1.6 atmosferik araba var bende tüplü, hesapladım İstanbul dan memlekete gitsem en az iki kere LPG fullemem lazım o da 1600tl civarı tutuyor.Aynı yolu benzinle gitsem tek depoyla varırım o da 2300tl tutuyor.700tl kar edicem diye hem bana hem arabaya işkence, subaplara vs zarar veriyor hem de motoru aşırı hararetli çalıştırıyor contalara hortumlara zarar veriyor.Yaptığım tasarruf tamircilere gidiyor sonra.Acaba diyorum lpg ile uğraşmak yerine 1.3 dizel bir araç alsam daha iyi değil mi ? Hesapladım uzun yolda ortalama 4,5 litre yaksa 100 kilometrede, 45 litre yakıt gidecek memlekete varana kadar.O da şuanki mazot fiyatıyla 1800 lira felan yapıyor.Kaldı ki ben 80 90 sabit hızla sağdan sağdan gitsem daha da az yaktırırım.LPG’li atmosferik arabayla neredeyse aynı yakacak, lpg ile uğraşmak yerine dizele mi geçsem ? Aslında turbo benzinli 1.2 TSi gibi ufak bir araç alsam dizelden bile az yaktırırım ama o araçları alabilecek param yok. Uzun lafın kısası 1.6 atmosferik tüplü arabayla uğraşmak yerine euro 4 dpf derdi olmayan 1.3 dizel kullanmak daha mantıklı değil mi? Hem çekişi vs yazılımla vs çok daha iyi olmaz mı atmosferik arabaya göre yanlış mı düşünüyorum acaba ? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
LPG ile uğraşmaya değer mi?




-
-
1.3 dizel motorlu araçlar biraz gürültülü çalışıyor. Egea'yı bilmiyorum ama Linea ve Albea gürültülü. Fiat grubunda 1.3 motor için kısa aralıklı şanzıman var. Symbol 1.5 dizel devir aralığı olarak daha iyi, daha sessiz.
-
Bunlar çok yazıldı çizildi. 4.5 lt. Yakan dizele karşı 6-6.5 kadar LPG yakar. 100 km'de 50 tl kadar tasaruf olur. Ayrıca uzun vadede Dizel'in açacağı masraf LPG'ye göre çok daha fazla olur. Lpg ile uğraşmak istemiyorum diyorsanız o ayrı ama tasarruf olarak LPG daha üstün.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Accent Era var bende 10 yıldır LPG bakım dışında masraf açmadı. 160.000 km yapmışım LPG ile şuan motoru değiştirsem bile LPG amorti etmiş durumda. Düzgün montajı yapılmış ve fakir karışıma düşmeyen LPG de fazladan hararet yapmaz.
Not: Şimdi aklıma geldi kusura bakmayın bir kez benzin pompası yandı. LPG nedeniyle olan tek masrafım buydu. Eskiden çeyrek deponun altına düşmezdim. Çeyrek deponun biraz altında yandı. Şimdi çeyrek depo boşalınca tam dolum yapıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim araba uzun yolda 6 litre benzin yakıyor lpg de 2 litre fazla yaksa bu da 8 litre LPG tüketimi demek.O da 80 90km hızla sabit gidersem eğer…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de Tce Clio çin LPG düşünüyorum. Sadece düşünüyorum taktirdigim da yok.
Yılbaşından önce Atiker için 17 bin fiyat verdiler. Senede 10 bin km için hep kararsızım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüplü araba saatsiz bomba. Saatsiz, çünkü ne zaman patlayacağı belli değil. Şahin’i bile tüpsüz kullandım ben. Dizel araç benzinliden de güvenlidir bu bakımdan
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
6 litre benzin yakan araç 7.2 lt. Lpg yakar. Benzin tüketimi x 1.2 olarak düşünebilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel alacaksanız dpf ve adblue olmayan Euro 4 ya da altı olsun hocam yeni Euro 5 6 gibi dizeller baş belası , insanları dizelden soğutmak için yapılmış gibiler..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2014 megane 3 dci aracım var 110 luk sıfır almıştım 10 sene olacak euro5 motor gayet memnunum 100 bine 6 bin kaldı en ufak sorun yaşamadım
-
Yerinde olsam hiç arabanın orijinalliğini bozmazdım zaten sakin sürdüğünde az yakar o makina LPG takıp makinayı öldürme bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arıza vermeden lpg li aracı kullanıp satabilirseniz kardasınız. Aksi takdirde sanayi esnafını doyuruyorsunuz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arabanız nedir ?
Opel ise taktırmayın kesinlikle.
Corolla , Hyundai 1.4 Atmosferik , Egea 1.4 Atmosferik motorlar lpg kendi yakıtı gibi yakıyor.
Corolla aracıma tam hatırlamamak ile birlikte 15.000 civarı lpg taktırdım 55.000 kusur da sattım diye hatırlıyorum yağ bakımı dışında bir bakım yaptırmadım
Diğer aracım Hyundai Bayon 8.000 kusur km de lpg taktırdım şuan 51.000 km de yağ bakımı dışında bir bakım yaptırmadım
Her iki aracım 1 kere bile arıza ışığı yakmadı , LPG kokusu duymadım dolum sırası dışında.
Yukarıdaki araçlar da 200-300 bin km boyunca kolay kolay sorun yaşama ihtimaliniz yok.
Geçen hafta Egea cross urban aldım 1.4 ona da yetkili serviste bu hafta lpg taktıracağım garanti de bozulmuyor.
Türkiye şartların da Atmosferik + Yeni + LPG harika üçlü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 27 Ocak 2024; 22:28:29 > -
Buram buram yanlış bilgi kokan bir yorum, merdiven altında lpg sistemi yaptırmadığın sürece nasıl patlayacak anlat bir hele? Yıllarca lpg'li araçlar geçti elimden hem yakıt ekonomisi olarak, hem az bakım masrafı olarak içten yanmalı motorlar arasında açık ara en iyisi.
Şuan turbo benzinli bir motora takılan lpg sistemi kadar kusursuz bir motor sistemi yok fiyat performans olarak.
Dizel arabanın ne derdi biter ne çilesi, şuan fiyat bakımından zaten en ufak albenisi kalmadı. Soğuk havalarda kısa mesafede yol bitene kadar içinde donmakta cabası
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kahya Yahya -- 27 Ocak 2024; 22:39:29 > -
quote:
Orijinalden alıntı: sharkemre2014 megane 3 dci aracım var 110 luk sıfır almıştım 10 sene olacak euro5 motor gayet memnunum 100 bine 6 bin kaldı en ufak sorun yaşamadım
Zaten 100.000 den sonra başlıyor hocam, o filtrenin ömrü o kadar. Sonra otobanda ne kadar basarsan bas, ne katkı atarsan at, yakıtı ne kadar shell vpowerdan da alirsan al artık ömrü dolmuş oluyor. Kimi yerler söküp ilaçla temizliyormuş gerçi ama istanbul gibi şehiriçi trafiği %90 lara ulaşan yerde yine hızlı dolmaya başlayacaktır.. Egr si ayrı dert katalizörü ayrı dert.. Eskiden çok severdim gerçi Euro 5 e kadar hala sıcağım ama 5 ile dpf zorunlu oldu gerçekten insanları çileden çıkartma noktasına getirdiler. 6 daha fena adblue falan yani ne bileyim otobanda yüksek devir kullanınca da yaptığı tasarruf uçup gidiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tüp şu an çok avantajlı ve mantıklı . Ben geçen sene taktırmıştım 4 ayda zaten parasını amorti etmişti. Güzel bir AFR ayarı yaptırcaksın emisyon değerleri benzine yaklaşacak ardından 4bin devir fazla geçmeden kullan subaplara zarar vermesin.
-
Atmosferik lpg uyumlu motorunuz varsa ve uzun yol sürücüsüyseniz değebilir. Şehir içi 1.6 atmosferik lpg yakıyor ama uzun yolda cep dostu. Belki şu an dizelden bile avantajlıdır sürüş şekline göre.
Bende 1.6 atmosferik lpg civic var. Nisan 2023’te izmir-bodrum gidip gelmiştim. Yaklaşık 450 km yola 400 lira yakıt ödemiştim. Araba full doluydu ve sürekli klima açık gidip gelmiştik. O tarihte lpg 11.5₺ seviyesindeydi. Gayet iyi bir değerdi bence. Şu an aynı yol 750₺ seviyesinde olabilir tahminimce.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
LPG kiti kaliteli olacak ki kafan rahat olsun. Yoksa taktırmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Abicim başkasının yerinde olup taktırmayıp orijinalliğini bozmayacaksan ne diye LPG takayım mı diye konu açıyorsun ki? Daha kullanmadan ön yargılısın motor ölüyor bitiyor diye. Kaç tane LPG’den dolayı ölmüş bitmiş motor gördün? 3 yıldan fazla 76.000 km LPGli 1.2 VTİ 308 kullandım Subap hariç hiç bir problem yaşamadım. 14 ay 1.4T 180.000 kmde Astra aldım kullandım 208.000 km de sattım bir problem çıkmadı. Şimdi 2023 model GARANTİSİ DEVAM EDEN Clio 1.0 Tce var 14.000 kmde alıp Candan mühendislikte lpg taktırdım yağ gibi akıyor araç. Madem bu kadar ön yargılısın hiç takma atmosferik arabayla bol bol pahalı benzin yakmaya devam et. Şimdi 40 seçime kadar 45 seçimden sonra en az 50 liraya benzin alır MAKİNAYI ÖLDÜRMEDEN gezersin. Alternatife bak Euro 4 dizel. Euro 4 dizellerin son üretimi 2008-2009. 15 yaşındaki en az 250-300 bindeki arabanın sorunlarıyla uğraşmak daha mı tatlı geliyor? Bir de Euro 4 ün tasarruflu olması mümkün değil Euro 4-5-6 geçişleri arasında şehir dışı en az 1 litre şehiriçi 2 litre farkediyor. Euro 4 dizel muadili bir lpglinin iki katı yakar. Aracınla devam et ne uğraşıyorsun ki? biraz daha yakar o kadar. Dediğim takma sen boşver patlar matlar maazallah benzin patlamıyor sen benzinle dewamke
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam sen şimdiye kadar takmış olsan parasını çıkarıp üste kâr bile etmiştin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bunlar çok yazıldı çizildi. 4.5 lt. Yakan dizele karşı 6-6.5 kadar LPG yakar. 100 km'de 50 tl kadar tasaruf olur. Ayrıca uzun vadede Dizel'in açacağı masraf LPG'ye göre çok daha fazla olur. Lpg ile uğraşmak istemiyorum diyorsanız o ayrı ama tasarruf olarak LPG daha üstün.
|
20 yıldır arabayı LPG'li kullanıp hiçbir sorun yaşamayan tonlarca insan var. Sen belki aracın bakımını yaptırmadın arıza verdi nereden bilecez. Bir iki kişinin yaşadığı sorunu genelleyemeyiz. LPG bahsettiğin gibi sorunlu olsaydı dünyada LPG diye yakıt olmazdı. |
Yerinde olsam hiç arabanın orijinalliğini bozmazdım zaten sakin sürdüğünde az yakar o makina LPG takıp makinayı öldürme bence. |
Dostum sen 90 lı yıllarda kalmışsın kendini acilen guncellemelisin ... |
Tüp şu an çok avantajlı ve mantıklı . Ben geçen sene taktırmıştım 4 ayda zaten parasını amorti etmişti. Güzel bir AFR ayarı yaptırcaksın emisyon değerleri benzine yaklaşacak ardından 4bin devir fazla geçmeden kullan subaplara zarar vermesin. |
Aynen öyle simit takılı bende de yer sorunu yok avm'de falan kimsenin iplediği de yok hadi iplese bile ille kapalı otoparka girmek zorunda değilim açığa da bırakabiliyorsun sanki 7 gün 24 saat avmden çıkmıyoruz da lpg ile araç ile avm girememe korkusu nedir onu da anlamış değilim. Ha birde burada güvenlik falan filan bilip bilmeyen gereksiz arkadaşlar zırvalayıp durmuşlar umarım o zırvalayanlar bunu okurlar; Bundan yaklaşık 10 sene kadar önce 3.20i E36 kasa bir bmw ile yaklaşık 90-100km hız ile tamda tarihin bu zamanları FSM köprüsünde donmuş asfalt üzerinde spin ata ata arka tarafı akordiyon gibi yapmış haberlere çıkmıştım. Ve tabiki de araç lpgli idi. Ne oldu peki hiç bir şey.. Ben yaşanmışlığıma bakarım boş laflara değil..
![]() |
Uğraşılacak hiç bir durum yok. En kötü senaryoda 60.000 km de karşınıza çıkacak supap arızasını sanki her gün yaşıyormuş gibi yazmışsınız. LPG montajında doğru ekipman seçimi, doğru işçilik ve AFR ayarı ile : LPG kaynaklı Arıza lambanız yanmaz, Benzin Performansında kullanım sağlanır, hurafe arızaların hiç biri ile muhatap olmazsınız. 20 yaşında arabaya kasapta LPG taktırırsanız alakasız arızalar ile uğraşır durursunuz. her arızanın bir açıklaması ve nedeni vardır. Tabi bununla birlikte çözümü de. matematik hesabı bilen herhangi biri : 100.000 km de ne kadar Benzin, ne kadar LPG maliyeti olur, kaç bin TL tasarruf elde eder hesaplayabilir. Şu anda en ekonomik yakıt LPG dir. doğru ustaları bulabilmeniz temennisiyle... |
Evet onca bilirkişi raporları varken kayınpederinin fikrine göre hareket edelim
![]() Otopark yasakları falan geride kaldı artık yok öyle birşey, lpg sistemi kurumsal bir firmada yapıldığı zaman kusursuzdur. Turbo benzinli 6 silindirli bmw aracımda yıllardır periyodik bakım haricinde en ufak masrafı olmadı bana. Ama madem kayınpederin iyi değil diyor satalım madem bu arabayı ![]() |
308=3 yıl/76.000 km, Astra=14 ay/28.000 km zırt pırt mı oluyor? Anlama problemin mi var yoksa matematiğin mi kıt? Yoksa alsatçı mı görmedin? Bunlar alsat arabası mı? Yakıttan motordan anlamadığın gibi araba piyasasından da anlamıyorsun belli ki. İkisi de fiyat/performans arabası ama piyasa arabası değil. Üstelik manuel Cosmo astrayı da Euro 5 motorlu 1.3 Multijet otomatik bir arabayla takas ederek aldım. Otomatikten Manuel’e neredeyse risksiz motordan 1.4T gibi piston kırma muhabbeti olan motora alsatçıyım ya hani çok mantıklı bir alışveriş. 308 i tam 4 yıl önce sattım ve hala aynı kişi de denk geliyorum arada. Bir defasında durdurup sordum hiçbir sorun yok memnunuz dediler. HÂLÂ LPGli. Subaplarını kendim yaptırmıştım. 76.000 km de subap masrafının kat kat fazlası da bana kâr kaldı. Astrayı da şehir dışına satmadım henüz denk gelmesem de yeni sahibi aradı gözlüğün kalmış dedi o arada aracı sordum bir sorun yok dedi. Şu an 212 binde LPG’si 108.000 de takılmış. Sorun çıkaracak gibi de değil çünkü defalarca ustalara gösterdim o da alırken sordu soruşturdu ve öyle aldı. Ve bunlar en uzun süre kullandığım araçlar. Dizele 9-10 ay katlanabildim. 2020 de sıfır aldığım benzinle kullandığım Clio 5 i 1.5 yıl kullandım. Al satçı arabayı 3 ay bile elinde tutmaz. Ve alsatçı 7 aylık 14.000 deki arabaya LPG TAKMAZ. Çünkü lpg araca artı değer katmaz hatta yüksek km lerde düşürür bile. Senin kafanda oldukları için taktırmazlar. 1.0 TCe diyorum Candan mühendislik diyorum hala afr diyor bilmem ne diyor. |
Benzer içerikler
- en iyi araç multimedya markası
- nesil car
- oto süpürge olan benzinlik
- shell helix hx7 10w-40 yorumlar
- en iyi bijon anahtarı hangisi
- porsche taycan 2025 fiyat
- nissan townstar fiyat listesi
- ssangyong torres kullanıcı yorumları
- doblo trekking 4x4 mu
- megane 4 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X