Şimdi Ara

Otomatik araba ışık vs. de N konumuna alınmalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
0
Favori
5.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternet sitelerinin bazısında boşa alınmamalı bazısında alınmalı deniyor. Kesin birşey yok. sanayideki usta da disk ve balataların ömrü açısından boşa alınmalı diyo ama başka bir usta gerek yok diyo. Aracı park halindeyken viteste bırakın diyo bazısı bazısı boşta dursun diyo. Kafam karıştı. Bunun doğru olanı nedir?



  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    HondatugraL demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    eğer hold tuşu yoksa araçta ferene basmamak için N ye atmak istiyorsan atılabilir yoksa gerek yok hold a basınca tutuyor aracı zaten. Ben uzun lambalarda N de beklerim yükte beklemesin araç diye
    Aracın yükte beklediği falan yok. Şehir efsanesi
    Araçları kolay kolay boş vitese atmayın. Viteste olması çoğu koşulda daha avantajlıdır. Türkiye’de bulunmadan dolayı aracımı hep 1de bekletirim geçen senelerde arkadan bir aracın duramayacağını farkedip hızlıca yana geçiş yaptım kurtuldum. Bostan bire atana kadar belki her şey kötü olabilirdi.
    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Aracın yükte beklediği falan yok. Şehir efsanesi

    Alıntıları Göster
    Tam otomatik tork konvertörlü bilhassa çok yeni olmayan araçlarda vites D konumundayken araba hep gitme eğilimindedir. Rampada geri kaçırmama hadisesi de buradan gelir. Özellikle bir Auto Hold fonksiyonu olmasa da, manuel vitesli arabada debriyajla arabayı rampada tutmak gibi düşünün. Şanzıman yağı biraz ısınacaktır ancak aşırı uzun beklemelerden söz etmiyorsak bu bir sorun oluşturmaz.
  • Araçları kolay kolay boş vitese atmayın. Viteste olması çoğu koşulda daha avantajlıdır. Türkiye’de bulunmadan dolayı aracımı hep 1de bekletirim geçen senelerde arkadan bir aracın duramayacağını farkedip hızlıca yana geçiş yaptım kurtuldum. Bostan bire atana kadar belki her şey kötü olabilirdi.
  • o kadar para verip debriyaja mı basacağım diye millet otomatik araba alıyor, boşa atmayıp ne yapacaksın ayağın sürekli frende mi duracak? bence at boşa gitsin, zaten bir tık atıyosun bi şey olmaz bir tıktan
  • eğer hold tuşu yoksa araçta ferene basmamak için N ye atmak istiyorsan atılabilir yoksa gerek yok hold a basınca tutuyor aracı zaten. Ben uzun lambalarda N de beklerim yükte beklemesin araç diye
  • Tam otomatiklerde gerek yok. Dsg gibi yarı oto araçlarda uzun ışıklarda n konumuna alınabilir l.
  • Kendi kullanımım da ben uzun ışıkta atıyorum N ye , sıkışık trafikte L ile sürüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    eğer hold tuşu yoksa araçta ferene basmamak için N ye atmak istiyorsan atılabilir yoksa gerek yok hold a basınca tutuyor aracı zaten. Ben uzun lambalarda N de beklerim yükte beklemesin araç diye
    Aracın yükte beklediği falan yok. Şehir efsanesi
  • tam otomatik tork konvertörlü viteslerde gerek yoktur, N'ye alınmamalıdır.
  • Tam otomatik ve DSG araç kullandım daha trafikte N ye aldığımı hatırlamıyorum
  • start stop önemli
  • Mutlaka fark yaratacaktir.

    Misal Vectra b 2.0 karda olan otomatik şanzıman durduğunda vitesi boşa alır ev bu olumlu bir özellik olarak lanse edilmiş ve teveccüh kazanmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Aracın yükte beklediği falan yok. Şehir efsanesi

    Alıntıları Göster
    Tam otomatik tork konvertörlü bilhassa çok yeni olmayan araçlarda vites D konumundayken araba hep gitme eğilimindedir. Rampada geri kaçırmama hadisesi de buradan gelir. Özellikle bir Auto Hold fonksiyonu olmasa da, manuel vitesli arabada debriyajla arabayı rampada tutmak gibi düşünün. Şanzıman yağı biraz ısınacaktır ancak aşırı uzun beklemelerden söz etmiyorsak bu bir sorun oluşturmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal

    tam otomatik tork konvertörlü viteslerde gerek yoktur, N'ye alınmamalıdır.
    Bizim vitara s lerde auto mod da frene tam güç uygulandığında vites boşa geçiyor fakat, sport mod'da vites sürekli askıda kalıyor. Bu sebeple ben sport mod'da iken vitesi boşa alıyorum uzun süreli beklemeler de.
  • Gereksiz Eylemdir, Şehir efsanesidir,
    Yarı otomatikte olsa kısa duraklamalarda vites N konumuna alınmamalıdır.
  • tork konvetörlü ise, bekleme 1 dakikayı aşacak ise boşa alınır.
  • uzun süre beklenmeyecekse n' ye almanın faydası olduğunu sanmıyorum. en iyisi üretici ne önermişse onu yapmak.

    fakat beklerken frene tam basmak mevzusu önemli. devrin rolanti devrine düştüğünden ve orada kaldığından emin olun. öteki türlü arabaya kalkıyoruz mesajı verirken, diğer yandan fren ile tutuyorsunuz.
  • Ne diye otomatik vites araç aldık o zaman?



    İlk çalıştırmadan stop edene kadar elimi bile sürmem vitese...
  • Tam otomatiklerde 30 saniyeden uzun bekleyecekseniz n konumuna alın.



    Çoğunun kullanma kılavuzunda da böyle yazar zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal

    tam otomatik tork konvertörlü viteslerde gerek yoktur, N'ye alınmamalıdır.
    Tam otomatik tork konvertörlü kullanıyorum..

    eger 30 saniye den fazla duracaksan N ye almak en iyisi bence.. kısa duruşlarda gerek yok hatta arabayı yorar .
  • Hikaye adı üstünde otomatik vites stop edene kadar D de durur ikidebir vitesi elleyeceksem manuel alırdım.

    Not:Bu zamana kadar kullandığım otomatik araçlarda edc dsg hiçbi arıza vs sorun çıkmadı.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.