplumda bir çoğumuzda alışkanlık olmuş. Bunun yanlış olduğunu kendimizde gördük. Masaya oturduk ve test ettiğimiz araçların kriterlerini fiyatlarını bir bir karşılaştırarak mantık çerçevesinde bir karar vermeye çalıştık. Baktık ki bizim test etmeye bile tenezzül etmediğimiz Megane 4 ün fiyat / performans ilişkisi ağır basıyor kendimize gülmeye başladık.. Tabiki şunu unutmamak gerek renkler ve zevkler tartışılmaz bu bizim şahsi seçimimiz oldu.
    Bir başkası mutlaka Astrayı yada Golf 7 yi daha çok beğenecektir. Herkesin fikirlerine saygımız sonsuz bunuda belirtelim..

    Ve günün sonunda 1.5 dci - EDC - ICON donanımlı versiyonunu satın almaya karar verdik. Şuan aracımızı alalı yaklaşık 40 gün (2300km) oldu ve kararımızdan çok memnunuz. Tek dileğimiz bizi Subaru ve Mercedes gibi sorunsuzluk anlamında üzmemesi (bu kadar elektronik donanımla zor görünsede :)
    Herşeyi zaman gösterecek. Şuan hiçbir şekilde sorunsuz diyemeyiz..

    Mümkün olduğunca objektif yaklaşmaya çalıştım. Hangisini en çok beğendiniz derseniz önce Subaru Levorg sonra Volvo V40 - 116i ve A180 diyebilirim. Diğerleri bizi bu kadar etkilemedi..

    Not: Fotoğraflar kendi aracımıza aittir..







    Not: Yakıt tüketimi hakkında 2300km sonunda edindiğimiz bilgi.

    Ankara Şehir içi ortalama 5lt -- 100km/h ile uzun yolda 3.2lt -- 80km/h ile uzun yolda 2.4lt -- Yoğun trafikte 5.5-6lt -- Uzun yolda ortalama 3.8lt

    1 depo mazot ile (Kurban bayramı izninde) >> Ankara - Bursa - Ankara gezme dahil toplam 1310km (kalan yakıt 110km)

    Uzun yolda Klima sürekli açık + 2 kişi + bagaj dolu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 11 Ocak 2019; 14:45:49 >







  • Aracınız hayırlı olsun.

    Fotolar o kadar güzel ki, uzun süre aracın size ait olduğunu anlayamadım, yabancı bir siteden alıntı sandım.



    Benim de test edip beğendiğim bir model.
    Fanboyluktan uzak, samimi güzel bir yazı olmuş okulların açılmasıyla birlikte forumda tekrar böyle güzel kaliteli yazılar görmek iyi oldu şu araba leğen plastiği bu araba çöp tenekesi yazan ergenler baymıştı artık...
    Bende okuyorum okuyorum, M4 diyorum, 308 diyorum sonra da allah allah yav diyorum bi daha okuyorum. 3. Okuyusumda anladim Megane 4'u kastettiginizi
    Ercan ağabeycim yine çok özel bir mesaj yazmışsın. Teşekkürler.

    Bende 10 aylık Megane 4 sedan kullanicisiyim, aracımdan çok memnunum, bu zamana kadar’da hiçbir şikayetim olmadi. Bazı araçlar’da İstisna durumlar olabilir, olmuyacak diye bir durumdan’da kimse bahsedemez. ! Arabası batsın, sorun olsa ne olmasa ne ? ama şu kırıcı mesaj yazmak’tan artık bir vazgeçelim.

    Orhan bey;

    Ben makam şoförüyüm, bugünun degeri ile 1.5 trilyon değerin’de Maybach kullaniyorum, buyrun gelin size trim sesi dinleteyim bu araçta, inanmiyacaksiniz belkide ama gerçek bu. O yüzden gerek yok bunlara, mal kötülemek karalamak her zaman en kolayı, önemli olan bu mala sahip olabilmek değerini kiymetini bilebilmek, bizler sahip olduk Allah olmayanada nasip etsin, ben başka ne diyebilirimki.
    Yine aynı rezillikte.



    Buyrun buradan feyz alın



    https://youtu.be/jMzaufUquys 82 hatta 83 ile dönüyor



    Golf buzdolabıdır yol tutuşu bu sebeple rezildir.
    polo clio ve ibizayi şiddetle izlemeni tavsiye ederim..
    panzerler yolda daire çiziyor..

    tatmin olmazsan diğer panzer jettanın ncap testini dikkatlıca izle ve fransizlardan ne fazlası var buraya yaz, bekliyoruz..

    edit :
    malum video sitesine polo km77, clio km77, şeklinde yazarsan cıkıyor videolar..
    Megane Sedan İcon 1.5 DCi EDC almanın eşiğinden dönüp 0 km Polo MK6 aldım Megane gibi C segment arabanın arka omuz mesafesinin 139 santimken Polo'nun 142 olması,ön omuz mesafesi 144 iken Polo'nun 142 olması Megane'dan beni soğuttu özellikle Sedan karoserin baş mesafeleri 86-84 santim ve Polo 101-96 santim neredeyse iki karış yüksek tavan var bunlar Megane gibi estetik bir arabaya olmamış.

    Baz donanım Megane fiyatına Polo Comf. satılıyor,far,yağmur sensörü,kararan ayna,kol dayama,dokunmatik 6.5'' multimedya var,yazık değil mi C Sedan arabaya bunları koymamak...

    Megane alınacaksa İcon alınmalı,öbür türlü arabanın tipi değişiyor.
  • Yarbay
    5620 Mesaj
    Aracınız hayırlı olsun.
    |
    |
  • Kurmay Yarbay
    13735 Mesaj
    Aracınız hayırlı olsun.

    Fotolar o kadar güzel ki, uzun süre aracın size ait olduğunu anlayamadım, yabancı bir siteden alıntı sandım.



    Benim de test edip beğendiğim bir model.
  • Emekli Yönetici
    9245 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Aracınız hayırlı olsun.

    Fotolar o kadar güzel ki, uzun süre aracın size ait olduğunu anlayamadım, yabancı bir siteden alıntı sandım.



    Benim de test edip beğendiğim bir model.
    Hayırlı olsun Ahmet Abi.
    Fotoğrafçılık konuşmuş yine. Fotoğraflar efsane çıkmış.
    Kazasız belasız sürüşler inşallah.
  • Binbaşı
    1166 Mesaj
    Biz de senelerdir Renault kullanan bir aile olarak Megane 2'yi satınca Megane 4 incelemiştik.
    Ancak boyutları yeterli gelmeyince babam tercihini Kadjar'dan yana kullandı.
    1.6 dci 130 hp gt line almak isterdim.
    Ancak o bütçelere çıkınca ister istemez 1.18i, V40 gibi seçenekler insanın aklına çeliyor.
    |
    |
  • Yarbay
    3541 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hayırlı olsun Ahmet Abi.
    Fotoğrafçılık konuşmuş yine. Fotoğraflar efsane çıkmış.
    Kazasız belasız sürüşler inşallah.

    Alıntıları Göster
    Kazasız belasız sürün
    Hayırlı olsun
    |
    |
  • Yarbay
    6805 Mesaj
    Hayirli olsun,sunroof ve bose ses sistemi opsiyon olarak ekletmeyi dusunmediniz mi ? Bu arac avrupada Fransada uretiliyor haliyle kalitesine toz kondurmaz.

    Fiyat ne kadara alindi ?

    Elektronikte renault asla bas agritmaz.Fransizlarda genelde elektronik konusunda peugeot ve citroen mimli markalardir.
  • Yarbay
    8657 Mesaj
    Hayırlı olsun.Fotograflari alıntı sandım mükemmel görünüyor
  • Yarbay
    6884 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hayırlı olsun Ahmet Abi.
    Fotoğrafçılık konuşmuş yine. Fotoğraflar efsane çıkmış.
    Kazasız belasız sürüşler inşallah.

    Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Kadir'cim özledik valla uzun zamandır görüşemiyoruz kardeşim. Ankara'dayız yolun düşerse mutlaka görüşelim.

    İlk Fotoğraflar Canon EOS 6D + Canon EF 85mm f/1.8 ile diğerleri Samsung Galaxy S6 Edge Plus ile çekildi.

    Hepinize daha iyileri nasip olur inşallah..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 27 Eylül 2016; 1:53:58 >




  • Binbaşı
    1960 Mesaj
    Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin abicim
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    9245 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hayırlı olsun Ahmet Abi.
    Fotoğrafçılık konuşmuş yine. Fotoğraflar efsane çıkmış.
    Kazasız belasız sürüşler inşallah.

    Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Kadir'cim özledik valla uzun zamandır görüşemiyoruz kardeşim. Ankara'dayız yolun düşerse mutlaka görüşelim.

    İlk Fotoğraflar Canon Eos 6D + 85mm f/1.8 ile diğerleri Samsung Galaxy S6 Edge Plus ile çekildi.

    Hepinize daha iyileri nasip olur inşallah..

    2006 falandı...
    Zaman hızlı geçiyor.
    Öğrenciyken ne rahatmışız be abi.
    Şükür şimdide iyiyiz. Doğu görevi vs. derken İstanbul'dan devam bizde İstanbul'a bekleriz.

    Açıkçası bayide bile görme test etme şansım olmadı henüz. Henüz trafikte çokta yok. Renk seçimide radikal olmuş. Bi süre gözler üzerinde gezeceğin kesin.
    |
    |




  • Binbaşı
    1225 Mesaj
    C sınıfı içerisinde ,markaya olan önyargımdan dolayı test etmediğim tek araç,bende ince eleyip sık dokuyan birisiyim ,yazınızı baştan sona kadar okudum , octavia almayı düşünüyordum fakat yarın müsait olursam gidip bir ön inceleme yapacağım...
  • Yarbay
    6884 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Hayirli olsun,sunroof ve bose ses sistemi opsiyon olarak ekletmeyi dusunmediniz mi ? Bu arac avrupada Fransada uretiliyor haliyle kalitesine toz kondurmaz.

    Fiyat ne kadara alindi ?

    Elektronikte renault asla bas agritmaz.Fransizlarda genelde elektronik konusunda peugeot ve citroen mimli markalardir.

    Teşekkür ederim. Aracımızı ICON (yani en üst paket) + 8.7'' kendinden interneti olan R-Link sistemi ile birlikte aldık.
    Metalik boya + Stepne eklenince fiyat 97-98 binlere ulaştı. Oyak indirimi ile 92 bin liraya aldık. 24 ay sıfır faizde iyi oldu..

    Zaten Icon versiyonda ses sistemi Focal marka giriş seviyesi ve gayet tatminkar ses kalitesi var.
    Subaru aracımızda kendi yaptırdığım Kenwood Double din ve Audison ses sistemi vardı onun kadar olmasada gayet başarılı bir sesi var.
    Bose ses sistemi TR de seçenekler arasında sunulmuyor olsaydı onu mutlaka ekletirdim.. Araç yeni olunca orasını burasını söktürmekte istemiyorum

    Sunroof biz alırken birkaç ay sonra gelecek modellerde olacak dediler hatta listede adı bile yoktu, biz aldık 2 hafta sonra Sunroof eklendi artık şans diyelim.
    Aslında en çok istediğim şey içi krem deri döşeme ve sunroof olmasıydı ikiside olmadı ama aracın genel performansından çok memnun kaldık.
    İnşallah dediğim gibi Japon ve Alman gibi bizi memnun eder. Eğer 6-7 yıl bize sorunsuz hizmet ederse başka bişey istemem sanırım..







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 27 Eylül 2016; 1:35:23 >




  • Binbaşı
    1722 Mesaj
    Nazar değmesin kazasız belasız sürüşler.
    |
    |
  • Binbaşı
    1819 Mesaj
    Ben de fotograflari reklam vs fotografi sandim
    Araciniz hayirli olsun kazasiz surusler
  • Yarbay
    6884 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Ben de fotograflari reklam vs fotografi sandim
    Araciniz hayirli olsun kazasiz surusler
    Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Yaklaşık 20 yılı geçti profesyonel fotoğrafçılığın içindeyim, boş vakitlerimizde Ankara'da kurs veriyorum.

    Ekipmanda olunca güzel kareler çıkıyor haliyle
    |
    |
  • Yarbay
    2429 Mesaj
    O renge kesinlikle krem iç döşeme ve sunrof olmalıymış

    Gerçekten çok yakışıklı olurdu

    Kazasız günlerde kullanım
  • Yarbay
    2248 Mesaj
    Allah var tasarımı Leon'dan güzel tek C segment araba

    Hayırlı olsun.
  • Binbaşı
    1161 Mesaj
    Fotoğraf kalitesi harika. Aracınız da çok güzel Allah kaza bela vermesin hocam.
    |
    |
  • Yarbay
    6884 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: reallist55

    O renge kesinlikle krem iç döşeme ve sunrof olmalıymış

    Gerçekten çok yakışıklı olurdu

    Kazasız günlerde kullanım

    Aslında donanım olarak ilk istediğim 2 şey bunlardı ama ikiside o an olmayınca mecbur siyah aldık.

    Renk konusunda biraz aykırı oldu sanırım ama gözümüz alıştıkça güzel gelmeye başladı.. Tekrar teşekkürler..


    quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Allah var tasarımı Leon'dan güzel tek C segment araba

    Hayırlı olsun.


    Tasarım olarak benimde Leon'dan daha çok hoşuma gitti.

    Leon biraz daha kibar bir tasarım gibi ama bu daha bir konsept araç havasında göründü gözüme..

    Teşekkür ederim..

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre A.

    Fotoğraf kalitesi harika. Aracınız da çok güzel Allah kaza bela vermesin hocam.


    Çok teşekürler. Beğendiğinize sevindim..







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 27 Eylül 2016; 1:32:55 >
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant vp
valorant points
bankacılar
takipçi satın al
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
1,042
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.