Şimdi Ara

silinebilir. (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
499
Cevap
6
Favori
106.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
430 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • volkman kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum , gitmişler üretim ekonomisini terketmisler ,ithal ikame politikasını çöpe atmışlar , defalarca darbe yapılmış gık denemişler ,yetmemiş darbe anayasasına %90+ evet demişler ,sonrada "gençlik şöyle ,böyle ".

    Bu ülkenin bu hale gelmesinin tek sebebi 60 kusagidir .Lamı cimi yok.
    Gençlere laf söyleyecek durumda falanda değiller ,hala bu kuşağın oy tercihleri ile gençliğimiz heder oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    İktidara geldiğinden bu yana İhale yasasını 183 kez değiştirmiş ve çoğu devlet alımını ihale kapsamı dışına çıkarmış bir hükümetin ihalelerinin şeffaf olduğuna inanacak kadar safsan sana sadece acırım.


    İhaleler herkese açıksa nasıl oluyor da hep aynı firmalar ihaleleri kazanıyor?

    Nasıl olduğunu ben sana bir örnekle göstereyim:


    3. Havalimanı ihalesini aralarında Cengiz İnşaat, Kolin, Yazıcıoğlu gibi grupların olduğu beşli konsorsiyum en kısa işletme süresini vererek kazandı.

    Buraya kadar kağıt üzerinde işler normal. İhale sözleşmesi imzalandıktan sonra hükümet bir yasa çıkararak projeyi hazine garantisi kapsamına aldı. Bu adım açık bir şekilde ihaleye fesat karıştırmaktan başka bir şey değildi çünkü hazine garantisi olunca çok daha düşük faizle bankalardan borçlanabiliyordun ama ihaleye katılan diğer firmalar hazine garantisini bilmedikleri için maliyetlerini cari faizler üzerinden hesaplamak zorunda kaldılar. Oysa bu yasa ihale öncesi çıksaydı, başka gruplar belki daha düşük fiyat verecekti.

    Bu yetmedi, bir kaç ay önce ihaleyi kazanan grubun devlete ödemesi gereken 2 yıllık kira bedeli 22 yıl sonrasına üstelik faizsiz olarak ertelendi.

    Bunlar basına yansıyanlar. Daha bilmediğimiz kim bilir neler var...

    Ben bir kaç tanesini biliyorum sektöre yakın biri olarak.

    ihale şartnamesinde yer almadığı halde hükümet baskısıyla İGA Yönetimi THY'nin yer hizmetleri şirketi TGS'ye yine THY'nin iştiraki olan THY Opet Havacılık Yakıtları A.Ş'ye ortak yapılmaya çalışılıyor. Görüşmeler sürüyor. Ya İGA TGS'ye 3. ortak olarak gelecek, ya da İGA ve THY birlikte yeni bir yer hizmetleri şirketi kuracak.

    Bunlar ihale öncesi bilinseydi, ihaleye katılan diğer firmalar daha düşük fiyat verebilirdi.

    Beş para etmez mevcut hükümeti desteklediğin ortada. Tamam destekle ama bu kadar da kör olma ve sakın bize ihaleler şeffaf falan deme, malum organımızla güleriz.

    Gelelim diline pelesenk olmuş, dönüp dolaşıp vermekten sıkılmadığın 2 örneğe...

    Bolu tüneli. Bu tünelin özel durumu olduğunu, aktif bir fay hattının tam üstünde olduğunu ve 2 deprem atlattığını herhalde biliyorsundur. De ki bunlar mazeret değil. Öyle olsun. O zaman bana başka bir örnek daha versewne. Öyle ya bu devlet kurulduğundan bu yana sadece Bolu tünelini mi yaptı? Bolu tüneli gibi yüzlerce proje yapıldı. Hangisi Bolu tünelinin durumuna uğradı?

    Almanya da kaç havalimanı var biliyor musun? Ben söyleyeyim: 98 tane var. Berlin havalimanı işinde diyelim Alman hükümeti çuvalladı. Ya kalan bu 98 havalimanında? Onları da aynı Alman devleti yapmadı mı? Kaldı ki Berlin havalimanı tespit edilen eksiklik ve güvenlik açıkları yüzünden açılamıyor. O limanı denetleyen ekibi bizim yeni limana göndersen bundan daha fazla hata bulacaklarına eminim ama orada insan hayatına değer verildiği için en küçük hata kabul edilmiyor. Burada ise denetleyen olmadığı için ve özel sektör yaptığından bir an önce para kazanmak için yeni havalimanı kimbilir ne gibi eksiklerle ve açıklarla açıldı. Ben bazılarını duydum ama teyit edemeyeceğim için yazmıyorum.


    Madem eski hükümetler tü kaka, bu badem bıyıklılar sütten çıkmış ak kaşık, o halde ben de seni Aydın'a davet edeyim. İzmir-Aydın karayolunun Çamlık-Ortaklar arasında 10 km kadar bir rampa var. Eskiden 3 şeritliydi. 5 yıl önce bölünmüş yol yapacağız diye bu hükümet işi ihale etti. Tam 5 yıldır 10 km yol bir türlü bitirilemedi. Yanlış okumadın, sadece 10 km yola ilave 1 şerit tam 5 yıldır eklenemiyor.

    Bu benim gördüğüm. Memleketin başka taraflarında kimbilir görmediğim başka neler var!..

    Yap-İşlet-Devret sistemine karşı değilim. Bu sistemi İngilizler geliştirip bütün dünyaya sattı. Bizim badem bıyıklılar da pek sevdi. Ok sorun yok.


    Yalnız yola garanti vermek nedir, hazine garantisi vermek nedir? Nerde işi alan bu firmanın ticari riski? Öyle ya bugün ben bir iş kursam belki batacak belki çıkacak. Bütün girişimciler gibi ben de risk alıyorum ve işe giriyorum. Peki bu yolu yapan, bu havalimanını yapan, bu köprüyü yapan, bu şehir hastanelerini yapan firmaların aldığı risk nedir bana bir anlatsana!


    Böyle ballı börek YİD'e can kurban. Böyle YİD ihalesi mi olur. Açarsın ihaleyi, geçiş garantisi hazine garantisi vermezsin. Firma hesabını yapar, fiyatını verir, iş bitiminde ya kar eder ya da yanlış hesap ettiyse zarar!


    Ticarette kar etmek kadar zarar etmek de vardır. Bu ihaleleri alanların böyle geçiş garantileriyle hazine garantileriyle zarar etmesi mümkün mü? O zaman nedir bu firmaların ayrıcalığı?..


    Üstelik geçiş garantisi verdiğine göre işletme süresinin ve inşaat maliyetinin çok daha düşük olması beklenir. Oysa böyle bir durum da göremiyoruz. O beğenmediğin Berlin havalimanı zamanında açılsaydı 2 milyar dolara mal olacaktı. Aradan 7 yıl geçtiği için şimdi maliyeti 7 milyar dolara çıkmış. Ama bizim zamanından önce açılan yeni havalimanımız 10 milyar dolara mal oldu. Bu nasıl iş diye sormayacak mısın?


    Bir de devletin cebinden para çıkmıyor yalanı var. Yahu bu mümkün mü? Yolun arazisini kamulaştırıken köylülere dağıttığın tarla bahçe bedelleri devletin kasasından çıkmıyor mu? İstanbul'dan İzmir'e kadar en az 50 bin dönüm araziyi kamulaştırman gerekiyor. hadi bunun yarısı hazine arazsisi olsun. Kalan 25 bin dönüm arazinin kamulaştırma pasasını da şirket mi verdi sanıyorsunuz!


    YİD ile devlet bazı projelerini yaptırabilir. Karşı değilim ama AKP'nin elinde bu YİD yöntemi talan ve soyguna dönüştü.


    Bunu göremiyorsan yazık sana..




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Ağzına eline sağlık hocam. Keşke anlayabilseler, anlayabilecek olanlar zaten şu zamana kadar anladı gerçi kalan için şahsen umudum kalmadı...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ticaretten gram anlamadığın belli
    Bu devirde ben milyarlık ihaleye girecem ve karsa kâr zararsa zarar diyecem öyle mi
    Ağzınla söylüyorsun ihaleyi en cabuk yapacak şirket aldı diye,daha ucuzu daha çabuğu yoktu demek ki
    Bahsettiğin firmaların dünya çapında bitirdiği işlere bak,elin adami da gerizekalı degil mi bunlara para kaptırıyor
    Bir insan ağzıyla bu kadar düşer
    Berlin havalimanı,elde beton yığını,7 milyar dolar
    İst havalimanı elde ürün 23 milyon yolcu
    Eline hesap makinesi al da zarar tahmini yap şimdi berlin için,
    Ama yemez tabi,kol gibi çıkıyor çünkü o görev zararları kol,siz de oturup arenada olacak okadarda izlemeyi seviyorsunuz maksat akp yapmasın
    Ha devlet yapsın değil mi
    Geçen birine söyledim bayram için antakyaya geldim
    Belen geçidi belası 20 hükümet gördü
    Serinyol madenli yolu 30 bakan gördü
    Günlük 70 bin araç geçiyor 60km yerden
    Buyrun yapın çözün göreyim,çok biliyonuz ya
    Havalimanı dedin de aklıma geldi,hatay havalimanını biz çizdik dedi utanmazin biri sizin kafadan
    20 yıl önce çizmiş duydun mu?
    Sonra aynı utanmazlar naptı biliyon mu?
    Burdan kimse uçmaz kapanır dediler!
    Uçaklarda yer yok!
    Şimdikine imamoğlu akrabalarını işten çıkar dedi
    O da dedi ki ben liyakate göre aldım
    Bak ben eski dsp üyesiyim
    Siz busunuz canım,çöp beton yığını görev zararı yolsuzluk vurgun ve sonra da pişkin pişkin
    Yok ihale öyle oldu yan yattı çamura battı
    Alayınız da ilk müşterisisiniz bu köprü ve yolların
    Anlattirma bana daha:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ama ben hak yiyicisine ve yiyeni haklı görenden daha çok devlete kızıyorum. Hepimiz biliyoruz ki isteseler, o vatandaşlara göz açtırmazlar. Bir resmi yazıya bakar.

    Davranış bilimleri profesörü Abdullah ŞİRİN , Bloomberg'te konuktu bir akşam.

    ""Hep deriz ya ' Bizim insanımız yaramaz' diye... Öyle bir şey yok. Öyle olsaydı , bize o kadar yakın Yunan Adaları da , bizim sahiller gibi çöplük olurdu. Sorun , bizde sistem olmaması. Yapanın yanına kalması" demişti.




    Bu arada, konu içinde , trollere laf yetiştiren arkadaşlar... Boşuna yormayın kendinizi. Gökten peygamber inse... " Bu yanlıştır !" dese .
    Bunların fikri değişmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uçak daha ucuz Bir zamanlar İstanbul'dan Ankara ve Samsun gemileri ile İzmir'e gidilebiliyordu. En iyisi oydu tatil amaçlı gidenler için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _RaGoN_ -- 10 Ağustos 2019; 17:50:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Almanya bizi kıskanıyyi yeğen, oyun büyük

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReallyWeNeed

    Yazin ucaklar ve otobusler bir tik pahalidir.

    Kasim sembolik olarak resim koydum , istersen eylul ekim kasim aralik istedigin aya bak 105 lira - 130 lira arasi degisir yani kasima ozel bir durum degil.

    https://forum.donanimhaber.com/istanbul-izmir-otoyolu-deneyimim-4-kis-300-lira-ucak-1278--139487937

    Bu konuda tum aylari resmini koydugum yoruma bakabilirsin.

    2 kisilik yolculukta arac yolculugunun daha ucuz olmasi icin aracin su ile calismis olmasi lazim . Ucakla 2 kisi gidis gelis 400 lira yapiyor . Araba ile sadece mazot ve benzin o kadar eder. Kopru otoyol yolda yemek bogaz gecis ucretini vs dahil edince nasil ucuz olabilir ? Aciklayin bilelim hocam.

    4 kisilik ailede bile ucak yolculugu eger kafa kafaya geliyorsa arac yolculugundan . Ucak ile gitmek daha hizli ve konforlu bir cok aile ucagi tercih eder bu durumda

    Ek olarak bankalarin ucus mili biriktiren kredi kartlarini alarak yilda kullaniminiza bagli olarak bircok ucusu bedavaya getirebilirsin .

    Alıntıları Göster
    Hocam bi tıkk iki tıkkk değil reel fiyatlardan gidelim.

    Şimdi THY nin sitesine girelim , Eylül ayına bakalım uçak bileti fiyatlarına...

    9 Eylül sabah 08:00 de İstanbul Havalimanından kalkıp , 09:20 de Adnan Menderes e inen uçak için şu an bilet alırsanız kişi başı bilet fiyatı 249,99 TL

    Uçakla gidiş geliş iki kişi nasıl 400 TL yapacak..... Kişi başı bilet fiyatı şu anda 100 TL olan bir havayolu var mı İstanbul - İzmir arasında... ???

    Tek gidiş olarak araç ile git hadi şu pahalı yolu kullan diyelim... 255 TL paralı yol , İstanbul - İzmir arası yakıt olarak da 200 TL yaksan 455 TL hadi düz hesap 500 TL masrafın olur.... İki kişilik uçak bileti ile aynı para....

    Heee eğer ki yolcu sayısı +2 olmaya başladığında araç daha avantajlı duruma geliyor finansal olarak , hele ki 4 kişilik bir aile olarak bakarsan aradaki fark daha da artıyor...

    4 Kişilik bir ailenin yukarıdaki örnekle araç yolculuğu ile uçak yolculuğunun aynı bedele gelmesinin imkanı yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: en1gma

    Haydii çevir kazı yandı ahahahahah
    Şşşşşttt.... İşler nası yeni otoyolda...
    Ciro dan haber ver cirodan...

    Aldınız mı son geçiş raporlarını , patron ister kesin bayram sonrasında...
    Bi de sevabına şu sizin şirketin Oksijen dinlenme tesislerinin kaç tanesi açıldı , kaç tanesi inşaat halinde onu da bi söyle sevabına....

    Allah bol kazanç versin artık , bi an önce gözünüz doysun da belki başka ihalelere girmekten vazgeçersiniz... Patronlara da selam söyleee..
  • Alaman bizi niye kıskansın dev gibi ekonomi adamlar
    Ben de hataydayim bixi diye bir eleman varmış yarı fiyatına yol yapıyormuş dedim belki bizim 20 bakanlık görmüş yola el atarsın he?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 10 Ağustos 2019; 22:17:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Ama ben hak yiyicisine ve yiyeni haklı görenden daha çok devlete kızıyorum. Hepimiz biliyoruz ki isteseler, o vatandaşlara göz açtırmazlar. Bir resmi yazıya bakar.

    Davranış bilimleri profesörü Abdullah ŞİRİN , Bloomberg'te konuktu bir akşam.

    ""Hep deriz ya ' Bizim insanımız yaramaz' diye... Öyle bir şey yok. Öyle olsaydı , bize o kadar yakın Yunan Adaları da , bizim sahiller gibi çöplük olurdu. Sorun , bizde sistem olmaması. Yapanın yanına kalması" demişti.




    Bu arada, konu içinde , trollere laf yetiştiren arkadaşlar... Boşuna yormayın kendinizi. Gökten peygamber inse... " Bu yanlıştır !" dese .
    Bunların fikri değişmez.
    Prof. Abdullah ŞİRİN'e katılmamak elde değil.
    Ben aslında insanımıza çok güveniyorum, ama sistem olmayınca ne yapsınlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Hatırladığım Eren Talu galatasaray stadyumu için malum akp'li firmalardan ucuza teklif verip ihaleyi almıştı. Sonra adamı ne hale getirdiler bizim mahalleye nasıl girersin diye...... Kimse artık onlarla ortak değilse ihaleye girmiyor....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Izmir-akhisar icin otoban kullanmak mantikli degil.

    Bornovadan akhisar otoban cikisina kadar,

    normal yoldan gidersen,

    1 saat 11 dk, 85 km

    otobandan gidersen,

    1 saat 7 dk 108 km.

    Sure ayni sayilir.
    Mesafe otobanda 25 km daha fazla.
    38 tl de otoyol ucreti var.

    İZMİR-AKHİSAR icin NORMAL yolu kullanin.



    Alıntıları Göster
    Tamamda şehiriçi trafiği çok yavaşlatıyor. Yoksa sabit hızla gidebilsen tabii gereksiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marksman84

    Tamamda şehiriçi trafiği çok yavaşlatıyor. Yoksa sabit hızla gidebilsen tabii gereksiz.

    Alıntıları Göster
    5 dk... tercih sizin... 20km de cabasi.. 38 tl de var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uykr -- 11 Ağustos 2019; 10:42:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ara konumları merak ediyorum ben.
    Mesela İstanbul-Balıkesir ne kadar?
    Bursa-İzmir ne kadar gibi. Bilgisi var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • silinebilir.
  • Bir sorum olacak

    Ballandıra ballandıra anlatılan yap-işlet-devret mantığı ile yapılan yollardan günlük/aylık geçiş rakamları resmi olarak paylaşılıyor mu?

    Yani günlük 40.000 geçiş garantisi verilen yollardan aslında günlük kaç araç geçtiği ve milletin sırtına ne kadar yük bindiği veya binmediğini görmemiz/bilmemiz mümkün mü?
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.