< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 24 Eylül 2020; 0:34:27 > |
|
_____________________________
|

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 24 Eylül 2020; 0:34:27 > |
|
_____________________________
|
|
"P ye aldık ayağımızı frenden çekmedik. Yük hala frende.
AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKTİK. Sonra ayağımızı frenden çektik. Araba kıpırdamıyor çünkü yük el frenine geçti." Pratikte böyle olmuyor. Bu şekilde yaptığınızda araba kıpırdamıyor çünkü şanzımana yük biniyor. Ayak frende iken araç boşa alınır. El freni çekilir. Ayak frenden çekilir. Araç bir miktar salınım yapar. Yani yük el frenine geçer. Ondan sonra vites pye alınır. Önce pye alıp sonra el frenini çekince araç ayak freninden el frenine geçerken yapması gereken o salınımı yapmıyor. Yük el frenine değil şanzımana biniyor. Zaten bu salınım farkını hissediyor olmanız lazım. İkisini de deneyin. Farkı anlamanız lazım. |
|
durursun aracı N ye alırsın.
Sonra el freni çeker ayağını frenden çeker tüm yükü elfrene verirsin. Sonra P ye alırsın. bu kadar basit neyini anlamıyorsunuz. |
|
Aynı şeyi dik bir yokuşta deneyin. Aracı kapatıp tekrar çalıştırdığınızda duyacağınız sesi buraya yazın, konuşalım.
|
|
Bu safsata nereden çıktı gerçekten kim söylediyse komedinin komedisi. Bir de iddialaşanlar falan var.
Bu olay enjeksiyonlu araçların ayak gazdan çekildiğinde benzin tüketimi 0 mı olur, az da olsa tüketir mi saçmalığına benzedi. Ki hala az da olsa benzin yollar diyenler var hala ![]() Yahu ABD'de orada burada adamlar el-ayak frenini devreye almaz, paso P'ye atar inerler langır lungur. Hiç mi görmediniz. Yok dişli gider, yok şanzımana zararı var... Yanlış. Yük bindiriyorsunuz dediğiniz şey şanzıman değil, ŞANZIMAN KİLİDİ'dir. Yani P'ye R'ye alırken parmağınızla düğmeye bastığınız kilit. Şanzıman dişlisine falan yük binmez. Düz vites gibi düşünüp yanlış yapıyorsunuz. P'ye almanın mantığı zaten şanzıman ile motorun bağlantısını tamamen kesmekten emin olmaktır. Boşta da bırakıp inebilirsiniz aslında ama sistem izin vermez. Burada P'nin mantığı, arabayı 1.vitese alıp stop etmek gibidir. Otomatikte dişliler bu sistemle olmadığı için öyle 1.vitese at araba kaçmasın olayı olmaz. P'de hayali bir dişli gibi bir kilide yük biner. P'de şanzımana yüklenirsin diyenler, P dişlisi nedir, P'de hangi vites var, bir açıklayabilir mi? Haliyle P'de dandik bir kilit vardır arkadaşlar, başka bişey değil. Olay koca bir safsata. Kilitten rahat çıkarmak istiyorsanız, DONKKKKKKK sesi eşliğinde zorlanarak P'den vitesi çıkarmak istemiyorsanız, ayağınız frendeyken P'ye alın, el frenini çekin falan filan... Elektronik sistemler işi yanlış yapıyor bu arada bu olayı savunanların mantığı ile. P'ye aldıktan sonra elektronik el freni devreye giriyor, ayağınız da frende oluyor, o sırada frenden ayağı çeksen de bişey olmuyor. Kimseye yük binmiyor ![]() Kasmayın o kadar, bişey olmaz. |
|
Başlık çok cesur olmuş ama bence maalesef yanlış düşünüyorsunuz. Ayağınızı frenden çektikten sonra süspansiyon sistemi boşluğu, el freni teli boşluğu, arkadaşların verdiği kampana örneği vs. durumlar gözardı edilmemeli. Yük şanzımana gelecektir.
|
Otomatik Araçta N'ye Al El Freni Çek, P'ye Al Efsanesi
Otomatik vitesli araç kullanırken N'ye alıp el freni çekme ve ardından P'ye alma eylemi yaygın bir yanlış anlamadır. Bu efsanenin doğru olmadığını ve otomatik araçlarda el frenini yalnızca aşağıdaki durumlarda çekmeniz gerektiğini lütfen unutmayın:
Otomatik Araçta El Freni Çekilmezse Ne Olur?
Otomatik araçlarda el freni çekilmediğinde aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:
Otomatik Araba P Deyken Gaza Basmak
Otomatik bir arabada P konumundayken gaza basmak, şanzımana zarar verebilir. Aracınızı P konumuna aldığınızda, vites kilitlenir ve hareket etmesi engellenir. Gaza basmak, bu kilidi zorlayabilir ve şanzımana zarar verebilir.
P Olmayan Otomatik Vites
P konumu dışında tüm otomatik viteslerde (N, D, R, vb.) aracınız hareket edebilir. Bu nedenle, aracınızı her zaman el freni çekerek park etmeniz önemlidir.
Otomatik Vites Araba Nasıl Stop Edilir
Otomatik vitesli bir arabayı stop etmek için şu adımları izleyin:
Otomatik Araba Kışın El Freni
Kış aylarında otomatik araçlarda el freni kullanırken dikkatli olun. El frenini çok sıkı çekerseniz, fren balataları donabilir ve aracınız hareket ettiğinizde zarar görebilir.
Otomatik Arabayı N'de Bırakmak
Otomatik bir arabayı N konumunda bırakmak, aracı park etmediğiniz sürece güvenli değildir. Aracınız kayabilir veya yuvarlanabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
![]() 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QRX -- 24 Eylül 2020; 2:23:47 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Istanbul/Bodrum
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
𐰤𐰀:𐰢𐰆𐱃𐰞𐰆:𐱅𐰇𐰼𐰚𐰇𐰢:𐰓𐰃𐰘𐰀𐰤𐰀 |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Mercedes-Benz B180 CDI URBAN
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 24 Eylül 2020; 8:17:41 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Super-Heavy is approaching...
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Super-Heavy is approaching...
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Super-Heavy is approaching...
|