Şimdi Ara

motor soğuk olmasına rağmen radyatör fanı çalışması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araç 1.6 dizel otomatik opel astra k. aracı az önce çalıştırdım kısa mesafe otoparka geldim aracı park ettim ki daha motor derecesi oynanamıştı bile sıcaklığı.

    indiğimde aracın radyatör fanı çalıştığını fark ettim. ilk defada aracı durduğumda radyatör fanı çalıştığını hatırlıyorum.

    bu arada aracı sıkıştırmadım kullanırken normal şehir içi tümsekli beylikdüzü içi hızlan yavaş şeklinde sürdüm

    normal midir yoksa baktırmam gereken bir durum var mıdır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut12344


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    klima açık mıydı bi bakın ihtimal dahilinde.

    ikinci ihtimal ise aracınızda arıza lambası yanıyor mu ona göre bakılabilir. Eğer arıza lambasıda yanmıyorsa fan termiğine falan bakılması gerekiyor.

    bakıma yeni götürmüştüm 30 bin. araç motorunu hediye olarak temizlediklerini söylediler. acaba temizlerken bir şey olmuş olabilir mi emin değilim. herhangi bir uyarı ya da gösterge ışığı yanmıyordu

    araç dizel mi? dizel ise dpf temizliği yaptığı sırada fan açması normal sayılabiliyor. Kısa mesafe kullanıyorsanız dpf tıkanmış olabilir.

    Eğer bu ihtimali es geçersek fan ile alakalı elektronik devreler ( termik vs ) yada daha kötü olarak Hava akışmetre ( Arıza lambası yakması gerekiyo) arızası baş gösteriyor olabilir.

    Motor yıkama çok zararlı bir şey araç komple elektronik yarın devam ederse alın aracı götürün servise yapabilecek birşey yok.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğukken Radyatör Fanının Çalışması

    Motor soğukken radyatör fanının çalışması birçok sürücünün karşılaştığı bir durumdur. Bu, özellikle kısa mesafeli yolculuklar ve kış aylarında daha sık görülür. Peki soğuk bir motorda radyatör fanının çalışması neden olur?

    Araç motorları çalışırken ısı üretir. Normal çalışma koşullarında bu ısı, motordan soğutma sistemi aracılığıyla uzaklaştırılır. Radyatör fanı, bu soğutma işleminin önemli bir parçasıdır ve motorun aşırı ısınmasını önlemeye yardımcı olur.

    Soğuk bir motorda radyatör fanının çalışmasının birkaç nedeni vardır:

    • Motor Soğutma Sıvısı Sıcaklığı: Motor soğuk olsa bile, soğutma sıvısı hala biraz ısı tutabilir. Radyatör fanı, soğutma sıvısının çok fazla ısınmasını önlemek için çalışabilir.
    • Klima Sistemi: Klima sistemi çalıştığında, kondenser için ek soğutmaya ihtiyaç duyulur. Radyatör fanı, klima kompresörünün etkin bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak için çalışabilir.
    • Regeneratif Frenleme Sistemleri: Bazı araçlar, rejeneratif frenleme sistemlerine sahiptir. Bu sistemler, frenleme sırasında oluşan enerjiyi elektrik olarak depolar. Bu enerjiyi depolamak için radyatör fanı çalışabilir.

    Bazı araç modellerinde, motor soğukken radyatör fanının çalışması normaldir. Ancak, sürekli olarak veya uzun süre çalışıyorsa, bir sorun olabilir. Bu durumda, bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Özetle:

    Motor soğukken radyatör fanının çalışmasının birkaç nedeni vardır. Bunlar arasında motor soğutma sıvısı sıcaklığı, klima sistemi ve rejeneratif frenleme sistemleri sayılabilir. Çoğu durumda endişe edilecek bir durum yoktur ancak fan sürekli veya uzun süre çalışıyorsa bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Takip edilmeli bir daha tekrarlarsa servise götürün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klima açık mıydı bi bakın ihtimal dahilinde.

    ikinci ihtimal ise aracınızda arıza lambası yanıyor mu ona göre bakılabilir. Eğer arıza lambasıda yanmıyorsa fan ekipmanlarina falan bakılması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 1 Aralık 2017; 12:13:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    klima açık mıydı bi bakın ihtimal dahilinde.

    ikinci ihtimal ise aracınızda arıza lambası yanıyor mu ona göre bakılabilir. Eğer arıza lambasıda yanmıyorsa fan termiğine falan bakılması gerekiyor.

    bakıma yeni götürmüştüm 30 bin. araç motorunu hediye olarak temizlediklerini söylediler. acaba temizlerken bir şey olmuş olabilir mi emin değilim. herhangi bir uyarı ya da gösterge ışığı yanmıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut12344


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    klima açık mıydı bi bakın ihtimal dahilinde.

    ikinci ihtimal ise aracınızda arıza lambası yanıyor mu ona göre bakılabilir. Eğer arıza lambasıda yanmıyorsa fan termiğine falan bakılması gerekiyor.

    bakıma yeni götürmüştüm 30 bin. araç motorunu hediye olarak temizlediklerini söylediler. acaba temizlerken bir şey olmuş olabilir mi emin değilim. herhangi bir uyarı ya da gösterge ışığı yanmıyordu

    araç dizel mi? dizel ise dpf temizliği yaptığı sırada fan açması normal sayılabiliyor. Kısa mesafe kullanıyorsanız dpf tıkanmış olabilir.

    Eğer bu ihtimali es geçersek fan ile alakalı elektronik devreler ( termik vs ) yada daha kötü olarak Hava akışmetre ( Arıza lambası yakması gerekiyo) arızası baş gösteriyor olabilir.

    Motor yıkama çok zararlı bir şey araç komple elektronik yarın devam ederse alın aracı götürün servise yapabilecek birşey yok.




  • ısı müşürü (bazı araçlarda, özellikle eski araçlarda fan ve gösterge için ayrı ayrı 2 adet de olabiliyor) herhangi bir sebepten (bozulma, kablo kopması vs.) elektronik kontrol ünitesine ısı bilgisi göndermezse yani kontrol ünitesi(beyin) ısı sensöründen ısı bilgisi alamazsa soğutma sıvısının kaç derecede olduğunu dolayısıyla fanı çalıştırıp soğutma yapmaya gerek olup olmadığını bilemeyeceği için ihtiyati olarak tüm fanları (radyatör, artı varsa klima fanı) en yüksek devirde çevirerek olası bir hararet durumunu önlemeye dair tedbir alır. aracın yeni çalışmış olması hatta bazı araçlarda, motorun çalışmamış sadece kontağın açılmış olması bile farketmez bu durum için.
  • Sıcağı açmışken klima A/C açık kalmış olabilir. Onu kapatıp tekrar bi kontrol edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Müşürden hocam.
  • 3 ihtimal var
    1 klima açık olabilir
    2 fan müşürü arzalı olabilir
    3 motor ve radyatör suyu eksik olursa çabuk ısınır o yüzden erken çalışır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 807280

    3 ihtimal var
    1 klima açık olabilir
    2 fan müşürü arzalı olabilir
    3 motor ve radyatör suyu eksik olursa çabuk ısınır o yüzden erken çalışır

    radyatör suyu azalmış ise uyarı verir mi araç ? yoksa benim mi kontrol etmem gerekir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aykut12344 kullanıcısına yanıt
    araacın teknik özelliklerini tam olarak bilmiyorum elbette bir uyarık lambası yanar ama taki hararet aşamasın olursa geç kalmış olursun sizin kontrol etmenizde fayda var eksik mi veya kaçak var mı şeklinde eğer az bi kaçak varsa bu suğukken tam belli olmayablir ısı ve basınç arttıkça fark edilebilir örneğin araç baya bi ısıya gelmişken çalışır halde bakılmasın da tespit edilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.