|
Bildirim
|
arkadaşım klima ısıtmıyor o havayı sen sadece fanı cama yönlendiriyorsun. bir şey değişmiyor. gene motorun ısıttığı havayı kullanıyorsun.
|
Herkes bilip bilmeden sallamış. Ac hiçbir sekilde ısıtmaz. Ancak ac yi açtığınız icin eger ac kompresöru devreye girerse (cok dusuk sıcaklık değilse) elbette motor daha çabuk ısınacaktır. Varsayalım ac siz 10 dk da ısınıyorsa ac ile 7 dk da ısınacaktır. Klima kompresöru devrede iken yakıt tüketimi artar ve motor daha cok zorlar. Bu yuzden motor çabuk ısınır.
Webasto(en bilinen adıyla)/ek ısıtıcı/yardimci isitici/ptc isitici. Farklı isimleri var. En bilineni webastodur. Tir ve kamyon şoförleri bilir. Simdi tirdaki webasto ile araçta webasto marka olanlar farklı. Tirdaki webasto lar, ek bir yakıt deposu vardır. Kucuk bir dizel motor vardır. Bu dizel motor araçtakin bağımsız olan radyatöru ısıtır ve fan ile tırın kabinine sıcak hava ufler. Otomobillerde kullanılan webasto marka ısıtıcilar ise daha farklıdır. Mercedes, bmw, wv ve Opel de opsiyon donanım olarak gelir. Sadece dizel araçlarda opsiyon olarak eklenebilir. Otomobilin kendi yakıt deposunu kullanır. Ancak yakıt az göstergesi yanıyorsa sistem devreye girmez. Vw de ayrı 2. akü de vardır. Diger markalarda incelemedim. Buyuk ihtimal onlarda da öyledir. Ayri bir kucuk dizel motoru vardır. Nasıl çalışır? Basit, ek dizel motor çalışacak ;) Aracınız yol bilgisayarından haftalık olarak programlayarak kurabilirsiniz. Diyelim hafta ici hergun sabah 8. Arac, her sabah 8 de aracınızın motor suyunu ve kabin icin ısıtmış hale getirecektir. Otomobillerdeki webasto lar motor radyatör suyunu ısıtır. Geri kalanını da aracın normal fan o halleder zaten. Fan 1 kademe de çalışıp kabin icini ısıtır. Kumandadan da araca binmeden calistirabilirsiniz. Otomobil de kralı webastodur. Ülkemizde maalesef bilinirliği pek yoktur. Hatta hic. Aslında Doğu bölgelerinde cok faydalı bir sistem. Avrupa da (kuzey) klimasız arac vardır ama webasto süz arac yoktur :) Tabi ülkemizin iklimi nedeniyle pek ihtiyac duyulmasa da bebekli aileler cok buyuk sıkıntı yasıyorlar. Bir de rezistansli olan sistemler var. Renault kullandı. Baska marka da var mı bilmiyorum. Arac çalıştıktan sonra elektrikli rezistans o devreye sokarak aküden anlık elektrik beslemeli isitici. Cok sıcak olmasa da en azından ılık bir hava ufluyor. Güvenli ve sağlıklı bir sistem degil. Cok sık kullanıldığı taktirde çabuk bozuluyor. Ayrica koku yapıyor. BMW nin sitesinde vs opsiyon fiyat listesinde webasto vardı bir ara. Vw ve Opel isteğe bagli ekliyor. Vw de sanirim 3000-4000 TL arası birseydi (2,0 tdi motorlar icin) |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 22 Ekim 2013; 23:22:06 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|