Şimdi Ara

Neden sisli havalarda 4 lü flaşör yakılır dh ahali (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
14.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bahsettiğim sabah babamda yanımdaydı yaşı 60, yaklaşık 30 yıldır araba kullanır, benden önce o söyledi neden bu insanlar dörtlüleri yakıyor? bunlar nasıl şöför nasıl ehliyet alıyorlar diye yakındı, demek isteğim yıllarca araç kullanmış trafikte bulunmuş insan yıllar önce aldığı eğitimle bu olayın böyle olmadığı daha ozamanlar yakılmaması gerektiği sabitlenmiş, şimdiki araçlardaki teknolojik gelişmeleri ışıkların daha etkili ve gelişmiş olduğunu düşünürsek,(sis lambalarını) 4 lüleri yakmanın manasız olduğu, ve yerinde kullanılması gerektiği ortaya çıkıyo,

    ancak düşündümde insanlarada suç bulmuyorum artık, kurallara uymamak ve yetkililerce uygulamamak, bunlara birde amacının dışında kullanılan araçlarda eklenince herşey okadar sıradanlaştıki örnek verirsem normal zamanda sis farı yakmak, şimdi hiç bişeyin önemi kalmadı, herşey normal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    bahsettiğim sabah babamda yanımdaydı yaşı 60, yaklaşık 30 yıldır araba kullanır, benden önce o söyledi neden bu insanlar dörtlüleri yakıyor? bunlar nasıl şöför nasıl ehliyet alıyorlar diye yakındı, demek isteğim yıllarca araç kullanmış trafikte bulunmuş insan yıllar önce aldığı eğitimle bu olayın böyle olmadığı daha ozamanlar yakılmaması gerektiği sabitlenmiş, şimdiki araçlardaki teknolojik gelişmeleri ışıkların daha etkili ve gelişmiş olduğunu düşünürsek,(sis lambalarını) 4 lüleri yakmanın manasız olduğu, ve yerinde kullanılması gerektiği ortaya çıkıyo,

    ancak düşündümde insanlarada suç bulmuyorum artık, kurallara uymamak ve yetkililerce uygulamamak, bunlara birde amacının dışında kullanılan araçlarda eklenince herşey okadar sıradanlaştıki örnek verirsem normal zamanda sis farı yakmak, şimdi hiç bişeyin önemi kalmadı, herşey normal


    üstad ehliyetini bizim gibi market tipli kurslardan değil, kılı kırk yaran, hepsinin özenli lakaplarının olduğu zamanın en sert komiserlerinden almıştır, normaldir

    o değil de, cahil diye tabir ettiğimiz çoğumuzun hor gördüğü kamyon şöförleri tır şöförleri bile istanbul-ankara arası tem'de azıcık sis çöksün hemen sis lambalarını yakıyorlar takdir ediyorum, hepsine saygılarımla




  • Amaç fark edilmekse yakmanın hiçbir sakıncası yok. Faydası var.
  • Birazdan silivriden istanbula yola cikacagim, silivri icinde dahi dortlulerini yakmayi tercih edenler oldukca fazlaydi otoyoldada cok olacagindan eminim.
    Ben gorus mesafesi yolda ilerlemek imkansiza yaklasana kadar yakma taraftari degilim. Ancak yakanlarida normal karsilamak lazim bu gunlrde istanbul ve marmarada alisilmisin disinda bir sis yogunlugu var ve insanlar bu siradisi tehlike karsisinda onlem almak ve rahatlamak zorunda hissediyorlar. Acikcasi dortlulerini yakmis yani tedirgin olmus suruculerin araclarinin yanindan gecerken, arkasindan takip ederken daha dikkatli oluyorum cunku dedigim gibi adam ama oyle ama boyle tedirgin olmus ve onun hatasi size de pahaliya patlar.
    Siste yapilacak belli, daha dikkatli ve biraz daha yavas surmek. Sis farlarini acmak. Bu kadar. Dortlulerini yakanlar gercekten gerekmiyorsa bile birakin yaksinlar, zarari yok.
  • forumu daha iyi anlamak adına soruyorum. apaçi ne demek arkadaşlar? bir çeşir trafik magandası mı bunlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75

    forumu daha iyi anlamak adına soruyorum. apaçi ne demek arkadaşlar? bir çeşir trafik magandası mı bunlar?


    her önüne geleni cahil diye adlandıran sivrizekalara verilen ad. bunlar bir tek kendilerini akıllı zannederler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75

    forumu daha iyi anlamak adına soruyorum. apaçi ne demek arkadaşlar? bir çeşir trafik magandası mı bunlar?

    http://www.google.com.tr/images?hl=tr&q=apa%C3%A7i&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1345&bih=612
  • valla dün sabah gebzeye giderken anormal bir sis vardı isveçte yaşasam yollardaki insanlara güvenip yakmazdım ama sıfır görüş kilometresinde en aşağı 150 ile giden ve bir anda arkamda beliren yaratığı görünce Türkiyede yaşadığımı hatırladım , ek önlem olarak hemen 4 'lüleri yakıp, bu konuyu yad ettim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 8 Kasım 2010; 15:48:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    valla dün sabah gebzeye giderken anormal bir sis vardı isveçte yaşasam yollardaki insanlara güvenip yakmazdım ama sıfır görüş kilometresinde en aşağı 150 ile giden ve bir anda arkamda beliren yaratığı görünce Türkiyede yaşadığımı hatırladım , ek önlem olarak hemen 4 'lüleri yakıp, bu konuyu yad ettim..


    cumartesi akşamı 22.30'da gebze istikametine doğru piyade okulundan şifa mahallesine giderken inanılmaz şekilde yoğun bir sis vardı, bu noktada 4lüleri yakıp gidenlerle, gitmeyen kocaman bir kamyonu görünce 4lülerin yakılmasında bir sakınca olmadığını anladım, o şartlar altında dörtlülerini yakmayan bir kamyonun arka sis farlarının çalışmasını dilemekten başka bir çareniz kalmayacaktı çünkü, o derecede düşük bir görüş vardı o mevkide.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75

    forumu daha iyi anlamak adına soruyorum. apaçi ne demek arkadaşlar? bir çeşir trafik magandası mı bunlar?


    http://www.dailymotion.com/video/xdu4mw_apaci-dans_fun

    http://www.vidivodo.com/335758/kizilay-apaci-dans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 8 Kasım 2010; 16:09:15 >




  • sisli havada sis farı yakılır...flaşörler açılmaz...halen daha, bir zararı yok, görünmemizi sağlar, siste açarız flaşörleri gibi yorumlar var... işte böyle olunca anlam kargaşası oluyor... yolun kenarına çekmiş yada acil bir durum için, yani gerçek manada flaşörlerini açan bir araç ile daha iyi görüneyim niyetiyle normal seyirdeki flaşörlerini açan aracı nasıl ayırt edeceğiz...

    yahu amerikayı yeniden keşfetmeye ne gerek var... adam keşfetmiş 500 yıl önce...

    flaşörler ne zaman açılır, sis farı ne zaman açılır, bunların kuralları konmuş... zaten trafik, bizde karmaşa yığını... bu kurallarıda bozarak, tam çorba haline getirmeyelim...
  • @bayram bey
    sisli havada sis farı yakılır...flaşörler açılmaz...halen daha, bir zararı yok, görünmemizi sağlar, siste açarız flaşörleri gibi yorumlar var... işte böyle olunca anlam kargaşası oluyor... yolun kenarına çekmiş yada acil bir durum için, yani gerçek manada flaşörlerini açan bir araç ile daha iyi görüneyim niyetiyle normal seyirdeki flaşörlerini açan aracı nasıl ayırt edeceğiz...

    Söylediklerinizde haklısınız ama kusura bakmayın bu ülkenin yollarında sağ kalabilmek için yukarıdaki verdiğiniz örneği yok saymaya maalesef hazırım.Tek eksiğimiz yılda 2-3 gün olan siste yolun kenarına çekmiş yada acil bir durum için, yani gerçek manada flaşörlerini açan bir araç ile daha iyi görüneyim niyetiyle normal seyirdeki flaşörlerini açan aracı ayırt etmek olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 8 Kasım 2010; 16:33:54 >
  • sizi anlıyorum...

    ancak şu çok önemli...arıza sonucu otobanda kenara çekmiş araç, çok büyük risk altında...100 ile 200 arasında hız yapan arçalar geçiyor çünki...bu yüzden, 4 lü flaşör kullanımı çok önemli... bu flaşörlerin yandığını gördüğümüzde, bilmeliyizki, o araç duruyor...

    ama bizde nerdeeee....asker uğurlarken, düğüne giderken, sizte, dağda bayırda her yerde 4lü flaşör açıyoruz... gerçek manada acil durumda yol kenarına çektiğimizde, hiçbir anlamı yok 4lü flaşörü yakmanın.... arkadan 200 le gelen son model bir bmw, şöyle düşünecek, 4lü flaşörü yanan arabayı gördüğünde: oooooo şansa bak, önümüzde düğün konvoyu var...gazla...210, 220, 230 .... güüüümmmmmm.... kaçınılmaz sonuç....çok oluyor böyle kazalar....

    bu yüzden 4lü falşör kullanımı çok önemli...!!!




  • bayram beye katılıyorum
  • sunun gibi bir cok video var youtube'da...



    http://m.youtube.com/watch?gl=US&client=mv-google&hl=en-GB&v=JllTOoNaRkI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lapya -- 8 Kasım 2010; 18:42:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    sizi anlıyorum...

    ancak şu çok önemli...arıza sonucu otobanda kenara çekmiş araç, çok büyük risk altında...100 ile 200 arasında hız yapan arçalar geçiyor çünki...bu yüzden, 4 lü flaşör kullanımı çok önemli... bu flaşörlerin yandığını gördüğümüzde, bilmeliyizki, o araç duruyor...

    ama bizde nerdeeee....asker uğurlarken, düğüne giderken, sizte, dağda bayırda her yerde 4lü flaşör açıyoruz... gerçek manada acil durumda yol kenarına çektiğimizde, hiçbir anlamı yok 4lü flaşörü yakmanın.... arkadan 200 le gelen son model bir bmw, şöyle düşünecek, 4lü flaşörü yanan arabayı gördüğünde: oooooo şansa bak, önümüzde düğün konvoyu var...gazla...210, 220, 230 .... güüüümmmmmm.... kaçınılmaz sonuç....çok oluyor böyle kazalar....

    bu yüzden 4lü falşör kullanımı çok önemli...!!!


    Verdiğiniz örnek pek olası değil açıkçası. Dörtlülerini yakmış ve duran bir araca arkadan 200 km. sürati filan bırakın, hızlanan bir araç bile görmedim, bahsettiğiniz şekildeki kazalar emniyet şeridinde duran aracı farketmediği / sürücünün uyuduğu, daldığı durumlarda gerçekleşen şeyler.

    Ayrıca siz yoğun olmayan sisten bahsediyorsunuz heralde, görüş mesafesinin 10-15 metreye kadar düştüğü siste kimse 100-200 gidemiyor zaten. Görüşün çok kötü birkaç metre olduğu durumda da 4' lü flaşör yakanlardan hiç etkilenmedim bu güne kadar, hiç zararını da görmedim.

    Örneğin temde görüş birkaç metre olduğu için 25-30 km. ile ilerliyorsanız siz o zaten acil / tehlikeli durumdur. dörtlü ile arkadakini uyarmakta bir zarar olmaz.

    Eğer sis sadece sözde varsa yani 200 ile gidecek kadar görüşünüz varsa zaten o konudan bağımsız, o zaman sis farı yakmaya bile gerek yoktur; aracın normal huzmeleri hatta kendisi bile rahat rahat görünür.




  • 4 lü flaşör durma/duraklama anlarında sadece stop lambası olarak değil trafikte kaza riskinin olduğu olağan trafik akışının dışında her hangi bir durumda farkındalığı artırmak için yakılmalıdır ki zaten amacıda farkındalığı arttırmaktır.
    kaza riski sisli havada da olur, otobanda herhangi bir nedenle yavaş giderkende olur, uzun ve geniş araçların trafikteki seyrinde de olur vs...

    ilginç bir durumda sis farı rengi konusu.: sarı olması önerilmekte ama bir çok araçta sis farı normal far renginde malesef, hatta modifiye uğruna beyaz ışık veren ampüller takılıyor kendi aracımda sisli havalarda sis farı hiç bir işe yaramıyordu bu nedenle sisli havalarda bende yakarım




     Neden sisli havalarda 4 lü flaşör yakılır dh ahali




  • 4'lü flaşörler sizin farkındalığınızı A-R-T-I-R-M-A-Z arka sis lambaları her zaman daha parlak daha göz alıcıdır, bunu anlamak bu kadar mı zor yaa, çıkın deneyin yoğun siste aracınızın hem 4'lülerini hem de arka sislerini yakın araçtan uzaklaşın, sonra yaklaşın bakalım önce hangisini göreceksiniz

    Adı üstünde SİS farı yaa başka söze gerek mi var hala 4'lü flaşörleri savunuyorsunuz... yukarıdaki videoyu da zahmet olmazsa bir izleyin

    dipnot: dahi anlamındaki bağlaç olan "de" ayrı yazılır

    kaza riski olan yerde 4'lüler yakılır ama sisli havalar buna girmez, anlık uyarılarda kullanılmak için kullanılır, adamlar yıllardır sis farı koyuyor arabaya biz hala 4'lü yakılır mı yakılmaz mı onu tartışıyoruz pes artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 8 Kasım 2010; 20:28:16 >
  • crazy arif sen teoride mi yaşıyorsun pratikte mi?????? 2 gün evvel havalimanına giderken ve dönerken eğer o trafikte yaşananları görseydiniz birakın dörtlüleri eğer olsaydı aracınızda 14 lüleri yakardınız!!! bazı şeyler yaşanarak tecrübe edilir yazılanları okuyarak değil!! sis farının etkilerini kimse küçümseyemez tabi ki ama bu kadar şiddetli bir siste sis farı sabit bişr şekilde yanarken sadece gözlerinizin algısını sabitler( nasıl anlatacağımı bilemedim) dörtlü bu durumda kesinlikle daha etkili!! bırakında bu olayı birebir yaşayanlar neyin iyi olup olmadığını bilsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    4'lü flaşörler sizin farkındalığınızı A-R-T-I-R-M-A-Z arka sis lambaları her zaman daha parlak daha göz alıcıdır, bunu anlamak bu kadar mı zor yaa, çıkın deneyin yoğun siste aracınızın hem 4'lülerini hem de arka sislerini yakın araçtan uzaklaşın, sonra yaklaşın bakalım önce hangisini göreceksiniz

    Adı üstünde SİS farı yaa başka söze gerek mi var hala 4'lü flaşörleri savunuyorsunuz... yukarıdaki videoyu da zahmet olmazsa bir izleyin

    dipnot: dahi anlamındaki bağlaç olan "de" ayrı yazılır

    kaza riski olan yerde 4'lüler yakılır ama sisli havalar buna girmez, anlık uyarılarda kullanılmak için kullanılır, adamlar yıllardır sis farı koyuyor arabaya biz hala 4'lü yakılır mı yakılmaz mı onu tartışıyoruz pes artık


    sayın crazyarif
    araçlarda kullanılan ışıklar arasında kırmızı ışıktan sonra en yüksek dalga boyu sarı renge aiitir. arka sis farları kırmızıdır ve arkadan gelen araçların en uzak mesafede görmesi amaçlanmakla beraber ön sis farları sadece karşıdan gelen araçların dikkatini çekmek için değil aynı zamanda sürücünün görüş alanını da arttırmayı amaçlar. bir anlamda optimal verimi almak amaçlanır. sisli havalarda sadece arkadan takipleri düşünmeyin

    internet sağlayıcım nedeniyle videoyu maalesef izleyemiyorum ama size şunu sorayım sisli havalarda gerçekten kaza riski yok mu dur?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.