Şimdi Ara

Motor ısınmadan sıcak hava üfleyen araba var mı ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
0
Favori
14.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • liberty_15 L kullanıcısına yanıt
    C-Max lerde PTC heater var araç çalışmasa dahi sıcak hava üflüyor kısa sürede.
  • 2.0 dci Laguna sabah sıcaklığı max seviyeye alıp 40-50 metre yürüdükten sonra ılık 2 dakika içinde bildiğin sıcak üflüyor özel bir parça olduğunu düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    2.0 dci Laguna sabah sıcaklığı max seviyeye alıp 40-50 metre yürüdükten sonra ılık 2 dakika içinde bildiğin sıcak üflüyor özel bir parça olduğunu düşünmüyorum.
    Peki Hocam araç rölantide çalışırken kaloriferi açınca devir bariz bir şekilde yükseliyor mu??? Mitsubishi de bu şekilde oluyor kaloriferi açınca 700-800 rpm den 1200 rpm e çıkıyor. Kaloriferi kapatınca tekrar normal devrine düşüyor???
  • Megane 3 1.5 dci sogukta hararetin tam ortaya gelmesi 15 km sonra oluyor fakat mars bastiktan sonra direk cikiyorum genelde 150 m sora ilik 300 m sonra da tam sicak uflemis oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Peki Hocam araç rölantide çalışırken kaloriferi açınca devir bariz bir şekilde yükseliyor mu??? Mitsubishi de bu şekilde oluyor kaloriferi açınca 700-800 rpm den 1200 rpm e çıkıyor. Kaloriferi kapatınca tekrar normal devrine düşüyor???

    Alıntıları Göster
    digital göstergede 30'dan sonra HI(High) seçeneği var ona getirip AUTO olarak ayarladığımda bir kaç saniye içinde üflemeye başlıyor. Klimayı devreye alıyor sadece onunla ilgili bir kasılma hissediyorum ilk etapta. Onun haricinde zaten marşla beraber 900-1000 rpm lerde çalışıyor soğukken bilirsin bu süre uzuyor birazcık. Onun haricinde başka bir tuhaflık gözlemlemedim. Bence özel bir termostat yapısı var bu sayede bu işi beceriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Captiva da çok yakıyor arkadaş satmıştı yürütemedim arabayı. Chip yazılım falan yaptıracaktı araştırdı etti dna sında varmış çok yakmak. Maaşı aldığım gibi arabanın yakıtına gidiyor,çoluğun çocuğun rızkını arabaya mı yatıracağım ? lanet olsun böyle arabaya deyip 2 ay bindi binmedi sattı.
    2 seneyi geçti kullanıyorum. Yakıt konusunda insanlar yanılgıda, şöyle ki; 1 tonluk 1.5 dizel arabadan inip 2 litre dizel 4x4, tam otomatik, 7 koltuklu 2 ton d sınıfı suva binince afallıyorlar haliyle. Yoksa araba sınıfına göre az bile yakıyor. Ben yazın şehir içi 9-12 litre, kışın 10-13 litre, kışın şehirler arası 7,5-9 litre, yazın 6,5-8,5 litre arası pompa verisi tüketiyorum. Hatt geçen sene tatile gittim araba dolu, çoluk çocuk 100-120 bandında çok sakin gittim 6.2 litre pompa verisi tüketimi oldu. Gel gelelim aracın durumu da önemli. Mesela ben 7000 km de motul 5-30 xclean plus yağ ve tüm filtreleri değiştiririm. Aaracımda soft yazılım var. Bunlara rağmen haftada 1 gün hafif araziye gider eğlenirim. Bu yakıt tüketiminin içinde arazi kullanımı da var. Yani uzun lafın kısası araba gayet normal yakıyor ama ülkemiz şartlarında çok gibi geliyor.1-2 litre az yaksa normal 1.6 dizellerle aynı yakacak. Bu algı aracın fiyatının düşük olmasından da kaynaklanıyor. Araba 150 bin olsa kimse yakıtına laf etmez. 70-80 bine dağ gibi arabaya biniyor millet birde kıl tüy arıyor pehhh




  • webasto gibi bir sistem olmadan asla direk ısı vermez
  • geçen sene şirket aracı olarak kullandığım 2017 model 1.4tdi polo highline'da ptc heater vardı sanırım. Dışarısı 3-5 derece iken sıcaklık ayarı en sıcağa getirilince direkt içerisi ısınmaya başlıyordu ve araba normale göre 100 devir daha fazla çeviriyordu rölantide. en sıcağa getirmeyince öyle ısıtmıyordu taa ki 10km gidip motor ısınana kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    digital göstergede 30'dan sonra HI(High) seçeneği var ona getirip AUTO olarak ayarladığımda bir kaç saniye içinde üflemeye başlıyor. Klimayı devreye alıyor sadece onunla ilgili bir kasılma hissediyorum ilk etapta. Onun haricinde zaten marşla beraber 900-1000 rpm lerde çalışıyor soğukken bilirsin bu süre uzuyor birazcık. Onun haricinde başka bir tuhaflık gözlemlemedim. Bence özel bir termostat yapısı var bu sayede bu işi beceriyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle, özel bir termostat sistemi var sanırım. İlk önce Motor büyük diye mi bu kadar çabuk ısınıyor diye bir soru akla geliyor, ama 2017 yılındaki iş aracım Ford Ranger dı kesinlikle böyle bir şey yoktu, motor ısınıncaya kadar buz gibi bekliyorduk, ondan önce 2016 yılında yine Mitsubishi L200 vardı fakat 4X2 en boş donanımıydı, onda da böyle bir şey yoktu, şimdi ki araç 4X4 Tornado donanım ve bu şekilde bu soğuk kış günlerinde acayip rahat ettiriyor insana.




  • ulan 2017 c200de bile birkaç dakika beklemen gerekiyor
  • Mercedes E350 Bluetec - 30 saniye gecmeden yangin

    SL 350 1 dakikayi buluyor assagi yukari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende merak ediyorum

  • 2015 dizel otomatik kadjar anında ılık veriyor sonra sıcaklık artıyor, motor buz gibiyken bu özellik harika bir şey (sanırım ptc ısıtıcı var elektirikli rezistans gibi)

  • teqali kullanıcısına yanıt

    passat'ın klimasında "ısıtma yardımcısı" diye bişey var. motor dizel olmasına rağmen çok beklemiyorum kalorifer için. benzinliler kadar çabuk ısıtmaya başlıyor gibi.

  • Yurt dışındaki D segment binek araçların çoğunda vebasto var,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 18 Mart 2024; 20:12:5 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.