Şimdi Ara

Neden sisli havalarda 4 lü flaşör yakılır dh ahali (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
14.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her zaman sisler açık gezen yurdum apaçileri, sis olduğu zaman ne hikmetse sis farı açmak yerine 4lü yakıyorlar, ama biri dese ki bu farları siste açmak yasak
    hepsi yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: family guy

    Dörtlü flaşör acil durumlar içindir! Araç arıza yapar, kaza olmuştur, yolda kalmıştır v.s. durumlarda kullanılması gerekir. Flaşörün düğmesinin üstünde zaten gerekli işareti görürsünüz. kırmızı ▲ içinde ünlem işareti!
    Flaşör açıkken sinyallerinizi kullanamazsınız. Hareket halindeyken flaşör kullanılmaz! Arkanızda seyreden araçlar için sisten daha fazla tehlike oluşturursunuz.
    Siste sis farlarınızı kullanmanız gerekir ve arkadan gelen aracın sizi görmesi için yeterlidir.


    güzel açıklamışsınız
  • mevsimin bu günlerin özellikle bursa izmir yolunda aşırı sis olur. hatta gece araç sayısı azalınca o kadar yoğunlaşırki bir keresinde otobüs muavinin elinde lambayla otobüsün önünden yürüyerek yol göstermesini bile yaşadık. otobüs değil dörtlüleri ne kadar lambası varsa yanıyordu. amaç sadece daha iyi görünmek. zaten artık herkes alıştı sis içinde dörtlü yakmaya. ama yukardaki arkadaşların dediği gibi sis lambası diye bişey var ama bayılıyoruz güneş tepedeyken bile o lambayı yakmaya.yetmeyince tek seçenek dörtlüler kalıyor. önceden buna ceza yazıyorlardı artık onuda yapmıyorlar
  • ben dörtlü flaşörler yanık olan bir araç için ya durdu ya kaza var anlamında anlarım ama yolda giderken dörtlü yakılırsa bu biraz yanıltıcı olabilir.
  • ekstradan görünmenin bence bir zararı yok. dörtlü yanarken sinyal verirseniz genelde dörtlü o anlık iptal olur ve sinyal çalışır tabi her marka/modelde var mıdır bilemem.
  • sisli havada yakılmasının hiçbir sakıncası yok.sonuçta farkedilmek için.
  • Abartılmıyack Bir konu Uzatmanın Aleemi Yok.Az Da Olsa Çokta Olsa Yakıyor Tek AMacı Tedbir Güvenlik İçin Fark Edilmek İçin...
  • forumdada çok fazla apaçi varmış..sisli havalarda sis farı yakılır dörtlü değil..ayrıca bi çoğu "bence doğru" desede trafik kuralları belirlenirken bence lafı kullanılamaz..radara hızlı girdiğinizde polise "bence bu yolda hız sınırı 150 olması lazım 150 ile gitmemin sakıncası yok ceza yazamazsınız" desenize...
  • peki ileride bir kaza varsa sisli havada herkes dörtlüleri yakarsa bunu nasıl arkalara ileteceğiz? Ayrıca sinyal nasıl vereceğiz? Bu yüzden sisli havalarda sis farlarının dışında 4lüleri yakmak hem hatalı hem de tehlikeli.

    Çok fazla sis varsa yakmak doğrudur diyenler var. Ee çok sis varsa çek kenara bekle sis dağılsın. Görülmüyorsa görülmüyordu. Hiçbirimizde radar yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seka_1905 -- 5 Kasım 2010; 18:25:08 >
  • insanlar sis farını hava atmak için kullandığı için dörtlüleri yakıyor hem lambalar bozulmaz çünkü sinyal vermiyorlar başka zaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 5 Kasım 2010; 18:46:27 >
  • Alemin doğrusu sizsiniz canım.Bende yakıyorum çünkü ne arkada ne önde sis farım yok.Amaç sadece araca çarpmasınlar diye dikkat çekmek.

    Nedir bu toplumsal mastürasyon arzunuz anlamıyorum ki.
  • Aşırı sağnak yağışta ve aşırı sis durumunda 4lü yakmak normaldir.Görüşün neredeyse sıfır olduğu durumlarda trafikteki araçların sizi farketmesi kolaylaşır.
    Bu durumu anlamanız için önce yaşamış olmanız gerekir.Sanırım karşı çıkan arkadaşlar da daha önce yaşamamışlar görüş alanının neredeyse sıfıra düştüğü durumları.Bir de neden iddia ediyorlar anlamıyorum,adam paşa paşa yakmış 4lülerini etrafındakileri uyarmak için,neden bundan rahatsız oluyorlar ki...?Trafik kurallarında yasak diye bir madde var da biz mi bilmiyoruz?Olmadı bir de durdurup ceza yazın bari tam olsun...Puhahahha...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 5 Kasım 2010; 19:04:48 >
  • ilk defa duyuyorum 4´lü Flasörlerin Sisli Havalarda yakildigini !

    Sisli Havada en önemli olan sey Yavas gitmek, arka Sis Farini yakmak (bu Fari Siste algilaya biliyoruz) ve eger var ise ön Sis Farlarini yakmak (Türkiye´de Standart tüm Araclarda yaniyor saten) ama Flasörleri yakmak anlamsiz. Saten Magandanin biri daldirip gitse bile Sinyalleri cok gec görecektir, Kaza yinede meydana gelir geleceyi zaman.
  • sisli havada arabanın farlarıda sarı ve çok fazla ışık verdiğinden çok kötü bir ışık saçılması oluyo iyice gidiyor görüş mesafesi(heleki xenon far varsa bide iyi batıyor)

    dörtlüler farklı renkte daha koyu bi renkte ve daha az bi ışık verdiğinden araba daha rahat belli ediyor kendini

    bu şekilde düşünüyorum
  • acaba avrupada da yakıyorlar mı? Ben hiç sevmiyorum ama tabii bizde herkes trafik uzmanı...
  • Sis fari yoksa bence yararli olabilir, sonucta sari isik daha rahat goruluyor siste. Ama sis fari varsa gerek yok.
    Tabi IStanbul her gun sis olan bir yer degil sonucta insanlar belki de tedirgin oluyorlar ne yapacaklarini bilmiyorlar. Biraz da hos karsilamak lazim o yuzden.
  • bigün ziganadan aşağı inerken öyle bir sis indiki yol şeritlerini göremez oldum.önümdeki ve karşımda gelen araçları dörtlüleri sayesinde fark edebiliyordum sadece
  • Ağalar beyler herkesin arabasında önünde arkasında sis farı yok..Bu kadar abartmayın tamam herkes biliyor sanırım 4'lü flaşörün görevini ancak uyarı veya görünmek amaçlı yakılabilir...

    Kazamı durmuşmu nasıl anlarız demişsiniz iyi güzel dörtlü yakan bir aracın arkasından tam gaz gidilmez zaten ya kaza yapmıştır ya sisten yakmıştır yada önünde bir durum olmuşturki yakmıştır zaten yavaşlamanız gerekir..Kaldıki son model bir çok araçta ani frenlemelerde dahi zaten araçlar 4'lü flösörünü kendiliğinden yakıyor uyarı amaçlı..Ne yapalım o zaman söktürelim mi?

    Bazı arkadaşlar nasıl sinyal vercez demiş az bi zahmet söndürün flaşörü verin sinyalinizi bu kadar narin olmayın..Gerçi çoğunuzun aracında o sensörü bu sensörü vardır zor gelir belki o ayrı..

    Ayrıca çok sis varsa flaşör yakma çek kenara demiş bazı arkadaşlarda..Kaç kere uzun yol tecrübesi yaşadınız bilmiyorum ben çok sık uzun yol yapan birisiyim her zaman her yolda kenara çekipte sisin dağılmasını bekleyecek bir cep,benzinlik,dinlenme tesisi olmuyor malesef sağa çekip yolda beklemek dahada büyük risk hem kendin hem arkadan gelen açısından




  • Sis neyse de ben tünele girince dörtlülerini yakanları anlamıyorum. Adam farı açmıyor dörtlü yakıyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.